Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Bara jag som alltid dör när trailer körs igång på bio? så äckligt bra.

THIS IS SPARTA
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nej. Var har du läst det? Och vadfan skulle den handla om? Jesus Christ.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag kan meddela att det är fler än jag som gillar "300" väldigt mycket. Eller vad sägs om denna sida? http://www.spartaaaaa.de/

Fråga mig bara inte hur jag hittade den. Det var Marcus som hittade den
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":39va66si]Jag kan meddela att det är fler än jag som gillar "300" väldigt mycket. Eller vad sägs om denna sida? http://www.spartaaaaa.de/

Fråga mig bara inte hur jag hittade den. Det var Marcus som hittade den [/quote:39va66si]

Haha, så jäkla kul som när dom gjort om zidane-knockningen ;P killen skriker "this is madness", då kommer zidane med leonidashuvve och skriker this is spartaaaaa! och knockar ner den andre klockrent
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Ja, den sidan är faktiskt helt fantastiskt kul. Heja Internet säger jag bara!

Det finns för många briljanta för att nämna alla, men modifieringen av den redan klassiska pandamamman är gaska finurlig.

Jisses, hur kul som helst!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Japp den sidan är helt underbar, otroligt vad man skrattade när ma nsåg den första gången.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Haha! Underbar sida! Redan som någon redan skrev att Leonidas istället för Zidane var ju en av dom bästa! Ganska läskigt hur besatta folk är av repliken "This is Sparta!".
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hahaha, riktigt rolig hemsida, roligaste var ju när han födds
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Älskar den här filmen!

Jag ville se om den direkt när jag kom ut ur biografen..

Man måste bara se den! Episkt
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Blev väldigt imponerad av den här filmen! Brukar inte vara så mycket för krigsfilmer men detta var en riktig höjdare! Miljöerna och fighterna är klockrena!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den nere i Dubai med arabisk sub och då tyckte jag den var otroligt bra. Absolut bästa jag sett. Men jag såg den igen här hemma på bio, och ptja, yta har den, men inget innehåll.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg om den när jag var på Malta och den var inte riktigt lika bra som första gången, skämten var inte lika roliga, stridsscenerna inte lika imponerande men den håller sig ändå kvar på en fyra fast nu är det mer tveksamt om jag kommer köpa filmen sen.

Kan passa på att ge en riktig känga till de maltesiska biograferna som kör med intermission för att sälja mer snacks & godis samt få utökad reklamtid. Tur att det inte var någon mer känslosam film eller en jag såg för första gången, skulle förstört stämningen rejält då.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
LOL åt Mario KAAAAAAAARTAAAAAAA!!!

På tal om parodier, här är en parodimanus av världens bästa Cleolinda!

[url=http://community.livejournal.com/m15m/14864.html:3f0umthd]But—it’s not fair! I wanna have a beautiful thrusty death like the rest of you![/url:3f0umthd]
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Den här filmen kunde ha varit ett riktigt mästerverk om det hade varit lite längre och mer djup och mer "realistisk". Som jag har sagt förut. Mer fördjupningar inom historien, personerna och man fick se mer och veta mer om Sparta t ex. Mer djup alltså. Jag tror inte att man kan se om den här filmen flera gånger (2-5 ggr kan jag förstå) men se den lika mycket som Braveheart, Gladiator och andra episka krigsfilmer (LOTR ska vi inte ens nämna då jag har sett vardera film minst 100 ggr var, jag lovar). Det här är en väldigt bra film som man måste se på Bio. På DVD kan den nog inte bli lika bra om man inte har värsta biosystemet hemma och jätte stor TV.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Som om någon storslagen krigsfilm är bättre hemma :s
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag fattar inte när folk säger att den skulle vinna på att vara mer realistisk och djupdyka i karaktärer och historia. Hela filmens styrka är jag att den inte gör så, tycker jag. Hela styrkan ligger i att visa upp slaget så snyggt som det bara går, och inte fan vill jag ha några avbrott från det med karaktärsstudier och historieberättande. Det jag vill uppleva när jag ser 300 är otroligt, makalöst snygga stridscener, underbar övaranvändning av slow motion och oneliners på löpande band. Och det är precis vad den ger. Allt som bryter från det blir ett minus för mig.
Den är ingen historielektion, men det skulle den inte vinna på att vara heller. Den har inget djup, men några sentimentalt pretentiösa sidohistorier och karaktärfördjupningar skulle den inte bli bättre av. Det är ju inte filmens syfte. 300 är vad den är; perfekt, underbar underhållning när den är som bäst.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Vissa folk gillar bara yta och vissa folk gillar yta och djup. Smaken är som baken, delad.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det beror från film till film. Jag ser gärna en djup dramafilm, men i den här filmen finns det ingen plats för karaktärsfördjupningar, mer än den man får se i början. Det är inte den typen av film. Den här filmen handlar om manliga män med homoerotiska undertoner som springer omkring och slaktar folk i sina läderkalsonger. Jag skiter väl i vadfan dom har hemma mer än Sparta, det Sparta som de slåss för.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":2jjnjgup]Vissa folk gillar bara yta och vissa folk gillar yta och djup. Smaken är som baken, delad.[/quote:2jjnjgup]

Jag gillar djup. Men absolut inte i den här filmen. Det skulle bara förstöra, då det som sagt inte är filmens syfte att vara realistisk och down to earth.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det finns ett par riktigt kul fanvideos om "300" som är värda att kolla in

http://www.youtube.com/watch?v=k9G2-bN1Br4&eurl=

http://slan.nu/?p=kommentarer&id=12887
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden