Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
Jo, det kom en liten minnes grej till honom
..
jag såg den igår igen, jag tycker Johnny Depp skulle passa som Jokern om han skulle återvända till en tredje film, o jag tror att Harvey dog
men jag tycker åsså att de e bättre med helt nya skurkar + maffian i en tredje film
personligen = Gåtan, blackmask, maffian
(kanske Two-Face om han dog eller nt)
..
jag såg den igår igen, jag tycker Johnny Depp skulle passa som Jokern om han skulle återvända till en tredje film, o jag tror att Harvey dog
men jag tycker åsså att de e bättre med helt nya skurkar + maffian i en tredje film
personligen = Gåtan, blackmask, maffian
(kanske Two-Face om han dog eller nt)
Nolan är min nya favorit regissör, dock så har han varit det efter The Prestige och Batman Begins men han stärker sin position ännu mer med The Dark Knight!
Jag gick under eftertexterna eftersom det var runt 50 grader inne i salongen (skulle kunna tro det!).
Så, vad stod det? "In memory of Heath Ledger"?
Jag gick under eftertexterna eftersom det var runt 50 grader inne i salongen (skulle kunna tro det!).
Så, vad stod det? "In memory of Heath Ledger"?
[quote="Remus":2c62gw4m]Så, vad stod det? "In memory of Heath Ledger"?[/quote:2c62gw4m]
Ja, typ bara det. Hade förväntat mig någonting mer.
Ja, typ bara det. Hade förväntat mig någonting mer.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
jag ville vänta och se det där med minnes saken, men mina polare stack så då gick jag med... vaddå stog det bara ''In memory of Heath Ledger" skumt?
in loving memory of Heath Ledger , sen tror jag de stod and with honor and respect to his wife and daughter , e osäker på de sista, men de stod något till
[quote="TheJoker":219pqsao]
jag såg den igår igen, jag tycker Johnny Depp skulle passa som Jokern om han skulle återvända till en tredje film..""""""""""".
[/quote:219pqsao]
SPOILER Knappen=) Du avslöjade en grej i ditt inlägg där.. ändra det..
[quote="Remus":219pqsao]
Nolan är min nya favorit regissör, dock så har han varit det efter The Prestige och Batman Begins men han stärker sin position ännu mer med The Dark Knight! [/quote:219pqsao]
Desamma här! Han är en av mina favoritregissörer! Dock så började jag gilla honom redan med hans Memento! Den filmen var fenomenal!
jag såg den igår igen, jag tycker Johnny Depp skulle passa som Jokern om han skulle återvända till en tredje film..""""""""""".
[/quote:219pqsao]
[quote="Remus":219pqsao]
Nolan är min nya favorit regissör, dock så har han varit det efter The Prestige och Batman Begins men han stärker sin position ännu mer med The Dark Knight! [/quote:219pqsao]
Desamma här! Han är en av mina favoritregissörer! Dock så började jag gilla honom redan med hans Memento! Den filmen var fenomenal!
[quote="Anonymous":r4gvd7tl][quote="tsw_gnaget":r4gvd7tl]
[/quote:r4gvd7tl]
Bra att du citerar skiten då, ändrar han så står ditt kvar.[/quote:r4gvd7tl]
Bra att du läste citatet först... Han har tagit bort spoilern från sitt inlägg, och ersatt det med " ''''''''''''''' "
anyway... back to topic!
"ny" bild...
[img:r4gvd7tl]http://i27.photobucket.com/albums/c183/ferdalump/darkknight/00053f9c.jpg[/img:r4gvd7tl]
[/quote:r4gvd7tl]
Bra att du citerar skiten då, ändrar han så står ditt kvar.[/quote:r4gvd7tl]
Bra att du läste citatet först... Han har tagit bort spoilern från sitt inlägg, och ersatt det med " ''''''''''''''' "
anyway... back to topic!
"ny" bild...
[img:r4gvd7tl]http://i27.photobucket.com/albums/c183/ferdalump/darkknight/00053f9c.jpg[/img:r4gvd7tl]
Jag är i chocktillstånd. Kom precis hem från bion. Det visade sig vara en av de bästa bioupplevelser jag haft. Återkommer med en recension senare.
Wow, vilken jävla upplevelse. Vilken jävla film. The Dark Knight är fullständigt spektakulär. Christopher Nolan har tagit allt det goda från Batman Begins till en ny nivå. Det är så mycket mer än en superhjältefilm.
Redan från första scenen är det pang på. Man märker redan då att det är något speciellt med filmen, att den är mörkare och djupare än vad man förväntat sig. Jokern är den som sticker ut mest. Han är så oförutsägbar, galen och rolig. Det är riktigt smart att inte introducera honom med en bakgrundshistoria eller liknande. Han ploppar bara upp och skapar total kaos och man kan inte förstå varför.
Heath Ledger är perfekt, hans tolkning är unik och hans prestation levde upp till hypen. Han förtjänar helt klart en Oscarnominering. Aaron Eckhart är även han suverän. Förvandlingen från Harvey Dent till Two-Face var spännande och Eckhart gjorde ett skickligt jobb. Som någon skrev så fick man se överraskande lite av Bruce Wayne vilket jag tyckte var konstigt eftersom Batmans gränser testas i filmen och då borde man fått se mer av mannen bakom masken.
The Dark Knight var lika bra som jag hade förväntat mig. Det går inte att sätta något annat än en femma.
Redan från första scenen är det pang på. Man märker redan då att det är något speciellt med filmen, att den är mörkare och djupare än vad man förväntat sig. Jokern är den som sticker ut mest. Han är så oförutsägbar, galen och rolig. Det är riktigt smart att inte introducera honom med en bakgrundshistoria eller liknande. Han ploppar bara upp och skapar total kaos och man kan inte förstå varför.
Heath Ledger är perfekt, hans tolkning är unik och hans prestation levde upp till hypen. Han förtjänar helt klart en Oscarnominering. Aaron Eckhart är även han suverän. Förvandlingen från Harvey Dent till Two-Face var spännande och Eckhart gjorde ett skickligt jobb. Som någon skrev så fick man se överraskande lite av Bruce Wayne vilket jag tyckte var konstigt eftersom Batmans gränser testas i filmen och då borde man fått se mer av mannen bakom masken.
The Dark Knight var lika bra som jag hade förväntat mig. Det går inte att sätta något annat än en femma.
Nu har även ajg sett denna film och min rec. av den kommer senare idag.... förstår nu varför måbga väntar till dagen efter med att skriva sin rec. av den.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Wannaben":2swbe91o]Hört att det var Jokern som gjorde att så många valde att titta på denna film?[/quote:2swbe91o]
Ja, tyvärr så hjälpte Heath's tragiska bortgång till att hypa filmen och något "glorifiera" hans prestation som Jokern. Men enligt mig så var han lika bra som jag förväntat mig, så jag tycker att han förtjäna all media som han fick.
Ja, tyvärr så hjälpte Heath's tragiska bortgång till att hypa filmen och något "glorifiera" hans prestation som Jokern. Men enligt mig så var han lika bra som jag förväntat mig, så jag tycker att han förtjäna all media som han fick.
Alltså jag kan helt ärligt säga att Ledgers död inte hade något med mina skyhöga förväntningar att göra. Jag och en polare snackade om möjligheten han hade att få en nominering ett bra tag innan hans död.
Däremot så var karaktären Jokern en av de stora anledningarna till att jag såg fram emot filmen så mycket som jag gjorde, främst för att jag var nyfiken på att se hur Nolan valt att skildra karaktären. Sen att Ledger verkade göra ett kanonjobb i rollen försämrade inte saken, men det hade inget med hans död att göra för min del.
Däremot så var karaktären Jokern en av de stora anledningarna till att jag såg fram emot filmen så mycket som jag gjorde, främst för att jag var nyfiken på att se hur Nolan valt att skildra karaktären. Sen att Ledger verkade göra ett kanonjobb i rollen försämrade inte saken, men det hade inget med hans död att göra för min del.
Jag ville se The Dark Knight för den verkade (och är) mörkare än den första filmen och den mörkaste och dystraste av alla Batman filmer som någonsin gjorts!
Jag älskar mörka och dystra filmer. Sen så var Heath Ledger riktigt bra, men han kommer inte få en Oscar. Det tror jag inte.
Jag älskar mörka och dystra filmer. Sen så var Heath Ledger riktigt bra, men han kommer inte få en Oscar. Det tror jag inte.
Saknas
för
Inga inlägg
okej, Om Heath nu får en oscar så vem ska ta emot den då?
Familjen eller?
Familjen eller?
Jaa , han får det postumt då
Han ska ju bara ha en oscar!!, har nt sett någon spela så bra som honom i någon film iår
Han ska ju bara ha en oscar!!, har nt sett någon spela så bra som honom i någon film iår
Som man har längtat. Mina förväntningar blev helt klart uppfyllda. Gillade man [i:63i4edma]Batman Begins[/i:63i4edma] så kommer man att älska [i:63i4edma]The Dark Knight[/i:63i4edma]. Inledningen är otroligt stark och det jag blev som fastnaglad i biostolen redan då. Filmen gav mig den bästa bioupplevelse jag haft sedan jag såg [i:63i4edma]300[/i:63i4edma]. Förstaplatsen på IMDB borde den inte få ha kvar, men jag kan konstatera att det är ett mästerverk som bör ligga högt uppe på listan.
Hela filmens uppbyggnad är rent fantastisk och regin är vansinnigt bra. Nolan bevisar att han är en regissör av absolut toppklass.
Batman/Bruce Wayne får lite mindre utrymme nu då han lämnar plats åt Jokern, Harvey Dent och Gordon. Det fungerar finfint. Han fick så mycket utrymme i BB att han lugnt kan dra sig tillbaka en aning. Skådespelarna är det bara att buga och bocka för. Den som sticker ut mest är Heath Ledger, precis som jag förväntat mig. En Oscarnominering är väl självklart och jag är nästan helt säker på att han kammar hem en statyett. Han är både rolig och läskig på samma gång och karaktären han skapat är verkligen minnesvärd. Att Jokerns bakgrund aldrig förklaras gör honom bara ännu mer intressant, oförutsägbar och skrämmande.
Actionscenerna är grymt bra och de är en fröjd att se på. Batman på sin nya Batpod ser inte fånig ut som jag hört många säga, snarare tvärtom. Visst en del av det tekniska saknar den realistiska känslan som Nolan vanligtvis kör på, men det är inget att bry sig om, det är bara så otroligt häftigt. Speltiden på två och en halv timme går förvånansvärt snabbt. Men tiden går ju extra fort när man har kul. Högsta betyg tycker jag nog att filmen gjort sig förtjänt av.
Hela filmens uppbyggnad är rent fantastisk och regin är vansinnigt bra. Nolan bevisar att han är en regissör av absolut toppklass.
Batman/Bruce Wayne får lite mindre utrymme nu då han lämnar plats åt Jokern, Harvey Dent och Gordon. Det fungerar finfint. Han fick så mycket utrymme i BB att han lugnt kan dra sig tillbaka en aning. Skådespelarna är det bara att buga och bocka för. Den som sticker ut mest är Heath Ledger, precis som jag förväntat mig. En Oscarnominering är väl självklart och jag är nästan helt säker på att han kammar hem en statyett. Han är både rolig och läskig på samma gång och karaktären han skapat är verkligen minnesvärd. Att Jokerns bakgrund aldrig förklaras gör honom bara ännu mer intressant, oförutsägbar och skrämmande.
Actionscenerna är grymt bra och de är en fröjd att se på. Batman på sin nya Batpod ser inte fånig ut som jag hört många säga, snarare tvärtom. Visst en del av det tekniska saknar den realistiska känslan som Nolan vanligtvis kör på, men det är inget att bry sig om, det är bara så otroligt häftigt. Speltiden på två och en halv timme går förvånansvärt snabbt. Men tiden går ju extra fort när man har kul. Högsta betyg tycker jag nog att filmen gjort sig förtjänt av.
Asså jag är fortfarande mållös efter jag har sett filmen... så jävla bra.
Seriöst: Kan man göra en så här bra film eller? Helt stört. Nämner några tankar kring filmen, läs om du enbart har sett filmen!
Seriöst: Kan man göra en så här bra film eller? Helt stört. Nämner några tankar kring filmen, läs om du enbart har sett filmen!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="TheJoker":1vbguq3s]Jaa , han får det postumt då
Han ska ju bara ha en oscar!!, har nt sett någon spela så bra som honom i någon film iår [/quote:1vbguq3s]
Klart han ska ha en oscar hehe han är grym! Heaths bästa roll någonsin!
Han ska ju bara ha en oscar!!, har nt sett någon spela så bra som honom i någon film iår [/quote:1vbguq3s]
Klart han ska ha en oscar hehe han är grym! Heaths bästa roll någonsin!
Kan Alan Arkin vinna för Little Miss Sunshine, kan Heath definitivt vinna... Själv tycker jag att hela oscars-galan ofta känns fel, då många skådisar som gjort mycket bättre rollprestationer än dom som vinner inte ens blir nominerade... Ibland så vinner såklart rätt person, men...
Vinner Heath så är det för att han gjort en fruktansvärt bra prestation, men om han gjort den bästa det här året vet jag inte... Själv tycker jag att Aaron Eckhart förtjänar en oscar minst lika mycket som Heath, även om hans roll inte var lika krävande så gjorde han ett jävligt bra jobb...
Vinner Heath så är det för att han gjort en fruktansvärt bra prestation, men om han gjort den bästa det här året vet jag inte... Själv tycker jag att Aaron Eckhart förtjänar en oscar minst lika mycket som Heath, även om hans roll inte var lika krävande så gjorde han ett jävligt bra jobb...
Aaron Eckhart var i mina ögon den bästa skådisen, Ledger stod självklart för en lysande och oförglömlig insats men Eckhart spelade ändå en person som visade alla känslor som går + att han kunde spela en god person fantastikt och en OND person fantastiskt också. Det tycker jag gjorde att Eckhart var bättre än Ledger.
Men Ledger var fullständigt outstanding. Varje replik, rörelse, handling gjode han så fantastiskt. Hänsynslös och oberäknlig. Uschh han var nästan för bra.
Men Ledger var fullständigt outstanding. Varje replik, rörelse, handling gjode han så fantastiskt. Hänsynslös och oberäknlig. Uschh han var nästan för bra.