Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Nitro":2y8mlw62]Transformers hade en budget på 150 miljoner.[/quote:2y8mlw62]

Och Salvation på 200milj.?

*Drägglar*
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Två saker:

1. Spelar roll vad filmen har för budget, huvudsaken är att resultatet blir bra.

2. Transformers 2 har också 200 milj $ i budget.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med Rafe, budgeten är ingen garanti på att filmen blir lyckad.
56 inlägg
för
56 inlägg
Danny Elfman ska tydligen stå för musiken: http://moviesblog.mtv.com/2009/01/09/ex ... salvation/
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Härligt! Elfman kan göra allt, från en skräckkomedi till något episkt som Terminator. Så länge main themet förblir, nästintill orört.

Jag vågar tro lite smått på den här filmen, även ifall den emellanåt verkar vara lite leksaksförsäljning så består den iallafall av en mängd intressanta skådisar.
1113 inlägg
för
1113 inlägg
[quote="creatiiive":2j9ydczs]Håller med Rafe, budgeten är ingen garanti på att filmen blir lyckad.[/quote:2j9ydczs]Jag kan också hålla med om att en stor budget inte garanterar att det blir en bra film men det gör det lättare för en stor actionfilm att få med det lilla extra .
802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="Nitro":kxslqqni][quote="creatiiive":kxslqqni]Håller med Rafe, budgeten är ingen garanti på att filmen blir lyckad.[/quote:kxslqqni]Jag kan också hålla med om att en stor budget inte garanterar att det blir en bra film men det gör det lättare för en stor actionfilm att få med det lilla extra .[/quote:kxslqqni]

Eller så dra man på för fulla muggar och glömmer bort grundprinciperna med att göra film som karaktärsutveckling och liknande.
855 inlägg
för
855 inlägg
Well, trean hade väl bland de högsta budgeterna någonsin när den kom, och inte blev den bra för det. Några häftiga actionscener men utan någon substans. Används butgeten på rätt sätt däremot så kan det däremot bli hur bra som helst, se bara på filmer som King Kong och TDK. Men ärligt så tror jag inte alls på filmen, men jag skulle bli överlycklig om det blev lyckat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Att den här filmen ska bli bra har inget med budgeten att göra det är helt klart iallafall. Här handlar det inte om pengar, här handlar det om ett bra manus, bra skådespelare och att McG kan göra något som inte ligger på samma nivå som Charlies Änglar ifall den här filmen ska bli något mer än en Transformers look-a-like(dömer efter trailern).

Såg föresten lite på T2 och kom fram till att man nog ändå kommer att sakna Arnie, hoppas att Bale kan göra en minnesvärd tolkning av Connor istället.
737 inlägg
för
737 inlägg
[quote="Toxien":mavkkau5]Danny Elfman ska tydligen stå för musiken: http://moviesblog.mtv.com/2009/01/09/ex ... salvation/[/quote:mavkkau5]

Excellent, en bra kompositör, men självklart måste han har kvar den original "terminator" theme stannar kvar i filmen, annars känns inte filmen komplett.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är mycket tveksam om att Terminator Salvation kommer att bli bra, men med kompetenta manusförfattare som Paul Haggis och Jonathan Nolan kan det bli bra. Det enda som oroar mig är McG som inte har gjort någon bra film hitills, men nu är den bästa chansen att bevisa sin kompetens. Sen tycker jag inte att Danny Elfman passar till denna sorts film. Han passar mer till fantasy filmer, och en film som Terminator bör vara mer metallisk och futuristiskt.
1113 inlägg
för
1113 inlägg
Den kan ju inte bli sämre än trean som var ren katastrof.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Nitro":3f0dd01s]Den kan ju inte bli sämre än trean som var ren katastrof.[/quote:3f0dd01s]

McG.
56 inlägg
för
56 inlägg
McG, PG-13, Brancato/Ferris inblandning i det hela... Listan kan göras lång. Men när jag läste detta så började jag faktiskt ifrågasätta dessa killars hjärnkapacitet:

Varning! Vill du absolut inte veta nåt som eventuellt kan finnas med i det slutgiltiga resultatet, eller bara har en fobi för ren och skär idioti, läs då inte detta!

[spoiler=:185z35pz]SERENA
Calm down, Marcus. It's all right.

MARCUS
Like fuck it is. I'm sick of being your guinea pig. What are you doing to me now?

SERENA
Repairing you.

MARCUS
You all work for Skynet!

SERENA
Please. Skynet works for us. It's only a program -- a tool, a means to an end.

MARCUS
The end of the world.

SERENA
Its sole purpose is to protect humanity. Listen to me, Skynet was designed to detect threats, make projections and implement solutions. As soon as it came online, it factored in war, disease, environmental destruction... and calculated a high probability of total human extinction within 200 years. The human race was doomed... unless we were transformed.

MARCUS
Into -- this? A brain in a box?

SERENA
Skynet had access to the entire defense web -- including Project Angel. It determined hybrids were the only path to Salvation.

MARCUS
Destroying the human race in order to save it.

Källa: http://www.terminatorfiles.net/forum/vi ... 8&start=75[/spoiler:185z35pz]

1721 inlägg
för
1721 inlägg
Jo de där lät kanske inte sådär överdrivet bra direkt
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Christian Bale får flipp på director of photography.

http://se.youtube.com/watch?v=fEGdBnTYtgI

Man vet inte om man ska garva eller bli allmänt rädd.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kan inte ta hela grejen seriöst, vad är det för mesar som jobbar med den filmen egentligen? Ofta dom låter Bale få stå och hålla på i nästan fyra minuter och hur kan killen bara ta allt? Inte bra PR för Bale iallafall ...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Holy [i:14322qvg]fuck[/i:14322qvg]! Fantastiskt roligt, även om man kan tycka lite synd om DPn. Intressant att inte ens McG försöker stoppa det hela, Bale är ju iofs en större player men regissören måste ju ha lite auktoritet ändå.

Det där var iaf en verbal våldtäkt. Damn.

Det är sånt här man vill ha med som extramaterial på dvdn sen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Alltså internet har gjort att jag inte litar på sånt här. Skulle inte förvåna mig om det var nåt ploj eller nåt.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jovisst, man ju bli lite skeptisk men jag tror att detta är autentiskt, Bales ilska låter verkligen genuin. Det verkar inte ha varit den allra mysigaste filminspelningen, Devin Faraci (CHUD.com) är lite av en insider och har ganska bra koll på Hollywood, han säger bl.a. detta i en tråd på CHUD's forum angående utbrottet: [i:14b2z9ai]"There's stuff I don't want to talk about on a public forum, but yeah. I'm surprised there weren't more blow ups on this set."[/i:14b2z9ai] Plus: [i:14b2z9ai]"Bale's a well known asshole."[/i:14b2z9ai]

EDIT: Bruce Franklin ([i:14b2z9ai]"No, shut the fuck up, Bruce!"[/i:14b2z9ai]), assistant director och associate producer på filmen [url=http://www.eonline.com/uberblog/b81964_Christian_Bale_F-Bombs_Terminator_Set_quotIt_Was_Just_a_Momentquot_Assistant_Director_Says.html:14b2z9ai]uttalar sig[/url:14b2z9ai]: [quote:14b2z9ai]If you are working in a very intense scene and someone takes you out of your groove...It was the most emotional scene in the movie," said Franklin. "And for him to get stopped in the middle of it. He is very intensely involved in his character. He didn't walk around like that all day long. It was just a moment and it passed.[/quote:14b2z9ai]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden