Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hahahah. Men tanke på hennes inkomst tror jag hon satsar rätt mycket på att göra läsarna nöjda.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har inte tid att skriva nu, är helt upprymd.

JAG SKA FARA OCH SE DEN! ;D

Bedömning kommer väl kring 03.00 inatt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Najs. Kom inte med några spoliers bara
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="SkruMp":ef3g3clx]Hahahah. Men tanke på hennes inkomst tror jag hon satsar rätt mycket på att göra läsarna nöjda.[/quote:ef3g3clx]

Hoppas hon gör dej nöjd ... jag är nöjd med hennes insats. Men om hon skriver en till måste jag säga (REKORD!). eftersom att hon slagit Staw Wars med 4 filmer då.. om det nu blir 10 böcker så kommer producenterna antagligen göra alla:).. det är bara en "dröm"

men åter till ämnet. är det bara DR.Dracula som ska till smygpremiär i harry potter lol?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="chinese_nisse":2hefbz0c]det stod att det kanske skulle bli en sjunde bok enligt City. [/quote:2hefbz0c]Hahahahahaha... du är för jävla rolig. "Kanske" kommer en sjunde bok, haha.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":2er14wne][quote="chinese_nisse":2er14wne]det stod att det kanske skulle bli en sjunde bok enligt City. [/quote:2er14wne]Hahahahahaha... du är för jävla rolig. "Kanske" kommer en sjunde bok, haha.[/quote:2er14wne]

oj sorry åttonde lite förvirrad och trött
912 inlägg
för
912 inlägg
Imorrn är det dags, cant wait.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="WaltX":nk4771aw]Imorrn är det dags, cant wait.[/quote:nk4771aw]

Själv kom man precis hem från biografen

Okej, samla tankarna nu.. vad hände egentligen?

Mörker, mörker och åter mörker. Det är vad de flesta recensenter säger, och jag instämmer. Det är ganska dystert hela filmen igenom, även om det kommer ett par humoristiska stunder då en fullsatt biosalong som jag befann mig i gärna brister ut i skratt, när det annars är så - mörkt.

För er som väntat er en filmatiserad kopia utav den femte Harry Potter-boken kommer till större del bli missnöjda, men de som kan finna sig i att det görs en del (rätt så många faktiskt) förändringar kommer nog bli mer nöjda. Många saker som inte är med i boken får vi se här och tvärtom.

Effekterna var helt okej, slutstriden var riktigt maffig. De effekter som var mindre beundransvärda var Graup-animeringen, den såg ut.. som den gjorde.

Jag sätter ett betyg nu, men vet inte hur jag kommer känna imorgon.

En riktigt stark trea, på snudden vid fyra. Som sagt, får se hur jag känner imorgon, kanske ändrar betyget då.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":3t9zeazh]För er som väntat er en filmatiserad kopia utav den femte Harry Potter-boken kommer till större del bli missnöjda, men de som kan finna sig i att det görs en del (rätt så många faktiskt) förändringar kommer nog bli mer nöjda. Många saker som inte är med i boken får vi se här och tvärtom.[/quote:3t9zeazh]Nice, hoppas på en ny Prisoner of Azkaban, där de har gjort en film baserad på boken snarare än av boken.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Tyler":6zo29io1][quote="Dr. Acula":6zo29io1]För er som väntat er en filmatiserad kopia utav den femte Harry Potter-boken kommer till större del bli missnöjda, men de som kan finna sig i att det görs en del (rätt så många faktiskt) förändringar kommer nog bli mer nöjda. Många saker som inte är med i boken får vi se här och tvärtom.[/quote:6zo29io1]Nice, hoppas på en ny Prisoner of Azkaban, där de har gjort en film baserad på boken snarare än av boken.[/quote:6zo29io1]

JAAA. Jag älskar när dom lägger till & tar bort saker. Det är så jäkla kul. Nu är det ca 6 timmar kvar. Lala... Ratingen på imdb är 8,1.

chinese_nisse: Snälla, skriva inte om saker som du inte vet om. Det leder bara till onöda diskussioner.

EDIT: Det blev 3 fyrar av GP, 4 T av TT och en fyra av SVD.
16 inlägg
för
16 inlägg
Filmen var mörk hela igenom. Men, det var ändå flera trevliga stunder. Skådespelarna var mycket bra. Hon som spelar Umbridge var perfekt i rollen. Effekterna var mycket bra. Slustriden var mycket mäktig. Filmen var för kort. att göra 1.000 sidor till 2tim och 7 min är inte rätt. Nya saker har kommit med, medan mycket från boken inte är med. Det gör ingenting. Det var den bäst av alla Harry Potter filmerna och sommarens bästa film. Jag ger nästan 5.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det var strålande kritik, på tiden Filmen kanske visst är bra endå
1753 inlägg
för
1753 inlägg
[img:3tr3uso9]http://www.moviezine.se/headline/potter_intervju.jpg[/img:3tr3uso9]

[url=http://www.moviezine.se/sidor/0707/radcliffe.shtml:3tr3uso9]En liten pratstund med Dan, Em och Rup![/url:3tr3uso9]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En liten fråga bara: Vem har gjort intervjun?
1753 inlägg
för
1753 inlägg
En frilansare i England, precis som med Bruce Willis.
912 inlägg
för
912 inlägg
Nu är jag tillbaka efter haft sett filmen.

Jag är besviken, helt ärligt. Filmen var tråkigt rakt ut sagt, ingen glöd eller spänning i filmen alls. "Slutstriden" var inte alls som förväntat. Men trotts allt så var filmen bra ändå. Filmen får en:

32 inlägg
för
32 inlägg
Jaha så har man också sett den och som så många andra är jag besviken. I och för sig är jag inget Harry Potter fan men den här filmen levererade inte någon gång. En usel fortsättning på de tidigare ( mycket bättre ) filmerna.
Det är alltid svårt att göra precis som det ska vara från boken men ska den här filmen ha något plus så är det väl det att den här filmen har mer från själva boken än vad de andra filmerna har. Nu kommer jag säkert få massiv kritik för att jag skrev så men det var så jag kände när jag såg filmen i alla fall. Visst har de missat en del men som sagt inte lika mycket som i de andra filmerna.

Mitt betyg blir således:

Jag förväntar mig nästan ett mästerverk när sexan kommer...Fortsätter det så här så tapppar man nog ganska fort intresse.
989 inlägg
för
989 inlägg
Såg filmen nyss och kan säga att jag är hyffast nöjd.

För det första ska Yates har lite eloge iallafall att han inte ska gå korrekt på boken. (Något som jag irriterade mig på innan, men dementorerna fungerade faktiskt. ). Men sen tyvärr ska han skippa massa moment från boken som tillhörde mina favoritkapitel.
Jag hade gärna sett mer av Fred & Georges upptåg och mer flashbacks. Flashbacksen hade jag verkligen hoppats mer på, men med det lilla får man vara nöjd.
Stridsscenerna kändes också väldigt nerkortade och speciellt någons död. Usch!
Vissa karaktärer får inte heller den tiden som dom behöver. Speciellt Longbottom och Bellatrix som får lite tid. Mer tid hade verkligen inte skadat.
Och till sist, musiken SÖG på sina ställen.

Men dom som inte läst boken hittar säkert sina hål, och ärligt sagt så kan dom känna sig lite blåsta.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Filmsommaren 2007 har varit riktigt dålig. Nu tillhör inte Harry Potter de sämsta filmerna, men den var inte så mycket att hurra för.

Mycket på grund utav Filmgalen hade jag riktigt höga förväntningar på 5 filmen om Harry Potter, men den visade sig inte vara mycket mer än det man redan har sett i de senaste filmerna. Jag saknade magin som alltid har funnits i de andra 4 filmerna. Sen saknade jag verkligen, [u:242eabfk]verkligen [/u:242eabfk]spänning. Det känns som om hela filmen gick ut på att visa samma scener om och om igen. Man kan ju tänka sig att nu när de inte lagt så stor vikt på spänning kanske de hade lagt större tyngd på karaktärsfördjupning, men icke. Man fick redan från första början klart för sig hur en karaktär var och tänkte, sen visade de bara hur karaktären betedde sig i liknande scener om och om igen. Det blev riktigt tjattigt

Musiken som alltid har varit ett guldkorn i Harry Potter var verkligen inget märkvärdigt i 5:an. Det känns som om de dessutom var medvetna om det själva för de hade musiken på så låg nivå att man knappt märkte den. Och finalscenen var inte heller mycket att hurra för. Det kändes som en blek kopia av finalscenen i 4:an.

Och när väl finalscenen kom var det så snabba klipp att i alla fall jag inte riktigt han uppfatta allt. Eller okej jag uppfattade allt, men jag hade ändå väntat på den finalen och så han man nästan inte se vad som hände. Klart att man blir lite besviken då.

Jag har aldrig varit särskilt facsinerad utav Daniel Radcliffes skådespelartalanger. Han är inte särskilt bra. Men jag har börjat fundera om det är så att jag har problem med karaktären Harry Potter. Han är ju faktiskt väldigt, väldigt konstig. I alla fall jag kan inte känna sympati för honom för jag kan inte fatta hur människan tänker.

Det fanns dock visa bra saker med filmen. David Yates har gett Harry Potter en fräch, ny stil som jag verkligen gillar. Man kanske skulle ha kryddat upp den lite till, men om han får göra 6:an också kanske han klarar sig bättre. Fotot var dessutom snyggt, och ljudeffekterna bra. Det var ett par skådespelare som klarade sig riktigt bra dessutom. Jag har dessutom börjat få en ny favoritkaraktär: 'Mad-­Eye'. Trotts att han var med så lite (vilket jag kände att alla lärare och liknande var) så fick jag en grym respekt för honom.

Harry Potter är en underhållande film som skulle kunnat bli så mycket bättre. Det som filmen visade hade man i princip redan sett i de andra filmerna. Jag har dessutom upptäckt ett mönster i Harry Potter:
1. Harry Potter ska till skolan, men av någon anledning kan/får han inte
2. Harry gnäller och klagar
3. Han kommer till skolan och träffar sina vänner, men man kan känna att någonting konstigt har hänt med skolan.
4.
5. Harry knäller och klagar
6. Harry löser det som var fel på skolan (alltså han dödar fienden)
7. Allt är lyckligt tills nästa film/bok

Nu ska jag nog inte riktigt klaga på det. För min del fungerar det koncepter, men just i 5:an blev det inte så lyckat.
Det känns som om jag har så mycket mer att skriva om filmen, men jag kommer inte på så mycket mer just nu. Betyget blir
Nu är det nog bara The Simpsons Movie som kan rädda Biosommaren 2007!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Alexander":44v9xh30][img:44v9xh30]http://www.moviezine.se/headline/potter_intervju.jpg[/img:44v9xh30]

[url=http://www.moviezine.se/sidor/0707/radcliffe.shtml:44v9xh30]En liten pratstund med Dan, Em och Rup![/url:44v9xh30][/quote:44v9xh30]

Hahaha, glassbildelen var inget nytt för mig - men fan, vad mycket cred ändå han får för en sånt stort kap!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden