[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag som varit rädd att den inte ska komma till Sverige över huvud taget.
Men då kommer den då?
Men då kommer den då?
1753 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ah, denna ska bli väldigt intressant. Var inte så nyfiken på filmen i början, men de senaste trailers som har släppts har ökat mitt intresse till max.
[b:2qmdsrpe]THIS IS SPARTA![/b:2qmdsrpe]
Ren testosteron i den scenen ju, in a good way.
[b:2qmdsrpe]THIS IS SPARTA![/b:2qmdsrpe]
Ren testosteron i den scenen ju, in a good way.
[quote="Tyler Durden":1cfhc2yn][quote="Anonymous":1cfhc2yn]Sicket pucko. Hoppas han läser här och ser hur lite respekt man får från folket när man försöker leka rödvinsdrickande filmconnoisseur.[/quote:1cfhc2yn]
Jag kan inte förstå hur människor kan klanka ner på en persons åsikter om en film, utan att ha sett den själva! Han har åtminstone sett den, och har rätt att uttrycka sig i frågan. Tänk om den är så dålig som han tycker? Alla har rätt att tycka olika!
Jag tror och hoppas på att jag ska tycka som de som höjt den till skyarna givetvis. Men samtidigt måste man vara inställd på att man kanske inte tycker som dem. Sluta bli så irriterade på de som inte gillar en film, som ni inte sett själva![/quote:1cfhc2yn]
Tror snarare att det var sättet han skrev på som störde. Jag håller med gästen, tror t.om att jag vet vem det är. Att som filmkritiker skriva en sån sak som att den hyllar övermänniskan och krig är dumt om man inte behandlar varje film på det sättet. Om han gillar filmen eller ej spelar ingen roll men om man klankar på att den hyllar krig så får man se till och vara konsekvent och t.ex klanka på att Gudfadern hyllar maffian. Och det behöver man inte ha sett filmen för att göra.
Jag tycker det är ett tråkigt, fantasilöst och ganska dumt uttalande om filmen. Men jag ser fram mot resecionen och hoppas han inte är lika fantasilös där.
Jag kan inte förstå hur människor kan klanka ner på en persons åsikter om en film, utan att ha sett den själva! Han har åtminstone sett den, och har rätt att uttrycka sig i frågan. Tänk om den är så dålig som han tycker? Alla har rätt att tycka olika!
Jag tror och hoppas på att jag ska tycka som de som höjt den till skyarna givetvis. Men samtidigt måste man vara inställd på att man kanske inte tycker som dem. Sluta bli så irriterade på de som inte gillar en film, som ni inte sett själva![/quote:1cfhc2yn]
Tror snarare att det var sättet han skrev på som störde. Jag håller med gästen, tror t.om att jag vet vem det är. Att som filmkritiker skriva en sån sak som att den hyllar övermänniskan och krig är dumt om man inte behandlar varje film på det sättet. Om han gillar filmen eller ej spelar ingen roll men om man klankar på att den hyllar krig så får man se till och vara konsekvent och t.ex klanka på att Gudfadern hyllar maffian. Och det behöver man inte ha sett filmen för att göra.
Jag tycker det är ett tråkigt, fantasilöst och ganska dumt uttalande om filmen. Men jag ser fram mot resecionen och hoppas han inte är lika fantasilös där.
Jag förstår inte detta?
91 min / Germany:117 min (Berlin International Film Festival)
I Tyskland var den ju nästan 2 timmar (vilket är skit bra!) men någon annanstans är/kommer den vara 91 minuter? Jag skulle gissa på att det är i Amerika (detta är taget från IMDB). Varför är det så? varför var den längre i Tyskland? Vad kommer vi i Sverige att få se?
91 min / Germany:117 min (Berlin International Film Festival)
I Tyskland var den ju nästan 2 timmar (vilket är skit bra!) men någon annanstans är/kommer den vara 91 minuter? Jag skulle gissa på att det är i Amerika (detta är taget från IMDB). Varför är det så? varför var den längre i Tyskland? Vad kommer vi i Sverige att få se?
Saknas
för
Inga inlägg
Hmm... Lustigt... Hoppas dock det är den längre som kommer hit.
Har inte varit sådär jätte intresserad av 300, Men fick för mig att jag skulle kika lite på trailern, och blev helt överväldigad, fan vad grym filmen verkar, Fett stämning!
[size=134:jaqrky5c=134:jaqrky5c]THIS[/size:jaqrky5c] [size=167:jaqrky5c=167:jaqrky5c]IS[/size:jaqrky5c] [color=red:jaqrky5c=red:jaqrky5c][size=200:jaqrky5c=200:jaqrky5c]SPARTA!!![/size:jaqrky5c][/color:jaqrky5c]
[size=134:jaqrky5c=134:jaqrky5c]THIS[/size:jaqrky5c] [size=167:jaqrky5c=167:jaqrky5c]IS[/size:jaqrky5c] [color=red:jaqrky5c=red:jaqrky5c][size=200:jaqrky5c=200:jaqrky5c]SPARTA!!![/size:jaqrky5c][/color:jaqrky5c]
3462 inlägg
Den version jag såg var närmare två timmar lång så det lär bli den längre versionen som går upp på de svenska biograferna.
Saknas
för
Inga inlägg
Nu är det snart bara 1 månad kvar. Ihh. Det är sjukt hur jävla taggad man kan vara.
3462 inlägg
Jag kan bekräfta att det blir 40 kopior på denna film och med tanke på att storstäderna säkert tar hand ca tio kopior så blir det runt 30 städer filmen går upp i.
Saknas
för
Inga inlägg
Hoppas Karlskrona är en av dem.
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://www.mtv.com/overdrive/?name=movies&id=1553704&vid=136403:hqrkjoeg]Se 300 s ur 300.[/url:hqrkjoeg]
Cool film men hade förväntat mig lite coolare fight scener, Den var cool men hade lite högre förväntningar, filmen kanske har bättre scener? lr?
Den ser riktigt häftig ut. Längtar till premiären.
Jag såg den där "möjligheten" på Comingsoon och jag undrar ifall jag vågar se den eftersom jag vill inte se nå mycket alls av filmen för att höja känslan maximalt över toppen! Berättar dom om filmen och vad den fått för betyg världen över eller är det bara en massa scener ur den?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3qoea9b3]Jag såg den där "möjligheten" på Comingsoon och jag undrar ifall jag vågar se den eftersom jag vill inte se nå mycket alls av filmen för att höja känslan maximalt över toppen! Berättar dom om filmen och vad den fått för betyg världen över eller är det bara en massa scener ur den? :mellow:[/quote:3qoea9b3]Det är alltså 300 sekunder ur filmen. Det vill säga partier ur filmen.
Tror att man får se striden mot The Immortals (dom med stålmaskerna i trailern).
Tror att man får se striden mot The Immortals (dom med stålmaskerna i trailern).
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gjorde misstaget att se 9-minuters trailen till Narnia, jag kommer inte göra samma misstag två gånger. Jag vill ju inte förstöra känslan när jag ser 300 på bio...
Okej! Jag tänker inte se den där 60 seconds eller vad det var. Det ända jag har sett är teaser trailern och theatrical trailern och sen lyssnat på musiken. Mer tänker jag inte göra för att få ut allt av den här filmen! Vill inte förstöra ett mästerverk.
[url=http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19174:2d12wkid]Gerard Butler on playing King Leonidas of Sparta[/url:2d12wkid]
[quote="Mats":1o0scn1w]Jag kan bekräfta att det blir 40 kopior på denna film och med tanke på att storstäderna säkert tar hand ca tio kopior så blir det runt 30 städer filmen går upp i.[/quote:1o0scn1w]
Ojoj....Den kanske kommer till Karlstad! Jag bönar och ber för att den verkligen gör det!
EDIT. Kunde inte låta bli och titta på de 300 sekunderna! Nu så längtar jag ännu mer till filmen!!
Ojoj....Den kanske kommer till Karlstad! Jag bönar och ber för att den verkligen gör det!
EDIT. Kunde inte låta bli och titta på de 300 sekunderna! Nu så längtar jag ännu mer till filmen!!