Visa första inlägg
114 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
114 inlägg

Min slutsats: Catwoman har ett extra par öron att lyssna med, men använder de också som solglasögon ifall solen lyser över Gotham.

...eller så använder hon dem när solen inte skiner, på natten alltså, för att se i mörker, som en katt.
[quote][/quote]
114 inlägg
för
114 inlägg
Förstod inte hur man fortsätter skriva efter citatet så jag fortsätter här:
Eller så använder hon dem när solen inte skiner, på natten alltså, för att se i mörker, som en katt.
114 inlägg
för
114 inlägg
Förstod inte hur man fortsätter skriva efter citatet så jag fortsätter här:
Eller så använder hon dem när solen inte skiner, på natten alltså, för att se i mörker, som en katt.
84 inlägg
för
84 inlägg
@GustavW Det där var ju inte snällt......... men men revenge will come när jag river sönder dig :)
21 inlägg
för
21 inlägg

[color=#333333=#333333]i filmen så är folk fan dummare än folket i Metropolis som inte ens kan se skillnaden på Clark Kent och Stålmannen pga ett par glasögon...[/color]

Jag tänker inte påstå att det är realistiskt, men Kent skiljer sig faktiskt från Supes i fler hänseenden än just glasögonen. Exempelvis betonas det tämligen ofta i serietidningarna att Kent har en helt annan hållning än Supes och att han tenderar att bära illasittande kostymer som gör att han nästan ser lite överviktig ut (någonting som vissa muskelberg faktiskt gör när de försöker klä sig normalt).
Se bilden nedan:
http://loveandwhatof.files.wordpress.com/2011/02/clarksuperman.jpg?w=300&h=298
114 inlägg
för
114 inlägg
I All-Star Superman av Grant Morrison har de gjort detta väldigt tydligt. Det med Clarks hållning alltså. Han slappnar av i musklerna, putar med magen och kutar lite med ryggen.
229 inlägg
för
229 inlägg
Liam Neeson står med på rollistan på imdb som Ra's Al Ghul, tidigare har det stått ''rumored'' inom parantes men nu gör det inte det. Jag tror att Liam Neeson kommer vara med i denna av tre anledningar:
1. Det jag nyss sa.
2. Hans röst spelas i början av trailern, varför skulle Nolan lägga dit just hans röst om han inte hade något att göra med filmen?
3. Det har sagts att filmen att ha att göra med Batman Begins, dessutom har Gary Oldman sagt det i en intervju att Nolan tar storyn tillbaks till Batman Begins.
Hoppas jag har rätt för det kommer bli sjukt spännane att se hur det blir om Liam Neeson är med i denna!
4 inlägg
för
4 inlägg
Och det är just det att Nolan tar Batman Begins tillbaka till The Dark Knight Rises som gör att fans inte kan låta bli att tro att Bane inte är den ända "stora" ledaren för League of Shadows utan även Talia al Ghul är med.
1. Enligt Ra's i Batman Begins har han varit gift med sin stora kärlek innan hon mördades, så Talia kan ju finnas.
2. Joey King som fått en roll i The Dark Knight Rises är lik Cotillard så King lär antagligen spela Talia som liten.
3. "You are defending a city so corrupt we have infiltrated every level of it's infrastructure."/Ra's al Ghul.
229 inlägg
för
229 inlägg
Pecis, finns massor av andra exempel också. T.ex.  när Ra's säger såhär i Batman Begins: ''But, is Ra's al Ghul a mortal?''
Jag är dock inte speciellt säker på att Bane kommer vara ledare för The League of Shadows. Vi har ju Talia samt att ursprungligen är väl Banes idé att släppa lös alla brottslingar från Arkham för att få Batmans uppmärksamhet och därmed krossa eller döda honom (om jag inte är alldeles ute och cyklar). Så han kanske inte har något att göra med League of Shadows överhuvudtaget... Han kanske har en sån där egen motivation som The Joker hade.
11 inlägg
för
11 inlägg
Finns till och med läckta foton på green screen-diken. Detta trodde man var Lazarus Pits. Skulle inte förvåna om Nolan har lyckats fått till en realistisk knorr på handlingen så att Ra's kommer tillbaka, i nutid.
229 inlägg
för
229 inlägg
Visst kan det vara så, men för min del känns Lazarus pits alldeles för malplacerat i Nolans realistiska Batman-värld. Men det är skitsamma, funkar det så är det välkommet.
4 inlägg
för
4 inlägg
Det verkar sedan finnas tre Camo-Tumblers i filen som verkar tillhöra league of Shadows, och Tumblers är från Wayne Enterprises så hur kommer dem lättast åt dessa Tumblers?? Via en infiltratör = Miranda Tate aka Talia al Ghul
Sedan är väl Lazarus Pit lite väl orealistisk för Nolans annars väldigt realistiska Batman-filmer, men precis som FamilyGuy säger, fungerar det är det välkommet.
229 inlägg
för
229 inlägg
Och eftersom MIranda Tate är ett kärleksintresse för Bruce Wayne har hon lyckats fixa Tumblers till League of Shadows. Blir lite väl mycket spekulationer nu, jag hoppas egentligen att allt man tror om denna filmen är fel och att det är så mycket mera komplicerat och invecklat än vad man först tror.
4 inlägg
för
4 inlägg
Spekulationer är ju bra. När man sedan sätter sig ner framför vita duken för att spana in TDKR så inser man under filmens gång hur jäkla fel man haft. Så spekulera på bara för att sedan se dem gå i kras för något mer episkt än vad man trott, speciellt om The Dark Knight Rises
1492 inlägg
för
1492 inlägg

[color=#333333=#333333]League of Shadows[/color]

[color=#333333=#333333]LEAGUE OF ASSASSINS! NÄR SKA NOLAN LÄRA SIG! :([/color]
11 inlägg
för
11 inlägg
2004. Assassins var för pretentiöst.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Äsch, Nolan suger. Han har ingen som helst respekt för Batman universumet. Bra filmer blir det dock, men inte som Batman-filmer. 
737 inlägg
för
737 inlägg
Eh, det har jag inget emot, jag har njöt av filmerna hittills och precis som i serietidningar och den filmerna innan som Burton och Schumacher har regisserat finns det många versioner av Batman och Nolan har gjort sin egen version på Batman universum. 
Resultaten kan vara polariserande när det gäller för Batman fans och för dem som inte gillar att filmerna är realistiska även om de har fel då det är inte realistiskt på den minsta sätt (det finns en skillnad, det är bara mer grundad i verkligheten) men det samma kan går för den tidigare filmer och serietidningar. Olika åsikter, that's all.
386 inlägg
för
386 inlägg
Håller faktiskt med Hannes lite grann. Jag saknar lite av den där gotiska Batman känslan i Nolans filmer. Den film som kom närmast var Batman Begins, mycket tack vare Scarecrow. Arkham spelen med sina gotiska miljöer och ton har lyckats perfekt med att fånga den känslan. Önskar att Nolans filmer varit lite mer åt det hållet. Aja, huvudsaken är att filmen blir bra och Nolan svek inte med de två andra filmerna.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Grejen med Nolan är att han lurar sina egna fans. Grejen jag vill se Batman kicka-ass i Gotham City och inte i Chicago, vilket det precis är vi ser. Så himmla fantasilöst. Och i Begins hade han byggt och gjort sig ett egen Gotham men slopat hela det till The Dark Knight. Ska jag sitta och tro att dessa två filmer utspelar sig i samma stad? han är ingen hejjare på detaljer och realism? om du vill regissera en film med realism är en serietidnings-adaption fel väg att gå! 

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden