Visa första inlägg
964 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
964 inlägg
Mycket snack om, Batman ska dö eller inte dö. Själv tror jag att Batman "överlever" i TDKR men blir grymt skadad...
229 inlägg
för
229 inlägg
Jag håller med Viktor Jerner i allt han säger. Bruce Wayne borde dö vilket hade varit ett grymt sätt att avsluta hela storyn Nolan påbörjat, men Batman ''symbolen'' eller ''idealet'' lever vidare genom att han rentvår sitt namn efter att alla tror att han var den som dödade alla som Two-Face dödade i The Dark Knight, och därav ''Rises''. Oavsett hur det blir är jag säker på att det kommer bli fantastiskt, Nolan har aldrig svikit mig tidigare och han är också grym på att göra slutscener. The Dark Knight och Inception har exempelvis båda fantastiska slut.
871 inlägg
för
871 inlägg
Kan bara hålla med om det som står i artikeln JBR008 länkade. Det känns nästan som att skribenten tog mina tankar ut huvudet på mig och utvecklade de något enormt. Ytterst intressant!
Sedan dök en ny tanke upp under läsningen. I artikeln nämner man:

Nolan has said that he will never include Robin in his Batman films. Robin, after all, isn't necessary for the Dark Knight Legend. But if there's no Robin, who will put on the cowl? He's brought us this far, there's got to be someone who's up for the job, and it had better not be some 12-year-old acrobat or some Chris O'Donnell-aged acrobat.

Och sen rabblar man på om Gordon-Levitts karaktär och att han kommer ta på sig manteln: John Blake.
Men det behöver faktiskt inte vara han som tar på sig ansvaret som Gothams frälsare, om det nu blir någon som kommer göra det. Ingenting är säkert, inte Nolans värld. När jag läste den där korta biten i artikeln, kom att jag att tänka på en person som alla redan vet kommer att finnas med i filmen: Catwoman!
Just precis, ni läste rätt. Och antagligen har ni redan anat vad jag kommer att säga härnäst. Att Catwoman är en möjlig kandidat till Gothams näste maskerade riddare o.s.v. Varför inte, egentligen? Jag är inte helt insatt i superhjältarnas värld, utan känner bara till det från filmerna. Många säger dock att Catwomen inte är någon av Batmans vanliga fiender utan bara en "simpel" inbrottstjuv, plus att hon ibland hjälper fladdermusen. Catwoman har i och för sig ingen fladdermussymbol, och en kattsymbol låter väl aningen töntigt (hehe, försök föreställa er avbilden på en katt eller katthuvud som lyser upp himlen under natten). Men det är symbolen som räknas och inte symbolen, if you know what I mean. Symbolen att det faktiskt finns någon som är villig att bekämpa brottsligheten. Batman dör, men minnet och hjältarna bevaras. Vad sägs om det?
229 inlägg
för
229 inlägg
Hoppas inte på att Catwoman tar efter Batman, hoppas inte på att NÅGON gör det. Det blir bara töntigt och då känns det inte som att man inte får den kicken man hade fått om Batman bara dött, jag hoppas verkligen inte på någon efterträdare.
871 inlägg
för
871 inlägg
Det gör inte jag heller. Men möjligheten finns faktiskt. Hoppas bara att Nolan tar sitt förnuft till fånga.
Och sedan, hehe, ingenting hindrar Hathaway från att förvandla sin karaktär från Catwoman till Batgirl under filmens gång ;)
229 inlägg
för
229 inlägg
Hahahahaha, händer det kommer jag aldrig att förlåta Nolan ;)
1113 inlägg
för
1113 inlägg
Riktigt snygg poster.
229 inlägg
för
229 inlägg
MATS!!! Har du sett öppningsscenen än? Isåfall, vad tyckte du om den?
871 inlägg
för
871 inlägg
FamilyGuy: http://www.moviezine.se/artikel/9047-nolan-alskar-imax-formatet
229 inlägg
för
229 inlägg
Haha, såg det precis några sekunder efter jag skrev här. Jag är en sann idiot... :)
229 inlägg
för
229 inlägg
Har sett den andra trailern nu, men varför funkar det inte att länka här på forumet?

1361 inlägg
för
1361 inlägg
Var det bootleggen du såg eller finns den ute i bra kvalitet?
229 inlägg
för
229 inlägg
Det är skitkvalitet, men jag vet inte om det är bootleggen...I vilket fall som helst var den inte svår att hitta, sök på filmen och trailer 2 på google och leta er fram på första sidan. Jag hittade två sidor som hade trailern, den ene hade blivit borttagen men den andra finns via en länk på en chattsida.
Tycker den var riktigt bra, men återigen är det ännu en teaser trailer som inte berättar någonting alls nästan, bara en massa lurigt och intressant footage. :)
15 inlägg
för
15 inlägg
Ingen som kan länka till trailern? Trodde jag var vass på att vara snabb men den har försvunnit på alla sidor.. Kan inte vänta till Sherlock på söndag, måste se den nu ju!
229 inlägg
för
229 inlägg
Det gick av någon anledning inte att länka här på forumet...:(
964 inlägg
för
964 inlägg
Såg också 6min av TDKR, riktigt spännande vart det! Längtar tills en ny Trailer

30 inlägg
för
30 inlägg
Vet någon när man kan se 6 min av TDKR på internet?
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Det är nog bara att leta runt på olika sidor, bootlegs finns ute redan nu då många redan sett prologen. Den läggs upp på flera sidor, så det är bara att vara snabb så du hinner se den innan videon tas bort. Jag skippar dock att se det för att bootleg sucks, usel bild. Väntar på att få se allt i sin helhet om 5-6 månader. Jag är som vanligt oerhört peppad när Nolan har filmer på gång :) 
30 inlägg
för
30 inlägg
Såg det nyss, letade fram mig och trots usel bild och kvalite så blev man peppad. Även om trailern hade varit dåligt så hade jag ändå gått och sett den. Känns som att man har en del frågor som man vill få besvarade nu när man har sett trailern.  
229 inlägg
för
229 inlägg
Ja där håller jag med, det är en del grejer som ''lurar'' i trailern. Tyckte det lilla man fick se av Selina Kyle var jävligt intressant.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden