Visa första inlägg
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Tycker att hela storyn med att filmens bad guy är Han Solo och Leias son var ganska trist, hade väl funkat bättre om inte scenerna mellan Solo och Kylo Ren var med i filmen.
2249 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
2249 inlägg
Problemet är väl inte att Solo är med i filmen?  Problemet är att det finns två olika storys. Det har ingenting med Han Solo att göra. 

Sen måste jag säga - för jag har läst så himla mycket om att Han Solos död var oförtjänad, att man inte kände något och så vidare - att jag älskade den scenen. Den var riktigt emotionell för mig. Speciellt hur man känner att Kylo inte egentligen VILL göra det han gör, och hur Han plågas vid åsynen av sin son utklädd till Darth Vader pretty much. Och hur Han lägger sin hand mot Kylos kind precis innan han faller. Och hur Chewie bara vrålar och skjuter iväg ett skott rätt i Kylo Rens mage för att sedan spränga hela jävla skiten. MmmmM! Jag älskade den scenen och tyckte den landade precis rätt. 

Harrison Ford är ju förövrigt typ den bästa versionen av Han Solo vi sett hittills i den här filmen. Han är MYCKET bättre än i A New Hope och Return of the Jedi i alla fall. Inte bara karisma här utan också skådespel. 
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
undefined

Harrison Ford är ju förövrigt typ den bästa versionen av Han Solo vi sett hittills i den här filmen. Han är MYCKET bättre än i A New Hope och Return of the Jedi i alla fall. Inte bara karisma här utan också skådespel. 

Man kan tycka olika om saker, men detta är bara fel.
2549 inlägg
2549 inlägg
Som jag sa till marcus, han kunde varit med men storyn behöver inte kretsa kring honom. Vi har sett den storyn redan.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
är inte det en del av strategin med nya filmen att man ska försöka 'please'a' så många som möjligt, både den äldre generationen och den yngre generationen tittare? en trist konsekvens med såna här stora mastodantprojekt att det ska passa alla, åtminstone tillräckligt mycket.
2549 inlägg
för i svar på bonks inlägg
2549 inlägg
Jo absolut, fansen skriver ju dem här filmerna.
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Se om alla fyra. I ep 4 är han helt oslipad och i ep 6 är han helt ointresserad. I Force Awakens ger han järnet. 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
överraskande många fans som är negativa till filmen, det har hamnat lite i skymundan bland alla fanboys och kritiker men tittar man på user reviews på metacritic så fördelar det sig på detta viset:

positiva 418 reviews
mixed 179
negativa 229

855 inlägg
för
855 inlägg
Tycker den var helt okej. Första akten var riktigt bra och överlag var det en underhållande film. Tyvärr erbjuder filmen inget nytt utan är mer eller mindre en rehash av A New Hope. Dessutom var Rey's utvecklingen från någon som inte trodde på kraften till en semi-Jedi totalt inkonsekvent med tidigare filmer.

Säga vad min vill om George Lucas, men han försökte iallafall att göra något nytt med prequelsen. JJ Abrams och Disney safear något så otroligt här, känns ju som att de hade kunnat ta ut svängarna lite iallafall. Svag trea.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
En fråga förresten som jag helt glömt av. Jag såg filmen på Bergakungens VIP-salong i Göteborg och för alla i mitt gäng var 3D:n rätt suddig. Det var två konturlinjer nästan i hela första akten. Någon annan som upplevt strul med 3D:n eller är det helt enkelt ett projektorfel på just vår visning?
11101 inlägg
för
11101 inlägg
vänta nu, är den i 3d? det har jag lyckats missa :(
11101 inlägg
för
11101 inlägg
det ryktas om att dom på vissa biografer spelar guns n roses welcome to the jungle innan filmen?! (jag hittar inte på detta!)
1289 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
1289 inlägg
Jag tänkte också på det när jag såg den, men jag trodde bara det var något relaterat till 3D-tekniken i sig. Vill minnas att jag har märkt av sånt förut, men är lite osäker. 
1678 inlägg
för i svar på Ljusbuss inlägg
1678 inlägg
Njae jag har inte märkt att andra filmer i 3D varit så katastrofdåliga. Alla stjärnor syntes dubbelt i rymden.
871 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
871 inlägg
Hörde från några kompisar som såg senaste Hunger Games där att de hade samma problem med bilden.
983 inlägg
för
983 inlägg
Såg den igår kväll och är mycket nöjd. På förhand har jag varit väldigt svalt inställd till filmen, knappt varit peppad alls, men efter allt positivt buzz var förväntningarna på lagom nivå. Det finns onekligen en hel del småbrister i filmen, men den stora grejen med Star Wars är ju underhållningsvärdet, och det tycker jag var extremt högt. "135 min kändes som 90" är en sliten men passande klyscha. Gillar de nya karaktärerna skarpt!

Mina invändningar mot filmen har redan diskuterats i tråden ser jag:

1. Den lever lite väl mycket på de andra filmerna, och då framför allt "A New Hope". Förintelsen av Dödsstjärnan tycker jag inte ens var särskilt spännande att se på i den första filmen och i denna kändes det bara onödigt och inspirerat. 

2. Lite väl mycket humor för min smak. Ofta träffade humorn rätt, men ibland blev det för mycket och ibland var tajmingen inte den bästa. De andra filmerna har också mycket humor, men också fler karaktärer och situationer där humor känns mer passande. Här fick jag intrycket av att man ville "pressa in" humor där det inte alltid behövdes. 

3. Finns och Reys snabba inlärningsprocess. Detta har diskuterats ganska flitigt och jag håller helt med. Det står inte i proportion till Lukes långa resa och det förminskar även Kylo Ren. Hade också gärna sett att han var lite mer övermäktig i den sista striden, alternativt att man inte hade sett honom mer efter det han gjorde med Han Solo, för att på så sätt bygga upp bättre inför nästa film. Visst, jag förstår grejen med att han är komplex och ofärdig, men är ändå kluven. Det återstår att se vad man gör av karaktären antar jag. 

Gillade inte heller designen av Snoke, och inte namnet heller för den delen. Men det störde mig inte SÅ mycket. 

Slutscenen, wow!
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Tänkt på en sak. I början på Jakku börjar kanonen på Falcon krångla för Finn och han kan inte skjuta. Sen, i perfekt timing så funkar den igen och han kan skjuta ner en TIE-fighter. Hur gick det till?
2249 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
2249 inlägg
Den slutar inte funka, den fastnar i ett visst läge så han inte kan sikta. Rey gör en fräsig unanmanöver och lägger sig på ett sådant sätt att Finn kan skjuta ändå. 
1264 inlägg
1264 inlägg
Aha, missade det. Var så jäkla tagen i inledningen. När man ser en film man sett fram emot så mycket blir det svårt att greppa allt, iaf för mig. Ska se om på torsdag :D
2 inlägg
för
2 inlägg
För det första även jag hade stora problem med 3d på bergakungen vid första visningen där. Glömde av det efter första hälften men var nog mer för att man vant sig eller var uppslukad av filmen. 

Såg den sedan i 2d på den lokala bybiografen och bra mycket mer skärpa så man kunde ta till sig alla praktiska effekter men saknade en hel del av inlevelsen vid rymd och luftstrider utan 3d.

Sedan fick jag för mig att Luke står vid en gravsten i slutscenen. Reys mammas grav kanske? eller varför skulle Luke annars stå just där?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden