Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":z1j9zsix][quote="hannibal23":z1j9zsix]Som precis som han gjorde på slutet av fyran.
Nej tack. [/quote:z1j9zsix]
Ska han INTE möta Voldemort i dina ögon eller?[/quote:z1j9zsix]
Jo då men det blev inte lika actonfyllt som jag trodde att det skulle vara.
Nej tack. [/quote:z1j9zsix]
Ska han INTE möta Voldemort i dina ögon eller?[/quote:z1j9zsix]
Jo då men det blev inte lika actonfyllt som jag trodde att det skulle vara.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ms_malfoy":19c5jrml][quote="YesBox":19c5jrml]Alltså action betyder inte att Harry måste möta Våldemort utan det betyder PANG. BOM och explisioner och Kvastjakt (som biljakt, fast på kvaster). o jakter på hustak, med mera
Det e action o det tycker jag borde det finnas i HP-filmerna vid det här laget [/quote:19c5jrml]
tyvärr har ju J K Rowling redan skrivit klart sista boken, annars hade du väl kunnat tagit dej ett snacka me henne... dom kan ju inte lägga till å ta bort en massa i filmerna bara för att du tycker de blir dåligt annars... om du nu tycker dom e så dåliga varför bryr du dej om å kolla på dom, å varför måste du hacka ner på alla som tycker om dom?[/quote:19c5jrml]
Jag har aldrig sagt att jag tycker filmerna är dåliga och det har jag aldrig tyckt heller. Du bör nog läsa om mitt inlägg. där står knappast något som hackar ned på dom som gillar HP-filmerna, jag gillar dom ju själv
o visst kan man ändra om lite i filmerna. inte allt för mycket men en del. Jag tror att historien i femman är behållen men berättas på ett annat sätt i filmen, i alla fall med tanke på den korta längden
Bra att den är lagom lång i alla fall ( 2h 18 min) , ska bli kul att se den
Och jag får väl leva med att det är fantasy och har action på sitt sätt
Det e action o det tycker jag borde det finnas i HP-filmerna vid det här laget [/quote:19c5jrml]
tyvärr har ju J K Rowling redan skrivit klart sista boken, annars hade du väl kunnat tagit dej ett snacka me henne... dom kan ju inte lägga till å ta bort en massa i filmerna bara för att du tycker de blir dåligt annars... om du nu tycker dom e så dåliga varför bryr du dej om å kolla på dom, å varför måste du hacka ner på alla som tycker om dom?[/quote:19c5jrml]
Jag har aldrig sagt att jag tycker filmerna är dåliga och det har jag aldrig tyckt heller. Du bör nog läsa om mitt inlägg. där står knappast något som hackar ned på dom som gillar HP-filmerna, jag gillar dom ju själv
o visst kan man ändra om lite i filmerna. inte allt för mycket men en del. Jag tror att historien i femman är behållen men berättas på ett annat sätt i filmen, i alla fall med tanke på den korta längden
Bra att den är lagom lång i alla fall ( 2h 18 min) , ska bli kul att se den
Och jag får väl leva med att det är fantasy och har action på sitt sätt
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":1pp95mme][quote="Dr. Acula":1pp95mme][quote="hannibal23":1pp95mme]Som precis som han gjorde på slutet av fyran.
Nej tack. [/quote:1pp95mme]
Ska han INTE möta Voldemort i dina ögon eller?[/quote:1pp95mme]
Jo då men det blev inte lika actonfyllt som jag trodde att det skulle vara.[/quote:1pp95mme]
Vadå, ska de springa omkring på ett fält och kasta dödliga förbannelser på varandra i typ 10 minuter? Jag tyckte slutscenen i fyran var helt perfekt gjort, även om det var färre Dödsätare än vad som beskrevs i boken.
[quote:1pp95mme]I en intervju med MTV avslöjade regissören Yates att Krake var bortklippt, men klipptes in igen på Rowlings komando. [/quote:1pp95mme]
Oj då, hade de tänkt ta bort Krake? Men hur skulle det då gå till? Med förklaringen till [i:1pp95mme]du-vet-vad[/i:1pp95mme]?
Tur att J.K. sa till. Men det måste ju alltså betyda att han har en roll, en [i:1pp95mme]viktig[/i:1pp95mme] roll verkar det som, i sjunde boken. Spännande!
Nej tack. [/quote:1pp95mme]
Ska han INTE möta Voldemort i dina ögon eller?[/quote:1pp95mme]
Jo då men det blev inte lika actonfyllt som jag trodde att det skulle vara.[/quote:1pp95mme]
Vadå, ska de springa omkring på ett fält och kasta dödliga förbannelser på varandra i typ 10 minuter? Jag tyckte slutscenen i fyran var helt perfekt gjort, även om det var färre Dödsätare än vad som beskrevs i boken.
[quote:1pp95mme]I en intervju med MTV avslöjade regissören Yates att Krake var bortklippt, men klipptes in igen på Rowlings komando. [/quote:1pp95mme]
Oj då, hade de tänkt ta bort Krake? Men hur skulle det då gå till? Med förklaringen till [i:1pp95mme]du-vet-vad[/i:1pp95mme]?
Tur att J.K. sa till. Men det måste ju alltså betyda att han har en roll, en [i:1pp95mme]viktig[/i:1pp95mme] roll verkar det som, i sjunde boken. Spännande!
Saknas
för
Inga inlägg
Action och action, bara för att jag dagdrömde lite om hur det skulle vara med action i femman, snälla någon, HP-filmerna kan lika gärna fortsätta i samma stil som dom gör nu, dom är bra och böckerna hör nästan till allmänbildningen, man ska helt enkelt ha läst dom
Men vadå springa runt och kasta förbannelser på varandra i tio minuter... kvastjakt har jag ju sagt, det hade passat, inte CS-krig med skjutvapen eller såna där motorcyckeljakter
Men vadå springa runt och kasta förbannelser på varandra i tio minuter... kvastjakt har jag ju sagt, det hade passat, inte CS-krig med skjutvapen eller såna där motorcyckeljakter
Saknas
för
Inga inlägg
Men vadå springa runt och kasta förbannelser på varandra i tio minuter... kvastjakt har jag ju sagt, det hade passat, inte CS-krig med skjutvapen eller såna där motorcyckeljakter [/quote]
Jo det hade varit något Harry potter med skjutvapen
Jo det hade varit något Harry potter med skjutvapen
Saknas
för
Inga inlägg
Näääe, det hade blivit helt sjukt, hela serien hade pajats
Du är medveten om att du helt enkelt inte gillar HP-filmerna ? för du har ju inget skäl till att inte göra det
Får jag fråga varför dom är dåliga?
Du är medveten om att du helt enkelt inte gillar HP-filmerna ? för du har ju inget skäl till att inte göra det
Får jag fråga varför dom är dåliga?
Saknas
för
Inga inlägg
Men man hade skrattat ihjäl sig på bion
Jo då jag gillar tvåan och trean.
Jag tycker att det ska vara mer blod i filmerna.
Jag tycker att det ska vara mer blod i filmerna.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":gh7avkoe]Men man hade skrattat ihjäl sig på bion [/quote:gh7avkoe]
Haha, nä men av blotta tanken . På bion hade ala snarare blivit förvirrade om det börjat skvätta blod på skärmen
Haha, nä men av blotta tanken . På bion hade ala snarare blivit förvirrade om det börjat skvätta blod på skärmen
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":3jcxlzxa]Men man hade skrattat ihjäl sig på bion
Jag tycker att det ska vara mer blod i filmerna.[/quote:3jcxlzxa]
Det kommer va blod i femman, fast kanske inte just rinnande blod
Men är det verkligen blod som gör en film bra?
Jag tycker att det ska vara mer blod i filmerna.[/quote:3jcxlzxa]
Det kommer va blod i femman, fast kanske inte just rinnande blod
Men är det verkligen blod som gör en film bra?
Saknas
för
Inga inlägg
Eller Harry potter som skräck film.
Det hade jag gillat.
Det hade jag gillat.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":119p8nbb]Eller Harry potter som skräck film.
Det hade jag gillat.[/quote:119p8nbb]
Skräckfilm? Och somliga tyckte att det var konstgt av mig att önska farofylld Action ...
Nåja, du kan ju alltid önska
Det hade jag gillat.[/quote:119p8nbb]
Skräckfilm? Och somliga tyckte att det var konstgt av mig att önska farofylld Action ...
Nåja, du kan ju alltid önska
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":t5i8smp4][quote="hannibal23":t5i8smp4]Eller Harry potter som skräck film.
Det hade jag gillat.[/quote:t5i8smp4]
Skräckfilm? Och somliga tyckte att det var konstgt av mig att önska farofylld Action ...[/quote:t5i8smp4]
Ja men det hade nog blivit bra
Tvåan och trean är det lite skräck i.
Det hade jag gillat.[/quote:t5i8smp4]
Skräckfilm? Och somliga tyckte att det var konstgt av mig att önska farofylld Action ...[/quote:t5i8smp4]
Ja men det hade nog blivit bra
Tvåan och trean är det lite skräck i.
Harry potter är faktiskt lite som en mildare skräckfilm.
Inga halshuggningar, men rinnande blod och monster.
Inga halshuggningar, men rinnande blod och monster.
Saknas
för
Inga inlägg
Tja femman lär ju bli en skräckfilm, Luna ser ju inte snygg ut precis
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att det ska vara mer monster.
Eller två trollkarlar som slåss Dumbledore vs Gandalf.
Eller två trollkarlar som slåss Dumbledore vs Gandalf.
Saknas
för
Inga inlägg
Gandalf? Det här är Harry Potter, inte Sagan om ringen.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag menar Dumbledore vs Gandalf.
Där dom två slåss emot varandra skulle bli kul att se
Där dom två slåss emot varandra skulle bli kul att se
Är det ett önskemål eller tror du att gandalf kommer möta dumbeldore?!
Saknas
för
Inga inlägg
Låter som nånting som skulle kunna komma med i en parodi av fantasyfilmer.
Annars kan du ta och titta igenom första filmen i LOTR-serien, där Saruman och gandalf "slåss".
Annars kan du ta och titta igenom första filmen i LOTR-serien, där Saruman och gandalf "slåss".
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Björn 93":1xgeo0zi]Är det ett önskemål eller tror du att gandalf kommer möta dumbeldore?! [/quote:1xgeo0zi]
Egentligem kommer dom aldrig att möta varandra.
Men skulle bli roligt att se dom två fightas.
Och jag är inte sån smilies som du la upp.
Egentligem kommer dom aldrig att möta varandra.
Men skulle bli roligt att se dom två fightas.
Och jag är inte sån smilies som du la upp.