Visa första inlägg
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
[quote="shervin":22omhb4f]Alltså jag fattar inte, kommer vi se two face i den här filmen eller inte?[/quote:22omhb4f]

Ja men inte mycket.

[quote="The Batman":22omhb4f]Vem tycker ni är farligast av Two Face och Joker. För mig är valet svårt men jag tycker att Joker är farligast dels för att han beter sig som en psykopat och med honom vet man inte vad som ska hända.[/quote:22omhb4f]

Han [i:22omhb4f]beter[/i:22omhb4f] sig som en psykopat? Antingen är man en psyopat eller så är man inte det. Sen var det där väldigt off-topic.
775 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
775 inlägg
[quote="Grollo":qmfj42n8]Förhoppningsvis blir han lite av en hämnare eller Vigilante som ni kallar det i denna film medan i nästa så blir han en riktig skurk som blir ett riktigt hot mot Batman.[/quote:qmfj42n8]
Bra fråga, finns två serier där han får det av sin far (enligt vad jag har läst), som tydligen inte gett något bra inflytande. Undra om samma sak inträffar i TDK.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Läste också det där om att Dent hade haft en tuff uppväxt.
Även om det inte behöver vara uppväxten som bidrar till hans personlighetsklyvning så tycker jag att det vore bra med någon sådan sorts orsak till varför han blir Two-face. Att han får en personlighetsklyvning bara genom att få sitt halva ansikte förstört tycker jag känns ganska orealistiskt. Fast det behöver samtidigt inte vara så extremt som den tecknade serien som gick under 90-talet där han hade en annan personlighet som kallades "Big Bad Harv" som visade sig när han blev förbannad.
191 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
191 inlägg
Jag läste nånstans att man kommer att få se tecken på en "mörkare" sida hos Dent under filmens gång, innan han bilr Two-Face. Hoppas på det, för att hålla kvar den lite mer realistiska tonen.

Men om det är som vissa säger, att han mest är ute efter hämd i den här filmen så tror jag att det kan funka bra det också. Tänk på det,
Visa spoiler
45 inlägg
för
45 inlägg
Mycket möjligt att din teori viber91 stämmer.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="flaggstångsknopp":37wxqgpx]

Visa spoiler
[/quote:37wxqgpx]

Wow, och priset som Onödig Inlägg går till...
775 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
775 inlägg
[quote="matrix revolution":2g5yle1s]Vet någon vad han ska göra med pistolen när han är ute och åker... Harvey Dent asså.... lite off-topic kanske anyway.....[/quote:2g5yle1s]
Antagligen skjuta Maroni och dennes chaufför, enligt en intervju med Eric Roberts.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Men vem förstör hans halva fejja? Är det Maroni som i seriena eller Jokern?
775 inlägg
för
775 inlägg
Eric Roberts antydde ganska mycket att det är Maroni. Att det skulle vara Jokern var en idiotisk idé från David Goyer redan 2005. Skulle tro att det har blivit ändrat.
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
Låter bra, med tanke på Maronis medverkande och att det var Maroni som låg bakom denna "olycka" i serierna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Maroni är en av Gothams maffiabossar som förmodligen ser till så att Harvey Dent blir skadad på halva sidan av sitt ansikte och därmed blir Two-face.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jaha undrade själv också! Kommer han bli two-face på slutet?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen kommer ju ta sig tid och ge publiken en bild av Harvey Dent så räkna förmodligen inte med att han inte blir Two-face förräns den sista halvtimmen eller så.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Slugger":3scgwpoz]Det är kanske sagt innan, men The Dark Knight kommer att bli 2:40 lång. Jag tror inte publiken kommer att orka, men vet vet...[/quote:3scgwpoz]

Klart man gör det. King Kong var ju 3:20 lång och jag orkade kolla på hela.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Slugger":3h7uvvsx]Det är kanske sagt innan, men The Dark Knight kommer att bli 2:40 lång. Jag tror inte publiken kommer att orka, men vet vet...[/quote:3h7uvvsx]

Länk?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Slugger":1m59dza4]Det är kanske sagt innan, men The Dark Knight kommer att bli 2:40 lång. Jag tror inte publiken kommer att orka, men vet vet...[/quote:1m59dza4]

Att filmen ska bli 2 tim och 40 min lång är bara ett rykte än så länge. Iförsig jag skulle inte gnälla om den var så lång, men det är inget som är bekräftat än.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Om nolan gör en ny film vilken skurk tror ni skulle vara med
förutom two face?
45 inlägg
för
45 inlägg
Skulle varit kul att se Mr. Freeze igen. Men då tycker jag att han ska se ut som i tidningarna och inte vara så töntigt som Arnold Schwarzenegger framställde honom.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Innan den är diskussionen skenar iväg åt fel håll så diskuteras redan detta i Shadow of the bat - tråden som ni kan hitta nedan.

http://moviezine.mine.nu/filmsnack/view ... 0&start=30
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Alltså nu måste jag fråga, får vi se heath leadger i en kroppssäck i filmen,eller?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden