[b:2m3ro8fl]300[/b:2m3ro8fl]
Regissören bakom den hyllade Dawn Of The Dead 2004 Zack Snyder ska göra en episk film på den grafiska novellen 300, skriven av Frank Miller. Titlen 300 syftar på antalet grekiska soldater ledda av kungen av Sparta som i slaget av Thermopylae slogs mot en flera gånger större arme av perser. Slaget ska inspirerat hela Grekland att gå samman för att gå emot perserna.
Ser fram emot denna filmen, fast man inte vet så mkt än om den, förutom det intressanta manuset. Zack Snyders första film, zombie remaken var extremt snygg, cool musik och väldigt bra val av skådespelare och hade bra stäming. Denna är kanske är den episka filmen vi väntat på efter Gladiator!
Det verkar som en film med samma handling gjordes 1962, The 300 Spartans. Fast den är väl inte baserad på Millers novell då!
[b:2m3ro8fl]Premiär:[/b:2m3ro8fl] 2006
[b:2m3ro8fl]Regi:[/b:2m3ro8fl] Zack Snyder
[b:2m3ro8fl]Manus:[/b:2m3ro8fl] Frank Miller, Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael Gordon,
[b:2m3ro8fl]Genre:[/b:2m3ro8fl] Action/Äventyr/Drama
[b:2m3ro8fl]I Rollerna:[/b:2m3ro8fl]
[b:2m3ro8fl]Musik:[/b:2m3ro8fl] Tyler Bates
[b:2m3ro8fl]Producent:[/b:2m3ro8fl] Mark Canton, Gianni Nunnari, Frank Miller
[url=http://www.imdb.com/title/tt0416449/:2m3ro8fl]300[/url:2m3ro8fl]
[url=http://www.imdb.com/title/tt0055719/:2m3ro8fl]The 300 Spartans[/url:2m3ro8fl]
[quote="andolini":4bh546y0]Det här blir bara bättre och bättre [/quote:4bh546y0]
amen, brother
amen, brother
Saknas
för
Inga inlägg
Vilka fantastiska posters! Vill verkligen, verkligen se denna filmen!
Första glimten av trailern finns nu upplagd hos iFilm av alla ställen...
*Länk borttagen*
För den som vill vänta på en bättre kvalité på den... Kan ignorera att titta på denna...
*Länk borttagen*
För den som vill vänta på en bättre kvalité på den... Kan ignorera att titta på denna...
läckert! lätt ett biobesök
1753 inlägg
Som vanligt när det gäller en efterlängtad trailer har de gjort bort sig och inte räknat med att några faktiskt kommer gå in och vilja se den. Kanske rentav samtidigt!
Ahh... Återigen, vad är det för fel i att använda Apple Trailers?...
Ahh... Återigen, vad är det för fel i att använda Apple Trailers?...
Nu verkar den vara borttagen...får väl vänta ett tag till då...
Ja... Men det var nog lika bra... Kvalitén var verkligen inte den bästa... Kommer nog upp i en bättre kvalité snart... hoppas man...
Den kan ses här: [url:3b4j97nt]http://mftm.blogspot.com/2006/09/300-2007-promo-trailer-scoop.html[/url:3b4j97nt]
Som sagt lite halvtaskig kvalitet...
EDIT. Jäklar! Ser grymt ut. Ska bli kul att se i bättre kvalla.
Som sagt lite halvtaskig kvalitet...
EDIT. Jäklar! Ser grymt ut. Ska bli kul att se i bättre kvalla.
Förvånad att man redan nu har en 3 minuter lång trailer, med tanke på hur lång tid det är kvar innan filmen kommer... Men snyggt var det, trots den dåliga kvalitén. Antar att det nog dröjer ett tag innan den kommer ut offeciellt, eftersom det är ganska tidigt fortfarande. Men jag kanske har fel...
1753 inlägg
Jag säger som Borat: Niiice!
Den här typen av historiska filmer kan (och är ofta!) hur tråkigt filmade som helst. Men det här är f-n det snyggaste jag sett sen Night Watch
Den här typen av historiska filmer kan (och är ofta!) hur tråkigt filmade som helst. Men det här är f-n det snyggaste jag sett sen Night Watch
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Herregud vilken trailer, filmen verkar minst sagt lovande!
Utan tvekan ett bio-besök!
När kommer filmen ut, ser att det finns lite olika datum!
Utan tvekan ett bio-besök!
När kommer filmen ut, ser att det finns lite olika datum!
Saknas
för
Inga inlägg
Jaha, du är trailern "VIDEO REMOVED AT WARNER'S REQUEST."
Undra varför
Undra varför
Jo, de verkar ha sett till att ta bort videon från en del ställen, det var nog inte riktigt meningen att den skulle läckt ut, så att säga...
Men man kan fortfarande se den här:
[url:161dallp]http://filmnation.blogspot.com/[/url:161dallp]
Men man kan fortfarande se den här:
[url:161dallp]http://filmnation.blogspot.com/[/url:161dallp]
Saknas
för
Inga inlägg
ojojoj, detta kan bli riktigt bra
hoppas på grymma effekter/skådespelarinsatser.
hoppas på grymma effekter/skådespelarinsatser.
Saknas
för
Inga inlägg
300 trailer med The Departeds premiär 6 oktober. Antingen samma i bra kvalle eller en ny, iom detta vi sett inte är nån officiel trailer.
Nej, det var ju bara en promo men jag skulle tippa på att de trots allt är väldigt lika varandra... Men kanske något kortare och intensivare...
300 Trailern i HD-Format ser man fram emot, bara det är en upplevelse i sig...
300 Trailern i HD-Format ser man fram emot, bara det är en upplevelse i sig...
Saknas
för
Inga inlägg
Har sett trailern till filmen nu och det lovar riktigt gott, tyvärr så var kvaliten ganska så dålig. Det ser ut som att man har fått till serietidningskänslan i filmen väldigt bra. Det känns som att det här kommer att bli en "måste ses på bio film", kan tänka mig vilken upplevelse det kommer att bli.
Längtar till den officiella trailer...hoppas dock att de behåller NIN-låten "Just like you imagined" för den var ju bara för grym!
Jag har undrat lite över de här monsterliknande typerna i trailern, en som man kan se väldigt kort i promo trailern (vid ungefär 2.46) är en karaktär vid namn Ephialtes. Han är lite missbildad och är tydligen en relativt stor karaktär i den grafiska romanen (lr vad vi nu ska kalla det). Men den store snubben med spetsiga tänder och kedjor runt hals och handleder och den fete typen med knivar eller svärd som händer är jag lite fundersam över. Här är en liten möjlig förklaring som en person på imdb postade (liten spoiler varning kanske):
[quote:1gqhaqff]Here's the deal according to someone who has seen the film - The film is narrated by a soldier who had been there and survived because the King sent him back after he had been wounded. More specifically, he sent him back to Sparta because he knew that he was a terrific storyteller and with the hope that once the rest of Sparta and other Greeks heard of the battles that they would finally take up arms and do the same.
Now, as we all know, a good storyteller often exaggerates. This one does A LOT. So, the depictions of the outrageous Persian characters are seemlessly combined with the reality but those bits are the exaggerations of the storyteller. I'm told that most who see the film will 'get that'.[/quote:1gqhaqff]
Vi får se helt enkelt.
Jag skulle gärna vilja läsa den grafiska romanen innan jag ser filmen men jäklar vad dyr den är! Får se om jag jag köper den eller inte...mycket pengar för ca 90 sidor.
För övrigt: Är det bara jag som tycker att Gerard Butlers karaktär, Kung Leonidas, ser ut att bli en av de hårdaste i filmhistorien?
Jag har undrat lite över de här monsterliknande typerna i trailern, en som man kan se väldigt kort i promo trailern (vid ungefär 2.46) är en karaktär vid namn Ephialtes. Han är lite missbildad och är tydligen en relativt stor karaktär i den grafiska romanen (lr vad vi nu ska kalla det). Men den store snubben med spetsiga tänder och kedjor runt hals och handleder och den fete typen med knivar eller svärd som händer är jag lite fundersam över. Här är en liten möjlig förklaring som en person på imdb postade (liten spoiler varning kanske):
[quote:1gqhaqff]Here's the deal according to someone who has seen the film - The film is narrated by a soldier who had been there and survived because the King sent him back after he had been wounded. More specifically, he sent him back to Sparta because he knew that he was a terrific storyteller and with the hope that once the rest of Sparta and other Greeks heard of the battles that they would finally take up arms and do the same.
Now, as we all know, a good storyteller often exaggerates. This one does A LOT. So, the depictions of the outrageous Persian characters are seemlessly combined with the reality but those bits are the exaggerations of the storyteller. I'm told that most who see the film will 'get that'.[/quote:1gqhaqff]
Vi får se helt enkelt.
Jag skulle gärna vilja läsa den grafiska romanen innan jag ser filmen men jäklar vad dyr den är! Får se om jag jag köper den eller inte...mycket pengar för ca 90 sidor.
För övrigt: Är det bara jag som tycker att Gerard Butlers karaktär, Kung Leonidas, ser ut att bli en av de hårdaste i filmhistorien?
Saknas
för
Inga inlägg
Det var helt klart en snygg video och det enda som är lite synd är att jag redan vet hur historien slutar, jag är för historiaintresserad.
3462 inlägg
Satan vilka bra vibbar jag får av denna alltså.
Lita på mig, jag har aldrig fel
Lita på mig, jag har aldrig fel