Visa första inlägg
855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg
Detr här måste vara förra årets mest överskattade film. Nog för att den är välgjord och underhållande men mer är den inte. Får se om det blir bättre efter omtitt. Men mer en en 3:a är den inte värd.

2566 inlägg
för
2566 inlägg
[color=#FFFFFF:1727496c=#FFFFFF:1727496c][size=50:1727496c=50:1727496c]edit[/size:1727496c][/color:1727496c]
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Remus":jxwd935x]Men "araberna" och dom där nere som tror på Allah/Muhammed tror väldigt mycket på heder och dom gillar inte att bli "smutskastade" och att deras rykte skall påverkas negativt. Dom blir riktigt jävla förbannade om man ens ritar Muhammed.[/quote:jxwd935x]

Jag tror inte många kristna skulle uppskatta om Jesus framställdes som en rondellhund om det är vad du syftar på med att säga [i:jxwd935x]"Dom blir riktigt jävla förbannade om man ens ritar Muhammed."[/i:jxwd935x]

Jag är inte troende muslim eller liknande, lika lite är jag kristen, men på vissa punkter får man se på helheten.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Men muslimsk tradition förbjuder all form av avbildning av islams profeter, och det är väl speciellt känsligt med Muhammed. Så det är ju också en viktig aspekt av det hela. Något liknande finns inte när det gäller kristendom, men folk kan ju bli upprörda ändå, [url=http://sv.wikipedia.org/wiki/Ecce_Homo_%28utst%C3%A4llning%29:f16t9iyt]Ecce Homo[/url:f16t9iyt] minns väl många kan jag tänka mig.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Måste instämma med Richie. Blev det något "uppror" när Mel Gibson's "Passion of the Christ" filmades?" Ifrån Kristendomens sida? Isåfall vad?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":2navwnhp]Måste instämma med Richie. Blev det något "uppror" när Mel Gibson's "Passion of the Christ" filmades?" Ifrån Kristendomens sida? Isåfall vad?[/quote:2navwnhp]Men vad har det med 300 att göra?

Dessutom är det väl snarare judarna som ska vara upprörda av vad jag hört om filmen (av Kevin Smith (jag har inte sett den själv)) eftersom de framställs som att det var dom helt och hållet som dödade Jesus.

En film som katolikerna dock blev upprörda över är Dogma av just Kevin Smith, så den kan du ju diskutera om du känner för det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":1yr844u1]Nja, även om jag inte direkt försvara protesterna från iranska representanter kan jag ju förstå att de inte gillar att "svartmålas". Ingen gillar ju att få vara the bad guy och därmed få ett dåligt rykte. Sen om det är sant eller inte, spelar ju mindre roll för den utsatte. Det man får tänka på att de flesta var av samma skrot och korn under antiken. Men i just i det här slaget får perserna agera de onda.[/quote:1yr844u1]

Jag skulle inte alls säga att Perserna varonda på något sätt, jag menar, vad är det för fel att erövra ett land? Det är som dagens krig. Dock att spartanerna var så "Noble"("Ärade") som dem var är ju rätt så sant, 10 års militär utbildning, jag menar, kom igen... Ska man göra en triumferad film och återminnas detsom hände för runt 2500 år sen, måste det vara snyggt.
Men dock var historien överdriven, kan jag hålla med om...

"wow", Man kan ju lika gärna utesluta "Kingdom of Heaven" och "The Kingdom"...
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Tittade lite på extra materialet och den intressanta delen var på 24 minuter, alltså Spartans - Fact or Fiction? var väldigt intressant men resten verkar inte så jätte intressant.

Ganska lite extra material och inte mycket att hurra över. Får väl fortsätta titta på Transformers bonus materialet som är betydligt bättre.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Kom precis att tänka på en sak.. är det någon annan som tycker det är konstigt att [i:ogg3fs7n]300[/i:ogg3fs7n] aldrig blev Oscar-nominerad ?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hah, på vilket sätt är det konstigt? Det är inte en Oscarsfilm på något vis alls.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[quote="Tyler":1gkmg4yz]Hah, på vilket sätt är det konstigt? Det är inte en Oscarsfilm på något vis alls.[/quote:1gkmg4yz]
Jag tycker som Mats skrev i sin recension; [i:1gkmg4yz]Visuellt bländande
och alldeles unik[/i:1gkmg4yz]. Det är en storslagen film enligt mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, jag älskar 300. Men det är fortfarande ingen Oscarsfilm. Det finns en typ av filmer som är Oscarsmaterial så att säga... är lite svårt att förklara exakt vad dessa filmer är, är säker på att någon annan har något fint ihopsamlande ord. Bottom line är i alla fall att 300 inte tillhör dessa...
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag är inte överraskad att den inte blev Oscarsnominerad. Den här typen av film blir sällan det, undantagen är i foto och specialeffektskategorin möjligtvis.

Nu kan jag ingen exakt statistik, men oftast är ju dramafilmer de som lockar juryn. 300 är en actionfilm och då får vi leva med att den behandlas därefter.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Mats":2l08gql0]Jag är inte överraskad att den inte blev Oscarsnominerad. Den här typen av film blir sällan det, undantagen är i foto och specialeffektskategorin möjligtvis. [/quote:2l08gql0]

effekterna håller jag med om, men inte foto. jag tycker inte man förtjänar det om hälften av varje bildruta är dataanimerad. oavsett hur snyggt det är.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nej, det är möjligt. Men tycker iaf att det är resultatet är det som räknas.

Risken är ju att den kategorin försvinner eftersom datorn används till fler och fler filmer.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Mats":1wwf1658]Nej, det är möjligt. Men tycker iaf att det är resultatet är det som räknas.

Risken är ju att den kategorin försvinner eftersom datorn används till fler och fler filmer.[/quote:1wwf1658]

jo, men det vore tråkigt. kriterierna kommer förmodligen förändras isåfall.
201 inlägg
för
201 inlägg
Jahopp, Frank Miller skriver på en uppföljare, vad ska man tro om det, vad ska uppföljaren handla om liksom? men ska bli fint, första var riktigt bra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="JosefMusic2":3ugicu2a]300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!![/quote:3ugicu2a]

Gah. Det är inte menat att vara en verklig historia, det är mer som en annan vinkel på en händelse i historien. Och vad vet du om hur persierna såg ut? De kanske beskrivs på ett sätt som du har läst någonstans, kanske på ett annat sätt på ett annat ställe. Sen väljer man själv hur man ska tolka beskrivningarna.

Rekommenderas starkt till de som gillar episka, storslagna filmer. Slow-motion-delarna är underbara.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="JosefMusic2":1jp5gipu]300 är den sämsta filmen genom tiderna. eftersom allt inte är sant.... persierna såg inte ens ut som dom gjorde i filmen.. monster, örhängen, mm... hela filmen var i slow -motion vilket gjorde det skit.. rekomenderas ej till dem som känner till och vet historia!!![/quote:1jp5gipu]

Hmmm, "300" och "sämsta filmen genom tiderna" passar inte ihop i samma mening. Jag tvivlar starkt på att skaparens avsikt med den här filmen var att göra en historisk film som följer händelsen slaviskt. Utan det var nog mer att göra en riktigt bra actionfilm, och han lyckades riktigt bra med det också. Att du och en massa andra inte fattat det ännu förstår verkligen inte jag. Rekommenderas till dom som gillar episka storslagna filmer.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden