Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
klart den blir mysig...de e ju me pingviner!!
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Recension
http://www.moviezine.se/filmsidor/happy_feet.shtml

2408 inlägg
för
2408 inlägg
Ändå rätt positiv recension. Blir till att hyra Happy Feet när den kommer ut på dvd. Vissa delar verkar helfestliga.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag ska nog uppleva denna på bio. Vill verkligen se den, älskar pingviner. När jag kom till Mz:s första sida trodde jag att den hade fått en fyra i betyg, det lät så bra med "vackra pingviner med budskap", men den fick ändå en trea. Får kolla upp hur bra betyg den får av alla andra sen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Pingvinresan var ju något enormt bra, vilket lär nog bli så med denna animerade pingvinfilmen. Trailern verkar ju lovande och allt. Det blir nog den första animerade filmen jag kommer att se på bio på MYCKET länge.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har sett den på premiären, en av årets bästa film. Så jävla snygg gjort och skit snygga actionscener till exempel :
Visa spoiler
tyckte och lite synd om Mummel
Visa spoiler
fast musiken är lite tråkigt men störde mig lite på Harry Potter 5 trailern, så KASS...fast den är ändå teasern
563 inlägg
för
563 inlägg
Älskar filmen. Så fruktansvärt skön film. Störde mig inte alls på dubbningen men har ju iof inte sett den med orginalljudet ännu.
Har saknat musiken i de senaste barnfilmerna. Innan var det alltid stora sångavsnitt i disneys filmer men det har mer eller mindre försvunnit nu.

Det jag nog älskar mest med denna filmen är när man ser ungarna gå ut från filmen. Fatta hur gulligt det är när hundra ungar håller på o försöker steppa när de går ut.

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag håller med, filmen var störtskön. Jag såg den på skrytbygget Bergakungen och var grymt kul och underhållande. En klar 4.
470 inlägg
för
470 inlägg
Jag gillade filmen. Underhållande, snygg och rolig. Robin Williams är riktigt bra. Han fick en chans att leka loss som Jim Carrey brukar få i sina filmer. En del saker märker man ju har kommit fram i improvisationer, och det är då det blir som roligast.

Visa spoiler

Får en
563 inlägg
för
563 inlägg
Synd att det kommit så väldigt mycket barnfilmer i år att de två som jag tycker e bäst inte får lika mycket besökare. Känns som kassan hos föräldrarna börjar sina. Hoppas det blir bättre efter jul för både Happy Feet och Bortspolad förtjänar bra mycket mer publik än vad de haft.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Har då äntligen sett denna. Tycker det är årets bästa animerade film (2006), med Over The Hedge tätt efter sig. Mycket välgjort och läckert, mycket snyggt. Fattar nu varför den har en budget på $100 miljoner. Pingvinerna är störtsköna, speciellt vissa som sticker ut extra mycket. Det är mycket dans & sång i filmen, och det är inte det vanliga som man ser i Disneyfilmer, utan här är det på något sätt både till vuxna och barn.

Filmens skämt är bra, men det är inte många, då det inte behövs massa skämt när det är underhållningen genom sång & dans. Det är en väldigt bra handling med enormt bra budskap, personligen fick jag dåligt samvete av filmen. Kul att det äntligen kommer en animerad film som vågar gå utanför gränserna. Det fanns även med riktiga människor i filmen, riktigt ballt. En mycket bra film med oerhört viktigt budskap, men samtidigt enormt underhållande och härlig att se på. Kommer köpa den. Det blir en fyra till denna animerade pingvinfilm.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med om att det är årets bästa animerade, det var väldigta bra musik, skådespelare, bild, animering, och Hugh Jackman sjunger överraskande bra. Nicole Kidman har man ju sett i moulin rouge så henne vet man ju att hon sjunger bra, Robin Williams och Elijah Wood är också bra.
Den får en stark
989 inlägg
för
989 inlägg
vem trodde att jackman kunde sjunga ?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
har också skrivit recension fast glömde betygsätta " 2006 Bästa Anmerade Film "
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har en sån otrolig svaghet för animerade filmer, kan verkligen inte hjälpa det, och Elijah Wood är seriöst riktigt bra på att plocka roller, och trots att jag inte tycker om honom så har han grymt bra snitt hos mig eftersom han alltid hamnar i bra filmer.

I vilket fall som helst, så är det riktigt skönt, musiken är trevlig och dansnummer och sångnummer är inte utdragna och det är inte för mycket, det är lagom. Och som Pust nämner är det trevligt att se att sången är tillbaka i barnfilmer... det behövs.

Sen måste jag säga att Hugh Jackman, Nicole Kidman och Robin Williams gör de skönaste röstprestationerna, men Williams inte som Lovelace, utan som Ramon, och återigen är det bi-figurerna som dominerar i en film. Så otroligt klockrena. Och Kidman har en otroligt sensuell röst.

Slutet är väl lite mycket fram och tillbaka tycker jag, men det är ändå en bra film och den går mycket väl att se på, mycket trevlig underhållning. Som tidigare nämnt har jag en otrolig svaghet för animerade filmer och trots att jag tidigare sagt till folk att jag är trött på animerade jätteproduktioner med kändisröster så fortsätter dom prestera. Så länge filmerna håller den här klassen får de mer än gärna massproduceras.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag såg Happy Feet igår. Jag tyckte den var gullig, men blev utdragen from time to time, någon stans i mitten kände jag mig borta, var det nära slutet eller? Det var väl även tanken att pingvinerna skulle sakna fysiska persondrag (Förutom Mumble och the Ramon possé) och jag vet inte vad jag tycker om det, rätt bra tror jag =). Gillade rösterna, Williams, Elijah och Weaving var faktiskt också bra , hade velat ha lite mer styrka i hans röst som den där men det funkade ändå.
Även att det var riktiga människor överraskade mig positivt. Men betyget blir ändå
En lutande mot svag
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Helskön film! Men var det bara jag som nästan blev lite tagen av den dramatiska vändningen fram mot slutet? Jag blen nästan lite deprimerad ett tag där.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den lilla "miljöpolitiska knorren" (som någon ville kalla det) fram mot slutet...men va tusan, jag köper det för den här gången! Även om jag kan tycka att det blev "onödigt" dramatiskt för en liten stund.

Men annars var det en riktigt härlig film med underbara musik- och dansnummer. Kul med flera kända låtar, inte alltid man får höra båda Elvis och Beach Boys i en animerad film. Jag satt ofta och bara diggade till musiken, det var nästan så att man kände för att hoppa upp ur stolen och börja dansa. Inte alltid en film får mig att känna på det viset.

Extra plus för röstskådespelarna också, framförallt så klart Robin Williams. Ramon bidrog mycket till humorn i filmen, hela det latino-gänget var ju bara för härliga.

Jag måste ju nämna animeringen också, lite imponerande faktiskt. Ruggigt snyggt var det.

En riktigt go film hur som helst även om vändningen fram mot slutet var lite oväntad (ja, jag blev faktiskt lite tagen måste jag säga, men jag verkar vara den enda som reagerade på det viset). Men annars har jag inte mycket att anmärka på.

102 inlägg
för
102 inlägg
Detta är väldens bäst animerade filmer, och tätt efter Over the hedge!
Till Tyler:
Robin Williams gör rösten till både Ramón och Lovelace.

Sen så ääälskade jag adéliepingvinerna (latino-gänget)
Ramón, Raul, Lombardo, Nestor och Renaldo!
I mitt hjärta!!!!

Vill ni lära er låten som Raul rappar??? vasegoa, har överatt den själv:

Yo soy Raul
Pinguino mas cool
latino porsopuesto cien por ciento español
my brothers qué
loco me llaman una señorita y me siente como flama
la fiesta, balia bailamo chanchita
mi corazon, tiene dinamita
BOOM exacto!
solo so bauteful to me baby
Deja me ser tú papi pingunio!

(kan den på svenska med)

EN KLAR FEMMA!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Isnabel":rc085buk]
Till Tyler:
Robin Williams gör rösten till både Ramón och Lovelace.[/quote:rc085buk]Jaha, sa jag någonting annat? Sa att han dominerade som Ramon, inte som Lovelace...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ramon är fan bäst.

"YOU ARE A NATION OF TEENY WEENY ICKLY PIDDLY DIDDLY...POOF!"
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden