Visa första inlägg
1264 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1264 inlägg
Tydligt att du inte sett filmen..
11101 inlägg
för
11101 inlägg
man kan tycka att han solo är gammal vid 70 och det är dags, men om man tänker att det expanderade star wars universumet utspelas under 37,139 år (och inte 66 år som filmerna) så han inte gammal.
3541 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
3541 inlägg
Ja precis! Ska bli kul att förhoppningsvis se mer av Poe. Jag hoppas även att Captain Phasma får en betydligt större roll, hon var väldigt underanvänd. Synd på en så cool karaktär.
3541 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
3541 inlägg
Jag funderade inte så mycket på Reys syner. Jag tänkte väl att det var blandat, en röra av syner och röster som gav någon sorts vägledning. 
870 inlägg
för
870 inlägg
Hoppas också på mer Captain Phasma i nästa episode. Ett av mina största problem med prequel filmerna var att det averkade sina skurkar alldeles för snabbt. Man fick alla riktigt lära känna dom, tänk vilken cool karaktär Darth Maul hade kunnat bli om dom inte hade dödat honom efter en film för att ersättta honom med Count Dooku. Dooku som senare ersattes av General Grievous. Så nej, jag hoppas att de håller kvar alla skurkar i hela trilogin.

Och ja, självklart mer Poe också! Älskade hans scener med Finn, så jag hoppas att deras bromance utvecklas yttligare i uppföljarna. ;) 
1678 inlägg
1678 inlägg
Finns en artikel med lite funderingar kring Reys visioner: http://dorksideoftheforce.com/2015/12/19/star-wars-the-force-awakens-what-does-reys-spoiler-mean/
2249 inlägg
2249 inlägg
Både ock. Man fick ju se flashbacks till när hon var barn och lämnades på Jakku, samtidigt som man fick se en glimt av Kylo Ren i skogen, som kom senare i filmen.
166 inlägg
för
166 inlägg
Någon som har några teorier på vem Snoke kan vara? En gammal sith? Darth Plagueis?
648 inlägg
för
648 inlägg
 Jag såg "Star Wars: The Force Awakens" igår kväll och min uppfattning är att den är en aning överskattad. Eftersom det är Star Wars och den är ganska bra (för det är den trots allt) så får den såklart höga betyg från många håll. Jag vill inte låta negativ, för J. J. Abrams är ett mycket bra val som regissör, eftersom han är bra på att återuppliva gamla serier och göra dem bra. John Williams briljerar som vanligt. Nykomlingarna Ridley och Boyega är inte lysande, men helt klart tillräckliga. Sedan så fick jag ett fint minne av Daniel Craig som stormtrooper.

Men att Han Solo dör, vilket måste vara årets snackis, är inte något som jag riktigt diggade. Först och främst är det ju sorgligt att han faktiskt dör, såklart. Men jag tänker på att det inte var något jag storgrät åt. Hans död kändes inte emotionell nog för att vara nödvändig. Dessutom så står frågan kvar i slutet: Ska duon Han-Chewie bli Rey-Chewie? Det hoppas jag att man ändrar på. För mig känns det som att Chewbacca bara är Chewbacca till 70-80 % utan Han Solo. Kanske det är på det sättet att jag har svårt att svälja att Han har lämnat den levande sidan, men jag tror i nuläget att han kommer tillbaka. Om det blir en ny Gandalf Grå-Vit, det kvittar, för Harrison Ford gör bättre som kaxig rymdpilot än ett moralgivande skimmerspöke.
3541 inlägg
för i svar på reeds inlägg
3541 inlägg
Håller helt med om skurkarna. Jag tror att de kommer hålla fast vid Kylo Ren/Snoke som huvudskurkarna faktiskt. Vi kommer nog få följa Kylo Rens resa lite på samma sätt som Reys. Han är ju också under utveckling, ej färdigtränad o.s.v. Hans tvivel över var han hör hemma kanske fortsätter också, återstår att se. 

Sedan hoppas jag som sagt att Captain Phasma får en lite större roll.
3541 inlägg
för i svar på ErikvKarlbergs inlägg
3541 inlägg
Jag har ingen aning faktiskt. Har inte funderat så mycket på Snoke. Jag gillade inte karaktären alls. Kändes tagen från en annan film, alldeles för CGI:ig och tråkigt designad. 
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Och namnet Snoke? Låter som något från Harry Potter. Inte alls Star Wars-aktigt. Tyvärr var den där CGI-dockan filmens svagaste kort. Gillade inte heller att hologrammet var så stort. Blev för mycket fantasy över det.

Men en kul grej, vet inte om någon lade märke till det, var när Rey och Finn är fast på Millenium Falcon och kommer på idén att förgifta de ev. Stormtroopers som snart stormar. Varpå Rey frågar om inte dräkterna skyddar dem från giftgas? Och Finn svarar att de inte filtrerar giftgas, bara rök. Jag menar, come on, det måste ju bara var ditlagt som ett påskägg för att ytterligare peka på hur totalt värdelös Stormtrooper-rustningen är? Jag fnissade i alla fall åt det, men jag märkte ingen annan som reagerade på det.
1264 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
1264 inlägg
Hade inga större problem med det men störde mig som fan på att han var ENORM
1264 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
1264 inlägg
Angående det, i synen dyker Kylo Ren upp med masken på men i skogen hade han ingen mask..
Och den sprängdes i bitar med Starkiller Base så undrar hur han kommer se ut nästa film.

Btw, ser att du nu sett filmen tre gånger.. Avis haha. Gick på IMAX i lördags och ska på IMAX igen 7 januari så det är nice iaf 
1316 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
1316 inlägg
Star Wars är ju dock Rymdfantasy. :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
star wars är splatter.
1678 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1678 inlägg
bonk: Den korrekta benämningen är "bantha fodder".
1678 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
1678 inlägg
Det kanske det är, men du vet vad jag menar. Mer troll-och-orch-fantasy.
2249 inlägg
2249 inlägg
Tror inte det spelar någon roll att han hade mask i synen, det var inte en exakt förutsägelse utan mer en hint om vad som skulle komma. Ja, jag har sett den tre gånger, men det är för att jag jobbat. Funkade dock lika bra alla tre gånger, annars hade jag ju suttit med datorn och sett Sicario istället, hehe. Kan bli en fjärde gång den 1 januari ;)
118 inlägg
för
118 inlägg
Borde inte Finn vara mer påverkad av sitt tidigare liv som Stormtrooper. Han plockades som barn från sina föräldrar och har hjärntvättats under The First Order i 15-20 år. Jag vet iofs inte hur livet som Stormtrooper ter sig men kan man bara kliva av och direkt bli lite av en skämtare och så snabbt kunna anpassa sig till den nya miljön och människorna.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden