Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
[quote="Rafe Fines":2texmddi]Satan va denna kommer bli grym. Har aldrig haft så höga förväntningar på en film som denna. För vissa är det bara 11 dagar kvar.. för mig är det 14 jävla dagar kvar tills jag får se den. <_<[/quote:2texmddi]Ja, du har sagt det [i:2texmddi]några[/i:2texmddi] gånger...
Haha vet sorry. Ska säga en vettig sak nu:
Vet INTE om detta nämns men läste att Jokers kumpaner är uppkallade efter
Vet INTE om detta nämns men läste att Jokers kumpaner är uppkallade efter
3462 inlägg
Hm, förhoppningarna bara stiger hos alla märker jag. Tänk om den inte alls blir som ni förväntar er? Intressant att många tror att den kommer bli så mycket bättre än första när den snabbt fick ryktet om att vara den perfekta och ultimata Batman-filmen. Kan det verkligen bli bättre än bäst? Jag tror ju helt klart det kan bli bättre, då jag inte var helt nöjd med första. Troligtvis har Nolan putsat till misstagen från första och förhoppningsvis får vi den ultimata filmen.
Men vad gör alla om premiären helt plötsligt skulle flyttas en vecka fram? Är det harakiri som gäller då eller?
Men vad gör alla om premiären helt plötsligt skulle flyttas en vecka fram? Är det harakiri som gäller då eller?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mats":gggwcwb6]Men vad gör alla om premiären helt plötsligt skulle flyttas en vecka fram? Är det harakiri som gäller då eller? [/quote:gggwcwb6]
Du, om premiären flyttas fram en vecka är det harakiri och alla möjliga självmords saker samtidigt. Eller så bildar jag ett team och kör oceans eleven på deras ass och snor en kopia av filmen från Warner Bros.
Du, om premiären flyttas fram en vecka är det harakiri och alla möjliga självmords saker samtidigt. Eller så bildar jag ett team och kör oceans eleven på deras ass och snor en kopia av filmen från Warner Bros.
[quote="Mats":3azlmcc3] Jag tror ju helt klart det kan bli bättre, då jag inte var helt nöjd med första. Troligtvis har Nolan putsat till misstagen från första och förhoppningsvis får vi den ultimata filmen.
Men vad gör alla om premiären helt plötsligt skulle flyttas en vecka fram? Är det harakiri som gäller då eller? [/quote:3azlmcc3]
1. Off-Topic: Berätta lite varför du inte helt var nöjd med Begins.
2. Då ska SF få en omgång som dem sent glömmer.
Men vad gör alla om premiären helt plötsligt skulle flyttas en vecka fram? Är det harakiri som gäller då eller? [/quote:3azlmcc3]
1. Off-Topic: Berätta lite varför du inte helt var nöjd med Begins.
2. Då ska SF få en omgång som dem sent glömmer.
Mats skrev:
Tänk om den inte alls blir som ni förväntar er?
Den blir exakt som vi förväntar oss, de förstår man bara när man ser tv spots, trailers o clip, o så alla recensionerna i USA, starka fyror o femmor
Den blir exakt som vi förväntar oss, de förstår man bara när man ser tv spots, trailers o clip, o så alla recensionerna i USA, starka fyror o femmor
Saknas
för
Inga inlägg
Jani människor. Ser ni vilken hype denna filmen har eller? Tänk om Nolan kanske mår dåligt nu för att han kanske vet att filmen inte lever upp till hypen (A)? Naevars, men hörrni!
Tänk när uppföljaren till 3 kommer, ska bli spännande och se va Christopher skrapar fram.
Tror ni at hypen kommer bli lika stor? Tror ni att någon kommer ha en lika storslagen roll som Heath hade och göra lika bra ifrån sig?
Tänk när uppföljaren till 3 kommer, ska bli spännande och se va Christopher skrapar fram.
Tror ni at hypen kommer bli lika stor? Tror ni att någon kommer ha en lika storslagen roll som Heath hade och göra lika bra ifrån sig?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="TheJoker":6fi66r0u]Mats skrev:
Den blir exakt som vi förväntar oss, de förstår man bara när man ser tv spots, trailers o clip, o så alla recensionerna i USA, starka fyror o femmor [/quote:6fi66r0u]
Vad nu, har den fått starka fyror och femmor? Jag som inte trodde att den skulle vara tillräckligt bra för att få en fyra. Men så bra att den inte verkar vara dålig. Ska bli extra roligt att se den eftersom att jag inte har sett någon trailer och inte ens vet vad den handlar om riktigt. Bättre ju fler överraskningar.
Den blir exakt som vi förväntar oss, de förstår man bara när man ser tv spots, trailers o clip, o så alla recensionerna i USA, starka fyror o femmor [/quote:6fi66r0u]
Vad nu, har den fått starka fyror och femmor? Jag som inte trodde att den skulle vara tillräckligt bra för att få en fyra. Men så bra att den inte verkar vara dålig. Ska bli extra roligt att se den eftersom att jag inte har sett någon trailer och inte ens vet vad den handlar om riktigt. Bättre ju fler överraskningar.
Ja! den har fått starka 4or o 5or !
..
HBO first look på filmen !
typ som ett litet bakom kulisserna program
http://www.movieweb.com/news/18/29918.php
..
HBO first look på filmen !
typ som ett litet bakom kulisserna program
http://www.movieweb.com/news/18/29918.php
[quote="Mats":3te4yeuk]Intressant att många tror att den kommer bli så mycket bättre än första när den snabbt fick ryktet om att vara den perfekta och ultimata Batman-filmen. Kan det verkligen bli bättre än bäst? Jag tror ju helt klart det kan bli bättre, då jag inte var helt nöjd med första. Troligtvis har Nolan putsat till misstagen från första och förhoppningsvis får vi den ultimata filmen.[/quote:3te4yeuk]
Ja det är väl det jag hoppas på också. Jag gillar verkligen BB, betyget skiftar mellan 4 och 4,5 för min del...men jag tycker alltså inte att den är perfekt. Så självklart hoppas jag på att TDK kan trumfa den. Som det är nu försöker jag hålla mig borta från det mesta TDK-relaterat: tv-spots, filmklipp, behind the scenes-videor, bilder...allt för att försöka sänka hypen/förhoppningarna lite. Sen vill jag ju inte heller se halva filmen innnan jag sett den på bio.
Ja det är väl det jag hoppas på också. Jag gillar verkligen BB, betyget skiftar mellan 4 och 4,5 för min del...men jag tycker alltså inte att den är perfekt. Så självklart hoppas jag på att TDK kan trumfa den. Som det är nu försöker jag hålla mig borta från det mesta TDK-relaterat: tv-spots, filmklipp, behind the scenes-videor, bilder...allt för att försöka sänka hypen/förhoppningarna lite. Sen vill jag ju inte heller se halva filmen innnan jag sett den på bio.
Vet ni vad som vore häftigt?? Att gå på en film man inte vet ett skvatt om, inte ett jävla dugg alltså. Kanske hört av kompisar och på internet att filmen är skit bra men man själv har inte sett varken bilder eller videoklipp!
Det måste jag fan testa nu inom en väldigt väldigt snar framtid! Vilken film skall man välja? Hmm?
Det måste jag fan testa nu inom en väldigt väldigt snar framtid! Vilken film skall man välja? Hmm?
[quote="Remus":j6ylx954]Vet ni vad som vore häftigt?? Att gå på en film man inte vet ett skvatt om, inte ett jävla dugg alltså. Kanske hört av kompisar och på internet att filmen är skit bra men man själv har inte sett varken bilder eller videoklipp![/quote:j6ylx954]Det har hänt väldigt många gånger för mig och flera andra, då man går på SF's s.k Movie Nights.
de ska jag åsså pröva
Jag har ju sett första trailern till Quantum of Solace, sen ska jag den första till Harry Potter, sen inga tv-spots, clips eller något till dom !
Fast till the dark knight kan man nt hålla sig för de e en så jäkla härlig film, me coola scener osv
men ändring på sånt i framtiden för mig nu
första trailern sen no more förrän filmen
Jag har ju sett första trailern till Quantum of Solace, sen ska jag den första till Harry Potter, sen inga tv-spots, clips eller något till dom !
Fast till the dark knight kan man nt hålla sig för de e en så jäkla härlig film, me coola scener osv
men ändring på sånt i framtiden för mig nu
första trailern sen no more förrän filmen
Saknas
för
Inga inlägg
Så har jag ju typ gjort med The Dark Knight, jag har BARA sett den officiella trailern som visas på TV faktiskt , och jag har bara sett Trailern EN gång . Iaf hela trailern så jag vet verkligen inte alls mycket om denna film
Saknas
för
Inga inlägg
Jag är ingen Batman-fanboy men jag ser faktiskt fram emot den här filmen. [i:17apr412]Begins [/i:17apr412]har jag sett en enda gång (på bio) men jag minns att den var bra och all "buzz" runt [i:17apr412]The Dark Knight[/i:17apr412] tyder på att det ej kommer bli en besvikelse. I mina ögon kan det mycket väl bli en av tidernas bästa uppföljare, min magkänsla säger det. På tal om det så noterade jag en intervju med Nolan som IMDB länkade till:
[url:17apr412]http://www.newsweek.com/id/145508[/url:17apr412]
[url:17apr412]http://www.newsweek.com/id/145508[/url:17apr412]
Saknas
för
Inga inlägg
För att peppa inför The Dark Knight så har jag tankat alla Batman filmer (kommer nog skippa att se Batman & Robin)
För mig blir det nog bara "Begins" kvällen innan... Det är allt man behöver!
Ny bild?
[img:xd9f72za]http://i21.photobucket.com/albums/b296/radcoreface/fer/s2.jpg[/img:xd9f72za]
Ny bild?
[img:xd9f72za]http://i21.photobucket.com/albums/b296/radcoreface/fer/s2.jpg[/img:xd9f72za]
Ja! Smart idé den som föreslog Quantum of Solace! Den skall jag fan undvika nu! Bara sett den där teaser trailern som kom ut för några dagar sen. Skall bli spännande om jag kan lyckas undvika bilder och videoklipp av Quantum of Solace!
On topic: Tror ni den här filmen kommer vara blodig och råare än sin föregångare? eller är det bara 15 årsgräns för att Jokern är med ( = för att han är sjuk i huvudet och konstigt beteende) och att Twoface får sitt ansikte demolerat? Eller kan vi förvänta oss blod och kroppsdelar som flyger?
On topic: Tror ni den här filmen kommer vara blodig och råare än sin föregångare? eller är det bara 15 årsgräns för att Jokern är med ( = för att han är sjuk i huvudet och konstigt beteende) och att Twoface får sitt ansikte demolerat? Eller kan vi förvänta oss blod och kroppsdelar som flyger?
[quote="Remus":29n71kwt]Ja! Smart idé den som föreslog Quantum of Solace! Den skall jag fan undvika nu! Bara sett den där teaser trailern som kom ut för några dagar sen. Skall bli spännande om jag kan lyckas undvika bilder och videoklipp av Quantum of Solace!
On topic: Tror ni den här filmen kommer vara blodig och råare än sin föregångare? eller är det bara 15 årsgräns för att Jokern är med ( = för att han är sjuk i huvudet och konstigt beteende) och att Twoface får sitt ansikte demolerat? Eller kan vi förvänta oss blod och kroppsdelar som flyger?[/quote:29n71kwt]
Eftersom den är PG-13 i USA så tvivlar jag på att det blir mycket blod. Dom klipper ju oftast bort "blodiga närbilder", men jag tvivlar på att Nolan ens hade med det från början... Tror att filmen är mer psykiskt skrämmande!
On topic: Tror ni den här filmen kommer vara blodig och råare än sin föregångare? eller är det bara 15 årsgräns för att Jokern är med ( = för att han är sjuk i huvudet och konstigt beteende) och att Twoface får sitt ansikte demolerat? Eller kan vi förvänta oss blod och kroppsdelar som flyger?[/quote:29n71kwt]
Eftersom den är PG-13 i USA så tvivlar jag på att det blir mycket blod. Dom klipper ju oftast bort "blodiga närbilder", men jag tvivlar på att Nolan ens hade med det från början... Tror att filmen är mer psykiskt skrämmande!
Hade den innehållit mycket grafiskt våld hade den fått rateingen R i USA.
Jag tror den fick en 15-årsgräns för att Joker kommer visa sig vara en riktigt hemsk människa.
Jag tror den fick en 15-årsgräns för att Joker kommer visa sig vara en riktigt hemsk människa.