Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote:20h0q924]Då tror du nog fel. Han har gjort den bästa prestationen hittills i år, dvs om man inte räknar de som var nominerade på oscargalan sist. Jag är 100% säker på att han blir nominerad och 90% säker på att han vinner.[/quote:20h0q924]

Samma sak här - Heath Leger KOMMER att bli oscarnominerad, det borde de göra eftersom han är så BRA att man ryser .
Ian Mckallen blev nominerad för sin insats som Gandalf i Sagan om Ringen, det visar att Oscar Akademin tar seriöst på annorlunda filmer så som fantasy eller i det här fallet Superhjältefilmer
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
länge sen det kommit filmer som ställt de riktigt förbannat bra filmerna upp mot väggen, men det är precis vad denna gör. obeskrivligt bra rollprestation av heath ledger.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bästa biobesöket på hur länge som helst! Christopher Nolan har här gjort den bästa filmen i sin karriär, fyfan vad jag älskar den. Återkommer med min recension senare men kan redan nu berätta att den är inget annat än en solklar femma och att den faktiskt redan nu känns som en favorit.
365 inlägg
för
365 inlägg
Nu har jag äntligen sett den här filmen, och... tja, jag kan inte direkt säga något om filmen som redan har sagts, men jag gillade den. Filmen fokuserar sig tydligen mest på Harvey Dent, och jag tycker att Aaron Eckhart gör ifrån sig ett bra skådespeleri som honom.
Visa spoiler

Heath Ledgers sista färdiga roll var... ja [b:ltm4dyed]FENOMENAL![/b:ltm4dyed] Han gör det bästa skådespeleriet som en filmskurk som jag någonsin har sett. Trots det så, är jag fortfarande osäker på om han är värd en oscar. Han får en att skratta med honom, även när han gör hemska saker mot folk. Man kan säga att hans personlighet är som en blandning mellan Hannibal Lecter och Krusty the Clown.

I slutet av filmen när
Visa spoiler

Men jag förstår ändå inte varför den här filmen är från 15 år i Sverige. Det var inte direkt någon blodig scen eller några svordomar. Möjligtvis kan det vara pga Two Face syn, eller Jokerns grymma personlighet. Men hur seriös kan en superhjältefilm vara egentligen?

Jag ger filmen

Det finns två orsaker varför jag inte ger den här filmen full pott. För det första var filmen för lång tycker jag. Man kunde minskat ett par dialogscener.(Förutom Jokerns, alla hans dialoger var klockrena!) För det andra så gillade jag inte slutet, och många som inte heller gör det förstår nog vad jag pratar om.

Btw, undrar hur Jokern [i:ltm4dyed]vekligen[/i:ltm4dyed] fick sitt ärr!
775 inlägg
för
775 inlägg
Två saker pekar på att...

Visa spoiler
456 inlägg
för
456 inlägg
[quote="Kenneth":3j0uypg7]Två saker pekar på att...

Visa spoiler
[/quote:3j0uypg7]

Visa spoiler
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Svårt att säga redan nu var Ledgers prestion står i förhållande till motståndet, när många filmer återstår. Men spontant känns det inte som något Oscarsmaterial, för jag har lite högre krav än så här för en nominering. Men jag håller med Viber, kan Alan Larkin vinna, kan nästan vem som helst vinna. Problemet är ju om de är beredda på att ge nån Oscar postumt.

Det vore extremt kul och oerhört viktigt om TDK blev nominerad som Bästa film. Filmer i den här genren har en tönt och tramsstämpel över sig och skulle mycket gärna se lite upprättelse där.
775 inlägg
för
775 inlägg
[quote="Phoenix":3ea52a1r]
Visa spoiler
[/quote:3ea52a1r]
Skitsnack. Dent faller längre.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kanske borde sätta spoiler där kenneth för säkerhets skull.

Visa spoiler
775 inlägg
för
775 inlägg
[quote="Mr. Brightside":106d6mth]Kanske borde sätta spoiler där kenneth för säkerhets skull.[/quote:106d6mth]
Det framgår inte direkt tydligt i vilket sammanhang det gäller.

Såvida du inte är blind kanske du har märkt att du har PM.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kenneth":3u58y30b]Det framgår inte direkt tydligt i vilket sammanhang det gäller.

Såvida du inte är blind kanske du har märkt att du har PM.[/quote:3u58y30b]

Nej jag vet, men jag sa för säkerhets skull.

Juste, påtal om PM:et så var det så att jag klicka upp det men glömde läsa, sen så har jag glömt att det fanns.
775 inlägg
för
775 inlägg
Du kan ju alltid läsa det nu, om inte annat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kenneth":u8x1b55i]Vad beträffar Two-Face, de flesta andra skurkar är vid jämförelse inte riktigt lika intressanta.[/quote:u8x1b55i]

Nja, det är nog sant men jag tror att Nolan kan fixa så att vilka skrukar som än kommer att vara med i en möjligtvis 3:a kommer vara väldigt intressanta. Själv så tycker jag Two-Face fått visa sitt och borde ge plats åt nya och fräsha skurkar.

EDIT: [quote="Kenneth":u8x1b55i]Du kan ju alltid läsa det nu, om inte annat.[/quote:u8x1b55i]

Skrev mitt svar medans du skrev det där
775 inlägg
för
775 inlägg
Black Mask kan bli hur cool som helst. Verkar bara som att jag hoppas på The Reaper.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kenneth":81sf95k3]Black Mask kan bli hur cool som helst. Verkar bara som att jag hoppas på The Reaper. [/quote:81sf95k3]

nja, The Reaper är jag inte riktigt säkert om det skulle passa in i Nolans Gotham. Skulle hellre vilja se någon mer psykologisk skurk som Jokern = The Riddler. Tror verkligen att Nolan skulle kunna göra en otroligt grym riddler.
775 inlägg
för
775 inlägg
Men tänk efter nu. The Reaper är en vigilante precis som Batman. Det finns en story man kan bygga kring det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kenneth":25ldkexf]Men tänk efter nu. The Reaper är en vigilante precis som Batman. Det finns en story man kan bygga kring det.[/quote:25ldkexf]

Ja absolut, The reaper är väldigt intressant enligt mig. Men en kille som klär sig som döden verkar lite för halloweenigt för att passa in i Nolans universum enligt mig.
775 inlägg
för
775 inlägg
[quote="Mr. Brightside":3mvm0ib7]Ja absolut, The reaper är väldigt intressant enligt mig. Men en kille som klär sig som döden verkar lite för halloweenigt för att passa in i Nolans universum enligt mig.[/quote:3mvm0ib7]
Jokern passar in och klär sig som en clown.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kenneth":2r0y3bmo]Jokern passar in och klär sig som en clown.[/quote:2r0y3bmo]

Jo, men det är ju sant. Men med Jokern så hittade de ett sätt att göra honom mer realistisk. Så vem vet, det kanske funkar med The Reaper också fast det tvivlar jag på
775 inlägg
för
775 inlägg
[quote="Mr. Brightside":14tc8t74]fast det tvivlar jag på[/quote:14tc8t74]
I och med att Nolan lyckades göra Jokern realistisk så vore nog en Liemannen-liknande vigilante ingen utmaning.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden