Hörde ett (löst?) rykte att hela 4 Spiderman filmer till kommer att göras.
Någon som vet mer om det? Att trean kommer att börja filmas 2006 är ju ett faktum men kommer det att göras 3 till efter det? Kanske ingen som vet..
Vad har ni för förhoppningar och tankar om 3an då? Att Harry går i sin fars fotspår kan man lista ut med kaffekoppen.. Eller kan man det? Harry kanske är starkare än sin far och sluter fred med Spindelmannen.. Iaf tills vidare. Vilka skurkar tror ni på?
Scorpion skulle kunna vara en perfekt karaktär i iaf nån av de kommande filmerna. Särskilt med tanke på att han hatar Jameson och Spiderman måste komma till undsättning, vilket brukar öka Jamesons hat mot honom.
Det vore kul om det fanns fler med synpunkter på de kommande filmerna.
W
6342 inlägg
Det var halvdana recensioner här. Aningen överraskad, faktiskt. Om den är sämre än tvåan, som enligt mig inte var mycket att hurra för, är den riktigt dålig. Fick en tvåa i Metro. Personligen hoppas jag på att den är bättre än tvåan, minst en trea borde den kamma hem.
Saknas
för
Inga inlägg
Om man kan sin spindelman vet man att
alexander 10: Jag syftade på att jag hade två favoritscener i filmen och de råkare vara komiska. Det fanns ju så klart fler roliga scener, t.ex. den med Jameson och kameran på slutet.
Kan för övrigt någon förklara grejen med hyresvärdens dotter...hon är verkligen jättekonstig.
Jag kom dock på en scen i filmen som jag tycker var riktigt häftig och det var när
Kan för övrigt någon förklara grejen med hyresvärdens dotter...hon är verkligen jättekonstig.
Jag kom dock på en scen i filmen som jag tycker var riktigt häftig och det var när
3462 inlägg
Vad var som var så konstigt med hyresvärdens dotter förutom att hon var småtänd på Peter Parker?
Det är just det, hon verkar tänd på Peter Parker men verkar samtidigt väldigt angelägen om att han Det går inte riktigt ihop för mig.
Jaja, hon vill väl bara hans bästa lr nåt...I guess.
Jaja, hon vill väl bara hans bästa lr nåt...I guess.
1753 inlägg
3462 inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ja. Har sett den. Inte någon gång i mitt hela liv har jag sett så grymma action scener. Fy i helvete.
Sätter fanemaj
Filmen hade ju allt.
Kan inte skriva nu. Är helt överväldigad.
Sätter fanemaj
Filmen hade ju allt.
Kan inte skriva nu. Är helt överväldigad.
[quote="ZimtraX":1w6ayauz]Ja. Har sett den. Inte någon gång i mitt hela liv har jag sett så grymma action scener. Fy i helvete.
Sätter fanemaj
Filmen hade ju allt.
Kan inte skriva nu. Är helt överväldigad.[/quote:1w6ayauz]
Bra var den, men jag tycker du borde fundera över betyget...
Sätter fanemaj
Filmen hade ju allt.
Kan inte skriva nu. Är helt överväldigad.[/quote:1w6ayauz]
Bra var den, men jag tycker du borde fundera över betyget...
Saknas
för
Inga inlägg
satan vilken bra film! får se hur den e imorrn när man smält den.. men helt klart den MÄKTIGASTE biofilmen jag sett hittils!
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den på premiären igår.
Kan väl först bara nämna att film är alltid sämst på bio! Nämen ärligt, snorungar som pratar under HELA filmen och chipsätandet har aldrig överröstat en film så mycket förut! Kul att dom har barnvänligt ljud i typ första 20 minuterna också, stör vi grannarna eller?
Till filmen dock. Tyckte den funkade riktigt jävla bra till
Och det kändes som att det var en massa saker som inte stämde heller.
Synd att slutet skulle vara dåligt så att den förstör hela min syn då första halvan faktiskt var ruskigt bra. Topher Grace passade verkligen inte i rollen...
Hur lik var inte Peter Alex de Large från Clockwork Orange när han hade symbioten? Ruskigt kul ändå!
Men men, även om jag ogillade andra halvan så får den ändå
Edit: Fighterna var riktigt grymma men det är väl att förvänta sig! Riktigt nice, för den som baserar sitt betyg på det!
Kan väl först bara nämna att film är alltid sämst på bio! Nämen ärligt, snorungar som pratar under HELA filmen och chipsätandet har aldrig överröstat en film så mycket förut! Kul att dom har barnvänligt ljud i typ första 20 minuterna också, stör vi grannarna eller?
Till filmen dock. Tyckte den funkade riktigt jävla bra till
Och det kändes som att det var en massa saker som inte stämde heller.
Synd att slutet skulle vara dåligt så att den förstör hela min syn då första halvan faktiskt var ruskigt bra. Topher Grace passade verkligen inte i rollen...
Hur lik var inte Peter Alex de Large från Clockwork Orange när han hade symbioten? Ruskigt kul ändå!
Men men, även om jag ogillade andra halvan så får den ändå
Edit: Fighterna var riktigt grymma men det är väl att förvänta sig! Riktigt nice, för den som baserar sitt betyg på det!
En väldigt dum fråga nu sen så kommer jag inte titta här något mer förns imorgon runt halv 9 på kvällen (då jag har kommit hem efter filmen!):
[b:2f6pgi1g]Jag såg nyss en intervju med Tobey Maguire och där visade dom för *an nästan hela den där scenen där dom förstör ett höghus med en lyftkran! Nu känns det som jag inte kommer bli lika chockad och överraskad när jag kommer se filmen imorgon för jag har redan sett den scenen. Visst kommer jag bli överraskad av den ändå? För den är ju med på stora duken och högt ljud mm?[/b:2f6pgi1g] Annars så var den så j*vla snygg! Kan förstå att en del av pengarna gick till den scenen! Underbart! Hitills tvivlar jag inte vart dom där 250 miljonerna har tagit vägen men det återstår att se...
[b:2f6pgi1g]Jag såg nyss en intervju med Tobey Maguire och där visade dom för *an nästan hela den där scenen där dom förstör ett höghus med en lyftkran! Nu känns det som jag inte kommer bli lika chockad och överraskad när jag kommer se filmen imorgon för jag har redan sett den scenen. Visst kommer jag bli överraskad av den ändå? För den är ju med på stora duken och högt ljud mm?[/b:2f6pgi1g] Annars så var den så j*vla snygg! Kan förstå att en del av pengarna gick till den scenen! Underbart! Hitills tvivlar jag inte vart dom där 250 miljonerna har tagit vägen men det återstår att se...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":2nt1ynpm]En väldigt dum fråga nu sen så kommer jag inte titta här något mer förns imorgon runt halv 9 på kvällen (då jag har kommit hem efter filmen!):
[b:2nt1ynpm]Jag såg nyss en intervju med Tobey Maguire och där visade dom för *an nästan hela den där scenen där dom förstör ett höghus med en lyftkran! Nu känns det som jag inte kommer bli lika chockad och överraskad när jag kommer se filmen imorgon för jag har redan sett den scenen. Visst kommer jag bli överraskad av den ändå? För den är ju med på stora duken och högt ljud mm?[/b:2nt1ynpm] Annars så var den så j*vla snygg! Kan förstå att en del av pengarna gick till den scenen! Underbart! Hitills tvivlar jag inte vart dom där 250 miljonerna har tagit vägen men det återstår att se...[/quote:2nt1ynpm]
jag har också sett den scenen i Aftonbladets Web-Tv men blev totalt chockad när jag såg den på bio! dem visade inte allt och så var den här scenen häftigt upplevelse, du lär inte bli besviken man ville bara se mer.
Har någon märkt i slutet där
[b:2nt1ynpm]Jag såg nyss en intervju med Tobey Maguire och där visade dom för *an nästan hela den där scenen där dom förstör ett höghus med en lyftkran! Nu känns det som jag inte kommer bli lika chockad och överraskad när jag kommer se filmen imorgon för jag har redan sett den scenen. Visst kommer jag bli överraskad av den ändå? För den är ju med på stora duken och högt ljud mm?[/b:2nt1ynpm] Annars så var den så j*vla snygg! Kan förstå att en del av pengarna gick till den scenen! Underbart! Hitills tvivlar jag inte vart dom där 250 miljonerna har tagit vägen men det återstår att se...[/quote:2nt1ynpm]
jag har också sett den scenen i Aftonbladets Web-Tv men blev totalt chockad när jag såg den på bio! dem visade inte allt och så var den här scenen häftigt upplevelse, du lär inte bli besviken man ville bara se mer.
Har någon märkt i slutet där
1753 inlägg
Jag ändrade till spoiler på ovanstående.
Saknas
för
Inga inlägg
Kort och enkelt:
Jag ville tycka om filmen, men det går inte att höja denna rulle till några högre höjder. Det var för rörigt, stressat och för mycket karaktärer som slogs om utrymme. Skurkarna kunde blivit mycket bättre om dom slapp dela på utrymmet med varandra.
Sen en sak som ingen tagit upp. Musiken. Chris Young har troligen inte fått så mycket fria tyglar med filmen eftersom Raimi har en förmåga att byta ut all musik i sista minut (Spiderman 2). Det känns inte alls klockrent när man blandar Danny Elfmans musik med Youngs platta "Hellraiser-stycken" hela tiden.
Temat för Sandman och Symbioten är bleka nytillskott jämfört med musiken från dom två första filmerna av Elfman. All musik som Young gjort är på något sätt lite utanför hela tiden. Detta märks tydligt under förtexterna då det låter som man helt plötsligt bytit film och hamnat i "X-men" när Young vävt in sin musik i "Main titles" spåret.
Jag hade inte höga förväntingar på filmen. Men den når knappt upp till dom. Synd att Spiderman-serien gör samma misstag som Batman Forever och Superman III gjorde.
Jag ville tycka om filmen, men det går inte att höja denna rulle till några högre höjder. Det var för rörigt, stressat och för mycket karaktärer som slogs om utrymme. Skurkarna kunde blivit mycket bättre om dom slapp dela på utrymmet med varandra.
Sen en sak som ingen tagit upp. Musiken. Chris Young har troligen inte fått så mycket fria tyglar med filmen eftersom Raimi har en förmåga att byta ut all musik i sista minut (Spiderman 2). Det känns inte alls klockrent när man blandar Danny Elfmans musik med Youngs platta "Hellraiser-stycken" hela tiden.
Temat för Sandman och Symbioten är bleka nytillskott jämfört med musiken från dom två första filmerna av Elfman. All musik som Young gjort är på något sätt lite utanför hela tiden. Detta märks tydligt under förtexterna då det låter som man helt plötsligt bytit film och hamnat i "X-men" när Young vävt in sin musik i "Main titles" spåret.
Jag hade inte höga förväntingar på filmen. Men den når knappt upp till dom. Synd att Spiderman-serien gör samma misstag som Batman Forever och Superman III gjorde.
Jag måste undra, är det samma intromusik som de två förra filmerna?
FILMEN ÄGDE JU SÅ JÄVLA HÅRT!!!!!!!! BÄSTA JAG NÅGONSIN SETT FÖR FAN, JA FATTAR INTE ATT FOLK KLAGAR PÅ DENNA FILM!!!
Saknas
för
Inga inlägg
Att ge den en femma och kalla den för den bästa filmen någonsin är att överdriva en smula. Faktiskt. Har skrivit en recension, kommer strax
Saknas
för
Inga inlägg
[quote:avor1oy9]Jag måste undra, är det samma intromusik som de två förra filmerna?[/quote:avor1oy9]
Det är samma som förut men istället för "Dr Ock theme" som i tvåan så spelas här två nya teman för Symbioten och Sandman, sedan går det tillbaka till det vanliga temat igen. Så för den vanlige Svensson så märker dom nog ingen skillnad.
Det är samma som förut men istället för "Dr Ock theme" som i tvåan så spelas här två nya teman för Symbioten och Sandman, sedan går det tillbaka till det vanliga temat igen. Så för den vanlige Svensson så märker dom nog ingen skillnad.