Tycker vi tar och startar en riktigt tråd till den här filmen istället för att hålla på i den feltitulerade [url=../topic/batman-begins-3/page/26]Batman Begins 3-tråden[/url].
För nu är det nämligen stora nyheter på gång. Anne Hathaway är nu klar för rollen som Selina Kyle a.k.a. Catwoman, och Tom Hardy för rollen som Bane.
Vad sägs om detta?
(Källa: [size=12=12]http://www.slashfilm.com/catwoman/)[/size]
Säg aldrig att Nolan suger ;) Hans filmer är iallafall hundra gånger bättre än Burtons skit.
Jag tycker om Burtons Batman filmer, även om det klagas att Batman Returns var mer som en Burton film än en Batman film då han vevas upp den bisarra elementer och även om jag håller med om det gradvis gillar jag filmen fortfarande. Hans vision för Gotham är fortfarande en av mina favorit versioner av staden. Det tyska expressionismen tillsammans med gotiska stilen som Burton är känd för kolliderade till något vackert och oförglömlig.
Själv tycker jag att Burtons Batman-filmer är för töntiga (jag gillade dom när jag var åtta, det säger allt) och alldeles för dåligt skrivna. VIsst han kanske gav Batman den Noir-känslan som den ska ha enligt serierna osv, men för mig räcker det inte. Nolan spöar honom hur lätt som helst enligt mig.
Jag vet inte riktigt vem jag föredrar mellan Nolan och Burton... The dark knight är ju väldigt bra men Batman begins tycker jag verkligen inte känns som en batman-film...Men the dark knight rises kommer säkert bli fin fin.
Då fick vi lite mera information om filmen, det här tycker jag var intressant.
Filmen ska utspelar sig 8 år efter TDK, vilket gör set-bilderna med Bale rimligt då han har lite grått hår.
Bla annat Nolan och Hardy pratar lite grann.
http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=32527
Intressant utdrag från artikel.
Finns scannar bilder från Empires senaste numret.
http://collider.com/dark-knight-rises-movie-images-bane-details/127657/
Tycker denna bilden av Bane är bad-ass.
Filmen ska utspelar sig 8 år efter TDK, vilket gör set-bilderna med Bale rimligt då han har lite grått hår.
Bla annat Nolan och Hardy pratar lite grann.
http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=32527
Intressant utdrag från artikel.
Finns scannar bilder från Empires senaste numret.
http://collider.com/dark-knight-rises-movie-images-bane-details/127657/
Tycker denna bilden av Bane är bad-ass.
har tidigare påpekat att jag inte är förtjust i designen på bane och catwomen men måste dock säga att jag verkligen gillar att den utspelar sig först 8 år efter, det var intressant grepp tycker jag verkligen.
Gillar också att den utspelar sig åtta år senare. Var ett oväntat, men smart drag av Nolan.
Skulle faktiskt vara intressant att få tag på det där exet av Empire. Den bör gå att få tag på på Pressbyron, inte sant?
Skulle faktiskt vara intressant att få tag på det där exet av Empire. Den bör gå att få tag på på Pressbyron, inte sant?
Att sätta tiden mellan filmerna till åtta år är ganska överraskande, det kändes så uppenbart innan att det skulle utspela sig bara några månader eventuellt ett år efter The Dark Knight. Och att Bane blir en sådan bad-ass är bara nice. Dessutom luktar det lite "The Dark Knight Returns" om filmen nu också.
Men eftersom det är åtta års mellanrum mellan filmerna och efter Nolans uttalande minskar chansen att se Talia al Ghul hämnas farsan samtidigt som den ökar.
Men eftersom det är åtta års mellanrum mellan filmerna och efter Nolans uttalande minskar chansen att se Talia al Ghul hämnas farsan samtidigt som den ökar.
@ Eldunari: Ja det borde går men det kanske tar några dagar innan den nya numret kommer beronde vart du bor, synd att den Bane-cover är bara för dem som prenumerera, så jäkla snyggt.
3462 inlägg
Nu blir jag nyfiken. Vad är det som är så smart och intressant grepp att låta filmen utspela sig 8 år efter TDK? Hade filmen varit död på förhand om det hade utspelat sig sex mån efter?
Jag tycker bara att det är en intressant vinkel och en som går sitt väg och skiljer sig från den andra superhjälte filmer och potentiellt vis finns det mycket man kan berätta i historien som tex. vad som hände alla dessa året efter TDK, för att inte nämna att jag får en vibb från Millers The Dark Knight Returns i termer av situationen Batman kan vara i.
Det finns mycket mer man kan göra när det gått åtta år och inte sex månader också. Mycket som har hunnit förändras. Hur har staden utvecklats sedan Batman försvann? Hur reagerade medborgarna, är de nöjda/missnöjda? Har staden blivit bättre/sämre, i så fall på vilket sätt? O.s.v.
3462 inlägg
Eh, det är inget drama av Paul Thomas Anderson... Det här är en actionfilm baserad på en superhjältekaraktär, så nu ska vi inte leta efter något som aldrig har existerat :) Jag ser vakren något postivt eller negativt med att det utspelar sig 8 år efter senaste filmen.
Så länge Cillian Murphys Scarecrow är med så är jag nöjd ;)
Hade filmen gjorts som ett drama av PTA så hade jag varit riktigt pepp! ;) Nu är jag inte alls förväntansfull, men det är ju ingen av mina favoritgenrer.
Tacka vet jag Burtons två gamla Batman-rullar. De hade en skön glimt och tog sig inte på största allvar, vilket filmer i denna genre inte ska göra.
Tacka vet jag Burtons två gamla Batman-rullar. De hade en skön glimt och tog sig inte på största allvar, vilket filmer i denna genre inte ska göra.
1361 inlägg
@David Brent
Hahaha, jag också.
Hahaha, jag också.
1361 inlägg
Dubbelpost, damn! Då får jag väl skriva något kul här då:
- Varför får inte jag promenera när Al Gore?
- Varför får inte jag hugga ner träd när Agneta Fältskog?
- Varför får inte jag promenera när Al Gore?
- Varför får inte jag hugga ner träd när Agneta Fältskog?
Så då har alltså Batman varit borta från Gothams gator i 8 år.
Intressant att se hur staden förändrats och hur Batmans återkomst kommer bli åtta år efter The Dark Knight, precis som Eldunarí var inne på. Är fortfarande aspeppad på filmen och älskar de nya bilderna. Speciellt den dnär Bane håller upp en bild av Harvey Dent inför Gotham (eller en folkmassa av nåt slag). Kan knappt vänta på prologen och den nya trailern som kommer om cirka en månad.
[color=#333333=#333333]Tydligen mer respekt än vad du verkar ha. Du säger att Gotham City borde vara gotiskt. Du är väl medveten om att staden har tolkats på fler än ett sätt i serierna (se: Year One)? Och... tyvärr. League of Assassins låter löjligt. Lol.[/color]