Visa första inlägg
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
När jag var på premiären den 25 juli så började ett par nördiga killar att skratta lite åt en scen som inte var meningen att skratta åt, minns bara inte vilken scen. Men det var när Jokern dödade någon så var det ett nördigt gäng på 4 killar som var dom enda som skrattade i hela salongen på 200 personer.

Men skratten avtog ganska direkt då dom märkte att dom var dom ända som skrattade åt den scenen. Innan filmen började så snackade dom om "jag har hört att Nolan har spelat in vissa scener i IMAX format!" och lät helt upphetsade.

Och sen så var det säkert 35 grader där inne och svettigt som attans! SF behöver verkligen installera "Air Conditions" i sina salonger eller flera (om dom nu har AC's i salongerna redan) för 200 personer i en ganska så liten sal i 2h30min är inte att rekommendera!

Film är kanske inte bäst på bio utan hemma?
802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="Remus":z8ci57b8]

Visa spoiler
[/quote:z8ci57b8]

Jag är beredd att hålla med dig om det.
Det kändes som det desto längre det varade.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Nit89ram":10249tqh][quote="Remus":10249tqh]

Visa spoiler
[/quote:10249tqh]

Det kändes som det desto längre det varade.[/quote:10249tqh]Så tänkte jag också, MEN...
Visa spoiler
802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="Tyler":1pjv6hyj][quote="Nit89ram":1pjv6hyj][quote="Remus":1pjv6hyj]

Visa spoiler
[/quote:1pjv6hyj]

Det kändes som det desto längre det varade.[/quote:1pjv6hyj]Så tänkte jag också, MEN...
Visa spoiler
[/quote:1pjv6hyj]

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler

För övrigt var detta en mycket bra film. Precis som recensionen säger så är rolltolkningarna suveräna. Jag har aldrig sett Heath Ledger innan. Så jag hade ingen direkt åsikt om honom då. Men nu när jag sett honom som Jokern så tycker jag att han var helt fantastisk.

2140 inlägg
för
2140 inlägg
Hmm?

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klic ... 3007763.ab
1250 inlägg
för
1250 inlägg
[quote="Remus":2bb3qwch]Hmm?

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klic ... 3007763.ab[/quote:2bb3qwch]Jaha, och? Vad vill du framföra med ditt inlägg?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Att Kate Olsen eller va hon nu heter hade sprungit ut ur en biograf på grund av att det hade blivit för mycket att se Heath på bio?

Onödig information dock och pressens sätt att vrida och vända på sanningen i flera situationen gör denna information helt värdelös.
198 inlägg
för
198 inlägg
[quote="Nit89ram":39a1gcvo]
Visa spoiler
[/quote:39a1gcvo]

Visa spoiler
775 inlägg
för
775 inlägg
Wohoo! Jag vann biobiljetter till filmen i MovieZine-tävlingen. Tackar!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Var och såg den igen igår, och den är verkligen så fruktansvärt jävla bra. Slutet är det rysningsfaktor hög på, fyfan vad jag älskar den avslutande monologen.

Annars står allt mitt kvar från mitt första omdöme. Fantastisk film där allt är helt underbart, det enda som det kan gnällas för är att det blir lite för mycket med sonar-grejen men å andra sidan så måste han ju använda sina pengar till någonting och serietidningsfilmer är väl inte alltid ute efter det verkligaste.

Femman är spikad och den här filmen ligger fortfarande på min topp 10-lista över de bästa filmerna jag har sett.
198 inlägg
för
198 inlägg
Okej, jag har en sak att säga som är riktigt dåligt. Och det är att jag inte har något dåligt att säga om filmen, det suger.
Jag menar hur ska Nolan toppa det här är nog en fråga som vi alla har ställt oss ett antal gånger. Filmen är bland de bästa jag har sett och jag kan inget annat än att applådera, bröderna har gjort ett fantastiskt jobb.

Jag älskar öppningsscenen, redan där får man se hur jävla psykopatiskt smart Jokern är och ju längre filmen går desto tydligare blir det. Allt är bara helt fantastiskt, äckligt bra. Från de första minuterna till de sista i filmen sitter man som klistrad framför duken.
Den är så mycket mörkare och går verkligen mer på djupet än vad Begins gör. Allt är bara så rätt.

Rolltolkningarna är bland de sjukaste jag sett. De är på en briljant nivå och levereras perfekt. Gyllenhaal passar så jävla mycket bättre som Rachel än vad Mes-Katie Holmes gör. Bale, Eckhart, Freeman, Caine och Oldman gör även de en absolut fantastisk insats. Inget att klaga på där inte.
Heath Ledger. Ja, vad ska man säga om hans Joker mer än att det är snuskigt vad bra han gör det. Bara åsynen av honom får hela filmen att bli så mycket mörkare, disgusting. När Jokern får sina psykopatiska, ska man säga utbrott, vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, det blir alltid någonstans mittemellan. En Oscarsnominering borde han få, allt annat är faktiskt skamligt.

Slutet går inte att inte älska. Det är det enda jag kan säga. Och monologen i slutet, mitt hjärta slog så jävla hårt att jag för en stund trodde att folk i min närhet hörde det. sjukt!

Det där med teknologin är väl det enda man skulle kunna peka ut som skulle kunna vara ett minus. Men när filmen tog slut var det inget man tänkte på.
Min femma är given och TDK har en ledig plats som väntar på den i hyllan här hemma.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Hoppas på att detta är sant.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film ... 3011353.ab
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jo, Johnny Depp, skulle vara ett bra val om man vill ha med The Riddler..
Själv skulle jag vilja ha med Two Face, men om The Riddler och Two Face kan det bli som Batman Forever!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Du hade ju sett filmen nu Nate, eller hur var det?
Visa spoiler

Vidare så har jag väl redan sagt att jag tycker att The Riddler är en fjolla, så jag vill inte se honom.

Angående Batman Forever-saken.
Visa spoiler
684 inlägg
för
684 inlägg
Såg denna igår, ska försöka att inte skriva så mycket om den då det mesta redan har sagts.

Den är magnifik, älskar Nolans mörka tolkningar av Batman och det är sån härlig stämning genom hela filmen, castingen är perfekt...Maggie kliver in och lyckas se till att man inte ens tänker på att dom har bytt skådis, det är så det ska vara. Ledger äger ju varenda scen med sin fantastiska karisma och kroppsspråk.

Visa spoiler

Bale kommer lite i skymundan i denna filmen och man hänger inte riktigt med i hans problem...

Hursomhelst, kanonfilm! bättre än första! måste se den igen!!!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Joker":bpnbg0z9]Bästa biobesöket på hur länge som helst! Christopher Nolan har här gjort den bästa filmen i sin karriär, fyfan vad jag älskar den. Återkommer med min recension senare men kan redan nu berätta att den är inget annat än en solklar femma och att den faktiskt redan nu känns som en favorit.[/quote:bpnbg0z9]

Här kommer min recension då. Blev lite senare än jag trodde men har inte haft så mycket tid på sistonde. Anyway, nu är det problemet löst.

Allt jag kommer ihåg av filmen kändes nästan perfekt! Manuset, fotot, klippningen, effekterna och Christopher Nolans underbara regi. Men har ju inte glömt skådespeleriet som är riktigt grymt. Christian Bale [u:bpnbg0z9]ÄR[/u:bpnbg0z9] Batman och jag har svårt att se någon annan göra den rollen bättre än honom, väldigt duktig skådespelare. Aaron Eckhart gör en riktigt bra Harvey Dent, han passar perfekt och jag digga honom stort här. Gary Oldman, Michael Caine och Morgan Freeman är lika härliga som i första filmen, kul att man fick se mer av Gordon i denna film, Oldman fixar den rollen perfekt. Maggie Gyllenhaal har tagit över rollen som Rachel Dawes från Katie Holmes, brukar inte gilla sådan här byten men det visade sig funka ganska bra här och jag tror jag gillar Gyllenhaals Dawes mer än Holmes. Eric Roberts gör en härlig tolkning av maffiabossen Salvatore Maroni och det uppskattade jag. Nestor Carbonell funkar som borgmästaren även om jag gärna ville se lite mer av honom, detsamma gäller Anthony Michael Hall som Mike Engel. Och sist men absolut inte minst Heath Ledger som The Joker, han fullkomligt briljerar i alla scener han är med i, fantastiskt bra.

Ledger förtjänar helt klart en Oscars-nominering men jag tycker även filmen förtjänar fler, gärna i dom tyngre kategorierna som t.ex Bästa film och varför inte bästa regi för Chris Nolan. Underbar film iallafall och en favorit hos mig. Angående första platsen på top 250 så har jag inga problem med att den skulle hålla den.

Favoritscener...
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gick och såg den här igår på Sergel och jag måste säga att shit vilka sköna biostolar det är. It's like sitting in an airplane!

Hur som helst!
Filmen var riktigt bra men ändå störde jag mig eller ogillade en del grejer, vilket oftast beror på orealism.
Så klart var hela nya Jokerkonceptet genialiskt. Den är ju filosophical utan att bli överdrivet eller smörja.
Scenerna när han drar text-bookhistorier om hur hann fick ärren, GENIUS!
Hans smaskande och hela ja, hans sätt är helt brilliant.
Visa spoiler

Men filmen var ändå riktigt bra, på alla nivåer. Man ryckas få med alla element och hålla det intressant och fartfyllt genom hela filmen utan att behöva sprängfyllda actionscener hela tiden.

4/5

Edit:

En till Batman med The Riddler hade faktiskt kunna bli riktigt bra med typ Johnny Depp även om du starkt ställer dig emot det Tyler.
Jämför Jokern från gamla Batman och sedan TDK och tänk sedan vad som skulle kunna hända med en ny Riddler.
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="Voldo":31jhos8p]Hoppas på att detta är sant.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film ... 3011353.ab[/quote:31jhos8p]

Niiiiice Johnny Depp vore perfekt!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden