Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Spider-Man 3 hade allt för fasen men det var lite för mkt kärlek i denna film och dem drog ut på det men annars var filmen svinbra och jag gillade verkligen action stiderna för det var nog det coolaste jag har sett på länge^^ Jag gillade när
Visa spoiler
fin stund det.

Visa spoiler
haha klockrent sagt och gjort

[img:2r201jtc]http://img225.imageshack.us/img225/4478/spidey3trailer2163sd3.jpg[/img:2r201jtc]

jag ville verkligen att dem skulle fördjupa sig mer i symbiot berrätelsen men filmen blev bra ändå

Jag gillade när Peter
Visa spoiler

[img:2r201jtc]http://img225.imageshack.us/img225/456/spidey3trailer2826yr7.jpg[/img:2r201jtc]

jag gillade när Sandman
Visa spoiler

Vad jag verkligen älskade i filmen var när Peter
Visa spoiler
Damn aja ni måste se filmen för att fatta vad jag menar

Visa spoiler

[img:2r201jtc]http://img522.imageshack.us/img522/5170/spidey3trailer1832zj9.jpg[/img:2r201jtc]

jag tycker att Eddie skulle ha varit med i filmen mer faktiskt så man fick veta lite mer om honom.

[img:2r201jtc]http://img522.imageshack.us/img522/700/spidey3trailer0362mr9.jpg[/img:2r201jtc]

Men jag diggade när Venom
Visa spoiler
(skumt nog att det var svart för det ska egentligen vara vit aja)

[img:2r201jtc]http://img209.imageshack.us/img209/7811/spidey3trailer2895fm4.jpg[/img:2r201jtc]

Men Spider-Man 3 är en jävla bra pampig film och jag ger den
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Ja ja... en del o deras betyg alltså...

Hursomhelst förstod jag aldrig poängen i att låta Sandman...
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Alexander":1extwdno]Ja ja... en del o deras betyg alltså...

Hursomhelst förstod jag aldrig poängen i att låta Sandman...
Visa spoiler
[/quote:1extwdno]

hmm Eddie/Venom var ju ond rakt igenom ju
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Och som svar på alexander10 som tyckte det var synd att
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Så där ja! Inte för att det spelar så stor roll egentligen...men ratingen på IMDB ligger nu på 7.3, lägre än första filmen. Skönt att IMDb kan reflektera sanningen ibland.

Och Alexander: Jag gillade karaktären Flint Marko/Sandman men jag kan ju verkligen hålla med om det inte är helt oproblematiskt.
Visa spoiler

Hm, det kan vara intressant att se vad folk tycker om detta. Var det bara jag som inte gillade Godzilla-Sandman på slutet med sin vrål o.s.v? Det såg säkert ut som en cool idé på pappret men jag tycker att det inte riktigt funkade i realiteten.

[img:p5flptyf]http://64.111.216.18/ul/2231-sand.jpg[/img:p5flptyf]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Spider-man 3.....
Var ska man börja? Jag hade rätt höga förväntningar, men förväntade mig aldrig att den skulle slå andra filmen. Och det gör den inte heller, men är fortfarande en spännande och underhållande superhjälterulle. Det som gör filmen bra är skådespelet, actionsekvenserna och skurkarna. Det som drar ner den är att ibland känns det lite för stressat, många karaktärer och skurkarna.

Filmen börjarfint med att Peter berättar om att hans liv tagit en positiv vändning och allt börjar gå bra för honom, staden älskar honom. Men saker och ting ska snart ta sig en vändning när Harry använder sig av sin fars Goblin serum, brottslingen Flint Marko råkar ut för en olycka som ger honom skrämmande krafter, han får konkurens på jobbet och att en mystisk svart materia förenar sig med honom och förstärker hans krafter samtidigt som det förändrar hans personlighet.

Filmens handling går fort fram, Peter får symbioten tidigt och skapar fort problem för honom. Men en kort stund känns det som att det händer för fort. Filmen går snabbt förbi vissa punkter och man förstår ibland inte riktigt bakgrunden. Ett exempel är Gwen Stacy. Hon kommer är där, men man får aldrig riktig lära sig karaktären. Likadant är det med Kapten Stacy. Dessa två är ju karaktärer som haft stor betydelse i Peter liv i serie världen.
Jag nämnde ju skurkana som både plus och minus. Varför? Jo för att det är tre skurkar som är coola, men att alla tre är med samtidigt tar ju plats. Den som lider mest av dessa är Venom. Harrys bakgrund är ju avklarad i de två tidigare filmerna, så man vet ju var han varit. Sandman får man ju lära känna, och vet vad han gjort tidigare.
Visa spoiler

Och Eddie får man aldrig veta om hans bakgrund. Han bara dyker upp och vi får följa honom som en främling nästan.
Visa spoiler

Skådespelarna gör bra ifrån, precis som väntat. Alla från de tidigare filmerna är tillbaka och är lika bra som vanligt. Bland nykomingarna ser vi främst Thomas Hayden Church och Topher Grace. Church är bra som Sandman och man känner för hans motiv. Topher Grace är bra som Eddie Brock, men får inte tillräkligt med tid som Venom för att bevisa sig där.

Filmen landar på en svag . Det är superhjälte action på hög nivå och bra spelad, med starka drama delar. Dock känns det lite stressat och dem borde tagit mer tid tillvissa saker.
85 inlägg
för
85 inlägg
Jag såg den igår på biografen. En mycket underhållande film rakt igenom och perfekt på bioduken. Filmen saknar lite djup och handling men öser på med grym action. Det är den klart bästa, eller i alla fall sevärdaste, Spider-Man-filmen i serien.
Filmens bästa insatser står James Franco för tillsammans med coole Thomas Haden Church.

Det var länge sen jag gick ut från biografen så nöjd som igår. Senaste filmen jag såg var Pirates of the Caribbean 2 och den blev jag väldigt besviken på. Till skillnad från den var Spider-Man 3 bättre än sin föregångare (även om den också var riktigt bra). Spider-Man 3 rekommenderas starkt till folk som vill underhållas kungligt...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu har jag också sett filmen,tyckte attt den var den bästa Spider-Man filmen fighterna var as grymma fast bäst var nog slut fighten, det som jag tyckte var tråkigt var att .

raimi lyckades sätta ihop drama med action på ett lysande sätt.
Skämten skämten är lika roliga som i 2:an och skådisarna var det inget fel på heller . Men det blev lite fånigt när Parker vart så där ond.
men filmen var värd pengarna och slut betyget blir :
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ska se den ikväll, spännande!

skriver recension efteråt
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
fy in i helvete vad den spelar in pengar !

öppningshelgen blev " Opening Weekend: $148,000,000 " detta är då bara USA sen resten av världen $227,000,000 .. och tillsammans blir det $375,000,000 på 3 dagar ! .. ganska otroligt ..den måste krossat en jävla massa rekord

http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=spiderman3.htm
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Garanterat: ÅRETS FIIIILM
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Härlig berg o dalbanefilm med typiskt moraliskt budskap på slutet.

Det filmen lyckas med är att filmens karaktärer framstår som väldigt mänskliga. till och med filmernas badguys (utom Venom såklart) framstår som ganska vanliga personer med både positiva o negativa sidor.

Skulle nog vilja påstå att styrkan med filmen är att man hanterar filmens karaktärer på ett nästan ömsint sätt. Dessutom parat med ett både bra o viktigt budskap på slutet.

Ganska ruskig på sina ställen, men publiken lyfts ner varsamt från de höga höjderna på slutet och lyckas faktiskt med att bli ganska gripande.

Tobey Mcguire tycker jag är helt suverän som skådis. Såg honom i en högst, för at inte säga dålig, ordinär thriller , tidigt på 90-talet. Ändå kunde jag inte låta bli att genast identifiera mig med honom. Han har något i sin personlighet som är väldigt tilltalande, samtidigt som han gör ett intryck av att vara en helt vanlig människa. Skulle tro att han får en suverän karriär i filmbranschen då han verkar klara av att spela det mesta.

James Franco, har jag aldrig riktigt gillat, men i denna film är han riktigt bra.

Filmen får en klar 4 från ett ganska inbitet spindel-fan, när den tiden begav sig.. .., och är ett värdigt slut på trilogin.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En överlever?

-The big surprise in the FoxNews.com report is word that one character who appears to die in Spidey 3 might return for Spidey 4. "It turns out I may not be completely dead," the unnamed actor who plays the unspecified character revealed.-

http://movies.ign.com/articles/784/784823p1.html
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Okej, nu har jag också sett filmen och jag börjar med att svara på Alexanders inlägg angående Sandman:
Visa spoiler

[b:2m0sbqsc]Och nu till min recension som jag inte kan göra kort! Förlåt! Hoppas ni kan läsa igenom hela![/b:2m0sbqsc]

Jag förstår inte riktigt varför folk klagar så mycket på filmen, ni måste ha haft jätte höga förväntningar. Någon skrev att det var inte lika mycket skämt som det var med i Spiderman 2 men det tycker jag det var, bara lite mer i bakgrunden än som visades direkt. Jag satt och skrattade lite då och då (inte gapskrattade men hade minst ett leende på läpparna) filmen igenom faktiskt. Sen är det väl upp till var och en vad man tycker är roligt men jag tycker den har minst lika mycket som Spiderman 2 men det kan också vara lite mer.

Sen skådespeleriet är jätte bra gjort av allihopa (speciellt Tobey Maguire och Thomas Haden Church) och kanske lite mindre bra av Topher Grace och Kirsten Dunst men båda hade inte mycket utrymme att spela på så att säga. Dom gjorde så mycket och bra dom kunde av det lilla dom kunde göra, tror jag iallafall. Jag kan förstå varför den här filmen kan vara en av världens dyraste filmer för när det väl hände någonting så var det allt snyggt gjort och såg verkligen realistiskt ut. Mitt ute i stan så slungas bilar omkring efter Sandman och vi ska inte ens tala om när luftkranen löper amok!

Sandman var en bättre skurk än jag trodde! Jag personligen tycker att Dr.Octopus och Sandman är dom skurkarna som är "tråkigast" och dom är inte speciellt häftiga heller men Sandman visade sig vara riktigt häftig.
Visa spoiler
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
1250 inlägg
för
1250 inlägg
[quote="Remus":3ev8jkxz]Okej, nu har jag också sett filmen och jag börjar med att svara på Alexanders inlägg angående Sandman:
Visa spoiler

[/quote:3ev8jkxz]
Ha, sådär var det knappast.
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3o3oy0pl]
Visa spoiler
[/quote:3o3oy0pl]
Visa spoiler
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[quote="Lillemor":27g33avk][quote="Remus":27g33avk]Okej, nu har jag också sett filmen och jag börjar med att svara på Alexanders inlägg angående Sandman:
Visa spoiler

[/quote:27g33avk]
Ha, sådär var det knappast.
Visa spoiler
[/quote:27g33avk]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den nu ikväll och måste säga att jag är smått besviken. Trots Moviezines klara recension om att drama- och actionbitarna inte smälter ihop till 100 så höll jag uppe hoppet om att det ändå skulle vara så - men inte. Ibland känns det verkligen som att man ser två olika filmer, en utav dem innehåller tuffa actionscener med mycket våld, den andra innehåller tårar, känslor och sorglig musik.

Då till det positiva. Häftiga effekter, coola actionstrider och bra skådespeleri, även om Kirsten Dunst ser likadan ut genom hela filmen (sorgsna ögon och ryckande näsborrar). James Franco spelar bra genom hela filmen, det gör även Tobey.

Några härliga skratt, några sorgsna stunder, några häftiga actionstrider och några patetiskt löjliga miner ger Spider-man 3 en trea. Inte mer, inte mindre.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden