Visa första inlägg
964 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
964 inlägg
Varför är det så många som är negetiva ?
Detta är Nolan och han kommer att göra detta mästerligt..
Pepp, pepp..
TDKR kommer säkert att bli en av de bästa filmerna nästa år... Säkert i top 3 kommer den att vara..
23 inlägg
för
23 inlägg
Jag är säker på att The Dark Knight Rises kommer bli årets film 2012.
Finns välla ingen tvekan på det??
Men jag skulle tycka det va kul om dom tog vid serigens story line efter TDKR.
Med Dick Grayson som Batman. Det skulle ju till föra något nytt till det hella.
1361 inlägg
för
1361 inlägg

Jag är säker på att The Dark Knight Rises kommer bli årets film 2012. Finns välla ingen tvekan på det??

Jo, det finns en hel del tvekan om det. Jag är exempelvis mycket mer pepp på Andrew Dominiks Cogan's Trade, Rian Johnsons Looper, Ridley Scotts Prometheus, Alfonso Cuaróns Gravity, James McTeigues The Raven och Marc Forsters World War Z. Jag tror att vilken som helst av dessa (kanske alla?) kan komma att utmana The Dark Knight Rises.
Om man räknar med svenska releasedatum så har vi hur många som helst till, Brad Birds Mission Impossible: Ghost Protocol (världspremiär 2011), Phyllida Loyds The Iron Lady (världspremiär 2011), David Cronenbergs A Dangerous Method (världspremiär 2011), Steven Soderberghs Haywire (världspremiär 2011), Bryan Singers Jack the Giant Killer, Marc Webbs The Amazing Spider-Man och Ang Lees The Life of Pi.
Finns en del som kan visa sig vara bättre än The Dark Knight Rises alltså :)
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Du glömde Spielbergs "Lincoln" :) Den kommer definitivt bli en av de vassaste filmerna 2012.
"The Dark Knight Rises" kommer sannerligen bli en bra film, men att den ska bli ett mästerverk förväntar jag mig inte. Framför allt har inte filmen några såna utrymmen för att bli det, som övriga filmer har i Viktors lista och självklart Spielbergs film. Visst vore det kul om den kunde bli en ny "Terminator 2" för actiongenren, men att ha såna höga förväntningar är både orättvist mot sig själv och mot Nolan.
Angående alla diskussioner om bilderna på Catwoman och på Bane, så är det klart man inte ska dra alltför stora slutsatser. Det vi vet är att Nolan inte låser sig fast hur karaktärerna är och ser ut i serieförlagan, på både gott och ont. Serienörden i en tycker det är synd, då karaktärerna är några man har lärt sig att älska och vill gärna se exakt dem på bioduken. Tycker man inte att de passar in i filmen tycker jag helt klart att man hellre bör slänga in nya karaktärer. Men allt vi vet är hur de ser ut och inte hur de kommer att vara. Så den som lever får se.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja "Lincoln" och absolut "Cogan´s Trade"! Sedan kommer väl "The Hunger Games" 2012?, den tror jag faktiskt en hel del på. Ja och så klart "The Avengers" även ifall jag inte jag tror speciellt mycket på den själv så kan den säkert utmana. Ja och så får man väl inte glömma bort den nya Bond-filmen, "The Hobbit" eller Tarantinos "Django Unchained". Sedan vet jag inte hur det är med Clintans "J. Edgar", ja ifall det är sen 2011-premiär eller 2012? i Sverige lär den då garanterat få premiär 2012.
Nu kan väl visserligen vissa av dessa filmer flyttas fram till 2013, men i skrivande stund så ser det ut som de kan utmana. I vilket fall som helst så menar jag på att det finns en hel drös, EN HEL DRÖS, med andra filmer som jag känner mig mer intresserad av nästa år. Jag menar över hälften av de filmer som Viktor nämnde brinner jag mer för än Batman :)

855 inlägg
för
855 inlägg
Ah, just det, The Hobbit kommer nästa år. Då är ju nästa års film redan självklar.

142 inlägg
för
142 inlägg
Jo the hobbit är för mig onekligen det jag är mest pepp på. Avengers tror ja kmr bli underhållande men kanske inget mästerverk. Jack the Giant Killer är tror jag också kan bli spännande, kanske inte världens största singer-fan men jag gillar skins så att se Nicholas Hoult i huvudrollen kan bli kul.

1361 inlägg
för
1361 inlägg
Lincoln och Django Unchained glömde jag, men The Hunger Games nämnde jag inte eftersom jag inte tror att det blir en utmanare på det viset. Efter att ha läst boken och förstått att den är ganska "Twilightish" fruktar jag att filmen också kommer att bli så, men det är väl bara att hoppas på det bästa. Missförstå mig inte, jag är riktigt, riktigt pepp på den, men jag ser den inte som en utmanare till de andra jag nämnde.
Sen angående Lincoln så är jag nästan säker på att det blir en flytt till 2013, just nu står den ju på december 2012 preliminärt, och det känns alldeles för tight med det releasedatumet känner jag.
23 inlägg
för
23 inlägg
2012 är onekligen ett år med en massa filmer att välja mellan.
428 inlägg
för
428 inlägg
Som Mats säger, Lincoln. Är riktigt taggad på den!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
2012 ser ut att bli ett riktigt vasst filmår, jag har väl inte koll på exakt alla filmer som ni nämner men har hört talas om de flesta.
Patrik - J. Edgar har de precis flyttat fram från 21 oktober till 9 november, i år alltså. Jag tror inte att den kommer att flyttas fram mer. Jag skulle bli förvånad om det inte blir 2011 på den.
Sedan håller jag med om "Lincoln", den har jag gryyyyymt höga förväntningar på. Inte bara för Spielberg, kolla in casten bara.. Herregud! Snacka om mäktigt.. Undra hur Oscarsjuryn tänker förresten, det är ju bara politik numera. Det finns väl en ganska stor chans att Spielbergs "War Horse" får oscarsnomineringar, kanske till och med bästa film och regissör. Har juryn i bakhuvudet att "Lincoln" kommer 2012 eller möjligtvist 2013 och kallt räknar med att den kommer vara en huvudkandidat om 1-2 år..
Jag säger inte att "War Horse" eller "Lincoln" för den delen KOMMER vara så bra.. Det vet man ju aldrig, men jag menar bara om situationen dyker upp. Om "War Horse" blir nominerad, hur tänker juryn då?
142 inlägg
för
142 inlägg
Nya total recall... orginalet är ju väldigt bra och inte särskilt gammalt så egentligen borde jag vara negativ men colin farell, bryan cranston och bill nighty bl.a. bådar ju gott. Regissören är jag inte så bekant med, underworld-filmerna har jag ju sett men ja kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte om dom...
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Marcus: Aha, ja men är det november i Sverige alltså? Snackar Edgar här :) Är det i U.S.A. så blir det väl förmodligen 2012 här menar jag. Ah, hursomhelst så tror jag mer på den än på Läderbiten.

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Patrik - Den ska ha premiär 9 November i USA.. Det blir absolut 2012 i Sverige! En av filmerna jag ser mest fram emot faktiskt.
229 inlägg
för
229 inlägg
@Viktor Jerner Django Unchained har väl premiär 2013 och inte 2012?

Omöjligt att säga nu egentligen men jag tror att The Hobbit och TDKR kommer bli 2012 års bästa filmer om dom når upp till mina förväntningar. Sedan ser jag mycket fram emot Prometheus också, samt Lincoln och Cogan's Trade.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Django har premiär december 2012 i U.S.A.
229 inlägg
för
229 inlägg
Ja, såg det nu på imdb :) 2012 ser ut att bli ett grymt filmår!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja det kommer faktiskt rätt så många intressanta filmer då måste jag säga, hoppas att de flesta verkligen levererar :)

1168 inlägg
för
1168 inlägg

11 inlägg
för
11 inlägg
Nolan är ju ett geni, därför The Dark Knight Rises kommer bli en sanslöst bra film. Känner att det är väldigt troligt att det blir årets film år 2012.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden