[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.rollingstone.com/reviews/movie/6156065/review/13711861/300:1b4s4ngv]Recension av Peter Travers[/url:1b4s4ngv]
3/4 ger han den. En ganska schysst recension.
Filmen är för övrigt inte kvar på 250-listan på imdb.
3/4 ger han den. En ganska schysst recension.
Filmen är för övrigt inte kvar på 250-listan på imdb.
[url=http://www.youtube.com/watch?v=UapGEIMQtkw&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eaintitcool%2Ecom%2Fnode%2F31814:26wzsxjr]Förlängd ocensurerad trailer[/url:26wzsxjr]
Very niiice. Snubben som slickade kvinnan (Queen Gorgo?) i ansiktet var lite freaky dock.
Very niiice. Snubben som slickade kvinnan (Queen Gorgo?) i ansiktet var lite freaky dock.
Saknas
för
Inga inlägg
Ser på trailern vtå gånger om dagen nu. Få saker får mig så nära tårar som -This is madness. -Madness? THIS IS SPARTA.
[quote="Richie":2ainibrh][url=http://www.youtube.com/watch?v=UapGEIMQtkw&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eaintitcool%2Ecom%2Fnode%2F31814:2ainibrh]Förlängd ocensurerad trailer[/url:2ainibrh]
Very niiice. Snubben som slickade kvinnan (Queen Gorgo?) i ansiktet var lite freaky dock.[/quote:2ainibrh]
usch nej, nu höjde det förväntningarna till max, snacka om att få orgasm i biografen,
när huvudet flög där i slutet var bara för härligt
Very niiice. Snubben som slickade kvinnan (Queen Gorgo?) i ansiktet var lite freaky dock.[/quote:2ainibrh]
usch nej, nu höjde det förväntningarna till max, snacka om att få orgasm i biografen,
när huvudet flög där i slutet var bara för härligt
Fy fan! Nu vart jag ännu mer sugen på den här filmen. Jag kunde inte låta bli att klicka på länken. Jag får helt enkelt skylla mig själv!
Teasern är min favorit!
Den ocensurerade faller mig inte riktigt i smaken!
Den ocensurerade faller mig inte riktigt i smaken!
6342 inlägg
Wow, den trailern var verkligen något extra. [url=http://movies.yahoo.com/movie/1809262865/critic:1gc283c5]Sämre[/url:1gc283c5] kritik än väntat från amerikanska medier.
Nah, inte så oväntat att det inte får lysande kritik av filmkritikerna. 62 % på Rotten Tomatoes, 55 % av "Cream of the crop". Det är inte den sortens film som man förväntar sig jättebra recensioner av, inte när det gäller mer "seriösa" filmkritiker iaf.
praise the lord! Min stambiograf ska visa 300! nu blir det fest!
Saknas
för
Inga inlägg
jag blev SÅÅ arg när jag såg trailen. hur f*n kan de måla upp en så falsk bild av oss. de gör så att andra männskor tror att de var så , men de var de ju för fan inte. de var rättvisa mäniskor, d e släppte alla slavar, perser var först med mänskliga rättigheter. jag fick fan damp. . ni som kommer att se filmen måste fatta att de målar upp en FEL bild av persien. fatta det okej??!
Jag tror alla fattar att filmen inte har något som helst att göra med historiska fakta. Det är en film, no more no less. Att sen hela filmens stil känns väldigt överdriven och så bidrar ju bara till att man fattar att det inte är något som ska tas på så stort allvar. Filmen är baserad på en graphic novel, man måste ta det för var det är. En scen som inte kom med i den färdiga filmen var två dvärgar som red i korgar fastsatta på två jättar och kastade spjut på spartanerna...behöver jag säga något mer?
Men det är ju inte som att spartanerna var några direkta good guys heller, de hade också slavar.
Men det är ju inte som att spartanerna var några direkta good guys heller, de hade också slavar.
Fattar inte varför alla persiska människor tar så illa upp av filmen?
Först och främst så utspelar sig historien sig för över 2000 år sedan, det är gammal historia, Plus att det är en film med lite tillagda element för mera underhållning!
Lixom ska varje tysk bli sur för att Tyskarna [u:jza5ayiq]alltid[/u:jza5ayiq] framstår som "The Bad Guys" i WW2 filmer, det var ju då det är ju inte längre.
För i tiden var ju svenskar blodtörstiga vikingar som åkte ner till andra delar av europa och plundrade och dödade skoningslöst, idag är vi ju typ världens fredligaste land!
Det är ju inte så att vi Svenskar idag påverkas av detta i dagenssamhälle!
Först och främst så utspelar sig historien sig för över 2000 år sedan, det är gammal historia, Plus att det är en film med lite tillagda element för mera underhållning!
Lixom ska varje tysk bli sur för att Tyskarna [u:jza5ayiq]alltid[/u:jza5ayiq] framstår som "The Bad Guys" i WW2 filmer, det var ju då det är ju inte längre.
För i tiden var ju svenskar blodtörstiga vikingar som åkte ner till andra delar av europa och plundrade och dödade skoningslöst, idag är vi ju typ världens fredligaste land!
Det är ju inte så att vi Svenskar idag påverkas av detta i dagenssamhälle!
det finns "goda" perser. Det finns "onda" perser.
Det finns "goda" spartaner. Det finns "onda" spartaner.
Det finns "goda" spartaner. Det finns "onda" spartaner.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":1l4iklf6]Fattar inte varför alla persiska människor tar så illa upp av filmen?
Lixom ska varje tysk bli sur för att Tyskarna [u:1l4iklf6]alltid[/u:1l4iklf6] framstår som "The Bad Guys" i WW2 filmer, det var ju då det är ju inte längre.
Det är ju inte så att vi Svenskar idag påverkas av detta i dagenssamhälle![/quote:1l4iklf6]Det här är det absolut bästa inlägget du någonsin skrivit. Precis mina tankar.
Folk tar film på för stort allvar, det är precis som när man anklagade Sin City för att vara kvinnoförnedrande och det bara bodde horor i den staden... snacka om att inte fatta att det är den undre världen man framställer och inte den vanliga familjen som säkert också finns i staden.
Lixom ska varje tysk bli sur för att Tyskarna [u:1l4iklf6]alltid[/u:1l4iklf6] framstår som "The Bad Guys" i WW2 filmer, det var ju då det är ju inte längre.
Det är ju inte så att vi Svenskar idag påverkas av detta i dagenssamhälle![/quote:1l4iklf6]Det här är det absolut bästa inlägget du någonsin skrivit. Precis mina tankar.
Folk tar film på för stort allvar, det är precis som när man anklagade Sin City för att vara kvinnoförnedrande och det bara bodde horor i den staden... snacka om att inte fatta att det är den undre världen man framställer och inte den vanliga familjen som säkert också finns i staden.
6342 inlägg
[quote:3ud24kkl]Fattar inte varför alla persiska människor tar så illa upp av filmen?
[/quote:3ud24kkl]
Jag är pers, och jag tar inte illa upp det minsta. Så prata in för alla när du skriver det. Annars är det en intressant diskussion ni har. (=
[/quote:3ud24kkl]
Jag är pers, och jag tar inte illa upp det minsta. Så prata in för alla när du skriver det. Annars är det en intressant diskussion ni har. (=
3462 inlägg
[quote="Richie":65zpb6kk]Nah, inte så oväntat att det inte får lysande kritik av filmkritikerna. 62 % på Rotten Tomatoes, 55 % av "Cream of the crop". Det är inte den sortens film som man förväntar sig jättebra recensioner av, inte när det gäller mer "seriösa" filmkritiker iaf.[/quote:65zpb6kk]
Vadå seriös? Skulle inte jag vara seriös?
Vadå seriös? Skulle inte jag vara seriös?
Hehe, du är i allra högsta grad seriös....men så kan du ta en film för vad det är också.
I övrigt så kan jag passa på att rapportera att det går bra för filmen i USA:
[quote:144xt9zm]Director Zack Snyder's adaptation of Frank Miller's epic graphic novel 300 set a new March record with an estimated opening of $70 million from 3,103 locations. Starring Gerard Butler as King Leonidas who leads the Spartans against the massive Persian army, the movie surpassed previous March record holder Ice Age: The Meltdown, which collected $68 million its first weekend last year. Budgeted in the mid-$60 million range, the Warner Bros. release also marks the third-highest debut ever for an R-rated movie, trailing just The Matrix Reloaded ($91.8 million) and The Passion of The Christ ($83.8 million). It is now also the top opening of 2007 so far, beating Ghost Rider's $45.4 million from February.[/quote:144xt9zm]
[url=http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19290:144xt9zm]Källa[/url:144xt9zm]
Heja jänkarna! Pumpa in pengar till Warner Brothers så att de vågar satsa fullt ut på Watchmen!
I övrigt så kan jag passa på att rapportera att det går bra för filmen i USA:
[quote:144xt9zm]Director Zack Snyder's adaptation of Frank Miller's epic graphic novel 300 set a new March record with an estimated opening of $70 million from 3,103 locations. Starring Gerard Butler as King Leonidas who leads the Spartans against the massive Persian army, the movie surpassed previous March record holder Ice Age: The Meltdown, which collected $68 million its first weekend last year. Budgeted in the mid-$60 million range, the Warner Bros. release also marks the third-highest debut ever for an R-rated movie, trailing just The Matrix Reloaded ($91.8 million) and The Passion of The Christ ($83.8 million). It is now also the top opening of 2007 so far, beating Ghost Rider's $45.4 million from February.[/quote:144xt9zm]
[url=http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19290:144xt9zm]Källa[/url:144xt9zm]
Heja jänkarna! Pumpa in pengar till Warner Brothers så att de vågar satsa fullt ut på Watchmen!
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Kul att det går bra för den i USA. Nu är det inte heller långt kvar till premiären här. Hoppas bara den går upp på SF Bergakungen.
3462 inlägg
Kul att den fick radera ut Ice Age 2 gamla rekord. Det här bådar gott
[quote="popcornemil":19mn5qw6]praise the lord! Min stambiograf ska visa 300! nu blir det fest![/quote:19mn5qw6]
Inte nog me det så ser man 5 st MZpluppar på filmpalatset bioblad, kan detta blir bättre ?
Inte nog me det så ser man 5 st MZpluppar på filmpalatset bioblad, kan detta blir bättre ?