Tycker vi tar och startar en riktigt tråd till den här filmen istället för att hålla på i den feltitulerade [url=../topic/batman-begins-3/page/26]Batman Begins 3-tråden[/url].
För nu är det nämligen stora nyheter på gång. Anne Hathaway är nu klar för rollen som Selina Kyle a.k.a. Catwoman, och Tom Hardy för rollen som Bane.
Vad sägs om detta?
(Källa: [size=12=12]http://www.slashfilm.com/catwoman/)[/size]
Soundtracket tycker jag lät helt fantastiskt. Eller kommer att vara helt fantastiskt då musiken släpps till fullo, och inte bara några samples. Spår 15. Rise, gav mig kalla kårar. Jag kan föreställa mig om vad som ska hända just där. Nu tänker jag främst på "Knightfall". Mycket nöjd med Hans Zimmers verk. Soundtracket är utsökt, riktigt bra. ;)
Den delen av "Rise" man får höra innehåller samma spår som när Bruce Waynes föräldrar dog i Batman Begins. Det tycker jag hintar åt att Bruce definitivt dör. Sen titeln "Why Do We Fall" kommer ju från Michael Cains replik i BB. Anade tidigare att det skulle kommer tillbaka här, och iaf jag tror det kommer vara hans avslöjande att våga offra sitt eget liv för att rädda hela Gotham från undergången.
Precis som Catwomans (som för övrigt aldrig refereras som Catwoman i filmen, tydligen) och Batmans konversation i tredje trailern:
"You don't owe these people any more. You have given them everything."
"Not everything. Not yet."
Precis som Catwomans (som för övrigt aldrig refereras som Catwoman i filmen, tydligen) och Batmans konversation i tredje trailern:
"You don't owe these people any more. You have given them everything."
"Not everything. Not yet."
Precis vad jag tänkte när jag hörde att det var samma musik som när Bruce föräldrar dör, detta kanske även innebär att Batman stiger (The Dark Knight Rises) genom att dö, eftersom som spåret heter just ''Rise''.
Det skulle dock kunna innebära att vi får se en flashback till just Bruce föräldrar död, och ''Why do we fall'' säger ju faktiskt Bruces pappa innan Alfred i Batman Begins.
Det skulle dock kunna innebära att vi får se en flashback till just Bruce föräldrar död, och ''Why do we fall'' säger ju faktiskt Bruces pappa innan Alfred i Batman Begins.
Detaljer ;) Var evigheter sedan jag såg Batman Begins senast. Minnet är ganska vagt.
Kanske är dags att att se om den då lagom till The Dark Knight Rises så att minnet är färskt, apropå eventuella flashbacks. :)
Absolut! Tänkte köra ett maraton på premiärdagen :)
Hade också tänkt göra det, tyvärr är jag bortrest då :/... Men men, semester är också gött. :)
Gör dom det kommer jag gråta av besvikelse.
om dom fortsätter göra filmer efter dark knight rises förstör dom bara batman trilogin, nej om dom fortsätter blir det en besvikelse, hoppas på ett bra slut i tdkr
1361 inlägg
En fortsättning vore ju rena mardrömmen. Har aldrig fattat varför fans inte kan acceptera att något vågar sluta på topp, det är ju så ohyggligt mycket bättre än en lågkvalitativ fortsättning på sparlåga.
Tycker inte att de behöver fortsätta just denna filmserien. Däremot skulle det vara kul att se filmer som baseras på andra versioner av batman.
Finns så otroligt många grymma Batman-berättelser att göra filmer om. Batman Beyond, Nazi-Batman och Steampunk Batman för att nämna några. :)
Finns så otroligt många grymma Batman-berättelser att göra filmer om. Batman Beyond, Nazi-Batman och Steampunk Batman för att nämna några. :)
Ja det finns också The Killing Joke som kunde filmatiseras, ja bara för nämna något. Ja eller något från Frank Miller, varför inte, de är gryma ska jag säga. Helt fantastiska. Det finns så mycket bra grejer med Batman. Därför är han en lyckad superhjälte!!! ;)
Nämen ta död på denna fantastiska film serie, Nolan borde vara en mycket stolt man, för dessa filmer är helt fantastiska!
Nämen ta död på denna fantastiska film serie, Nolan borde vara en mycket stolt man, för dessa filmer är helt fantastiska!
Håller med dig om att Frank Millers verk är strålande, framförallt de han gjorde om Batman.
Min personliga favorit bland alla verk om Batman är dock "The Long Halloween". En berättelse i 13 delar om läderlappen. Känns som ett perfekt underlag för en miniserie. :)
Min personliga favorit bland alla verk om Batman är dock "The Long Halloween". En berättelse i 13 delar om läderlappen. Känns som ett perfekt underlag för en miniserie. :)
Minns inte så mycket från den, men bra var väl den. Lite väl lång för en film kanske, men som du skrev, en miniserie skulle det kunna passa som. ;)
Steampunk- Batman, fuckyeah. Det tycker jag man ska köra på xD!
Själv tycker jag Batman ska sluta här :).
Själv tycker jag Batman ska sluta här :).
[color=#0c0c0c=#0c0c0c]Han är inte Robin, utan det tyder på att han är någon helt annan. Det kommande kan vara en spoiler![/color]
[color=#0c0c0c=#0c0c0c][/color]
Jag tror inte Blake blir den nya Batman, har svårt att se de. Känns som att han är för mesig.
Nya Samples från Soundtracket har släppts, kan inte länka för att ingen av mina webbläsare tillåter mig att klistra in. Kan dock säga att det låter fantastiskt bra; betydligt bättre än Zimmers liknande föregångare Inception - som räddades av ett spår egentligen. Spåren "Imagine The Fire" och "Gothams Reckoning" är mina favoriter än så länge, de låter båda väldigt fräscha och annorlunda jämfört med TDK:s och BB:s Soundtrack.
låter bra! men jag älskade musiken i Inception tycker det är Zimmerns bästa tror jag. men hur hittade du det nya soundtracket finns det på youtube?
Här är länken till soundtracket: http://batman-news.com/2012/06/25/more-samples-the-dark-knight-rises-soundtrack-audio/