Hörde ett (löst?) rykte att hela 4 Spiderman filmer till kommer att göras.
Någon som vet mer om det? Att trean kommer att börja filmas 2006 är ju ett faktum men kommer det att göras 3 till efter det? Kanske ingen som vet..
Vad har ni för förhoppningar och tankar om 3an då? Att Harry går i sin fars fotspår kan man lista ut med kaffekoppen.. Eller kan man det? Harry kanske är starkare än sin far och sluter fred med Spindelmannen.. Iaf tills vidare. Vilka skurkar tror ni på?
Scorpion skulle kunna vara en perfekt karaktär i iaf nån av de kommande filmerna. Särskilt med tanke på att han hatar Jameson och Spiderman måste komma till undsättning, vilket brukar öka Jamesons hat mot honom.
Det vore kul om det fanns fler med synpunkter på de kommande filmerna.
W
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hannibal23":1gte3v3i]Någon som vett när den kommer ut på dvd?[/quote:1gte3v3i]
Nov- Dec 07
Nov- Dec 07
[quote="hannibal23":6o7volk3]Kommer den som 2 disc special?[/quote:6o7volk3]
de måste den ju göra, dom andra två har ju gjort de men som alla hoppas på är ju att de kommer en collectors edition
de måste den ju göra, dom andra två har ju gjort de men som alla hoppas på är ju att de kommer en collectors edition
Saknas
för
Inga inlägg
Hoppas att det kommer en extended version med kanske en timme längre?
[quote="hannibal23":1vbav35p]Hoppas att det kommer en extended version med kanske en timme längre?[/quote:1vbav35p]'
En timma verkar vara lite väl länge, men kanske en kvart extra eller så.
Lite mer Venom scener, kanske?
En timma verkar vara lite väl länge, men kanske en kvart extra eller så.
Lite mer Venom scener, kanske?
Något som jag vet är att det var några små scener med Eddie Brock som blev bortklippta. Dom kommer nog att vara med på DVDn.
6342 inlägg
Tar detta i punktform då det är så enormt mycket jag har att säga.
Vi börjar med det positiva:
- Skådespeleriet har förbättrats märkbart. Det är främst Dunst som leverar, men den som stjäl showen är självklart Bryce Dallas Howard.
- Humorn sitter kvar, ibland är det riktigt roligt att se på filmen. Många roliga och underhållande skämtscener.
- Händelserna mellan MJ och Parker är gripande och väldigt intressanta.
Sen så tar vi det negativa:
- Musiken håller inte samma klass som föregångarna. Här finns det nästan inget man känner igen.
- Mixen av drama och action är usel.
- Manuset är mycket sämre än föregångarnas. Det mesta känns som en enorm repetition.
- Skurkarna är lika livlösa som färglösa. Ingen karaktärfördjupning, för att inte tala om hur Sandman blev till. Snälla? Symbioten som damp ner från rymden var acceptabel till slutet där det spårade ur totalt. Den enda skurken som klarade sig var Harry.
- Effekterna ser ut att vara från innan Spider-Man 1. Vissa sekvenser, först och främst fajten mellan Harry & Peter som äger rum i början. Det ser rentav löjligt ut på sina håll. Slutfajten är lång, öronbedövande och förutsägbar till 100%. Och INTE bra gjord. Sandman försöker låta och se ut som Godzilla men misslyckas. Allt kändes så ihopkastat och oigenomtänkt.
- Oraklet från Matrix har fått en efterträdare, tant May. Hennes repliker lät som tagna från en visdomsbok.
- Parker som emo. Snälla, är ni seriösa? Ärligt talat tittade jag bort flera gånger för att jag skämdes. Illa.
- Slutet var kladdigare än Sandman som lera. Vilket budskap! Jag tror jag grät.
- USAflaggan i bakgrunden när Spider-Man kom i slutfajten för att rädda dagen. Vafan, USAskryt [i:2rn754ga]här med?[/i:2rn754ga]
Det finns en hel del till att skriva, sorgligt nog inget positivt. Vissa sekvenser kändes som en B film, medan vissa var så oerhört bra att man ryste till. Den häftigaste actionscenen hade en lyftkran som huvudkaraktär, ingen skurk. Detta får tvåan, som enligt mig inte är mycket att hurra för att framstå som en mycket bra film. En ojämn film, tyvärr mer av den dåliga sidan. Svag tvåa.
[b:2rn754ga]C
4/10[/b:2rn754ga]
Vi börjar med det positiva:
- Skådespeleriet har förbättrats märkbart. Det är främst Dunst som leverar, men den som stjäl showen är självklart Bryce Dallas Howard.
- Humorn sitter kvar, ibland är det riktigt roligt att se på filmen. Många roliga och underhållande skämtscener.
- Händelserna mellan MJ och Parker är gripande och väldigt intressanta.
Sen så tar vi det negativa:
- Musiken håller inte samma klass som föregångarna. Här finns det nästan inget man känner igen.
- Mixen av drama och action är usel.
- Manuset är mycket sämre än föregångarnas. Det mesta känns som en enorm repetition.
- Skurkarna är lika livlösa som färglösa. Ingen karaktärfördjupning, för att inte tala om hur Sandman blev till. Snälla? Symbioten som damp ner från rymden var acceptabel till slutet där det spårade ur totalt. Den enda skurken som klarade sig var Harry.
- Effekterna ser ut att vara från innan Spider-Man 1. Vissa sekvenser, först och främst fajten mellan Harry & Peter som äger rum i början. Det ser rentav löjligt ut på sina håll. Slutfajten är lång, öronbedövande och förutsägbar till 100%. Och INTE bra gjord. Sandman försöker låta och se ut som Godzilla men misslyckas. Allt kändes så ihopkastat och oigenomtänkt.
- Oraklet från Matrix har fått en efterträdare, tant May. Hennes repliker lät som tagna från en visdomsbok.
- Parker som emo. Snälla, är ni seriösa? Ärligt talat tittade jag bort flera gånger för att jag skämdes. Illa.
- Slutet var kladdigare än Sandman som lera. Vilket budskap! Jag tror jag grät.
- USAflaggan i bakgrunden när Spider-Man kom i slutfajten för att rädda dagen. Vafan, USAskryt [i:2rn754ga]här med?[/i:2rn754ga]
Det finns en hel del till att skriva, sorgligt nog inget positivt. Vissa sekvenser kändes som en B film, medan vissa var så oerhört bra att man ryste till. Den häftigaste actionscenen hade en lyftkran som huvudkaraktär, ingen skurk. Detta får tvåan, som enligt mig inte är mycket att hurra för att framstå som en mycket bra film. En ojämn film, tyvärr mer av den dåliga sidan. Svag tvåa.
[b:2rn754ga]C
4/10[/b:2rn754ga]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hannibal23":2iq0z2yg]Jag ger filmen en [/quote:2iq0z2yg]
Bättre motivering?
Bättre motivering?
Saknas
för
Inga inlägg
Är det ingen som kommer sakna Harry och Venom.
Förrseten var Harry Hobgoblin?
Förrseten var Harry Hobgoblin?
[quote="hannibal23":1ar50suh]Är det ingen som kommer sakna Harry och Venom.
Förrseten var Harry Hobgoblin?[/quote:1ar50suh]
I eftertexterna så sår det: [i:1ar50suh]James Franco - New Goblin[/i:1ar50suh]
Så han kallas altså för New Goblin. Fast hans namn nämdes aldrig i filmen.
Det var bara Sandmans namn som nämdes när
Förrseten var Harry Hobgoblin?[/quote:1ar50suh]
I eftertexterna så sår det: [i:1ar50suh]James Franco - New Goblin[/i:1ar50suh]
Så han kallas altså för New Goblin. Fast hans namn nämdes aldrig i filmen.
Det var bara Sandmans namn som nämdes när
Saknas
för
Inga inlägg
Ja men i serierna är Harry Hobgoblin eller hette han New Goblin i serierna med?
Saknas
för
Inga inlägg
Han är inte Hobgoblin i serierna! Han är en ny Green Goblin som tar över efter att hans pappa har dött.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="waterboij":25sm6ypt]Han är inte Hobgoblin i serierna! Han är en ny Green Goblin som tar över efter att hans pappa har dött.[/quote:25sm6ypt]
exakt han blir Green Goblin 2 men i serien så
exakt han blir Green Goblin 2 men i serien så
Saknas
för
Inga inlägg
ger filmen 6/10... slutet borde ha varit bättre som de flesta trilogierna brukar sluta... det var liksom inte så "bra"
[quote="chinese_nisse":2fwfa1xe]ger filmen 6/10... slutet borde ha varit bättre som de flesta trilogierna brukar sluta... det var liksom inte så "bra"[/quote:2fwfa1xe]
Serien är väll inte slut än?
Serien är väll inte slut än?
[quote="WaltX":3fuo9q96][quote="chinese_nisse":3fuo9q96]ger filmen 6/10... slutet borde ha varit bättre som de flesta trilogierna brukar sluta... det var liksom inte så "bra"[/quote:3fuo9q96]
Serien är väll inte slut än?[/quote:3fuo9q96]
Jo, slutet för den [i:3fuo9q96]här[/i:3fuo9q96] trilogin.
Serien är väll inte slut än?[/quote:3fuo9q96]
Jo, slutet för den [i:3fuo9q96]här[/i:3fuo9q96] trilogin.
Saknas
för
Inga inlägg
Så detta är slutet för spider-man?