Visa första inlägg
154 inlägg
för
154 inlägg
idag blir de dennna film på bio ikväll =) så får vi se om mina förväntingar uppfylls =)
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Den snälla gästen":b303ffil]Äntligen kom sommarens blockbuster efter tre massiva besvikelser (spider-man 3, transformers och pirates of the caribbean 3)[/quote:b303ffil]

Spider-man 3 och Pirates of the Caribbean 3 kan jag enkelt hålla med om. Men Transformers var långt ifrån en besvikelse. Enligt mig så har Transformers varit sommarens bästa film.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Redan lägnst upp på bio toppen, dam........
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dr. Acula":t8x3vtz8][quote="binrob":t8x3vtz8] Men o andra sidan
Visa spoiler
[/quote:t8x3vtz8]

Visa spoiler
[/quote:t8x3vtz8]

Visa spoiler
1055 inlägg
för
1055 inlägg
Sitter i Spanien just nu och sag filmen har i Barcelona, och den var klart den basta Potterfilmen i serien an sa lange. Jag tycker att det finns en del sma saker jag hade hoppats pa skulle vara med men over det stora hela sa far den av mig
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":1rz86e1d]
Visa spoiler
[/quote:1rz86e1d]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ptja, då har man varit i Skara på deras enda biograf och sett denna film. Vad kan jag säga? Visst var den mörk. Men inget som man tänkte på. Tycker den var relativt bra till och från. Men dock för seg dom första 1 ½ timmarna. Kan inte säga att den är den bästa filmen alls. Men bra slut var det iaf. Orkar inte skriva något mer invecklat på denna söta laptop. Alla andra har redan sammanfattat allt så bra så bra.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
även jag har nu sett filmen. Näst bästa i serien efter fången från azkaban.
Filmen var mörk, men inte nog mörk att den ska ta över humorn som dels är med i filmen. hela filmen utom slutstriderna var riktigt barnvänliga tycker jag. skådespelarna gör ett sisådär jobb. Men dom har växt i rollerna helt klart. men dom har bytt ut för mycket ur boken och tagit bort helt för mycket. Om jag inte skulle ha läst boken skulle jag aldrig förstått filmen nästan, jag var tvungen att sitta och förklara för min flickvänn hela tiden. men......

Efekterna var riktigt häftiga med uppbyggandet av ministeriet och slut striden var ett av det coolaste jag har sett. men musiken där sprack allting. usch vilken musik. riktigt rikigt dålig, men det är klart nån bra låt fanns det ju också men inte som i dom andra filmerna.

och nu är jag snäll.
32 inlägg
för
32 inlägg
Braveheart// Musiken är ju klockren tycker jag och den passar verkligen till den här filmen.

Det som jag tycker var dåligt var att de hittade på lite eget som jag personligen inte gillar.

Denna är väl den tredje bästa dock efter Den flammande bägaren och den första potter filmen som jag tycker är genialiskt gjord.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den nyss på bio och jag blev inte överasskad, även den här gången.
Jag gillade inledningen starkt men blev rejält besviken på slutet. Skådsar har aldrig varit bättre, Emma Watson är samma Hermoine men lite grymmare, Rupert Grint var helt okej (och inte lika rädd). Luna var gullig. Det jag hatade med filmen är HARRY POTTER, klagar o klagar, arg o arg, ledsen o ledsen, tråkig o tråkig, han är så...vad kan man säga....boring?
Visa spoiler

Effekterna ar sämre än i fyran
Visa spoiler

Musiken var grym. Filmen är seg
Visa spoiler

Jag förstår inte, många verkar gilla slutet
Visa spoiler

Vad hände med Cho?
Visa spoiler

en svag
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Anonymous":1u1ncmhr]
Visa spoiler
[/quote:1u1ncmhr]

Haha ja, det såg ut som om Vernon hade en kudde under sin tröja. Nu har över 15 000 röstat och ratingen ligger över [url=http://www.imdb.com/title/tt0373889/:1u1ncmhr]8.[/url:1u1ncmhr]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det var för mycket betyg den ska stå på 6 tycker jag.
684 inlägg
för
684 inlägg
[b:2wukqult]Harry Potter och Fenixorden[/b:2wukqult]
Hmm, vad ska man säga?...besviken är väl det första ordet som poppar upp men samtidigt har jag inte varit nöjd med någon av de tidigare filmerna så det kommer knappast som en chock. Men, som den sanna optimist man är så hoppas man givetvis på en viss förbättring samtidigt som regissörer avverkas snabbare än Real Madrid-tränare.

Hur som helst, till filmen, den har i likhet med föregångaren, Flammande Bägaren svårt att berätta storyn och det blir väldigt hoppigt. Djupet som man hade hoppats på i och med Yates intåg visar sig endast i form av ett par dystrare stunder med en ensam och övergiven Harry. Det jag stör mig på mest är att Yates inte tycks lägga fokus på någonting, utan så fort en scen lämnar bilden så är det helt borta...*poff*...måste vara den berömda Potter-magin som, finns ingen tid att reflertera över någonting och saker bara läggs på hög. Nä, inte alls bra och manusförfattaren kan ju knyta en tyngd vid foten och hoppa i hamnen.

Skådespeleriet, där har vi det bästa med hela filmen...kanske inte just att prestationerna är så märkvärdiga men castingen är ruggigt bra. Evanna Lynch (Luna Lovegood) är helt strålande tillsammans med Helana Bonham Carter som passar helt perfekt som Bellatrix Lestrange. Utöver detta får Gary Oldman lite svängrum och Daniel Radcliffe bevisar för första gången för mig att han verkligen kan agera bättre än en skyltdocka.

Det andra som man kan passa på att ge lite cred till är såklart specialeffekterna, riktigt välgjort och snyggt då tänker jag speciellt på en scen...men rent allmänt har man byggt upp allting fint.

Visa spoiler

6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag tycker denna manusförfattaren var den bästa, han vågade ta ut svängarna mer. Den bästa komentaren var den Harry fällde när Umbridge blev bortförd i slutet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1sgnz1j5]Jag tycker denna manusförfattaren var den bästa, han vågade ta ut svängarna mer. Den bästa komentaren var den Harry fällde när Umbridge blev bortförd i slutet.[/quote:1sgnz1j5]

"Sorry Professor, I Must Not Tell Lies" eller nått sånt vare va?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag är så glad att Emotional Rage of TEaspoon är med i filmen!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":3rdfb0de]Jag är så glad att Emotional Rage of TEaspoon är med i filmen![/quote:3rdfb0de]

Haha, ja, det var verkligen ett av mina favoritstycken i boken. Fan vad jag skrattade!

Har sett filmen två gånger, men jag har fortfarande svårt att få något grepp om den. Ska se den en gång till och sedan bestämma mig ordentligt, för de första gångerna ser jag den bara i jämförelse med boken, och då blir det dåligt hur de än gör. Men jag tyckte att den var waaayy för kort. De kunde ha lagt på en timma iallafall.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Dom kunde ha lagt till Quidditch med "Weasley is our King", men neeeeeeej.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu har jag entligen sett den ett liiiiiiiiiiiiiiiiiiiitet minus bara det var för mycket skämt, visst det var kul men det blev lite för mycket...
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="binrob":njbik7sp][quote="FiLmGaLeN":njbik7sp]Jag tycker denna manusförfattaren var den bästa, han vågade ta ut svängarna mer. Den bästa komentaren var den Harry fällde när Umbridge blev bortförd i slutet.[/quote:njbik7sp]

"Sorry Professor, I Must Not Tell Lies" eller nått sånt vare va?[/quote:njbik7sp]

Yes. Det var en klockren mening. Däremot var Fudges citat när han såg Voldemort aningen stämningsstörande, nämligen: "Han är tillbaka!". Nähe??
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden