[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
har ni inte läst gamla böcker om antiken då händer sånt var vartannat kapitel speciellt olympia ( alexanders mamma ) , som va en liten wierdo
Jag tror dock inte att det existerade några get-människor under antiken.
Orgier och så har man ju hört talas om...men att blanda in övernaturliga varelser...
Orgier och så har man ju hört talas om...men att blanda in övernaturliga varelser...
Precis, myter och historia är två olika saker även om man så klart inte ska lite blint på alla historiska skrifter. Människan har ju alltid gillat att förvränga, vinkla och överdriva historiska händelser och liknande.
Påtal om herkules och akilles, vem säger dom i trailern att "spartans "descended" from herakles?"...vem menar dom och vad gjorde han?
typ följande
[i:2kcix59b]vi härstammar från självaste herkules o vi har lärt oss att aldrig ( vad e reatreat på svenska ? ) aldrig att ge upp, bla bla bla,.....
usch va det låter illa på svenska , [/i:2kcix59b]
[i:2kcix59b]vi härstammar från självaste herkules o vi har lärt oss att aldrig ( vad e reatreat på svenska ? ) aldrig att ge upp, bla bla bla,.....
usch va det låter illa på svenska , [/i:2kcix59b]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
jag tycker att filmen vore mer intressant ifall det var 300 jedi's mot oändliga mängder anfallande aliens. Samtidigt som allt detta utspelar sig på cybertron då deceptikonerna och autoboterna får välja sida.
som om imte det vore nog så är Tony Montana ledaren äver deceptikonerna, och tombstone gänget leder autobotsen. och när alla valt sida så kommer clint eastwood som i for a few dollars more och tjänar pengar på att lura båda parterna och till slut utmanövrerar dom och skjuta ihjäl dom!
DET ÄR EN RIKTIG FILM!!! inte nå jävla mes-spartaner!
som om imte det vore nog så är Tony Montana ledaren äver deceptikonerna, och tombstone gänget leder autobotsen. och när alla valt sida så kommer clint eastwood som i for a few dollars more och tjänar pengar på att lura båda parterna och till slut utmanövrerar dom och skjuta ihjäl dom!
DET ÄR EN RIKTIG FILM!!! inte nå jävla mes-spartaner!
Ditt förslag på en riktig film, lät mest som något skrattretande och skulle inte tas seriöst. Jag förstår att du var ironisk i det du skrev, men att jämföra det med 300 känns inte som en vettig sarkastisk kommentar.
Alla har förvisso rätt till sina åsikter, men hur kan du hävda att spartanerna verkar bli mesiga? Det här verkar ju bli ett av de hårdast skildrade slagen på film, och inte nog med det de har dessutom gjort allting stilbildande och vackert.
Det är dumt att uttala sig för starkt om en film innan den kommit ut, men den här kommer åtminstone lyckas med en sak. Det kommer att vara en av de snyggaste filmerna någonsin!
Alla har förvisso rätt till sina åsikter, men hur kan du hävda att spartanerna verkar bli mesiga? Det här verkar ju bli ett av de hårdast skildrade slagen på film, och inte nog med det de har dessutom gjort allting stilbildande och vackert.
Det är dumt att uttala sig för starkt om en film innan den kommit ut, men den här kommer åtminstone lyckas med en sak. Det kommer att vara en av de snyggaste filmerna någonsin!
Saknas
för
Inga inlägg
300 kommer bli en film som sätter sig kvar på minnet en lång tid tror jag. Har jätte höga förväntningar på denna film och blir den inte det mästerverk jag tror kommer jag gå arg ut ur biografen efteråt. Den kommer bli läskigt bra den här..
Pappenheimer, ska du skriva något ironiskt gör det isf rätt snälla [img:14zjf5d3]http://www.tfw2005.com/boards/images/smilies/Throw.gif[/img:14zjf5d3]
Pappenheimer, ska du skriva något ironiskt gör det isf rätt snälla [img:14zjf5d3]http://www.tfw2005.com/boards/images/smilies/Throw.gif[/img:14zjf5d3]
Saknas
för
Inga inlägg
Det finns ju en viss risk att vi fått se de bra delarna i trailern och att filmens andra delar inte alls är lika bra. Men jag håller med föregående skrivare att det kommer vara en djuuup besvikelse om inte filmen är bra bra bra bra.
Jag tror den kommer bli skit bra! Jag önskar dock bara att den är runt 2 timmar och inte 1.45 h. Jag gissar på att den kommer få av Moviezine. [i:296d5aqx]"Vackert, Sorligt, Bedårande...men alldeles för fort"[/i:296d5aqx] kommer den som skriver recensionen ha som "sammanfattning" (Alexander kommer säkert skriva den recensionen eftersom han väljer alla dom populäraste filmerna och mest "kända" ).
Jag önskar att jag kunde förstå din besatthet av filmlängder, [b:168u0w14]Remus[/b:168u0w14]. Särskilt i det här fallet där du lägger så otroligt mycket vikt på en kvart mer eller mindre.
Visserligen är en kvart ganska lång tid på film, men det kan som jag sagt tidigare vara både positivt och negativt. För om de drar ut på den, så blir den inte lika bra.
Jag skulle gissa på att de har otroligt mycket material, och i slutändan använt det allra bästa för att få till filmen. De har nog filat länge på redigeringen, och jobbat för att få fram en bra längd på filmen till slut.
Visserligen är en kvart ganska lång tid på film, men det kan som jag sagt tidigare vara både positivt och negativt. För om de drar ut på den, så blir den inte lika bra.
Jag skulle gissa på att de har otroligt mycket material, och i slutändan använt det allra bästa för att få till filmen. De har nog filat länge på redigeringen, och jobbat för att få fram en bra längd på filmen till slut.
tror nog inte att en 20 minuter extra skulle skada den här filmen. Känns just nu som ren action. Tycker den skulle bli mycket bättre om det vara snack och "historia" och djup bakom alla slagfälten. Som braveheart, gladiator eller kingdom of heaven för att ta några (dåliga?) exempel. Jag tror nog det skulle vara till en fördel.
6342 inlägg
Det kan du fortfarande inte veta då du inte sett filmen och vet inte hur mycket action den innehåller. Kung Fu Hustle är 95 minuter lång, och redan efter 60 minuter har man fått se så mycket action att man är på spygränsen. Det är inte dåligt, men det kunde ha blivit ännu bättre om mängden action hade trappats ner. Ta detta som ett exempel.
1753 inlägg
[quote="Remus":2235nws8]Jag tror den kommer bli skit bra! Jag önskar dock bara att den är runt 2 timmar och inte 1.45 h. Jag gissar på att den kommer få av Moviezine. [i:2235nws8]"Vackert, Sorligt, Bedårande...men alldeles för fort"[/i:2235nws8] kommer den som skriver recensionen ha som "sammanfattning" (Alexander kommer säkert skriva den recensionen eftersom han väljer alla dom populäraste filmerna och mest "kända" ).[/quote:2235nws8]
Haha, jag är inte så tänd på 300 så jag avstår nog.
Kanske om den visas samtidigt som Grind House...
Haha, jag är inte så tänd på 300 så jag avstår nog.
Kanske om den visas samtidigt som Grind House...
haha! vi får allt se, vi får allt se. Jag blir inte förvånad om ditt namn står längst ner på recensions sidan.
Saknas
för
Inga inlägg
[img:lv58gmcf]http://www.impawards.com/2007/posters/three_hundred_ver8.jpg[/img:lv58gmcf]
[img:lv58gmcf]http://www.impawards.com/2007/posters/three_hundred_ver9.jpg[/img:lv58gmcf]
[img:lv58gmcf]http://www.impawards.com/2007/posters/three_hundred_ver9.jpg[/img:lv58gmcf]
Saknas
för
Inga inlägg
intressanta bilder Slayer, vad ska det vara
Saknas
för
Inga inlägg
slayer den där sidan vet du om det e säkert o beställa posters därifrån ?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":36wp4001]intressanta bilder Slayer, vad ska det vara [/quote:36wp4001]
Det ser du väll, det är ju 2 nya posters
nej men, det verkar som att de inte gick o länka bilder från den sidan...
Det ser du väll, det är ju 2 nya posters
nej men, det verkar som att de inte gick o länka bilder från den sidan...
3462 inlägg
Alexander har skrivit ihop en riktigt bra preview, skynda och läs
http://www.moviezine.se/sidor/0701/300.shtml
Nu är bara att räkna ned dagarna...
http://www.moviezine.se/sidor/0701/300.shtml
Nu är bara att räkna ned dagarna...