Det finns något som kallas Machete-ordningen, vilket anses vara bästa sättet att se filmerna. För dig vette tusan om det skulle passa dock, för i den ordningen skiter man i episod 1.
I så fall är ordningen: 4-5-2-3-6
I så fall är ordningen: 4-5-2-3-6
Hört mycket om den men jag måste ju se filmen alla hatar. Och Supreme Leader Snokes bakgrund..
Personligen tycker jag faktiskt episod 2 är sämre än episod 1. Men de är inte jättelångt ifrån varandra direkt.
Ja, men då är det väl bara att dra igenom dem 1-6 då? :)
Ja, men då är det väl bara att dra igenom dem 1-6 då? :)
Kanske blir så. Vill hellre ha originaltrilogin färsk i minnet inför The Force Awakens än prequeltrilogin.
nya trailern visar ännu tydligare vilken smörja vi har att göra med här.
jag kan avslöja handlingen redan nu spoiler alert alltså:
jedi-bruden går omkring i öknen. med sig har hon den "roliga" blippande lilla nya robotjäveln som ska vara lika irriterande som dom två andra tillsammans.
vad händer i öknen då? inte mycket antagligen. hon ramlar väl ner i nåt hål typ kvicksand eller träffar på nån mupp.
sen har vi stora stygga skurkarna som ser ut som riddare, dom bränner ner nån by med eldkastare (snott från valfri fantasy/riddar-film) ingen skonas alla dör förmodligen är dom släkt med jedi-bruden.
gäsp.
sen träffar hon den unga killen så har vi lite tonårsromantik.
sen upptäcker hon sina krafter för hon träffar gamla jedigubben harrison och co.
och sen är det dags för riddarduellen i skogen och nån slags luftkrig med rymdskepp.
slut.
jag kan avslöja handlingen redan nu spoiler alert alltså:
jedi-bruden går omkring i öknen. med sig har hon den "roliga" blippande lilla nya robotjäveln som ska vara lika irriterande som dom två andra tillsammans.
vad händer i öknen då? inte mycket antagligen. hon ramlar väl ner i nåt hål typ kvicksand eller träffar på nån mupp.
sen har vi stora stygga skurkarna som ser ut som riddare, dom bränner ner nån by med eldkastare (snott från valfri fantasy/riddar-film) ingen skonas alla dör förmodligen är dom släkt med jedi-bruden.
gäsp.
sen träffar hon den unga killen så har vi lite tonårsromantik.
sen upptäcker hon sina krafter för hon träffar gamla jedigubben harrison och co.
och sen är det dags för riddarduellen i skogen och nån slags luftkrig med rymdskepp.
slut.
I morgon är det äntligen dags att se filmen! Sjukt taggad! Har sett en del reaktioner från premiären i natt och det verkar lovande. Ingen spoiler har jag stött på heller. När ser ni filmen allihopa? Hur känns det så här dagarna innan?
Jag skulle vilja be alla som kommer hit och vill berätta vad man tyckte efter man sett filmen att inte skriva något av spoilerkaraktär. Skriv gärna om filmen var bra eller dålig, hade rätt feeling eller inte o.s.v. men undvik handlingen, olika karaktärer och sådant. Let's be nice!
Jag skulle vilja be alla som kommer hit och vill berätta vad man tyckte efter man sett filmen att inte skriva något av spoilerkaraktär. Skriv gärna om filmen var bra eller dålig, hade rätt feeling eller inte o.s.v. men undvik handlingen, olika karaktärer och sådant. Let's be nice!
Fast var ska det diskuteras spoilers då? Någon tråd måste ju finnas där man får diskutera handlingen och vem som är vem osv?
Hela veckan har varit en enda lång pepp inför fredag då jag har biljetter. Jag lekte till och med lite med min Kylo Ren i fredags...
https://www.instagram.com/p/_JRVNppoun/
Hela veckan har varit en enda lång pepp inför fredag då jag har biljetter. Jag lekte till och med lite med min Kylo Ren i fredags...
https://www.instagram.com/p/_JRVNppoun/
Jag tycker att man kan vänta med spoilers ett tag när det är en film som så många har väntat länge på och som är spoilerkänslig till max. Till en början kan det väl räcka att man berättar vad man tyckte, vi hinner prata om allt annat också så småningom. Det var bara min uppmaning dock, känner ni forumskribenter att ni vill ha en spoilerfylld tråd så får man väl lägga till "spoilers" i rubriken och köra på det. Jag är inte enväldig regelsättare. Risken är ändå att något råkar synas på flödessidan då den första meningen syns där när man skrivit något. Jag känner bara att det är lite onödigt att börja snacka spoilers det första man gör en sån här gång.
Hehe, snyggt! Ser fram emot att se Kylo Ren in action.
Hehe, snyggt! Ser fram emot att se Kylo Ren in action.
Jajemen! Bokat sedan länge. 17:15 smäller det! :) Själv då?
Imorgon 20:30 smäller det! Den som lyckas spoila mig innan dess kommer jag att hemsöka på nätterna.
vore kul om dom bytt ut filmerna så alla får se nya star trek istället!
Men kan du inte sluta gnälla nu? Vi vet att du inte är intresserad. We hear you! Du har gjort det väldigt tydligt överallt i hela forumet.
Asså jag får nog också ta och se den imorn! Jag får nog göra det själv då min sambo inte är så förtjust i Star Wars :P
Det blir nog att jag ser den klockan 11 imorn, men jag lovar att inte spoila :D
Ja men kör hårt! Då kan du koncentrera dig 100% på filmen :)
Var länge sen jag såg fram emot en film så mycket! Har biljetter spikade imorgon 21:00, kommer bli kul att se vad alla tycker om filmen :)
Finns det ingen spoilerfunktion i forumet?