Hörde ett (löst?) rykte att hela 4 Spiderman filmer till kommer att göras.
Någon som vet mer om det? Att trean kommer att börja filmas 2006 är ju ett faktum men kommer det att göras 3 till efter det? Kanske ingen som vet..
Vad har ni för förhoppningar och tankar om 3an då? Att Harry går i sin fars fotspår kan man lista ut med kaffekoppen.. Eller kan man det? Harry kanske är starkare än sin far och sluter fred med Spindelmannen.. Iaf tills vidare. Vilka skurkar tror ni på?
Scorpion skulle kunna vara en perfekt karaktär i iaf nån av de kommande filmerna. Särskilt med tanke på att han hatar Jameson och Spiderman måste komma till undsättning, vilket brukar öka Jamesons hat mot honom.
Det vore kul om det fanns fler med synpunkter på de kommande filmerna.
W
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Mina förväntningar har sänkts på denna film så den kanske blir en bra underhållande film att se.
Det många tycker är att actiondelen och dramadelen har svårt att sammanfoga med varandra, att det fattas fördjupning i karaktärerna m.m.
Detta har nog med att göra att det var först tänkt att det skulle bli 2 filmer av 3:an.
Enligt Intervju med Thomas Haden Church på en radiokanal i USA så var det först tänkt att det skulle ha blivit 2 filmer.
Alvin Sargent ska ha sagt att Sam och Ivan Raimi hade så mycket saker i sitt manus de gjorde, så han bestämde sig att göra 2 manus(3 och 4), men kunde inte hitta ett bra klimax(inte cliffhanger) att avsluta film 3 på. Så han tog de viktigaste delarna och gjode manuset till Spider-man 3.
Det många tycker är att actiondelen och dramadelen har svårt att sammanfoga med varandra, att det fattas fördjupning i karaktärerna m.m.
Detta har nog med att göra att det var först tänkt att det skulle bli 2 filmer av 3:an.
Enligt Intervju med Thomas Haden Church på en radiokanal i USA så var det först tänkt att det skulle ha blivit 2 filmer.
Alvin Sargent ska ha sagt att Sam och Ivan Raimi hade så mycket saker i sitt manus de gjorde, så han bestämde sig att göra 2 manus(3 och 4), men kunde inte hitta ett bra klimax(inte cliffhanger) att avsluta film 3 på. Så han tog de viktigaste delarna och gjode manuset till Spider-man 3.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Är inte officiellt klart att det kommer en 4 än men mycket talar för att det blir så, med eller utan samma skådisar och regissör. Läs mer i tråden om [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?p=172447#172447:hptrqu8m]Spider-Man 4[/url:hptrqu8m].
[quote="Remus":hptrqu8m]http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=20239
[/quote:hptrqu8m]
Tror nog de rekorden kommer ryka när Pirates 3 har premiär, känns som att den franschisen är klart mer populär. T ex i LKPG har Pirates 3 betydligt fler visningar än SM 3 vilket borde ge en indikation om att fler lär se Pirates.
[quote="Remus":hptrqu8m]http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=20239
[/quote:hptrqu8m]
Tror nog de rekorden kommer ryka när Pirates 3 har premiär, känns som att den franschisen är klart mer populär. T ex i LKPG har Pirates 3 betydligt fler visningar än SM 3 vilket borde ge en indikation om att fler lär se Pirates.
[quote="Remus":3dco52xx]Någon skrev att det var inte lika mycket skämt som det var med i Spiderman 2 men det tycker jag det var, bara lite mer i bakgrunden än som visades direkt.[/quote:3dco52xx]
Det var jag som skrev det. Jag menade det som en av filmens fördelar. En av anledningarna till att filmen blev så mörk som den blev.
Det var jag som skrev det. Jag menade det som en av filmens fördelar. En av anledningarna till att filmen blev så mörk som den blev.
Såg att det var många som inte gillade scenen när dom stod där vid bron (Parker och Mary). Vad var det för fel på den? Jag tyckte den var bra, iallafall inte dålig.
Jag hoppades på denna film. Gör lite på putsning så kanske den hade blivit bättre. Venom ska ju ha en lång jävla tunga och en mörk röst och längre action scener med han. Han ska ju vara Spidermans värsta fiende. Inte alls skrämmande. Men Sandman måste ha varit bästa bad guyen i filmen. Det var han som gjorde att det blev så spännande att man inte kunde sitta still. Det fanns en bra historia bakom honom och han blev som en jävla jätte. Det är inte fel på New goblin heller.b Synd bara att inte spidey dödade han.
Effekterna måste vara det vackraste jag sett. Manuset behövdes lite skärpa på. När spidey har på sej ''the black suit'' ska han ju vara så mycket bad ass som möjligt.
Men det är skit mycket action, riktig dramatik och massa saker som man skratta åt. Den får en för att jag blev missnöjd av venom.
Effekterna måste vara det vackraste jag sett. Manuset behövdes lite skärpa på. När spidey har på sej ''the black suit'' ska han ju vara så mycket bad ass som möjligt.
Men det är skit mycket action, riktig dramatik och massa saker som man skratta åt. Den får en för att jag blev missnöjd av venom.
Det där om att de flesta var missnöjd med Venom.
Personligen så tycker jag att Venom var skitläskig och suverän bra gjord.
Personligen så tycker jag att Venom var skitläskig och suverän bra gjord.
Det ända jag saknade lite var att man fick se mer av Spindelmannen när han har på sig den svarta dräkten och han gör mer "onda" saker. Som i animerade spindelmannen då han nästan dödar Rhino och Shocker . Den scenen är underbar. Sen saknade jag lite att Venoms röst skulle vara lite mörkare (som scary_movienerd sa) och att han skulle ha lite lite längre tunga men det är inget som är så jätte allvarligt men det var någonting som kunde gjort lite bättre. Sen kanske lite mer om Venom kanske? Märkte ni att dom sa aldrig Venom till Venom i filmen? Aldrig.
EDIT:
EDIT:
Saknas
för
Inga inlägg
Hehe nej det är väll inte så konstigt? Venom är ju knappt med något, sen så kommer ju inte namnet med symbioten och eftersom Venom inte kallar sig Venom själv så måste det ju som förut vara tidiningarna som kommer på namnet och Venom är ju knappt med så när skulle dom ha hunnit det?
Saknas
för
Inga inlägg
Ja men det var ju att dom aldrig kallade honom för Venom var ju det du var ute efter?
Ja, därför kunde Venom ha sagt när Spiderman frågade eller skulle kunna ha frågat:
"Eddie?? Is that you?!"
"There is no Eddie! Only Venom!"
Eller kanske:
"Eddie?? Is that you?! Listen, you need to get rid of the symbiote!"
"Symbiote? Eddie? There is no more symbiote nor Eddie! ONLY VENOM!".
"Eddie?? Is that you?!"
"There is no Eddie! Only Venom!"
Eller kanske:
"Eddie?? Is that you?! Listen, you need to get rid of the symbiote!"
"Symbiote? Eddie? There is no more symbiote nor Eddie! ONLY VENOM!".
Även om den var smått annorlunda från dom andra Spider-Man filmerna så gillade jag fan denna.
Måste tilläga att actionscenerna var ju helt överjävligt snygga, fyfan vad häftig gjorda allt var!!
Måste tilläga att actionscenerna var ju helt överjävligt snygga, fyfan vad häftig gjorda allt var!!
Bruce Campell är den där servitrisen det vet jag men är inte han med i Spiderman 2 också? Står där vid dörren när Peter Parker ska se på Mary Janes show?
Jo precis, det är han som stoppar Peter vid dörren.
Han spelar även killen på arenan(the announcer) som kommer på namnet Spider-Man i första filmen!
Han spelar även killen på arenan(the announcer) som kommer på namnet Spider-Man i första filmen!
Jaha, vad illa att han spelar en massa olika roller i varje film? Är det för att det ska vara lite roligt? För han vid entrén är ju Mysterio eller kommer bli Mysterio vid ett senare tillfälle? Har för mig det iallafall.