Visa första inlägg
1492 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1492 inlägg
I Knightfall serien som The Dark Knight Rises sägs basera sig på får vi ju se Bane bryta Batmans rygg och är ett av de album där Batman åker på mest stryk någonsin. Så med den här postern att dömma också så lär något liknande även hända i filmen, vilket jag gillar. Så länge inte Nolan dödar honom. 
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Asläcker poster, snacka om att ens pepp blev ännu mera än innan och är det som Hannes säger att Batman får mycket stryk i filmen och antagligen får hitta andra vägar för att kunna spöa Bane. Fan detta kommer att bli episkt.
871 inlägg
för
871 inlägg
Hannes: Att döda honom vore osannolik dröm för mig. Tycker att man tar kål på huvudkaraktärerna alltför sällan och man låter det vara ett lyckligt slut där alla utom skurkarna är nöjda. Själv hoppas jag att man går mer åt TDK-hållet, där skurkarna besegras men Batman försvinner. För gott den här gången. Kanske inte genom ett dödsfall, men kanske någon permanent skada?
1492 inlägg
för
1492 inlägg

[color=#333333=#333333]Hannes: Att döda honom vore osannolik dröm för mig. Tycker att man tar kål på huvudkaraktärerna alltför sällan och man låter det vara ett lyckligt slut där alla utom skurkarna är nöjda. Själv hoppas jag att man går mer åt TDK-hållet, där skurkarna besegras men Batman försvinner. För gott den här gången. Kanske inte genom ett dödsfall, men kanske någon permanent skada?[/color]

[color=#333333=#333333]Håller med dig om att huvudpersoner bör dödas oftare. Men Batman är fel karaktär för ett sådant öde. Jag vill se att han får grymt med stryk (Läs: Nära på att dö) men överlever. Det är en superhjältefilm och med en historia som baserar sig på det goda möter det onda. Många lär tro att jag är oldfashion och att det behövs skrivas om men jag tycker faktiskt att charmen ligger mycket i att hjälten man hejjat på i flera filmer faktiskt också vinner i slutet, om han inte skulle offra sitt liv för att rädda världen. Vill alltså inte att han ska dö för att Gotham sedan bara ska behöva falla i mörker. Det känns lite som att du spelat ett tv-spel i 10 timmar för att i sista banan bli skjuten i huvudet innan spelet är slut men inte kunna fortsätta spela. [/color]
229 inlägg
för
229 inlägg
Älskar verkligen nya postern, kan knappt vänta till filmen. Håller med Eldunarí om att Bdet skulle vart grymt om Batman dog, fast han räddade Gotham på kuppen...nåt sånt :)
1361 inlägg
för
1361 inlägg
@Hannes @Eldunarí
Jag hoppas, hoppas, hoppas på att Batman dör, att Nolan vågar gå så långt vilket vore helt underbart. Det goda kan ju vinna fast att Batman dör, i någon form av offring för Gotham exempelvis. Håller tummarna för Batmans död, haha. 
14 inlägg
för
14 inlägg
Jag hoppas med på att Bruce dör. Det vore ett fantastiskt slut, Nolan är för bra för att bara göra ett generiskt amerikanskt slut där alla lever lyckliga i alla sina dagar. Sen kanske Batman - idealet - lever kvar, därav titeln "The Dark Knight Rises"?
871 inlägg
för
871 inlägg
Allvarligt talat bryr jag mig inte så mycket om han dör eller inte, bara man lyckas få till ett snyggt slut i en bra film. Däremot fruktar jag att hela sonar-systemet som introducerades i The Dark Knight får ett för stort spelrum. Det var enligt mig en svag punkt i en hittills grym film och en största anledningen till att jag inte kan förmå mig att ge den mästerverks-stämpeln.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Skrev lite om det hela på bloggen. Spana in HÄR.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
"Rises" vore ett lite missledande titelord om nu Batman skulle dö. Antar att Bane kommer att bryta hans rygg, ska han dö efteråt borde ju filmen heta "TDK gets fucking pwned", typ.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag skulle också tycka det var fränt om Batman dör, vilken grej liksom. Chocken i salongen skulle man ju vilja filma. Jag tror säkert att idén har funnits hos Nolan, frågan är om han vågar. Vissa lär garanterat hata honom om han gör det medans många lär älska honom ännu mer. Vågar han uppröra en del av fansen?
Sedan är det ju inte bara upp till Nolan, vad säger filmbolaget osv? De kanske inte skulle tillåta Batmans död.
14 inlägg
för
14 inlägg
@Voldo
Titeln kan ju ha att göra med att Bruce dör men att Batman som ideal ändå lever vidare - blir större tillochmed - därav titeln.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
@Voldo
"The Dark Knight" behöver ju som jag skriver på bloggen inte syfta på den fysiska Batman, utan mer på idealen som han/hans dräkt står för.
Egentligen blir det ju inte Batman som dör om det nu blir så, utan Bruce Wayne. 
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Meh, "ideal" som i V for Vendetta då? Låter långsökt och tråkigt. Men Nolan och de andra lär göra rätt val, vilket det nu blir.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
För mig låter det mycket bättre att låta "idealet" vara det som vinner istället för att Batman likt alla andra gånger tidigare kommer utan i sista sekunden när skurken är nära att döda honom.
1 inlägg
för
1 inlägg
Warner bros. skulle aldrig tillåta honom att döda Batman, postern föreställer scenen när Bane brytit Batmans rygg vilket därefter leder till att han måste läka för att sedan kunna, som titeln säger, resa sig. "Batman most comeback, he must... he must".
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Det är ju det vi inte vet, vad titeln syftar på. Man kan spekulera, men inget är säkert. 
386 inlägg
för
386 inlägg
Läste en mycket intressant teori om just Batmans möjliga död i TDKR. Ta en titt!
http://www.cracked.com/blog/advanced-batman-theory-why-nolan-will-kill-bruce-wayne/
1361 inlägg
för
1361 inlägg
MYCKET intressant teori, och håller till 100 % med om att Batman (NEJ, inte Batman, Bruce Wayne) kommer dö. Den delen av teorin som spekularar kring om John Blake kommer ta över kan jag dock inte säga att jag accepterar, men vi får helt enkelt se vad som händer :)
1492 inlägg
för
1492 inlägg

[color=#333333=#333333]Det är ju det vi inte vet, vad titeln syftar på. Man kan spekulera, men inget är säkert. [/color]

[color=#333333=#333333]Dock väldigt väldigt troligt då Nolan återkommer ofta och nämner att han baserar sin film på Knighfall-serien där just Bane knäcker Batmans rygg. [/color]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden