Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
oj vad bra betyg gav Moviezine, och är den verkligen den bästa film som Mats har sett??
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
I recensionen sa han ju att historian var simpel men att den var otroligt snygg och att det vägde upp det(min tolkning av recensionen).
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Nja, en film behöver inte vara komplex och djup för att vara bra. En riktigt j-a snygg film kan ju vara en mkt större bioupplevelse.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag visste att frågan om mitt toppbetyg och jämförelsen mellan "300" och "Gladiator" skulle dyka upp inom kort.

Jag var väl medveten vad jag tidigare har sagt om fullpoängare och står fortfarande fast vid det. "300" är det enda undantaget jag har sett. När man efter en film känner sig så otroligt nöjd med allt filmen erbjöd kan det inte bli annat än toppbetyg. Jag har inget att klaga på, alltså är den perfekt i mina ögon. Det kommer nog dröja länge innan jag får se nästa perfekta film.

Det går inte att jämföra "300" och "Gladiator", trots att de är snarlika. På samma gång är de så olika som de kan bli. Jag kommer lätt att tänka på de stora giganterna "Gudfadern" och "Goodfellas", två maffiafilmer, men otroligt olika. "Gladiator" har en betydlig mer komplicerad historia där vi får följa Maximus från toppen av hans karriär till hans bedrövelse och söker efter hämnd och rättvis. "300" är mer "simpel" historia. Spartanerna har ett enda mål i sikte, det är att vinna. Ca 75% fokuseras på slaget vid Thermopyle, en enda händelse. Men det är så formidabel utfört, därav toppbetyget. Hela historien är så medryckande. Det ska dock tilläggas att det finns/fanns inte några goda under antiken. Alla inblandade slog för det som passade dom själva bäst just för tillfället. Spartanerna var absolut inte oävna att dra ut på erövringståg själva. I "300" blev de hotade och hamnade i underläge och då tar man automatiskt ställning för spartanerna. Men goda och vänliga människor, nej.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Borde ta och se den när den kommer, nu när efter 300 pers har stått och tjatat på mig om den ( 299 av mina vänner + MZ)
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Remus skrev tidigare:

"ifall den berörde en på någotvis? Något budskap? Mest troligen inte. Någonting måste det väl vara eftersom 300 Spartaner offrar sina liv? Exempel att Persierna börjar bryta igenom Spartanernas "mur" eller försvar och det blir lite sorlig musik och slow motion när dom kämpar förgäves. Eller blir det så att det sätts på lite hårdrock och spartarnerna faller ihop brottandes med en varsin "immortal"? Dessutom att Spartarnerna har elva pilar i sig (styck!)."
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Vill du få hela filmen berättad för dig? Vänta tills filmen har premiär väl, då får du svar på dina frågor.

Det är ju trots allt schysst att få några överraskningar när man ser filmen. Inte så kul om man vet allt innan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3vbxiity]Exempel att Persierna börjar bryta igenom Spartanernas "mur" eller försvar och det blir lite sorlig musik[/quote:3vbxiity]Tvivlar på att det här kommer att vara lam hollywoodaction a Patrioten.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Som jag skrev i inlägget ovanför är den medryckande. Man vill ju att spartanerna ska spöa skiten ur de "elaka" perserna som vill förslava de "stackars" spartanerna. Budskapet är glasklart, ingen jävlas med Sparta. Inte ens en miljon perser. Spartanerna hade en uppfostran som var omänsklig, från den dag de kunde gå fick de tränas att bli världens bästa krigare. En del av kungens uppfostran får man se i filmen. Klart den är vinklad till spartanernas fördel, de är dom vi ska heja på.

Perserna försöker skruta med hur stor arme de har och säger att när de avfyrar alla sina pilbågar täcker pilarna solen. Spartanerna kontrar med att säga att då får vi helt enkelt strida i skuggan. Spartanerna var inte lättskrämda. Den här biten är helt historiskt korrekt för övrigt.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Okej tack för det efterlängtade svaret Mats! Richie, jag vet Men jag undrade bara ifall den var "sorlig" eller bara ren action med hårdrocks musik t ex. Jag har inte heller sett dom där 9 filmklippen eller hur många det var för jag ska se den utan att nästan inte veta ett piss! Så bra verkar den!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har bara sett MZ-bannern på den och jag ska banne mig se den! Jag vet inte ens vad den handlar om!
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Om du inte vill läsa recensionen föreslår jag att du frågar din historielärare imorgon om slaget vid Thermopyle år 480 f.kr.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Denna filmen måste jag se.
Denna och grindhouse blir åets höjdpunkter.
Undrar hur ronin blir.
470 inlägg
för
470 inlägg
[quote="Remus":cog1cr7f]Jag har inte heller sett dom där 9 filmklippen eller hur många det var för jag ska se den utan att nästan inte veta ett piss![/quote:cog1cr7f]

Säger samma person som ställer en massa frågor om filmen till Mats, och sen citerar sig själv bara för att visa frågorna... Om du inte vill veta saker, sluta då fråga en massa om filmen!

Jag vill inte veta för mycket. Men jag är i alla fall glad över att Mats recension på ett sätt bekräftade mina misstankar om filmen. Att den ska vara grymt snygg och underhållande, utan att nödvändigtvis ha ett djup i storyn. Jag håller med det många sagt, en film måste inte vara djup för att den ska bli bra. Visuella filmer vinner mycket i mina ögon.

Jag är en av de få som gillar Hulk, just för att den är så snygg! Den snyggaste film som baserats på en superhjälte. 300 verkar bli en av de snyggaste filmerna i sin genre, vilket gör att jag antagligen kommer gilla den hur tunn storyn än är. Man behöver bara luta bak och låta ögonen få vila på en snygg film!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":1u8z7s1f]Om du inte vill läsa recensionen föreslår jag att du frågar din historielärare imorgon om slaget vid Thermopyle år 480 f.kr.[/quote:1u8z7s1f]

^^ Bra förslag!
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Tyler durden, det ända jag frågade var ifall den var sorlig eller inte och det där med att Persierna bryter igenom spartarnernas "mur" och börjar slåss till hårdrocks musik var ju bara ett rent skämt . En fråga förstör inte filmen.

Sen vet jag inte varför du skrev det där till mig för det verkar inte precis som du gav mig ett tips eller ville hjälpa mig, jag tror inte heller att du bryr dig ifall jag förstör filmen för mig själv heller. Onödigt skrivet tror jag.
470 inlägg
för
470 inlägg
Jag skrev det mest för att påpeka det faktum hur motsägelsefullt det lät, med tanke på att du tidigare hade ställt frågor. Och inte nog med att du frågade saker, du citerade dig själv. Dessutom såg jag att du skrev till Mats i en helt annan tråd att du ville att han skulle besvara dina frågor. Med tanke då på att du inte vill veta mycket, så verkar du oerhört stressad i att få svar på dina frågor...

Jag bryr mig inte det minsta lilla om huruvida du förstör din egna filmupplevelse. Men du behöver inte tjata i en tråd där fler vill diskutera. Ta det lugnt, så kommer du nog få dina frågor besvarade. Det är ett tag kvar tills filmen har premiär. Sen får du ta det jag skriver precis hur du vill.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Härlig recension av Mats. Får mig verkligen att längta till denna film. Men jag har inte allt för höga förväntningar på. Då är jag rädd att jag blir allt för besviken! Som jag tidigare nämnt så hoppas jag innerligt att den kommer till Karlstad! Någon som vet hur stor filmen är? Tillräckligt för att nå Karlstad?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Pejau":n3zay17o]Härlig recension av Mats. Får mig verkligen att längta till denna film. Men jag har inte allt för höga förväntningar på. Då är jag rädd att jag blir allt för besviken! Som jag tidigare nämnt så hoppas jag innerligt att den kommer till Karlstad! Någon som vet hur stor filmen är? Tillräckligt för att nå Karlstad?[/quote:n3zay17o]

Troligen inte till premiärdagen. Men det är bara min gissning
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="SkruMp":1c3chem0]

Troligen inte till premiärdagen. Men det är bara min gissning [/quote:1c3chem0]

Tack för svaret SkruMp!
Huvudsaken är iaf att den kommer! Så att jag får se den. Denna ska ses på bio! Med alla mastodont scener och ljud! 4:e april är det premiär va?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden