Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Skräckälskaren":37wnz4sb][quote="FiLmGaLeN":37wnz4sb]Okej, så det är egentligen inget sådär nytt. Men vad betyder Retribution isåfall? Borde inte filmen heta Halloween: The Beginning eller nåt i den stilen eftersom den går tillbaka till ettan?[/quote:37wnz4sb]

Vi vet inte titeln på denna, men den nionde Halloween filmen, den som följer upp händelserna i Ressurection ska heta Retribution, och eftersom detta är en prequel/remake så heter den inte Retribution, utan mera åt "Rob Zombie's Halloween".[/quote:37wnz4sb]
Det låter coolare med Rob Zombies halloween.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Skräckälskaren":fb60wm8m][quote="FiLmGaLeN":fb60wm8m]Okej, så det är egentligen inget sådär nytt. Men vad betyder Retribution isåfall? Borde inte filmen heta Halloween: The Beginning eller nåt i den stilen eftersom den går tillbaka till ettan?[/quote:fb60wm8m]

Vi vet inte titeln på denna, men den nionde Halloween filmen, den som följer upp händelserna i Ressurection ska heta Retribution, och eftersom detta är en prequel/remake så heter den inte Retribution, utan mera åt "Rob Zombie's Halloween".[/quote:fb60wm8m]

Okej... Coolt o heta Zombie i efternamn. Spännande o se vad titeln blir till slut. Skulle vart kul om den fick heta Rob Zombie's Halloween eftersom det låter lite mer annorlunda än de vanliga Halloween: nåt... titlarna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1htohei0][quote="Skräckälskaren":1htohei0][quote="FiLmGaLeN":1htohei0]Okej, så det är egentligen inget sådär nytt. Men vad betyder Retribution isåfall? Borde inte filmen heta Halloween: The Beginning eller nåt i den stilen eftersom den går tillbaka till ettan?[/quote:1htohei0]

Vi vet inte titeln på denna, men den nionde Halloween filmen, den som följer upp händelserna i Ressurection ska heta Retribution, och eftersom detta är en prequel/remake så heter den inte Retribution, utan mera åt "Rob Zombie's Halloween".[/quote:1htohei0]

Okej... Coolt o heta Zombie i efternamn. Spännande o se vad titeln blir till slut. Skulle vart kul om den fick heta Rob Zombie's Halloween eftersom det låter lite mer annorlunda än de vanliga Halloween: nåt... titlarna.[/quote:1htohei0]

Tror att Rob ändrade sitt efternamn till Zombie, men jag tror bara det. Men jag tycker även att Rob Zombies`s Halloween
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med alla ni som skrivit att den borde heta Rob Zombie's Halloween.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
.[/quote]

Tror att Rob ändrade sitt efternamn till Zombie, men jag tror bara det. Men jag tycker även att Rob Zombies`s Halloween[/quote]
Ja det gjorde han. Han hetter egentligen Rob Cummings.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
undrar när dem kommer ut med en liten Teaser för filmen asså
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
är lite ororlig för att Rob Zombie kan sabba hela Halloween konceptet men jag hoppas att han inte gör det för han har sagt att han ska behålla den gamla Myers masken

Här är en intervju med Rob Zombie om hans Halloween

"JUNE 16, 2006
We begin our coverage of the next HALLOWEEN film with a short interview with writer/director Rob Zombie. Thanks to all the fans that submitted a question to Rob... we received over 2000!

QUESTION: Why do you feel that you are the person to take on this project? (from Anna in Florida)
RZ: Because I have a vision that I believe can work. If I didn't I would go near it.

QUESTION: Can you please clarify what you mean when you say you are "not making a sequel" and that your Halloween will be a "re-imagining" of the series? Isn't that just another word for "remake"? (from Cole in Chicago)
RZ: Well, sort of. I am basically making a prequel and a semi-remake of the first film all in one. So really in theory there will be more original content than remake content. That's why I don't like the word "remake."

QUESTION: What is the title of the next movie, and are you finished with the script yet? What can you reveal about the storyline of the new movie? (from Eric in Canada)
RZ: HALLOWEEN, no and not much.

QUESTION: For the next film, are you planning to maybe go into what Michael's childhood was like and how and why he became the serial killer he is? Is it at least going to take place in 1978? (from Sylvain)
RZ: Yes, I think this aspect of the story is very important in order to bring new life to the character of Michael Myers. The film begins in 1978.

QUESTION: Halloween is the most influential horror movie ever made and I for one am not happy about a remake. All of the remakes to hit theaters - from Texas Chainsaw to The Omen - were total crap. Why touch a classic like Halloween? Why would you even risk this? (from Mike in New York)
RZ: Like I said in Question 1, I wouldn't even go near this project if I didn't feel like a had a fresh, worthwhile approach to the material. Besides, I'm not touching one single frame of Carpenter's classic. That film will remain as it always has.

QUESTION: The masks in the past 4 Halloween films were all different, and some of them weren't scary. Are you going to re-design the mask, or will you stick to the Captain Kirk version that was used in the original film? (from Todd)
RZ: I want to keep the mask classic.

QUESTION: Are you you planning on using any previous characters from the first 8 films (like Laurie Strode and Dr. Loomis) or are you planning something entirely new with no old characters? (from Jamie in Scotland)
RZ: Both, but I won't tell you which just yet.

QUESTION: Since you are a musician, will you be doing the entire music score for the film, or will you be collaborating with anyone else? And will you integrate any of John Carpenter's classic themes into the score? (from Craig)
RZ: I do not plan on doing the score for this film myself other than in a supervisor position. I have already done some work with the composer and we both feel that Carpenter's themes are classic and will play an important role.

QUESTION: Your films are known for their gore, but the Halloween films haven't been very gory, they have been more suspensful. Do you plan to focus on gore or suspense in your version of Halloween? (from Paula)
RZ: I plan to focus on character, mood and terror.

QUESTION: How does John Carpenter feel about your involvement in the new Halloween? (from Zack in Georgia)
RZ: I talked to John about it and he was vey supportive. He basically said, "That's great Rob, go for it and make it your own." What more do I need?"

Källa: [url=http://www.halloweenmovies.com:217xczxz]halloween movies[/url:217xczxz]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
hittade nyss demma Fan-posters och dem var rätt hyffsade
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Batman, inte dubbeposta! ... Använd ändra knappen, något du vid det här laget redan borde ha känt till!...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
mm men jag orkade bara inte ändra
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Batman: Snygga bilder! Längtar till denna filmen.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Den första och den tredje är riktigt snygga, den i mitten är ful som fasen. Är fortfarande lite tveksam inför denna...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jo jag med eftersom det är bara 1&2 som är dem bästa Halloween filmerna å resten har varit B-filmer men vem vet Rob Zombie kanske lyckas göra den jäkligt bra eftersom han är en stor skräckfantast
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hm... Det räcker inte med att vara en stor skräckfantast enligt mig, han får ha det lilla extra som gör filmen betydligt bättre än sina föregångare.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1d8m5brz]Hm... Det räcker inte med att vara en stor skräckfantast enligt mig, han får ha det lilla extra som gör filmen betydligt bättre än sina föregångare.[/quote:1d8m5brz]
Enligt mig så har han det där lilla extra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Fredrik":3eevuv1a][quote="FiLmGaLeN":3eevuv1a]Hm... Det räcker inte med att vara en stor skräckfantast enligt mig, han får ha det lilla extra som gör filmen betydligt bättre än sina föregångare.[/quote:3eevuv1a]
Enligt mig så har han det där lilla extra.[/quote:3eevuv1a]

Fredrik har en poäng där å jag håller med dig Fredrik han har det lilla extra som kräver till en bra rysare
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Han har ju gjort mest soundtrack, eller?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2mc8w7b7]Han har ju gjort mest soundtrack, eller?[/quote:2mc8w7b7]

mm men jag tror eller jag snarare hoppas på att Mr.Zombie gör detta till en värdig Halloween film
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Batman":28l9ks39][quote="FiLmGaLeN":28l9ks39]Han har ju gjort mest soundtrack, eller?[/quote:28l9ks39]

mm men jag tror eller jag snarare hoppas på att Mr.Zombie gör detta till en värdig Halloween film [/quote:28l9ks39]

Hur kan du då säga att han har det lilla extra för att göra filmen bra? Med hjälp av musik eller...?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2g8tnkjv][quote="Batman":2g8tnkjv][quote="FiLmGaLeN":2g8tnkjv]Han har ju gjort mest soundtrack, eller?[/quote:2g8tnkjv]

mm men jag tror eller jag snarare hoppas på att Mr.Zombie gör detta till en värdig Halloween film [/quote:2g8tnkjv]

Hur kan du då säga att han har det lilla extra för att göra filmen bra? Med hjälp av musik eller...?[/quote:2g8tnkjv]

om du tittar på denna så kanske du fattar varför mr zombiew har det där lilla extra [url=http://www.youtube.com/watch?v=JdVeB3ieMYg:2g8tnkjv]Rob Zombie lilla extra skräck[/url:2g8tnkjv]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden