Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Fick också för mig det men men bra film dock
2140 inlägg
för
2140 inlägg
[b:sk8kk2bq]RottenTomatoes har rankat världens alla serier-till-film filmer! Och gissa vart Spiderman 1 kom? Jo! 4:e plats! Och gissa vilken som komma på första plats?? SPIDERMAN 2!!![/b:sk8kk2bq]

Jag visste att Batman och Stålmannen kunde slänga sig i väggen! Spindelmannen är den ultimata superhjälten! Vad glad jag vart att Spiderman kom på första plats!

http://www.rottentomatoes.com/features/ ... id=1133520
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":19rhkunr][b:19rhkunr]RottenTomatoes har rankat världens alla serier-till-film filmer! Och gissa vart Spiderman 1 kom? Jo! 4:e plats! Och gissa vilken som komma på första plats?? SPIDERMAN 2!!![/b:19rhkunr]

Jag visste att Batman och Stålmannen kunde slänga sig i väggen! Spindelmannen är den ultimata superhjälten! Vad glad jag vart att Spiderman kom på första plats!

http://www.rottentomatoes.com/features/ ... id=1133520[/quote:19rhkunr]

hmm Spider-Man är en extrem cool hjälte men du kan inte lita på rottentomatoes för det finns sidor som säger att Batman är den bästa hjälten så man ska inte lita på någon utav dem där sidorna utan bara följa vad du tycker.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är inte rottentomatoes snittet av kritikers recensioner på filmer?

Och Ghost World och American Splendor är väl dessutom filmer som handlar om serier, och inte är baserade på serier? Då blir ju listan tråkig...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jo, den listan går efter vad kritikerna tyckte om filmerna.

Och både American Splendor och Ghost World är serier från början. Jag antar att hela listan består av filmadaptationer av serier.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Inte undra på att de heter ruttna tomater.. Spider-man 2 bäst?
Ghost World däremot, riktigt bra. Förtjänade sin plats.
301 inlägg
för
301 inlägg
Det lucas säger, om det skulle nu vara sant stör mig. Hans epsidoe 1, 2 och 3 är inga höjdar filmer, ettan o tvåan är verkligen inte alls bra... Trean lyckas han med bra däremot... Sen fyran femma o sexan är otroliga filmer.

Men iallafall...

Såg ÄNTLIGEN Spider Man 3=D

Tycker filmen var bara okej i början, tänkte direkt att ja komme bli besviken. Men oj oj oj vad fel ja hade. Efter en stund så satt ja o verkligen levde mig in i filmen. Synd bara att det alltid ska finnas idioter som sitter o pratar o skratta åt sorliga scener på bio. Men Raimi regisserade väldigt bra med! Kan säga att denna är lika bra som dom tidigare filmerna! Filmen får en klar Av mig.. Har vart spider man fantast sen ja var 7 typ. Så inte konstigt att ja älskar dessa filmer, GE MIG MERA!!
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Vad folk ska göra en höna av en fjäder jämt. Han sa ju det med glimten i ögat. Men delvis har han rätt, plockar man isär Spider-Man 3 har den inte mycket till story. Å andra sidan, hur många filmer har det?
301 inlägg
för
301 inlägg
6,8 på IMDb är för lite tycker jag, känns som alla ogillar denna filmen bara för att var en i !"gänget" eller nåt sånt... Filmen borde ligga runt 7,3 eller nåt sånt. (Enligt mig )
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":k3ansx1f]Vad folk ska göra en höna av en fjäder jämt. Han sa ju det med glimten i ögat. Men delvis har han rätt, plockar man isär Spider-Man 3 har den inte mycket till story. Å andra sidan, hur många filmer har det?[/quote:k3ansx1f]

Precis.
Visa spoiler
Men jag tyckte storyn var ok, lite stressad ibland, men ok.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
En skräpfilm ju mer jag tänker på det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Alexander":wobdtwmw]En skräpfilm ju mer jag tänker på det.[/quote:wobdtwmw]

Men tänk inte på det då. Spider-Man 3 är ingen skräpfilm utan det är en svinbra film och den den hade jäkligt bra story även om att den hade vissa hål men den var ju svinbra ändå.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Det är en bra film som kunde ha blivit ett mästerverk eller iallafall bättre.

*Venom kunde dom ha gett 15 minuter till (både lite historia bakom Venom och mycket mer scener kunde han varit med i).

* En massa förklaringar och djup har försvunnit spårlöst, känns verkligen som att dom hade jätte bråttom att slänga ut den här filmen till biograferna.
Visa spoiler

Nej, det känns som att dom inte har tänkt mycket alls på historien och absolut inte på att förklara saker i filmen och varför saker händer som dom händer.
[b:3nu6f7yl]Jag hoppas verkligen att Sam Raimi & Co lägger till 20 minuter på DVDN! 20 minuter på att förklara saker och fylla ut flera stora hål i filmen. Eller kanske lite mer minuter och speciellt på att förklara Venom mm. Då finns det en stor chans att den här blir den bästa Spiderman filmen![/b:3nu6f7yl]
412 inlägg
för
412 inlägg
Dom får lägga till hur mycket dom vill. Samtidigt kan de ju ta och skala av en sisådär 20 minuters onödigt såpamaterial!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den idag och blev helt nöjd!! Visst hade den sina brister men säg vilken som inte har?? visst den öste på lite hårt ibland och sektionerna med MJ blev lite slow ibland. är ett helt passligt betyg, kunde möjligen varit ett halvt högre emellanåt

Visa spoiler
2140 inlägg
för
2140 inlägg
En sak jag kom att tänka på som jag har tänkt på lite då och då!
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":34nplwfa]En sak jag kom att tänka på som jag har tänkt på lite då och då!
Visa spoiler
[/quote:34nplwfa]

Var det inte så att Norman gjorde den från början och så har Harry lagt till lite saker och vidareutvecklat Normans uppfinningar?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Thomas":1r3tq899][quote="Remus":1r3tq899]En sak jag kom att tänka på som jag har tänkt på lite då och då!
Visa spoiler
[/quote:1r3tq899]

Var det inte så att Norman gjorde den från början och så har Harry lagt till lite saker och vidareutvecklat Normans uppfinningar?[/quote:1r3tq899]

njaa. E lite tveksam. Alltså Harry var ju aldrig nåt vetenskapligt geni som sin far. Skulle tro att Norman gjorde extra och olika varianter. Vet tyvärr inte hur det är i serierna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote=""V"":2hvnloi8][quote="Thomas":2hvnloi8][quote="Remus":2hvnloi8]En sak jag kom att tänka på som jag har tänkt på lite då och då!
Visa spoiler
[/quote:2hvnloi8]

Var det inte så att Norman gjorde den från början och så har Harry lagt till lite saker och vidareutvecklat Normans uppfinningar?[/quote:2hvnloi8]

njaa. E lite tveksam. Alltså Harry var ju aldrig nåt vetenskapligt geni som sin far. Skulle tro att Norman gjorde extra och olika varianter. Vet tyvärr inte hur det är i serierna.[/quote:2hvnloi8]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote=""V"":ea97afws][njaa. E lite tveksam. Alltså Harry var ju aldrig nåt vetenskapligt geni som sin far. Skulle tro att Norman gjorde extra och olika varianter. Vet tyvärr inte hur det är i serierna.[/quote:ea97afws]

Nej alltså i serierna så använder ju Harry samma utrustning som sin fader. Men jag tror nog att Harry har anställt någon eller några för att bygga hans utrustning, i första filmen så var ju glidaren bara en prototyp och sen så las ju det projektet så Norman kan inte ha byggt den. Men detta känns mest som ett plot-hole.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden