Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Men eftersom Harry tog över sin fars företag plus att Norman förstörde konkurrensen kan väl ha lett till att Oscorp fick kontraktet och vidareutvecklade utrustningen?

Det låter dock jävligt osammanhängande och kan mycket väl vara ett gigantiskt plot hole.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Vad duktig man är som tog upp det då . Det kan vara värt att tänka lite mer än bara inom "ramarna".
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Venom är visst med i spider-man 3 isåfall har du inte sett filmen
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="choklad":21o0me41]fett lol venom e fan inte ens med nåt i filmen[/quote:21o0me41]

jag tror du inte snackar om spider-man 3 ?
365 inlägg
för
365 inlägg
Vissa säger att Christoffer Youngs musiktema inte är bra, men personligen så tycker jag att den är bra!
Intromusiken är ju typ nästan dessamma som Danny Elfman.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
[quote="Björn 93":14tscs40]Vissa säger att Christoffer Youngs musiktema inte är bra, men personligen så tycker jag att den är bra!
Intromusiken är ju typ nästan dessamma som Danny Elfman. [/quote:14tscs40]

Kan bero på att det är fortfarande Danny Elfmans tema de spelar i introt?
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Det där får man se om man söker på Spiderman 3 och det tror jag absolut inte på. Det såg jag på Google när jag letade efter Spiderman 3 "wallpaper". Det där är ju en bakgrund till skrivbordet och jag tror inte dom kommer ha det på omslaget. Det kommer bli något helt annat.
989 inlägg
för
989 inlägg
kan faktiskt gå. Synd bara att Fonten var så dålig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Riktigt bra film med bra skådespelare men när han hade blivit "omvänd" så blev han väldigt töntig och kaxig vilket jag inte gillade med filmen men annars helt toppen.....

Favoritskurkarna är helt klart Venom och New Goblin.

" With great power, becomes great responsibility..... "
Ben Parker.....

" Never have one man had so much to thank for for so little "
Winston Churchill......
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
den är klart den dåligaste av dom 3 filmena,det jag stör mig på är hans´´mörka`` sida den är för f*n fjollig t.e.x när han dansar och hans j*vla emo hår. är detta det bästa dom kan göra med 300 000 000 kr?
365 inlägg
för
365 inlägg
Den kostade inte 300 000 000 kr, den kostade omkr 250 milj $
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg filmen för ett tag sedan, och förväntningarna var medel.

Det som oroade mig mest när jag skulle se filmen var att det fanns så mycket som skulle få plats och om de kunde få in allt på ett bra sätt, så att den inte kändes ytligt. Skulle jag ha fel?

När jag väl satte mig i vip salongens sköna stol och såg bilderna som berättar om Spider-man 1 & 2 började rulla, som jag måste säga var riktigt snyggt, så fick det mig att tänka på kretiken om att filmen känns som 2 delar som inte går riktigt ihop. Detta var snart glömt när filmen började på allvar.

Historien om denna gång är mörkare och behandlar ämnen som hämnd, egosim, avensjuka och om att kunna förlåta, göra det rätta.
Karaktärerna i Sam's Spider-rullar har alltid haft sin utveckling och vuxit som personer och i denna film är det inte någon skillnad, kanske inte alla på en djup nivå men utvecklingen finns där oss alla.
Jag gillar att de valde en mer mörkare ton på filmen och att förhållandet mellan Peter och Mj är mindre sagolik.

Om vi nu ska titta på filmens berättelser som kanske på pappret ser bra ut, innehåller så mycket att den tappar på djupet. Nu pratar jag inte om de centrala karaktärernas historier Peter, MJ, Harry(kanske lite), utan Eddie Brock, Gwen Stacy och Flint Marko's historier. Det känns som att de klippt in det "viktigaste" för att få ner filmens tid och på så sätt fåt en yta utan djup. Några exempel av vad jag skulle vilja sätt mer av:
Harry:
Visa spoiler

Eddie Brock:
Visa spoiler

Flint Marko:
Visa spoiler

[b:3fikb2sj]-Edit-[/b:3fikb2sj] Det jag kommer ihåg av musiken var att jag tyckte om vad Christopher Young hade gjort med Danny Elfman's teman. Fast den musik jag kommer ihåg mest är när Flint Marko blir Sandman, den är riktigt bra. [b:3fikb2sj]-Slut Edit-[/b:3fikb2sj]

Actiondelen i filmen ska jag inte klaga på, när det väl börjar är de underhållande och underbara att se på. Skulle väl inte skada om det var lite mer och att sista striden, som skulle slå allt, var lite längre. En favorit var
Visa spoiler

Effekterna i filmen får mer än godkänt, men om de var lika bra som när jag såg Davy Jones i Pirates of the Caribbean kommer jag inte ihåg(kanske scenen när Sandman tar sig samman när han har blivit till). Det finns några effektscener som jag tycker riktigt bra om och det var aldrig, vad jag kommer ihåg, ett tillfälle som jag sa till mig själv va dåligt gjort det var.

När sista bilden blir svart och eftertexten börjar rulla så känner jag mig nöjd, glad och positiv. Okej, den är inte perfekt och den känns som sagt lite ytlig och för snabbt ihop klippt, som
Visa spoiler
Fast jag gillade skurkarna, den mörka och onda Venom(skulle kanske haft lite mer djup för att man skulle tycka synd om han) och den sympatiska skurken Sandman(som gör allt för sin dotter) och den väg de valde för historien om Peter/Spider-man.

Att actiondelen och dramadelen har svårt att sammanfoga med varandra kan jag inte hålla med om, men det jag var rädd för, att det var för mycket att få plats i en film, blev sant.
Om det nu är sant kan detta räddas av den 30min förlängda Spider-man 3 som ska komma på Dvd, där Sam får med det han ville ha med i filmen.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Vaa? Är det sant att det ska komma en med 30 minuter extra?? Det måste ju bara köpas i såna fall! Är du helt säker? Vart har du läst det??
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Glor":2ovmed6z][quote="Eiik":2ovmed6z]

Om det nu är sant kan detta räddas av den 30min förlängda Spider-man 3 som ska komma på Dvd, där Sam får med det han ville ha med i filmen.[/quote:2ovmed6z]

De var en på IMDB som hittade på det... [/quote:2ovmed6z]

Läser aldrig saker på den sidan, men det kan varit där killen på ett annat forum fick det ifrån... men andra sa också att de hade frågat om hur lång den var, innan den skulle gå upp, på olika biografer och hade fåt svaret 187min. Men jag ska kolla runt lite och se om man kan få ett svar...
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Jag såg detta igår på IGN innan jag gick och la mig men orkade inte skriva om det då så jag skriver om det nu.
Iallafall så har IGN skrivit vad dom hoppas på i en kommande DVD. Dom vill ha tre olika "versioner". En original med lite borttagna scener och kommentarspår (vem skulle köpa den??) sen något annat som jag hoppade över för att få läsa om vad dom hoppas/tror om Spiderman 3 Collector's Edition! Där så skulle det vara förlängt och en massa bonusmaterial. Jag hoppas verkligen IGN har "rätt"!

Sen så finns det faktiskt nog en hel del scener som är borta och kom aldrig med i bioversionen! Som t ex såg jag några eller någon scen i alla dom här trailersarna och tv-spotsen. T ex när Spiderman har sin svarta dräkt och gör några "tricks" uppe i luften.

Så det finns iallafall saker dom kan ta med i en Collector's Edition!
Mums!

http://dvd.ign.com/articles/786/786158p1.html
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tvåan var ju helt fyllt med massor av extramaterial i hela 2 disk. Så det blir samma sak med trean kanske även bättre!! Ska köpa den direkt!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ok, jag tycker att filmen var superbra.
Tobey Mc Guire, Kirsten Dunst och Thomas Haden Church gör bra ifrån sig.Kul med nya skurkar.

Filmen: Jättebra upplagt och asbra stunts.
Gillade den där scenen då
Visa spoiler

Regi: Sam Raimi kan verkligen regissera filmer bra.

Skådespelarna: Se det som jag skrev där uppe.
Alla gör bra ifrån sig men den enda svagheten är han som spelar den lilla killen som spelar fotografen.

Längden: Bra längd men det blev för mycket puss och kram.

Handlingen: Det var en bra handling.

Det var jättekul att få se den sista filmen i trilogin.
365 inlägg
för
365 inlägg
Var det någon som såg den scenen där Venom
flashade förbi när Peter såg sig själv i spegeln?
Eller det kanske var jag som inte tittade ordentligt...
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Någon som har sett/hört något om DVDN?? Kommer det en collector's edition? Det som borde vara med är ungefär det här:

15 minuter mer Eddie Brock + Venom.

10-20 minuter mer "Black Spiderman", alltså när Peter Parker är "ond" och har symbioten på sig. Man får se mer "onda" saker Spiderman gör i sin svarta dräkt! Man måste verkligen få se mer saker han gör! Hur "ond" han verkligen blev! Som i tecknade tv-serien när han nästan dödar Rhino och Shocker och skrämmer dom riktigt mycket!

5-10 minuter mer om Sandman och det där med att Peter Parker förlåter han bara sådär hastigt. Känns som någonting fattas där. Själv är jag lite osäker på ifall Sandman dödade jätte många. Minns inte riktigt. Men iallafall så känns det lite väl fort/hastigt gjort av Peter Parker.

5-10 minuter mycket mer fighting scener och lite mer utav Harry!

Det är väl allt jag kan komma på just nu som jag skulle absolut vilja ha med i en Collector's Edition! För det borde det verkligen komma![b:93vwncxq] För varför skulle det annars ta ända till Jul innan DVDN släpps?? Nej, någonting har dom i görningen som vi inte har fått reda på....Ännu.[/b:93vwncxq]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:n61fraat]Spider-Man 3[/b:n61fraat] (Spoilers)

Bra uppföljare men väntade mig mycket mer. Manuset är den största missen, 3 skurkar gör att deras uppkomst bli för snabb och för enkel. Venoms design är kass, ful. De skulle kopierat tidningen rakt av. Han är för lik Spider-Man. Spidey i svart som bad-guy funkar bra, lite mer hade inte skadat. Scenen i regnet är riktigt snygg. Dans numren kunde de dock mer än gärna hoppat över. Längden är lagom, även om det känns. Harry som Goblin funkar fint, cool som attan i dräkten. Mer speltid hade varit bra. Dock hans hjälte insats känns fel. De skulle inte fajtas ihop under hela striden, han kunde dock gjort inhopp snabbt o räddat livet snabbt på parker för att sedan skadats. Helt ok uppföljare alltså, men det känns snabbt ihopaslängt för en Spider-Man film.
[b:n61fraat]3/5[/b:n61fraat]

[b:n61fraat]IMDB goofs[/b:n61fraat] Hmm, vad tänkte Sam här egentligen.
Visa spoiler

Visa spoiler

Visa spoiler
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden