Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror inte det kommer hända, och hoppas det inte heller. Gillar Depp skarpt, men av någon anledning så tilltalar det mig inte ifall han ska spela The Riddle.
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
Johnny Depp som "The Riddler"?? Det kan jag inte tänka mig. Absolut inte. Jag ser bara en rolltolkning som Kapten Jack Sparrow fast med The Riddler's fåniga kostym.

Han skulle bara vara en riktig pajas! Jag hoppas fan inte att detta är sant, men det tror jag knappast.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror depp hade gjort det skit bra! Kan någon toppa den höga ribban som Ledger satt så är det Depp. Hoppas faktist på Riddler och Catwomen som skurkar... och kanske pingvinen som en typ av maffia ledare... är han inte det i grund och botten?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":rynlmro1]Johnny Depp som "The Riddler"?? Det kan jag inte tänka mig. Absolut inte. Jag ser bara en rolltolkning som Kapten Jack Sparrow fast med The Riddler's fåniga kostym.

Han skulle bara vara en riktig pajas! Jag hoppas fan inte att detta är sant, men det tror jag knappast.[/quote:rynlmro1]

Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag aldrig att Heath Ledger skulle passa in som Jokern, men titta så fel jag hade.
Johnny Depp är en skit bra skådis så varför skulle inte han kunna spela The Riddler?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":kzm5hrbc]Johnny Depp som "The Riddler"?? Det kan jag inte tänka mig. Absolut inte. Jag ser bara en rolltolkning som Kapten Jack Sparrow fast med The Riddler's fåniga kostym.

Han skulle bara vara en riktig pajas! Jag hoppas fan inte att detta är sant, men det tror jag knappast.[/quote:kzm5hrbc]

Kunde en bög från Brockeback mountain spela Jokern ska du nog se att Capten Sparrow kan spela The Riddler. För jag ska berätta en sak för dig; Johnny Depp är en skådespelare och Sparrow en karaktär.

143 inlägg
för
143 inlägg
Visst skulle Johnny Depp kunna spela The Riddler!
Tror Jim Carrey skulle passa också, men han spelade ju honom i Batman Forever så förmodligen återkommer han nog inte..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":1fvym50t]Johnny Depp som "The Riddler"?? Det kan jag inte tänka mig. Absolut inte. Jag ser bara en rolltolkning som Kapten Jack Sparrow fast med The Riddler's fåniga kostym.

Han skulle bara vara en riktig pajas! Jag hoppas fan inte att detta är sant, men det tror jag knappast.[/quote:1fvym50t]

Va? Läs det du skrev själv för det låter ganska dumt. Menar du att Depp bara kan spela en full pirat? Han är en jävligt bra skådis som kan spela det mesta. Varför skulle hans roll i pirates filmerna ha något med Riddler karaktären att göra? (om det nu verkligen skulle vara så att han ska spela honom.. vilket jag själv inte tror kommer att hända).
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tolkningen som Carrey gjorde av the riddler sög fett hårt. Låt Depp göra en seriös tolkning och Jolie som Catwoman. DOCK INGET SAMARBETE MELLAN CAT o BAT.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
På två sätt är det synd om Depp får spela Riddler. Dels för att jag inte gillar karaktärvalet och dels för att jag inte vill ha nån megakändis som ska komma in och ta över filmen - jag gillar att man använt sig av.. nja.. inte b-skådisar men ändå den typen av skådisar som inte tillhör eliten. Man nobbade Nicholson för att ta in färskt blod, och se vad det blev utav det - succé! Låt det vara så. (nog för att rollen haussats upp något lite i överkant pga det faktum att Ledger dog, men ändå)

Jag anser att The Mad Hatter (Hattmakaren) ska vara filmseriens sista skurk. Robert Knepper kanske skulle passa i den rollen.
802 inlägg
för
802 inlägg
Såg filmen idag igen på bio och den var lika bra, om inte bättre den här gången. De stora förväntningarna som man hade inför premiären hade nu lagt sig och man kunde njuta i fulla drag av filmen.

Visa spoiler
737 inlägg
för
737 inlägg
[quote="Nit89ram":csdyv0oq]
Visa spoiler
[/quote:csdyv0oq]
Visa spoiler
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="Niel":3paevxjm][quote="tsw_gnaget":3paevxjm]
Tror Jim Carrey skulle passa också, men han spelade ju honom i Batman Forever så förmodligen återkommer han nog inte..[/quote:3paevxjm]
öhh...verkligen inte. Vi vill inte se något fjanteri och barnsligheter i Batmanfilmerna. Carrey skulle aldrig klara av att göra en seriös rolltolkning.[/quote:3paevxjm]

fjanteri och barnsligheter..
Nej det vill vi inte.. Men Jim Carrey är inte den skådis som bara spelar sådana roller. Han har gjort även mer seriösa roller..

Men jag tror att hans förmåga att "uttrycka sig genom ansiktet" samt hans "sätt att snacka"(svårt att förklara men..) vore perfekt för The Riddler...

Men som sagt, då skall han spela mer av sin "seriösa" sida..

[quote="NameUnknown":3paevxjm]Jag anser att The Mad Hatter (Hattmakaren) ska vara filmseriens sista skurk. Robert Knepper kanske skulle passa i den rollen.[/quote:3paevxjm]

Jag vet dessvärre inte vem "The Mad Hatter" är men kollade runt lite och:
"He is obsessive-compulsive, highly delusional, suffers from psychotic manic depression, and can even sometimes be a dangerous homicidal"

Låter ju bra=)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu ÄNTLIGEN har jag sett den här sjukt efterlängtade filmen, och vad kan jag säga? Jag är helt tagen vilken sjukt bra film det här är.
Det jag vill få sagt direkt är att The Dark Knight inte bara är en av de bästa serietidningsfilmerna någonsin, det är också en av de bättre actionthrillers på senare år.

Hela historien är från början till slut helt galet bra skrivet. Man sitter intensivt i sin biostol under hela speltiden och man vet aldrig vad som kommer hända.
Jag beundrar Nolan över vilken fokus han har i hela filmen och hur han lyckas få allt att stämma så perfekt. Ingen karaktär känns underutvecklad och man känner sympati för alla inblandade.

Sen så har vi ju det galet bra skådespeleriet i filmen. Bale är bättre än senast som Bruce/Batman, jag var rädd att han skulle få mindre fokus på grund av fler skurkar men där hade jag fel. Aaron Eckhart gör verkligen en sjukt bra insats som Harvey/Two face, han är en tragisk karaktär som funkar som filmens ryggrad. Sen så har vi ju Heath Ledger, vad han har gjort med Jokern är helt otroligt och jag kunde inte annat än gapa när han fick agera. Jag vill också nämna Maggie Gyllenhaal, Gary Oldman och Eric Roberts som gjorde gediget ifrån sig.

Det finns inte mycket att gnälla över i denna film. Actionscenerna är galet bra och intensiva, fightscenerna känns mycket mer bekväma när dom nu filmas på ett bättre sätt. Om jag nu ska hitta något att gnälla över så är det Batmans röst, jag vet han kanske vill dölja sin identitet men att snacka som att man har en kokosnöt fast i halsen får det ibland att låta lite väl teatraliskt.
Visa spoiler
Dock så är detta bara petitesser.

Detta är en av de bästa filmerna hittills i år och nu en av mina favoritfilmer. Helt superbt gjort Nolan och kompani!

Den får solklara
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gillar Johnny Depp som fan! men på något sätt så tycker jag att:
Nej.. han kan inte va med i en batman film... vet inte vrf det kommer bara upp i min skalle. Visst skulle han vara bra som The Riddler men men... fårse vart det här leder..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Grollo":51kt3qtr]
Visa spoiler
[/quote:51kt3qtr]

Visa spoiler

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Är så fantastiskt roligt att se folk snacka om att Johnny kommer passa eller inte.. Jag skrev det förut och jag skriver det igen. Johnny Depp ÄR inte dom karaktärena han spelar. Han är inte Capten Jack Sparrow, han skulle säkert kunnat göra en bra rollprestation som The Riddler. Men hur skeptisk tror ni inte folk var när man hörde om Heath? Man var skeptisk för man inte trodde han skulle kunna göra en sådan Joker man är van vid. Men titta titta, han gjorde en ny Joker som i mina ögon är en av dom bästa rollpresationerna någonsin.

Personligen kan jag säga att filmen får ingen stark 5a. Den ligger som en sval 5a. Är hitils inget snack om att Heath ska få en oscar för det han gjorde. Död eller levande. Nu är det väl dags för er att börja skriva 20 inlägg per dag om vem som ska ta emot hans pris om han vinner också?

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Man nobbade aldrig Nicholson, för han var aldrig ens aktuell för rollen. Det var bara önskedrömmar från hans sida, då han ansåg sig äga den karaktären på något märkligt sätt. Det hade ju aldrig funkat att ha en skurk på 70 bast.

Givetvis skulle Depp göra en kanontolkning av en bisarr skurk. Det är ju hans specialitet att göra udda karaktärer. Och nej, han kan faktiskt spela andra karaktärer än bara Jack Sparrow. Det är bara att kolla in valfri Tim Burton-film så ser man vad herr Depp klarar av. Däremot har han svårare att övertyga i mer normala roller, men i Batmanvärlden blir inte det aktuellt.

Jim Carrey som Riddler kan vi också glömma. Han närmar sig ju femtiostrecket och är helt enkelt för gammal. Sedan är han inte av den rätta kalibern, även om han givetvis skulle duga som skådespelare.

Men jag tror nog att Nolan kommer köra på skådespelare som är på uppgång och inte så inarbetade.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Förstår inte hur man kan säga att en skådespelare som Johnny Depp inte skulle kunna spela en karaktär som The Riddler. Det är bara så korkat det kan bli.

För det första. Har ni ens sett Depp i någon annan film än Pirates of the Caribbean? Han är en otroligt mångsidig skådespelare och klarar i princip av vilken roll som helst. Precis som någon skrev tidigare så är han inte Jack Sparrow, utan en skådespelare som spelar karaktären. Han har spelat bra många fler karaktärer än så, och enligt mig så är inte ens rollen som Jack Sparrow hans bästa prestation.

För det andra. Vet ni hur Nolan kommer tolka The Riddler ifall han skulle dyka upp i en eventuell uppföljare? Nej, det vet ni inte. Han kommer säkerligen inte göra honom till den pajas Jim Carrey gestaltade i Batman Forever, utan istället köra fullt ut på en mörk och realistisk karaktär precis som han gjorde med Jokern.

Sen var det även många som tvivlade på Heath Ledger som Jokern, och hur jävla bra gjorde inte han den rollen? Förstår verkligen inte hur man kan vara såpass trångsynt att man förkastar en skådespelare innan något är bekräftat och innan man på något sätt läst på om projektet och Nolans mål med karaktären. Då är man som sagt bara korkad. Bidra gärna med en motivering när ni skriver att han inte skulle passa, skulle vara kul att läsa vad ni har för argument i den frågan.

Om det blir en till film och det visar sig att The Riddler blir en av skurkarna, så skulle det vara klockrent om Johnny Depp tog på sig rollen. Antingen han eller DiCaprio skulle förmodligen kunna bli hur bra som helst. Jag tror dock precis som Mats, att han kommer ta en skådespelare som inte är fullt lika "upptäckt".
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Bra sagt, Micke. Håller med till 100%.

Det är bara att kolla in Depps andra karaktärer, Sweeney Todd, J.M. Barrie, Raoul Duke osv. Finns inte minsta spår av Jack Sparrow någonstans, och det skulle förmodligen inte finnas i The Riddler heller.

Nu hoppas jag extra mycket på att Depp får rollen så att han kan motbevisa alla som tvivlar. Är det någon som kan toppa Ledger så är det han.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
nja. han har lite av sparrows röst i sweeney. och lite av samma crazy mind finns i duke i fear and lothing. så spår finns det

ärligt talat så bryr jag mig inte hur trean blir så länge nolan gör en bra film.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden