Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Såg den här för ett tag sen och jag tycker att den är riktigt bra. Den är inte bättre än tvåan men bättre än ettan är den. När det gäller superhjältefilmer hör Spider-Man serien utan tvekan till den som är bäst. Andra superhjältefilmer som X-Men och Fantastic Four kommer inte i närheten.

Tobey Maguire är än en gång helt fantastisk som Peter Parker och superhjälten Spider-Man, han visar fortfarande att han är som gjord för rollen. Det är en lite mer mörkare film än de två tidigare Spider-Man-filmerna är och det tycker jag är positivt. Som tur är, är det ganska mycket humor i filmen också och det är bra. Det är fantastisk action filmen igenom och specialeffekterna är bland det bästa jag har sett.

Det som jag finner är det enda negativa med filmen, är att jag nästan tycker att det är för mycket med tre skurkar. Det blir nästan för många enligt mitt tycke, och blir det en till Spider-Man-film vill jag inte se mer än tre skurkar högst.

Det som är bra med Spider-Man-serien är att det inte hela tiden bara är action, utan hur intrigerna runt omkring karraktärerna påverkar dem. Det är en mer dramatisk och innehåller mer kärlek än föregångarna. Spider-Man 3 är utan tvekan riktigt bra actionunderhållning och som jag sa så är den inte bättre än tvåan, men bättre och betydligt snyggare än ettan.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Grollo: Hur kan du tycka att det är som två filmer i en? I trean finns det hela tiden en bra anledning till att en strid bryter ut. Inte som i tvåan då Peter Parker och Dock Ock slumpmässigt tar en tur till banken precis samtidigt...

Filmkillen89: Det behövs ju tre skurkar för att storyn skulle kunna fungera... Tar man bort Venom, vilken dräkt skulle då göra så att spider-man blev svart och ond? Och om man tar bort Sandman, vem skulle då vara en gammal brottsling som misstänks för att ha dödat Peters farbror?
Harry kan man ju inte ta bort... Med all utrustning som han hittat i sin fars gamla gömma är det klart att han ska vara med och desssutom
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":i9mcole2]Grollo: Hur kan du tycka att det är som två filmer i en? I trean finns det hela tiden en bra anledning till att en strid bryter ut. Inte som i tvåan då Peter Parker och Dock Ock slumpmässigt tar en tur till banken precis samtidigt...

Filmkillen89: Det behövs ju tre skurkar för att storyn skulle kunna fungera... Tar man bort Venom, vilken dräkt skulle då göra så att spider-man blev svart och ond? Och om man tar bort Sandman, vem skulle då vara en gammal brottsling som misstänks för att ha dödat Peters farbror?
Harry kan man ju inte ta bort... Med all utrustning som han hittat i sin fars gamla gömma är det klart att han ska vara med och desssutom
Visa spoiler
[/quote:i9mcole2]Det är inte ens två filmer i en, det är minst tjugo stycken storylines i den här filmen. Men det du menar är alltså att man var tvingade att skriva manuset så? De var tvungna att dra upp Ben's mord igen, att dra in Venom och att Harry skulle bli New Goblin? Det låter ju sunt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det du, YesBox, säger låter inte riktigt rätt.

Först och främst så behövde inte Spider-Man bli svart, eller hur? Även om det är kul med lite omväxling.

Sen hade de flesta kommit över farbror Bens mord, jag tänkte som att det var ett avslutat kapitel i Spider-Man. Dessutom finns det så många andra skurkar i hela serien att Sandman och Venom hade kunnat bytas ut mot någon annan.

Harry var inte heller tvungen att hitta sin fars gamla skatt, det var manusskrivarna som fick honom att göra det. På så vis blev han nya Goblin, vilket man hade kunnat skippa.

Det jag nu försöker säga är att allt var inte tvunget att bli som det blev, fast givetvis är det ju en del av själva berättelsen om Spider-Man.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="YesBox":170qha4r]Grollo: Hur kan du tycka att det är som två filmer i en? I trean finns det hela tiden en bra anledning till att en strid bryter ut. Inte som i tvåan då Peter Parker och Dock Ock slumpmässigt tar en tur till banken precis samtidigt...[/quote:170qha4r]

Striderna var liksom inte det jag tänkte på utan det jag tänkte på var att det kan ha blivit lite för många karaktärer och storylines att hålla reda på.

Ja men logiken i Spider-man 2 var ju ingenting i jämförelse mot den här filmen.

[spoiler]1.Flint Marko råkar bli Sandman just när Peter får reda på att det är han som mördade Ben
2. Han råkar just då få symbioten på sig som slår ner i princip bredvid honom
3. Eddie bara råkar vara i kyrkan just när Spidde ska få av sig dräkten
Visa spoiler
365 inlägg
för
365 inlägg
Jag tycker att det skulle vara en stor lucka om Venom inte var med.
Vad skulle ha hänt med symbioten då?
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Björne":ftav42g2]Jag tycker att det skulle vara en stor lucka om Venom inte var med.
Vad skulle ha hänt med symbioten då?[/quote:ftav42g2]

Den skulle vart med i nästa film? Eller inte alls?
365 inlägg
för
365 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2noou4zr][quote="Björne":2noou4zr]Jag tycker att det skulle vara en stor lucka om Venom inte var med.
Vad skulle ha hänt med symbioten då?[/quote:2noou4zr]

Den skulle vart med i nästa film? Eller inte alls?[/quote:2noou4zr]
Det går inte att inte ha med Venom om man har med symbioten.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Men jag menar båda två, bort med dom. Vi har Sandman och Goblin så det räcker och blir över.
775 inlägg
för
775 inlägg
Stör mig på att "New Goblin" inte är Green Goblin, symbiot-spidde blev helt fel och Venom ett skämt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1gfczv39][quote="Björne":1gfczv39]Jag tycker att det skulle vara en stor lucka om Venom inte var med.
Vad skulle ha hänt med symbioten då?[/quote:1gfczv39]

Den skulle vart med i nästa film? Eller inte alls?[/quote:1gfczv39]

Ja den kunde ha kommit i nästa film, den kunde ha stannat i kyrkan och så kunde Eddie komma och få den sen istället för att allt sker på samma gång.

Dock så tror jag att det skulle behövas en annan skurk också för jag tror inte att Venom kan bära upp en hel film själv
775 inlägg
för
775 inlägg
Kvalitet, inte kvantitet. Venom är en ovanligt uppskattad karaktär så han hade mycket väl kunnat bära en hel episod själv. Om han hade gjorts bättre, men det är en annan historia.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Kenneth":20rewbg0]Kvalitet, inte kvantitet. Venom är en ovanligt uppskattad karaktär så han hade mycket väl kunnat bära en hel episod själv. Om han hade gjorts bättre, men det är en annan historia.[/quote:20rewbg0]

Precis. Hela Venom sekvensen kändes ihopstressat, om man verkligen hade lagt ner tid och jobbat på det skulle Venom lätt kunna fylla en film.
365 inlägg
för
365 inlägg
Då kan la Venom få sin egen spin-off!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker personligen att Sandman var den bästa skurken i 3:an, men han var långt ifrån perfekt. Sen Venom var ju bara en enda stor katastrof. Jag har svårt att se honom fylla en hel film, kanske om man hade gjort honom mycket bättre. Som ni säger kändes inslagen med honom bara stressat och man lärde aldrig känna Venom. Venom kan vara en skrämmande karaktär, det blev han aldrig i Spider-Man. Jag tycker nog också att sekvenserna med Sandman var också mycket stressat. Det var mest fokus på Parker och när han var allmänt töntig...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":1zapfbbf]Jag tycker personligen att Sandman var den bästa skurken i 3:an, men han var långt ifrån perfekt. Sen Venom var ju bara en enda stor katastrof. Jag har svårt att se honom fylla en hel film, kanske om man hade gjort honom mycket bättre. Som ni säger kändes inslagen med honom bara stressat och man lärde aldrig känna Venom. Venom kan vara en skrämmande karaktär, det blev han aldrig i Spider-Man. Jag tycker nog också att sekvenserna med Sandman var också mycket stressat. Det var mest fokus på Parker och när han var allmänt töntig...[/quote:1zapfbbf]

Alltså sluta mobba Venom det är manusskrivarens fel inte regissörens fel att det blev stressigt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men hallå. Regissören är ju manusförfattaren också. När han skrev manuset måste väl han haft en klar bild hur han ville ha det. Och det blev ju inget bra resultat. Vadå mobba Venom, av vilken anledning skulle jag mobba en seriefigur
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":aq2n8kfu]Men hallå. Regissören är ju manusförfattaren också. När han skrev manuset måste väl han haft en klar bild hur han ville ha det. Och det blev ju inget bra resultat. Vadå mobba Venom, av vilken anledning skulle jag mobba en seriefigur [/quote:aq2n8kfu]

Nej manusförfattaren är någon annan.
Jag menade att ni skriver illa om venom.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är tre personer som skrev Spider-Man 3: [b:23m21qis]Sam Raimi[/b:23m21qis], Ivan Raimi och Alvin Sargent. Så skulden ligger fortfarande på honom.

Jag förstår såklart att du inte menar bokstavligt talat att jag skulle mobba honom. Jag tycker bara att det var en intressant formulering. Anledningen till att i alla fall jag skriver "illa" om Venom är för att jag vet att det skulle kunna ha gjorts så otroligt mycket bättre. Hela filmen för den delen skulle kunna ha gjorts så otroligt mycket bättre...
365 inlägg
för
365 inlägg
Jag medger att Venom inte var helt bra, men det skulle bara bli flummit om han skulle vara tre meter hög och ha en konstig monsterröst.
Men Lizard är min favoritskurk, och det är honom som jag tycker ska vara med i fyran.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden