Tycker vi tar och startar en riktigt tråd till den här filmen istället för att hålla på i den feltitulerade [url=../topic/batman-begins-3/page/26]Batman Begins 3-tråden[/url].
För nu är det nämligen stora nyheter på gång. Anne Hathaway är nu klar för rollen som Selina Kyle a.k.a. Catwoman, och Tom Hardy för rollen som Bane.
Vad sägs om detta?
(Källa: [size=12=12]http://www.slashfilm.com/catwoman/)[/size]
3462 inlägg
Värt att påpeka att en skådespelare gör den rolltolkning som regissören instruerar denne till.
Samtidigt kan skådespelarna tycka att "Nä, såhär tycker jag att hans skall reagera på det och det ska vara si och inte så" Väldigt många skådespelare "skapar" sin egen karaktär efter vad han/hon sett i manuset och vill köra sitt eget race.
3462 inlägg
Visst kan han/hon göra det, men det är fortfarande regissören som har beslutspinnen.
Precis. Anser regissören att skådespelarens improvisation inte funkar eller överensstämmer med hans/hennes bild av hur det ska vara så är det bara att göra om.
Gordon Levitt och Williams ser jag gärna i den här filmen.
Gordon Levitt och Williams ser jag gärna i den här filmen.
tror också att cat women kommer syfta mer på selina kyle, precis som two face mes syftade på harvey dent i dark knight. hoppas dock inte att deras uppbygnader blir allt för lika. robbin williams passar perfekt in på hugo strange (iaf till utseendet). tror dock att dom vill hålla det hemligt så länge som möjligt vem som kommer spela huvudskurken. föresten, är det något som tänkt på att gordon levitt och heath ledger är väääääldigt lika till utseendet?!? annars passar gordon in rätt så bra på red hood.
Relevant för diskussionen på föregående sidor är att Nolan uttryckligen förnekat att The Riddler kommer vara med i filmen. Hursomhelst, jag tror att Joseph Gordon-Levitt kommer att spela Alberto Falcone (det vill säga, Carmine Falcones son). Jag tror dock inte att han kommer spela hans alter-ego Holiday. Inget av detta spelar någon roll dock, för vid det laget då hans roll väl avslöjats lär min spekulation ha glömts bort och jag kommer inte få någon cred alls. Fan.
"[color=#333333=#333333]är det något som tänkt på att gordon levitt och heath ledger är väääääldigt lika till utseendet?!?"[/color]
De är faktiskt tillräckligt lika för att Nolan skulle komma undan med några minuter av Jokertid i början på nästa film, men jag tror inte riktigt att han vågar. Av någon dum anledning hade vissa blivit ganska upprörda om Gordon-Levitt anställdes som Ledgerimitatör nämligen. Dessutom tror jag inte att Gordon-Levitt är intresserad av att agera imitatör då han är ung och vill passa på att skapa sig ett eget namn i Hollywood.
De är faktiskt tillräckligt lika för att Nolan skulle komma undan med några minuter av Jokertid i början på nästa film, men jag tror inte riktigt att han vågar. Av någon dum anledning hade vissa blivit ganska upprörda om Gordon-Levitt anställdes som Ledgerimitatör nämligen. Dessutom tror jag inte att Gordon-Levitt är intresserad av att agera imitatör då han är ung och vill passa på att skapa sig ett eget namn i Hollywood.
huesos
jo det har du nog rätt i. Tror inte heller att det skulle hända men som du säjer han skulle kunna passa in på jokern några minuter i början lr kanske en sido historia där man visar dåtid med jokern (där han inte riktigt har blivit den karaktär han var i dark knight än) som påverkar den aktuella storyn. men det är vilda spekulationer.
jo det har du nog rätt i. Tror inte heller att det skulle hända men som du säjer han skulle kunna passa in på jokern några minuter i början lr kanske en sido historia där man visar dåtid med jokern (där han inte riktigt har blivit den karaktär han var i dark knight än) som påverkar den aktuella storyn. men det är vilda spekulationer.
Det finns alltså fyra potentiella skurkar i kommande batman-rulle: Catwoman, Bane, Hugo Strange och Joseph Gordon-Levitts karaktär, vem det nu kan vara. Känns segt om Nolan ska krydda med så många skurkar. tycker han borde hålla sig till högst två annars blir det för mycket att hålla reda på och som att Nolan bara försöker trycka in så mycket som möjligt i filmen utan någon backside story om någon. Även om Selina Kyle är med i filmen och inte hennes alter ego så kommer hon troligtvis att "bli" Catwoman i slutet, i stil med Two-face i TDK, och det känns bara onödigt. Om Nolan var tvungen att ha med en kvinna i filmen så kunde han enligt mig bara ta någon som inte hade så mycket med handlingen att göra.
jag får känslan av att det inte kommer vara speciellt mycket fokus på bane. tror han komme vara något form av vapen av huvudskurken. batman fightas nog med han i mitten av filmen kanske och dödar han skulle jag gissa på..
[color=#333333=#333333]Ja, det skulle det faktiskt kunna vara! Så länge man inte fortsätter med snubben/snubbarna från förra filmen...[/color]
Jag vill se Batman råka riktigt illa ut. I de två första filmerna fick han överhanden, tack vare sin teknologi. Han åkte på lite stryk av Ra's Al Ghul, antändes av Scarecrow, slogs med kofot (?) av Jokern. Men inga större skador. Liksom i serierna vill jag se Bane bryta ryggen av honom. Då har Batman något att återhämta sig från.
Han har haft det för lätt i handgemängen. Det måste finnas konsekvenser.
Han har haft det för lätt i handgemängen. Det måste finnas konsekvenser.
Ja jag hoppas också att Nolan får inspiration från Knightfall serien och låter Bane knäcka Batmans rygg. Sedan är ju Bane en av de skurkar som är mest påfrestande på Batman i ett fysiskt sett. Vi lär få en hel del Bane vs Batman action.
Det att Batman eventuellt skulle skadas allvarligt av Bane under filmens första hälft, men sedan till viss del återhämta sig under dess andra hälft, gör titeln The Dark Knight Rises mer begriplig tänker jag. Å andra sidan kan titeln syfta på den återupprättelse Batman lär få i denna film efter sin roll som syndabock i den förra.
Att The Dark Knight Rises skulle ha för många skurkar i och med [color=#333333=#333333]Catwoman, Bane, Hugo Strange och Joseph Gordon-Levitts karaktär [/color]håller jag inte nödvändigtvis med om för övrigt. Den första filmen hade trots allt Carmine Falcone, Scarecrow och Ra's al Ghul medan den andra hade Two-Face, The Joker, Salvatore Maroni, The Chechen, med fler. Visst, de fick inte lika mycket fokus allihop, men vi har inga skäl att tro att skurkarna i den kommande filmen kommer få det heller.
Att The Dark Knight Rises skulle ha för många skurkar i och med [color=#333333=#333333]Catwoman, Bane, Hugo Strange och Joseph Gordon-Levitts karaktär [/color]håller jag inte nödvändigtvis med om för övrigt. Den första filmen hade trots allt Carmine Falcone, Scarecrow och Ra's al Ghul medan den andra hade Two-Face, The Joker, Salvatore Maroni, The Chechen, med fler. Visst, de fick inte lika mycket fokus allihop, men vi har inga skäl att tro att skurkarna i den kommande filmen kommer få det heller.
Zsaz hade en cameo i första filmen. Han kanske gör en comeback, även om det inte är högst troligt?
Gordon-Levitt som Alberto Falcone verkar det ryktas friskt om just nu..
http://collider.com/the-dark-knight-rises-joseph-gordon-levitt-alberto-falcone/75508/
http://collider.com/the-dark-knight-rises-joseph-gordon-levitt-alberto-falcone/75508/
Good! då kanske jag slipper The Riddler trots allt :) Egentligen inget fel på honom men jag tycker som sagt att han är för lik The Joker, ja och Levitt och Ledger liknar också varandra lite. Det blir för fantasilöst. Skulle inte förvåna mig ifall Williams ( ja om det nu blir han ) Hugo Strange blir huvudskurken innan det är färdigt, ja och Bane blir hans lanthangare. Sen har vi ju den där jäkla markatta också...egentligen så räcker det så tycker jag, risken är att det blir för spretigt annars.
Är det bestämt att Hugo Strange kommer vara med i filmen ?
Ingenting är väl direkt bestämt, det är bara rykten och jag spekulerar bara :)
Hugo strange som huvudskurk och han har hjälp av Bane.. Det tror jag också. Sedan ska kattkärringen och möjligtvis Alberto Falcone in i bilden också.. Blir spännande att se hur allt utvecklar sig =)