Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Pleaker":2evzg1aj]3.
Visa spoiler
[/quote:2evzg1aj]

3.
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kanske lite off topic, men lägger upp den ändå för det handlar änå om Morgan Freeman.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3031402.ab
1250 inlägg
för
1250 inlägg
[quote="I Am Serious":3b3562jq]Kanske lite off topic, men lägger upp den ändå för det handlar änå om Morgan Freeman.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3031402.ab[/quote:3b3562jq]
http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=3262
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Oj då, riktigt riktigt tråkiga nyheter det Hoppas allt blir bra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mr. Brightside":25k5sxgy][quote="Pleaker":25k5sxgy]3.
Visa spoiler
[/quote:25k5sxgy]

3.
Visa spoiler
[/quote:25k5sxgy]
Visa spoiler
684 inlägg
för
684 inlägg
Hoppar in lite här och går tillbaka till att diskutera skådespeleriet. Maggie gör en mycket bättre roll än vad Holmes gjorde, trots att Holmes är snyggare...men Maggie är mer intressant på nåt sätt, hon känns inte bara som ett bihang till Batman utan är även en egen karaktär, något som Holmes misslyckades med.

Ang. Riddler så vet ja inte riktigt vem ja skulle vilja se...Depp och Norton har vart uppe här för diskussion men jag skulle nog hellre se en lite mindre känd kille, inte för att Depp/Norton inte skulle göra rollen bra, dör det skulle dom. Troligtvis blir det dock ett känt ansikte, om Nolan fortsätter den inslagna vägen när det gäller castingen...det är ju en heeel del kända namn nu menar jag.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller inte med dig Anders, tycker att Rachel har en riktigt liten roll i den här.

Visa spoiler

Tycker att hon är minst lika mycket bihang i den här och ska man ha en brud i en liten roll borde hon i alla fall vara jävligt het. Typ Scarlett.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Rachel tillför otroligt mycket till storyn även om du inte tycker att hon är med så mycket. Den kärlekstriangel som uppstår är ju på grund av henne, det är kvinnan som både Harvey och Bruce älskar och hon är med tillräckligt för att visa att hon betyder mycket för båda.

Tycker Nolan hittade perfekt balans även för denna karaktär, dessutom är hon såååå mycket bättre än Katie Holmes, både i agerande och i hennes lite mer vuxna utseende.

Hoppas även Morgan Freeman repar sig efter olyckan!
684 inlägg
för
684 inlägg
[quote="Tyler":2ltxsaa1]Håller inte med dig Anders, tycker att Rachel har en riktigt liten roll i den här.

Visa spoiler

Tycker att hon är minst lika mycket bihang i den här och ska man ha en brud i en liten roll borde hon i alla fall vara jävligt het. Typ Scarlett.[/quote:2ltxsaa1]

Hon är inte med så mycket, men hon har ändå större betydelse för filmen än i den förra. Just för kärlekstriangeln som "Grollo" kallar det, där det förmedlas via hennes (och de andras såklart) agerande...därför tycker jag hon känns som en viktigare karaktär i denna filmen, och det är bra att Maggie fick göra den rolltolkningen istället för Holmes.
1203 inlägg
för
1203 inlägg
Jag orkar inte läsa igenom vad ni andra har skrivit, då får jag ju läsa igenom 30 sidor eller mer. Men alltså Heath Ledger som jokern.. Helt jävla mind blowing! Nu tror ni förstås att jag bara tycker det eftersom han är död.. ja det trodde oxå att han blev överskattad när jag hörde allt som sa´s om hans prestation. Men det går fan inte och förneka att detta var en av de bästa rollprestationerna någonsin! Om han inte får en Oscar för det här.. ja då är juryn feg helt enkelt.

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Största problemet är nog just för han är död. Så ofta händer det inte de delas ut postumt. Jag ser nog hellre att han får en hedersoscar eftersom jag anser att Jokern inte är hans främsta roll.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mats":1ngtmjxi]Största problemet är nog just för han är död. Så ofta händer det inte de delas ut postumt. Jag ser nog hellre att han får en hedersoscar eftersom jag anser att Jokern inte är hans främsta roll.[/quote:1ngtmjxi]

Hm. En oscar är han värd, heder eller någon annan typ spelar ingen större roll. :O Oscar ska han ha! Han har gjort några bra roller, få dock. Så enligt mig är nog Jokern den främsta, bästa och tolkningen av Jokern.. Wow!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kom just hem från bion, sett den 1 gång nu.

Heath Ledger är felfri i sin roll. Men i överlag blev jag inte förvånad över hur bra filmen var. Jag hade hört så mycket hype, och dessutom det att den ligger som #1 på IMDb. Filmen är riktigt bra. 9/10 skulle jag ge. 10/10 ger jag mycket sällan till filmer. Så här på rak arm tycker jag att Gudfadern och Sin City är värda det.

Jag måste låta filmen smälta lite, se den igen. Sen kanske det smattrar till och blir en tia. Just nu känns det dock bara som att den klarade ribban, men inget fyrverkeri. För mycket hype från polarna, "en av världens bästa filmer". Batman är underhållande, men jag har svårt att se det som mer. För att nämnas som "världens bästa film" tycker jag filmen ska mer djup och mening. Ingen blockbuster.

För mycket hype bådar sällan gott.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, karaktären har mycket större roll i den här filmen men det betyder fortfarande inte att hon har så mycket mer utrymme och scener att skina i. Jag tror nog att Holmes också hade klarat av den här rollen på ett tillfredsställande sätt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ok, äntligen. Det tog 2½ vecka men nu har jag sett den. Vet dock inte om jag ska skratta eller gråta. Innan jag säger vad jag tyckte måste jag spy lite galla annars kommer jag nog såga filmen ist.
Nu hatar jag officiellt Västtrafik. Först rånar de oss på 63 spänn till Gbg (enkel väg!), sen kan de inte tala om att det brunnit i stan så att hälften är avspärrat så man inte kan gå av vid Korsvägen utan upptäcker i panik att man är på väg ut ur stan och upp på motorvägen igen!! "Nä, ni får gå av vid Delsjö-motet och åka med en buss tillbaka igen, den kan stanna." Tack för det, vår film börjar om 7 min!! Underbar liten utflykt... Den gjorde det ju inte saken bättre att det pissregnade så vi var helt dyngsura när vi flåsade in på Bergakungen. Tio i sex. Tack och lov för att filmer aldrig börjar i tid. Hade vi missat en minut av inledningen hade jag banne mig stämt Västtrafik. Nästa gång och alla andra gånger tar vi bilen. Billigare, går fortare och man får själv bestämma vart man ska kliva ur!!

Puh.

Filmen då. Händelsen ovan gjorde att jag var rätt rubbad i min koncentration och satt mest och var arg den första kvarten, och jag fick aldrig riktigt tillbaka den. Men jag var inte så impad ändå. Lite besviken faktiskt. Mina förväntningar var skyhöga fram till för en månad sen då de gjorde ett riktigt dyk. För det var väl lite för bra för att vara sant om den var så fantastisk som alla sa. Jag vet fortfarande inte vad jag tycker riktigt. Jag vill ju så gärna bara tok-älska den!
Det mesta är redan sagt av er.

[quote="Kanjidude":3kem6b0h]Jag måste nog dock avvika från mängden och säga att jag inte tyckte filmen var så där riktigt lysande. Det var för mycket av [i:3kem6b0h]allt[/i:3kem6b0h] - som om Nolan inte visste när han skulle sluta. De skulle ha kortat ner den rejält, eller åtminstone skippat några plotvändningar.[/quote:3kem6b0h]
Så kände jag oxå. Jag kände mig väldigt förvirrad allt som oftast. Det hände så mycket.

[quote="Remus":3kem6b0h]
Visa spoiler
[/quote:3kem6b0h]
Tänkte jag oxå faktiskt! Blev nästan lite besviken att det inte hände nåt alls Heja heja kuragefången!!

[quote="Tyler":3kem6b0h]Ledger var fantastisk men jag tycker nästan att Bale var bättre. Det kan väl dock ha att göra med att jag är så jävla kär i Christian Bale.[/quote:3kem6b0h]
Alltid Tyvärr tyckte jag Batman var lite mesig i denna. Inte Bales fel dock. Men som jag älskade Bruce Wayne!! Sån underbar rikemansbrat Klockrent.
Jag fick bita mig hårt i tungan för att inte börja skratta när Batman öppnade munnen första gången, hans röst har blivit värre sen BB Det var att ta i, så långt ner hade de inte behövt pitcha den. Men ist för att lyssna kan man titta. Älskar hur Bale ibland lyfter överläppen mot högra mungipan när han pratar. Jag blir lika såld varje gång

Jag hade längtat efter att se Scarecrow sen jag kärade ner mig i Cillian Murphy i BB.
Visa spoiler

Gillade inte alls Harvey Dent. Värsta fjanten. Och Two-Face? Nej, tacka vet jag Tommy Lee Jones.
Visa spoiler

[quote="Anders86":3kem6b0h]Och sen så var det säkert 35 grader där inne och svettigt som attans! SF behöver verkligen installera "Air Conditions" i sina salonger eller flera (om dom nu har AC's i salongerna redan)[/quote:3kem6b0h]
Se en film i Bergakungen. Men glöm för allsindar inte täckjackan! Jag höll på att frysa ihjäl... Hur ska man kunna koncentrera sig på en film när man skakar som ett asplöv?!

Batman lämnade mycket övrigt att önska men Jokern var så fullständigt lysande att jag kan ge TDK Jag var fast för honom efter allra första scenen, genialt. Varenda replik och vinkel av Jokern var klockrent. Heath Ledger slutade på topp. Jag tror att han kommer bli för oss vad James Dean var för våra föräldrar/mor- och farföräldrar; [i:3kem6b0h]en legend.[/i:3kem6b0h]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Seven: Var det någon som hade karaktärsutveckling i filmen så var det väl endå Harvey/two-face?
143 inlägg
för
143 inlägg
[quote="seven":2ojkxey4]
[spoiler]Jag hade längtat efter att se Scarecrow sen jag kärade ner mig i Cillian Murphy i BB.
Visa spoiler

[/quote:2ojkxey4]

Visa spoiler
4488 inlägg
för
4488 inlägg
[b:3fd98o0m]seven[/b:3fd98o0m]: Det räcker med två, max tre smileys i ett och samma inlägg. Om du har så många smileys som du har i dit inlägg nu känns det bara rörigt och förvirrande.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":1745duqa]Seven: Var det någon som hade karaktärsutveckling i filmen så var det väl endå Harvey/two-face?[/quote:1745duqa]
Harvey ja, men Two-Face fick vi egentligen inte se så mycket av.

[quote="Marcus":1745duqa][b:1745duqa]seven[/b:1745duqa]: Det räcker med två, max tre smileys i ett och samma inlägg. Om du har så många smileys som du har i dit inlägg nu känns det bara rörigt och förvirrande.[/quote:1745duqa]
Är en smiley-missbrukare, men jag ska försöka bättra mig (höll ändå inne hårt på dem (Oops, nu gjorde jag d igen!))

Var kommer den här bilden ifrån? Känner inte igen den lila halvan, tyckte han var mest grön och äcklig...
[url:1745duqa]http://i201.photobucket.com/albums/aa298/MovieLover909/The%20Dark%20Knight/TWOFACE.jpg[/url:1745duqa]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Two-face behövde inte så mycket karaktärsutveckling med tanke på att det redan har byggts upp tidigare i filmen med Harvey. Jag hade en föraning om att man kunde bli lite snopen som med Venom i Spidey 3 men det hände inte, han bidrog precis tillräckligt i filmen.
Two-face må vara en fin skurk, men precis som Nolan sa så är det Dent som är ryggraden i denna film.

[b:28sum5oj]Seven:[/b:28sum5oj] Om du inte ser att det där är en fejk bild så har du något synfel.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden