Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":pl3e82xs]nja. han har lite av sparrows röst i sweeney.[/quote:pl3e82xs]
Men helvete, klart det finns spår av hans röst, det är ju samma jävla människa som spelar honom.
Fan vad sur jag blir. En jävla skådespelare, pinsamt att folk på ett filmforum inte fattar vad det betyder.
Men helvete, klart det finns spår av hans röst, det är ju samma jävla människa som spelar honom.
Fan vad sur jag blir. En jävla skådespelare, pinsamt att folk på ett filmforum inte fattar vad det betyder.
Saknas
för
Inga inlägg
Depp hade garanterat klarat av att spela The Riddle, inget snack om saken, och han hade garanterat gjort det utan att likna Jack Sparrow samtidigt.
Men trots att han är en av mina favoriter hoppas jag inte att han får rollen, om det ens blir aktuellt. Kan inte sätta fingret på varför, dels kan det vara att jag hoppas på en lite mindre etablerad skådespelare, och dels att jag fortfarande vill se Ed Norton göra en roll, hade han som favorit till Jokern från början.
Men trots att han är en av mina favoriter hoppas jag inte att han får rollen, om det ens blir aktuellt. Kan inte sätta fingret på varför, dels kan det vara att jag hoppas på en lite mindre etablerad skådespelare, och dels att jag fortfarande vill se Ed Norton göra en roll, hade han som favorit till Jokern från början.
[quote="Gästen142":cmfr0k2s]Jag har inte hunnit se filmen ännu, men ja tycker de vore intressant o veta om scarecrow kommer va me eller inte, tacksam för svar[/quote:cmfr0k2s]
Såg The Dark Knight i söndags och det är en fruktansvärt bra film. Jag älskar Christopher Nolans tolkning av Batman. Det är mörkt och komplext. Det är inte som en vanlig serietidningsfilm, utan mer som ett episkt drama eller något i den stilen.
Allting är ruskigt välgjort och läckert filmat. Skådespelarna är grymt bra. Christian Bale är utan tvekan den bästa skådespelaren i sin generation och en av mina absoluta favoriter. Han är suverän som Bruce Wayne/Batman, även fast jag hade önskat att han hade fått lite mer speltid som Wayne. Men han gör det ändå riktigt jäkla bra. Bale är lite av dagens Al Pacino. Heath Ledger är ruggigt bra som jokern och gör en minnesvärd prestation. Jag hoppas verkligen att han blir nominerad. Hans sista roll är hans bästa. Maggie Gyllenhaal är ljusår bättre än Katie Holmes och gör sin roll bra. En annan som imponerade stort på mig var Aaron Eckhart. Han är suverän som Harvey Dent/Two-Face och Gary Oldman är återigen utmärkt som Gordon.
Det finns inte mycket att klaga på. Geniet Nolan har gjort en ännu bättre film än Batman Begins och det är mäkta imponerande. Fortsätter han så här kan han bli en av de största regissörerna.
Allting är ruskigt välgjort och läckert filmat. Skådespelarna är grymt bra. Christian Bale är utan tvekan den bästa skådespelaren i sin generation och en av mina absoluta favoriter. Han är suverän som Bruce Wayne/Batman, även fast jag hade önskat att han hade fått lite mer speltid som Wayne. Men han gör det ändå riktigt jäkla bra. Bale är lite av dagens Al Pacino. Heath Ledger är ruggigt bra som jokern och gör en minnesvärd prestation. Jag hoppas verkligen att han blir nominerad. Hans sista roll är hans bästa. Maggie Gyllenhaal är ljusår bättre än Katie Holmes och gör sin roll bra. En annan som imponerade stort på mig var Aaron Eckhart. Han är suverän som Harvey Dent/Two-Face och Gary Oldman är återigen utmärkt som Gordon.
Det finns inte mycket att klaga på. Geniet Nolan har gjort en ännu bättre film än Batman Begins och det är mäkta imponerande. Fortsätter han så här kan han bli en av de största regissörerna.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":2nc4gi3v][quote="Bigproof":2nc4gi3v]Den heter ju The Dark Knight?[/quote:2nc4gi3v]
...men det snackas mest allmänt om Batman.[/quote:2nc4gi3v]
Men snälla någon. Det här är en filmtråd om en film som heter "The Dark Knight". En film om BATMAN. Klart det snackas allmänt om Batman när det är en [u:2nc4gi3v]Batman film[/u:2nc4gi3v]
...men det snackas mest allmänt om Batman.[/quote:2nc4gi3v]
Men snälla någon. Det här är en filmtråd om en film som heter "The Dark Knight". En film om BATMAN. Klart det snackas allmänt om Batman när det är en [u:2nc4gi3v]Batman film[/u:2nc4gi3v]
Saknas
för
Inga inlägg
Såg filmen på bio igår och den var riktig, riktigt bra. Älskade varje gång Jokern var inne i bilden och trollade..
T.ex här: [url:12ba3yts]http://www.youtube.com/watch?v=qBsuUSOg40s[/url:12ba3yts]
T.ex här: [url:12ba3yts]http://www.youtube.com/watch?v=qBsuUSOg40s[/url:12ba3yts]
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror nog också det blir bäst om Nolan tar med en skådespelare som inte är så jättekänd. Är glad att de inte tog Edward Norton som Jokern, tror inte Edward hade klarat av det så bra faktiskt. Sen så har Heath så perfekt "kroppsstorlek" för rollen också ;D Edward hade sett för stor ut asså *-)
Men jaja, det återstår att se vem skurken blir och vem som spelar han/henne. OM det nu blir en uppföljare vilket det måste bli.
Jag längtar tills det står "announced" till höger om "Untitled Batman Sequel" på Imdb och att Chris är regissör
Men jaja, det återstår att se vem skurken blir och vem som spelar han/henne. OM det nu blir en uppföljare vilket det måste bli.
Jag längtar tills det står "announced" till höger om "Untitled Batman Sequel" på Imdb och att Chris är regissör
Saknas
för
Inga inlägg
Enligt IMDb så var Ledger 1.85 och Ed Norton är 1.85 så...
Nu så här i efterhand är jag med glad att det inte blev Norton, men nog fasen hade han klarat av och spela Jokern.
Nu så här i efterhand är jag med glad att det inte blev Norton, men nog fasen hade han klarat av och spela Jokern.
Snart når den 200,000 röster på imdb och ligger fortfarande etta:
http://www.imdb.com/title/tt0468569/
Betyget har dock sjunkit och börjar sig närma Nyckeln till Frihet(0,1% skillnad) och Gudfadern(0,2% skillnad) ..
Hur tror ni den ligger till efter 250 000 röster? Fortfarande etta lr?
http://www.imdb.com/title/tt0468569/
Betyget har dock sjunkit och börjar sig närma Nyckeln till Frihet(0,1% skillnad) och Gudfadern(0,2% skillnad) ..
Hur tror ni den ligger till efter 250 000 röster? Fortfarande etta lr?
Saknas
för
Inga inlägg
Jaa men Edward Norton är ju ändå större även om de har samma längd Men jaoow, vem vet, han kanske hade lyckats med rollen också mn jag är evigt tacksam för att Heath fick den ;D
Hm jadu, 180.000 röster är faktiskt JÄKLIGT mycket ! Det finns storfilmer som kommit ut för flera år sedan som inte ens fått så många röster så. Hm jadu, vem vet. Men den här filmen kommer f*n vara på TOP 5 inom några veckor/månader iaf.
Hm jadu, 180.000 röster är faktiskt JÄKLIGT mycket ! Det finns storfilmer som kommit ut för flera år sedan som inte ens fått så många röster så. Hm jadu, vem vet. Men den här filmen kommer f*n vara på TOP 5 inom några veckor/månader iaf.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gillade tyvärr inte att Rachel spelades av Maggie denna gång, det kändes konstigt och så gillade jag inte hur hon var bara...
Saknas
för
Inga inlägg
själv tycker jag att hon var bättre en holmes. Holmes var bara fjantig på nått sätt, gick runt med sin el-grejsimojs. Jag tycker bara att Gyllenhaal var bättre
Gyllenhaal var helt klart bättre än Holmes, känns som dom spelade helt olika karaktärer, Gyllenhaal tog en helt annan riktning med Rachel, som jag gillade mer, hon hade nån sorts glöd, medans Holmes var mest dyster.
Frågor om Jokern:
Jag har säkert någon mer fråga på lur men kommer inte på den nu, och definitivt mycket bättre än dom jag ställde nu.
Jag har säkert någon mer fråga på lur men kommer inte på den nu, och definitivt mycket bättre än dom jag ställde nu.
Saknas
för
Inga inlägg
Vet inte hur jag ska få det att inte låta som ett personangrepp, men; hur gammal är du? Vad är det för j*vla frågor?
Men, men:
[list:2ecko7wl]1. Nej, det var han nog inte.
2. Han chansade säkert.
3. Han tyckte nog det var kul.[/list:u:2ecko7wl]
Men, men:
[list:2ecko7wl]1. Nej, det var han nog inte.
2. Han chansade säkert.
3. Han tyckte nog det var kul.[/list:u:2ecko7wl]
Heath Ledger ställde Jack Nicholson i skuggan när det kom till vem som tolkar Jokern bäst, visst var Nicholsons tolkning enormt bra i den första filmen men Ledger placerade "J" i Jokern eller vad man nu ska säga helt Briljant. För Övrigt var filmen väldigt bra enligt mig enormt undehållande och häftig, coola actionscener och effekter.
Någon som har hört någon om ennu en Batman Film?
Någon som har hört någon om ennu en Batman Film?
Saknas
för
Inga inlägg
Hoppas det ! Bale och Caine har iaf skrivit kontrakt på ytterliggare en uppföljare...
3462 inlägg
Det betyder tyvärr ingenting. Nuförtiden är det närapå praxis att låta alla inblandade skriva på för 3 filmer, oavsett om det blir en film eller tre i slutändan. på så sätt har man låst alla för eventuella tre filmer och kan inte dra till Nya Zeeland och spela in The Hobbit under 3-4 år exempelvis.
Att Edward Norton inte skulle kunna göra rollen pga sin storlek håller jag inte alls med om. Kan man få John Rhys Davies att bli en dvärg kan man sanneligen få bort 5 centimeter på Norton, om nu man tycker att han är för lång.
Att Edward Norton inte skulle kunna göra rollen pga sin storlek håller jag inte alls med om. Kan man få John Rhys Davies att bli en dvärg kan man sanneligen få bort 5 centimeter på Norton, om nu man tycker att han är för lång.
Saknas
för
Inga inlägg
Har sett filmen två ggr på bio och kan helt klart se den en gång till för
den är riktigt grym! Dock tycker jag Nolan borde undanhållit en del små
kommentarer och löjliga scener som förstör lite av filmens annars seriösa
och mörka karaktär.
Ex:
1.
2.
3.