Hörde ett (löst?) rykte att hela 4 Spiderman filmer till kommer att göras.
Någon som vet mer om det? Att trean kommer att börja filmas 2006 är ju ett faktum men kommer det att göras 3 till efter det? Kanske ingen som vet..
Vad har ni för förhoppningar och tankar om 3an då? Att Harry går i sin fars fotspår kan man lista ut med kaffekoppen.. Eller kan man det? Harry kanske är starkare än sin far och sluter fred med Spindelmannen.. Iaf tills vidare. Vilka skurkar tror ni på?
Scorpion skulle kunna vara en perfekt karaktär i iaf nån av de kommande filmerna. Särskilt med tanke på att han hatar Jameson och Spiderman måste komma till undsättning, vilket brukar öka Jamesons hat mot honom.
Det vore kul om det fanns fler med synpunkter på de kommande filmerna.
W
1753 inlägg
Klistrar in en "nyhet" från Hotmovienews:
[i:3ck6oe9l]It’s always said that Tobey Maguire and Kirsten Dunst might abandon the series if Spider-Man 4 turns into real. And we mentioned before that Joseph Gordon-Levitt is a frontrunner to play the new Spider-Man.
Cinemablend.com claims that Mandy Moore is already being touted as a possible replacement for Dunst as Mary-Jane. And also says, Alexis Bledel and Camilla Belle have been mentioned to replace Kirsten Dunst.
Beside Joseph Gordon-Levitt, it’s also rumoured Jake Gyllenhaal might take the leading part as Spider-Man.
Damn it! It almost turned into Superman Returns days. It seems we will talk about another actor or actress for the next Spidey every single day.[/i:3ck6oe9l]
Jake Gyllenhaal, gärna, men är inte han lite för stor nu för att ta över Tobey Maguires left-overs? Mandy Moore kan gå och gömma sig nånstans där ingen castingansvarig hittar henne för att bespara världen och sig själv den förödmjukelsen, men visst kunde Alexis Bledel och Joseph Gordon-Levitt t.ex bli ett intressant par. Skulle dock gärna se att filmserien tog en lite mörkare "Batman Begins"-vändning.
[i:3ck6oe9l]It’s always said that Tobey Maguire and Kirsten Dunst might abandon the series if Spider-Man 4 turns into real. And we mentioned before that Joseph Gordon-Levitt is a frontrunner to play the new Spider-Man.
Cinemablend.com claims that Mandy Moore is already being touted as a possible replacement for Dunst as Mary-Jane. And also says, Alexis Bledel and Camilla Belle have been mentioned to replace Kirsten Dunst.
Beside Joseph Gordon-Levitt, it’s also rumoured Jake Gyllenhaal might take the leading part as Spider-Man.
Damn it! It almost turned into Superman Returns days. It seems we will talk about another actor or actress for the next Spidey every single day.[/i:3ck6oe9l]
Jake Gyllenhaal, gärna, men är inte han lite för stor nu för att ta över Tobey Maguires left-overs? Mandy Moore kan gå och gömma sig nånstans där ingen castingansvarig hittar henne för att bespara världen och sig själv den förödmjukelsen, men visst kunde Alexis Bledel och Joseph Gordon-Levitt t.ex bli ett intressant par. Skulle dock gärna se att filmserien tog en lite mörkare "Batman Begins"-vändning.
Exakt Alexander! Mörkare vill jag ha det! Lite mer vuxet utan att behöva höja åldersgränsen. Spelar ingen större roll för mig ifall dom höjer åldersgränsen då jag inte är under 18 år . Men som sagt, lite mörkare och så vill jag själv ha med Carnage! Kanske plocka in Venom igen?[b:1eippbhw] Venom och Carnage måste vara serievärldens mest häftigaste och fränaste "par"?[/b:1eippbhw]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
se den här :
[i:3exejm7p] Spiderman 3 har fått en bra premiär i en rad asiatiska och europeiska länder. I sammanlagt 10 av de 16 länder där filmen gick upp under tisdagen sattes ett flertal nya öppningsrekord skriver Variety.
Bland annat blev det ett nytt öppningsrekord i Belgien, Italien och Frankrike- Även i Japan, Sydkorea och Hong Kong uppvisades rekordsiffror.[/i:3exejm7p]
[i:3exejm7p] Spiderman 3 har fått en bra premiär i en rad asiatiska och europeiska länder. I sammanlagt 10 av de 16 länder där filmen gick upp under tisdagen sattes ett flertal nya öppningsrekord skriver Variety.
Bland annat blev det ett nytt öppningsrekord i Belgien, Italien och Frankrike- Även i Japan, Sydkorea och Hong Kong uppvisades rekordsiffror.[/i:3exejm7p]
Rekord i Japan och Hong kong??!!! Jag svär min lem på att det kommer bli en eller flera uppföljare! Förstå hur mycket folk det bor där och sen övriga världen där den hade fått rekord!
Saknas
för
Inga inlägg
Den här filmen är as bra så ett tips åt er som tycker denna sög. Förstå
innledningen så kanske ni ändrar er.
innledningen så kanske ni ändrar er.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="mika":2jds334m]Den här filmen är as bra så ett tips åt er som tycker denna sög. Förstå
innledningen så kanske ni ändrar er. [/quote:2jds334m]
Jag tycker inte den sög, men inte fan förtjänar den en femma iaf.. Förklara gärna inledningen, ska bli roligt att höra hur du uppfattade den.
innledningen så kanske ni ändrar er. [/quote:2jds334m]
Jag tycker inte den sög, men inte fan förtjänar den en femma iaf.. Förklara gärna inledningen, ska bli roligt att höra hur du uppfattade den.
Såg Spiderman 3 igår kväll och betyget blir Filmen var bra men jag tycker att de har klämt in alldes för mycket, t.ex. var det nödvändigt att ta med Venom, Sandman och Harry (som goblin2)? Det räcker väl med en skurk?
Jag hoppas att Spiderman slutar med trean. Det känns som ett naturligt slut nu medans de forfarande har en bra standard på filmen.
Jag hoppas att Spiderman slutar med trean. Det känns som ett naturligt slut nu medans de forfarande har en bra standard på filmen.
Saknas
för
Inga inlägg
Nej, nej, nej.. Detta var inte bra, till och med sämre än tvåan som var medioker. En del fragment kändes helt onödiga och övertydliga, te.x. när han raggar brudar och klär sig i svart som Johnny Cash. Harrys förvandling till New Goblin (vad fan är det för jävla pissnamn?) är inte heller den bästa. Det finns dock en del saker som är bra, te.x. Thomas Haden Church som Sandman. Personporträttet av småtjuven, besatt av att rädda sin dotter från cancer tillhör filmens bättre delar. Allt som allt, en stor fet besvikelse.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Alexander":uz3sref2]
.[/quote:uz3sref2]
Joseph skulle passa perfekt! Men helst av allt ingen fjärde del i historien om Spindelmannen.
.[/quote:uz3sref2]
Joseph skulle passa perfekt! Men helst av allt ingen fjärde del i historien om Spindelmannen.
[quote="Lillemor":2voesufx][quote="ZimtraX":2voesufx]Ja. Har sett den. Inte någon gång i mitt hela liv har jag sett så grymma action scener. Fy i helvete.
Sätter fanemaj
Filmen hade ju allt.
Kan inte skriva nu. Är helt överväldigad.[/quote:2voesufx]
Bra var den, men jag tycker du borde fundera över betyget...[/quote:2voesufx]
Respektera andra människors åsikter, och låt dem sätta vilka betyg de vill!
Jag reagerar på en enda sak när jag läser igenom vad som skrivits efter att folk har sett filmen. Att väldigt många påpekar samma saker. Jag funderar på om det verkligen är så att ni alla klagar på samma saker, eller om tyvärr några blivit påverkade av vad de före skrivit. Känns inte som att alla lägger fram egna och ärliga åsikter.
Jag tycker som följer. Att filmen är bra. Inte jättebra, men långt ifrån dålig. Den är bra helt enkelt. Visst kan man tycka att det är mycket, men jag tycker att man löser det på ett snyggt sätt. Exempelvis:
Jag ångrar att jag hade sett och läst så mycket om filmen innan. Hade pusslat ihop det mesta innan det hände, och det var inte kul. Men likväl så gillade jag verkligen filmen. Det enda tråkiga var
Jag hoppas att det här blir sista delen. Såvida det inte är samma skådisar och regissör till en till. Då kanske det kan bli något. Men det här är ett värdigt slut på en bra filmserie. Och den här förtjänar helt och hållet en
Sätter fanemaj
Filmen hade ju allt.
Kan inte skriva nu. Är helt överväldigad.[/quote:2voesufx]
Bra var den, men jag tycker du borde fundera över betyget...[/quote:2voesufx]
Respektera andra människors åsikter, och låt dem sätta vilka betyg de vill!
Jag reagerar på en enda sak när jag läser igenom vad som skrivits efter att folk har sett filmen. Att väldigt många påpekar samma saker. Jag funderar på om det verkligen är så att ni alla klagar på samma saker, eller om tyvärr några blivit påverkade av vad de före skrivit. Känns inte som att alla lägger fram egna och ärliga åsikter.
Jag tycker som följer. Att filmen är bra. Inte jättebra, men långt ifrån dålig. Den är bra helt enkelt. Visst kan man tycka att det är mycket, men jag tycker att man löser det på ett snyggt sätt. Exempelvis:
Jag ångrar att jag hade sett och läst så mycket om filmen innan. Hade pusslat ihop det mesta innan det hände, och det var inte kul. Men likväl så gillade jag verkligen filmen. Det enda tråkiga var
Jag hoppas att det här blir sista delen. Såvida det inte är samma skådisar och regissör till en till. Då kanske det kan bli något. Men det här är ett värdigt slut på en bra filmserie. Och den här förtjänar helt och hållet en
Saknas
för
Inga inlägg
Jag blev helt klart besviken. Filmen var på många ställen riktigt töntig och man fick aldrig känslan av att något var coolt som man fick i 2:an. Det kan ha att göra med att skurkarna var för tråkiga helt enkelt, speciellt Venom. Sandman var på sina få ställen ganska cool, men det var inte mycket att hurra för. Dessutom var musiken riktigt mycket sämre än de tidigare filmerna, varför lät man inte Danny Elfman göra musiken?
Alla skådespelare gjorde dessutom ett riktigt dåligt jobb, speciellt om man jämför med de tidigare filmerna. Dessutom klarar inte en karaktär som MJ att ta så stor plats i en film som denna, det blir bara tråkigt och trist. Det kändes som om de hade spelat in det första utkastet av manuset, alla dialoger och monologer var riktigt dåliga. Men däremot var specialeffekterna bra, inte lika bra som tidigare men de var helt klart godkända. Betyget blir
Alla skådespelare gjorde dessutom ett riktigt dåligt jobb, speciellt om man jämför med de tidigare filmerna. Dessutom klarar inte en karaktär som MJ att ta så stor plats i en film som denna, det blir bara tråkigt och trist. Det kändes som om de hade spelat in det första utkastet av manuset, alla dialoger och monologer var riktigt dåliga. Men däremot var specialeffekterna bra, inte lika bra som tidigare men de var helt klart godkända. Betyget blir
Saknas
för
Inga inlägg
Danny Elfman har gjort musiken
[quote="eLD":33ydi0qw]Danny Elfman har gjort musiken [/quote:33ydi0qw]
inte till 3:an
inte till 3:an
Saknas
för
Inga inlägg
Nej han skrev själva themet till ilmen, men musiken för just 3:an skrevs av Christopher Young, tror jag i alla fall...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":31ahqcd6]Nej han skrev själva themet till ilmen, men musiken för just 3:an skrevs av Christopher Young, tror jag i alla fall...[/quote:31ahqcd6]
aiight, har för mig jag såg Elfmans namn skymta förbi.
aiight, har för mig jag såg Elfmans namn skymta förbi.
[quote="eLD":3to8dql2][quote="Return of the King":3to8dql2]Nej han skrev själva themet till ilmen, men musiken för just 3:an skrevs av Christopher Young, tror jag i alla fall...[/quote:3to8dql2]
aiight, har för mig jag såg Elfmans namn skymta förbi.[/quote:3to8dql2]
tror du såg fel...
aiight, har för mig jag såg Elfmans namn skymta förbi.[/quote:3to8dql2]
tror du såg fel...
Saknas
för
Inga inlägg
Hans namn fanns där, till vad, vettefan. Men förtextsmusiken kände man ju igen från de tidigare filmerna.
Nog om det, dålig film. Fantastic Four: Rise of silver surfer nästa stopp!
Nog om det, dålig film. Fantastic Four: Rise of silver surfer nästa stopp!
Saknas
för
Inga inlägg
Så här var det:
Elfman lämnade Spiderman 2 i slutskedet då Raimi hade tvingat Elfman att efterapa en mängd "temp tracks" (musik man använder under klippningen av filmen). Droppen var när Elfman skulle försöka skriva ett stycke som var en not för not version av Chris Youngs Hellraiser-musik. Då svarade Elfman enkelt nog "Go hire Chris *beep* Young then".
Och det gjorde man. Chris Young fick då göra om musiken till "Dr.Ock demonstration" och "tåg-fighten". Man tog även in John Debney som skrev om musiken till "Pizza leveransen" i början av filmen.
När man sen skulle göra Spiderman 3 fick Young ansvaret att göra nya teman för alla nytillkomna skurkar. Självklart så använder han sig också av alla gamla teman som skrevs av Danny Elfman för dom första två filmerna. Han skrev även ett nytt "kärleks tema" som dock nobbades. Även denna gång slutade det med att man drog in John Debney för att komplettera musiken.
Det mest komiska är att man använde ett flertal bortvalda musikstycken från Spiderman 2 här i den tredje delen. Elfman insåg redan under den andra filmen att Sam Raimi fullständigt hade tappat greppet om situationen när det gäller musiken.
..och i förtexten stod det "Original themes by Danny Elfman / Score by Chris Young"
Elfman lämnade Spiderman 2 i slutskedet då Raimi hade tvingat Elfman att efterapa en mängd "temp tracks" (musik man använder under klippningen av filmen). Droppen var när Elfman skulle försöka skriva ett stycke som var en not för not version av Chris Youngs Hellraiser-musik. Då svarade Elfman enkelt nog "Go hire Chris *beep* Young then".
Och det gjorde man. Chris Young fick då göra om musiken till "Dr.Ock demonstration" och "tåg-fighten". Man tog även in John Debney som skrev om musiken till "Pizza leveransen" i början av filmen.
När man sen skulle göra Spiderman 3 fick Young ansvaret att göra nya teman för alla nytillkomna skurkar. Självklart så använder han sig också av alla gamla teman som skrevs av Danny Elfman för dom första två filmerna. Han skrev även ett nytt "kärleks tema" som dock nobbades. Även denna gång slutade det med att man drog in John Debney för att komplettera musiken.
Det mest komiska är att man använde ett flertal bortvalda musikstycken från Spiderman 2 här i den tredje delen. Elfman insåg redan under den andra filmen att Sam Raimi fullständigt hade tappat greppet om situationen när det gäller musiken.
..och i förtexten stod det "Original themes by Danny Elfman / Score by Chris Young"
Såg filmen igår. Mycket bra film måste jag säga. Kanske var det för att jag läst många negativva recensioner innan vilket gjorde att mina förväntinigar sänktes. Hur som helst var den spännande och innehöll många coola scener. OCh dessutom grymma specialeffekter. Dock tycker jag dom kunde klippt ner lite i mitten där den tenderade att bli lite långtråkig. Det var speciellt en scen som jag ogillade:
Där skrattade folk rakt ut, fan den borde dom klippt bort flera gånger om.
Jag tyckte iallfall det var en mycket bra och underhållande film men jag varnar för att ha för höga förväntingar. Inte lika bra som tvåan men väl så bra som ettan.
Där skrattade folk rakt ut, fan den borde dom klippt bort flera gånger om.
Jag tyckte iallfall det var en mycket bra och underhållande film men jag varnar för att ha för höga förväntingar. Inte lika bra som tvåan men väl så bra som ettan.