Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Björn 93":26yaf782]Förlåt att jag avbryter ert lilla(harkel) [i:26yaf782]bråk[/i:26yaf782], men [/quote:26yaf782]
Ja det gör han.
Ja det gör han.
6342 inlägg
[quote="Björn 93":14rjwnji]Förlåt att jag avbryter ert lilla(harkel) [i:14rjwnji]bråk[/i:14rjwnji], men [/quote:14rjwnji]
Saknas
för
Inga inlägg
Skämtade om vadå?
Och, David är ingen usel regissör. Han är bra.
Och, David är ingen usel regissör. Han är bra.
6342 inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":2g518qea]Skämtade om vadå?
Och, David är ingen usel regissör. Han är bra.[/quote:2g518qea]
Om att du grät så mycket?
Och, David är ingen usel regissör. Han är bra.[/quote:2g518qea]
Om att du grät så mycket?
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, det var en dramatisk scen där
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen var väldigt bra, alla skådisarna var på topp. Men allt gick så himla fort, och mycket från boken saknades, de som inte läst den saknar nog inget, men jag saknar något. Annars var som sagt skådespelarna väldigt bra och manuset var för ovanligheternas skull bra.
En får den av mig.
En får den av mig.
6342 inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":1b5sbgph]Och när
[/quote:1b5sbgph]
Håller med där, det sorgligaste var den delen då...
Kan erkänna att jag blev överraskaden känslosam när jag såg det.
[/quote:1b5sbgph]
Kan erkänna att jag blev överraskaden känslosam när jag såg det.
Saknas
för
Inga inlägg
Såg filmen i fredas o tyckte den var lite sisådär. Filmen förklara inte tillräckligt mycket kändes det som. Men jag gillade den nya mörka känslan som filmen hade. Fast det störde mig att stora delar av berättelsen saknades som att Ron o Hermione blev Prefekt och att Ron kom med i Quidditch laget o sånt. Fast det som jag tyckte saknades mest var nog sista delen av boken när Harry blir vannsing o börjar förstöra saker i Dumbledores kontor. Att den scenen inte fanns med var en stor besvikelse för mig.
Harrys och Cho's kyss var också fint gjort, och själv så startade man ju en applåd under den scenen .
Slut fighten mellan alla aurorer var väldigt snyggt gjort o det visade en hel annan sida av vad trollkarlar kan göra, och att Sirius kallade Harry för James var en nice touch tyckte jag. Men att dödsätarna och Voldemort kunde förvandla sig till svart rök var lite sisådär tyckte jag. Fighten mellan Dumbledore o Voldemort var otrolig och visade verkligen varför dem två anses vara dem mest mäktigaste trollkarlarna i världen.
Filmen får
Harrys och Cho's kyss var också fint gjort, och själv så startade man ju en applåd under den scenen .
Slut fighten mellan alla aurorer var väldigt snyggt gjort o det visade en hel annan sida av vad trollkarlar kan göra, och att Sirius kallade Harry för James var en nice touch tyckte jag. Men att dödsätarna och Voldemort kunde förvandla sig till svart rök var lite sisådär tyckte jag. Fighten mellan Dumbledore o Voldemort var otrolig och visade verkligen varför dem två anses vara dem mest mäktigaste trollkarlarna i världen.
Filmen får
Saknas
för
Inga inlägg
Kom nyss hem från bion efter ha sett OotP. Jag ska i förhand säga att jag hade absolut inga förväntningar över denna titel. Jag har läst boken förr i tiden, men nu har jag glömt bort det mesta. Har sett förra filmerna och tyckt endast om den senaste, alltså Goblet of Fire.
Nu till självaste recensionen;
När filmen började blev jag häpen över kamera arbetet, en av dom snyggaste jag sett. Dystert, snyggt och polerat. Handlingen var inte så komplicerat som jag förväntat mig, visst, ibland var det lite problem med tempot, men annars var det OK. Folk har sagt att den är grå, men jag tycker den är mer dystert blå, hehe. Skådespeleriet var bra, men väldigt mediokert av vissa andra (som Neville). Min favorit var helt klart Ralph Fiennes, alltså Voldemort, som jag har alltid gillat sen den Engelska Patienten. Gillade slutet när Harry och co var mot Dödsätarna, bra effekter och superbt ljud, fast
Slutet gav filmen ett stort plus, alltså
Designen var riktigt snyggt, speciellt Dödsätarnas masker. I slutet så har Yates givit oss en dystrare vy på Harry Potter's värld av magi, vilket är bra. Och han är välkommen att göra dom två sista (jag vet att han ska göra nästa).
[b:3ovd2a0r]+[/b:3ovd2a0r]
Vissa skådespelare, slutstriden, bilden samt ljudet
[b:3ovd2a0r]-[/b:3ovd2a0r]
Gick lite för segt ibland, vissa skådespelare, effekterna på varelserna, några överdrivelser
Nu till självaste recensionen;
När filmen började blev jag häpen över kamera arbetet, en av dom snyggaste jag sett. Dystert, snyggt och polerat. Handlingen var inte så komplicerat som jag förväntat mig, visst, ibland var det lite problem med tempot, men annars var det OK. Folk har sagt att den är grå, men jag tycker den är mer dystert blå, hehe. Skådespeleriet var bra, men väldigt mediokert av vissa andra (som Neville). Min favorit var helt klart Ralph Fiennes, alltså Voldemort, som jag har alltid gillat sen den Engelska Patienten. Gillade slutet när Harry och co var mot Dödsätarna, bra effekter och superbt ljud, fast
Slutet gav filmen ett stort plus, alltså
Designen var riktigt snyggt, speciellt Dödsätarnas masker. I slutet så har Yates givit oss en dystrare vy på Harry Potter's värld av magi, vilket är bra. Och han är välkommen att göra dom två sista (jag vet att han ska göra nästa).
[b:3ovd2a0r]+[/b:3ovd2a0r]
Vissa skådespelare, slutstriden, bilden samt ljudet
[b:3ovd2a0r]-[/b:3ovd2a0r]
Gick lite för segt ibland, vissa skådespelare, effekterna på varelserna, några överdrivelser
[quote="hannibal23":2pjdeu6p][quote="hempo22":2pjdeu6p]och vad får dig att tro det?[/quote:2pjdeu6p]
på radion för dom sa att han är väldigt dålig regissör.[/quote:2pjdeu6p]
Åh för i helvete hur pantad kan man bli? så du tar alla dina "värderingar" direkt ifrån en sketen radio station? dö ffs.
Bra film Btw. Bästa i serien tycker jag faktiskt, länge sen man var så nära på att bli våt i ögat. stark
på radion för dom sa att han är väldigt dålig regissör.[/quote:2pjdeu6p]
Åh för i helvete hur pantad kan man bli? så du tar alla dina "värderingar" direkt ifrån en sketen radio station? dö ffs.
Bra film Btw. Bästa i serien tycker jag faktiskt, länge sen man var så nära på att bli våt i ögat. stark
Inte visste jag att
[quote="Bo":37gs97tn][quote="Björn 93":37gs97tn]Inte visste jag att [/quote:37gs97tn]
inte läst boken?[/quote:37gs97tn]
Nej. Inte hunnit dit ännu.
inte läst boken?[/quote:37gs97tn]
Nej. Inte hunnit dit ännu.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":z75p5b26][quote="Darth Kathy Grint":z75p5b26]Och när
[/quote:z75p5b26]
Kan erkänna att jag blev överraskaden känslosam när jag såg det.[/quote:z75p5b26]
Jag blev också överraskad. Jag kände hjärtat slå hårt, och jag önskade att jag tog med näsdukar! *snyft*
[/quote:z75p5b26]
Kan erkänna att jag blev överraskaden känslosam när jag såg det.[/quote:z75p5b26]
Jag blev också överraskad. Jag kände hjärtat slå hårt, och jag önskade att jag tog med näsdukar! *snyft*
Det var några jäkla tjejer som satt bakom mig som skrattade och pratade under hela filmen. Dom skrattade när Skäms på er!
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har redan skrivit vad jag tycker om den här filmen, och har inte läst igenom vad alla har skrivit de senaste sidorna, men jag tilllägger några saker nu till min tidigare recension.
Jag tycker att det fokuserades på lite fel saker, för de som vill ha anledningar och svar till vissa saker (till de som inte läst böckerna dvs) blir nog ganska förvirrade. Det borde ha visats mer från Grimmaldiplan, Krake borde ha varit med mer. Sedan borde Dumbledore ha förklarat hur Fenixorden kunde veta att Harry och Co hade tagit sig till Mysterieavdelningen. Mysteriavdelningen var även den heeeeelt omgjord, det var inte alls lika många hinder som det beskrivs i boken och många andra saker var ändrade.
Jag kan finna mig i att det ändras en del i bokbaserade filmer, men här är det för många saker som saknas för att man ska förstå hur allt går ihop.
Om man inte är så brydd om att veta allt så kan man se OotP utan problem, som underhållning helt enkelt. Och det klarar den verkligen av, att underhålla.
Jag tycker att det fokuserades på lite fel saker, för de som vill ha anledningar och svar till vissa saker (till de som inte läst böckerna dvs) blir nog ganska förvirrade. Det borde ha visats mer från Grimmaldiplan, Krake borde ha varit med mer. Sedan borde Dumbledore ha förklarat hur Fenixorden kunde veta att Harry och Co hade tagit sig till Mysterieavdelningen. Mysteriavdelningen var även den heeeeelt omgjord, det var inte alls lika många hinder som det beskrivs i boken och många andra saker var ändrade.
Jag kan finna mig i att det ändras en del i bokbaserade filmer, men här är det för många saker som saknas för att man ska förstå hur allt går ihop.
Om man inte är så brydd om att veta allt så kan man se OotP utan problem, som underhållning helt enkelt. Och det klarar den verkligen av, att underhålla.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":3ua1m4ir]Sedan borde Dumbledore ha förklarat hur Fenixorden kunde veta att Harry och Co hade tagit sig till Mysterieavdelningen.[/quote:3ua1m4ir]
Jag tror förklaringen i filmen var att Harry sa till Snape att dem hade "Padfoot at the place it's hidden" så jag antar att dem ville att publiken skulle tro att Snape hade sagt till Orden.
Men o andra sidan
Jag tror förklaringen i filmen var att Harry sa till Snape att dem hade "Padfoot at the place it's hidden" så jag antar att dem ville att publiken skulle tro att Snape hade sagt till Orden.
Men o andra sidan
Saknas
för
Inga inlägg