Visa första inlägg
563 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
563 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2mtkh8m7]1 till 2 veckor innan borde biljetterna släppas, med tanke på att den är en storfilm och efterfrågan kommer vara stor.[/quote:2mtkh8m7]

Just nu känns filmen ganska kall. Hoppas att det ändrar sig då det är en av filmerna som jag personligen ser fram imot. Men som sagt, just nu skulle jag knappast kalla den speciellt populär eller en storfilm. Hoppas verkligen att det ändrar sig men som det ser ut nu så lär det inte bli så många kopior.

*edit* Detta är bara min känsla men jag brukar ha rätt när det gäller om en film kommer upp i många kopior eller ej. T.ex brukar det komma ut reklam, trailers och standees till filmer som räknas som "storfilmer" men det lyser med sin frånvaro när det gäller 300. Är just nu skeptisk till att detta blir en succé men med 2månader kvar så kan ju allt hända.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Angående marknadsföringen i Sverige så har den helt enkelt inte börjat ännu. Jag är inne mycket på ett annat forum och där var en representant för Sandrew Metronome och frågade medlemmarna om råd inför marknadsföringen.

Jag länkar till tråden: [url=http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=142498&forum=4#new:32ogd06j]dvdforum.nu - 300[/url:32ogd06j]

Medlemmarna på det forumet fick även ansvaret för att bestämma om det skulle bli en undertitel på filmen eller inte i Sverige. Svaret blev ett rungande nej. Så tacka medlemmarna på dvdforum.nu för det.
563 inlägg
för
563 inlägg
..och denna dag blev just nu mycket bättre. Fick bokat 300 till Sverigepremiären till vår biograf.

Märkligt att man kan längta efter en film så mycket fortfarande. Har jobbat med bio i snart 20år och aldrig har jag längtat så mycket efter en film.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
IGN recenserar 300:

[url:1e4pefu9]http://movies.ign.com/articles/763/763580p1.html[/url:1e4pefu9]

Hyffsad recension: 5/5.
989 inlägg
för
989 inlägg
som sagt....hyffsad
563 inlägg
för
563 inlägg
Den släpps inte i sådär jättemånga kopior så jag vet inte riktigt hur mycket filmbolagen tror på filmen. Självklart säger de ju att det tror JÄTTEmycket på filmen om man frågar men det släpps inte lika många kopior som när det är "storfilmer" direkt.

Dock tänker jag pusha lite extra för denna film på vår front för jag tror verkligen att detta kan bli en ny favoritfilm(höga förväntningar? Va? Vem? Jag???).
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Heja Pust! Det vore en skandal (ja, här skräder jag inte orden) om den bara fick en begränsad release i Sverige. Jag kommer bli mäkta irriterad om den inte går upp på bio här i Norrköping!
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Jag hoppas för allt i världen att filmen kommer till mig! Karlskrona har för vana att strunta i filmer jag vill se. Kolla betyget på IMDB: http://imdb.com/title/tt0416449/

Visserligen bara 728 röster, men ändå
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hoppas det blir nattpremiär... då är jag där! Annars blir det första visningen på dagen... längtar som faen till den här. Frank Miller <3
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":2v5mdp3a]Hoppas det blir nattpremiär... då är jag där! Annars blir det första visningen på dagen... längtar som faen till den här. Frank Miller <3[/quote:2v5mdp3a]

Är du inte alls. Du ska gå med mig när jag kommer hem från Marocko!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är den lika "fin" som Sin City i bildspråket och har ett fungerande manus så ska det bli kul att se den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":27ghawbc]Heja Pust! Det vore en skandal (ja, här skräder jag inte orden) om den bara fick en begränsad release i Sverige. Jag kommer bli mäkta irriterad om den inte går upp på bio här i Norrköping![/quote:27ghawbc]

Verkligen, vi allihop får skicka mail och fråga till SF om det så att de förstår att de ska släppa 300 överallt.

Pust vet du hur vid release det blir?
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Jag längtar också riktigt mycket efter 300 nu. Hoppas att den blir lika bra som Sin City.
563 inlägg
för
563 inlägg
[quote="Thomas":3hnvpalv][quote="Richie":3hnvpalv]Heja Pust! Det vore en skandal (ja, här skräder jag inte orden) om den bara fick en begränsad release i Sverige. Jag kommer bli mäkta irriterad om den inte går upp på bio här i Norrköping![/quote:3hnvpalv]

Verkligen, vi allihop får skicka mail och fråga till SF om det så att de förstår att de ska släppa 300 överallt.

Pust vet du hur vid release det blir?[/quote:3hnvpalv]

mm. Det är Sandrews/metronome som ligger bakom releasen. Det är en ganska så vid release. Verkar som ett 40-50-tal biografer kommer kunna köra filmen samtidigt. Kanske ingen Pirates eller Potter direkt men det är en helt ok release.

Det är en ganska bra siffra. Hoppas bara Sandrews sätter igång med reklamen snart. Tror aldrig jag har brytt mig så mycket om hur det går för en film. Vill verkligen att denna skall gå så bra som möjligt. Vad jag sett än så länge, inkl en del filmklipp och inte bara trailers, så verkar denna något fruktansvärt bra.

Sitter just nu o funderar på om jag skall skicka ett nyhetsutskick till våra medlemar på biografen. Eller snarare funderar jag på vad det skall innehålla. Skall försöka få tid till att göra någon snygg banner oxå. Fast jag tror inte jag skall skicka ut det förrens en 2 veckor innan premiären.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Kul med en så pass positiv recension. Jag ska se filmen på torsdag och är grymt taggad Det är mycket möjligt att det blir jag som recenserar filmen.

Det svåra är att hålla nere förväntningarna...

Jag ska ta reda på hur bred lansering det blir av denna film.
563 inlägg
för
563 inlägg
Finns 40st kopior.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Herrejävlar, gud min skapare, Tolkien min herre! 5/5 fick den av IGN (tittade på länken)! Det är inte ofta dom ger filmer eller spel en full poängare! Nu jävlar är förväntingarna stora...Herregud! Blir kanske att boka bio biljetter troligen för nu kan jag inte vänta längre!!!
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Jag ska definivt gå, bara fanskapet kommer till mig!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":1gjd4jw1]Hoppas 300 blir recenserad snart.[/quote:1gjd4jw1]

Mats ska se den ikväll, om han gör det själv eller om någon annan från redaktionen följer för att recensera den vet jag inte men förhandsvisningen är ikväll. Men det är ju inte säkert att recensionen kommer upp direkt eftersom det är 1.5 månad till premiären, vi får väl se vad Mats säger.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
MovieZines betyg:

!!

Mats ringde för nån timme sen o var helt lyrisk. Bland det bästa han sett på en bioduk, sa han. Men ni får höra det med hans egna ord om ngn timme.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden