Visa första inlägg
737 inlägg
för
737 inlägg
Det är inte från TDKR för att
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="X":1xnxr12j]CarlChristian: Jo, jag är väl ganska smart.

Oh really? We must have let that slip us by.
Dina åsikter saknar substans. Ingen med en halv hjärncell sätter Holmes över Gyllenhaal i ett seriöst sammanhang. Och fanboysargumentet håller inte. Fanboys är ofta helt obekymrade av kvalitetsbedömning. de vill bara ha det på sitt sätt så att de blir glada och nöjda.[/quote:1xnxr12j]

Tja, Christopher Nolan gjorde ju det...
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Men snälla nån, bättre argument måste du väl ändå kunna komma med. Det går inte att jämföra Batman Begins med denna, för det är två olika projekt med helt olika förutsättningar. Sedan är det svårt att säga vem som valde Katie Holmes i första filmen och om det ens var förstaalternativet.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
All right, bättre sent än aldrig. Jag såg äntligen filmen igår.

Och besviken blev man ju inte direkt. Eller ja, början var lite svag (tänker främst på en inte helt klockren scen efter inledningssekvensen) men sen fanns det väl inte så jättemycket att klaga på. Under en viss mötesscen får man först se vilken minnesvärd karaktär Heath Ledger har skapat. Han är smått briljant på det sättet han pratar, hans minspel, hans oberäknelighet (ibland vet man inte hur man ska reagera på hans agerande, är det ok att skratta?). Ledger förtjänar en Oscarsnominering för sin rollprestation. Men även om Ledger kanske sticker ut mest är det verkligen inte något fel på de andra skådespelarna. Det är kul att se att Gary Oldman får mer utrymme den här gången och han hanterar det på ett mycket bra sätt. Christian Bale är klockren som vanligt (även om jag skulle vilja se honom mer som Bruce), Aaron Eckhart står för en fin prestation och även Maggie Gyllenhaal är bra (klart bättre än Holmes).

Filmen är självklart en spännande superhjältefilm men jag uppskattar även det djup som finns, t.ex. tankar och frågeställningar om moral. Och även hur man behandlar problematiken med Batman och vad han står för. Det är helt klart intressant. Men jag gillar även hur Gotham skildras i stort, det är så pass annorlunda att man nästan undrar om det är samma stad som i Begins. TDK och Begins är två väldigt olika filmer och man måste respektera Nolan för att han verkligen tog tillvara på möjligheten att skapa något nytt och intressant i en uppföljare.

Med det sagt tycker jag ändå inte TDK är en perfekt film, det finns några smärre störningsmoment och under en stund i slutfasen av filmen tyckte jag det hela kändes lite långt. Men jag måste nog se filmen en gång till för att göra en klokare bedömning.

Men The Dark Knight är en en fantastisk bra film som blir mycket svår att toppa. Faktum är att jag inte är säker på om jag vill se en till Batman-film signerad Nolan. Om det blir en tredje film ska Nolan och co ta god tid på sig, det är inget som får stressas fram.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är ju ingen idé att diskutera med folk som förmodligen spelade "fickpingis" på varandra under filmens gång av upphetsning.
225 inlägg
för
225 inlägg
The Dark Knight är nog den bästa superhjältefilmen någonsin, även om den är långt ifrån ett mästerverk. Bara att den överträffade Batman Begins var riktigt positivt. Trots längden var filmen ständigt underhållande, och skådespelarna var på topp, särskilt Heath Ledger (Jämför hans The Joker med Jack Nicholsons.) Christopher Nolan visar åter igen vad han går för.

Betyg:
1721 inlägg
för
1721 inlägg
[quote="carlchristian":2wgk6g5t]CarlChristian: Jo, jag är väl ganska smart.

Dina åsikter saknar substans. Ingen med en halv hjärncell sätter Holmes över Gyllenhaal i ett seriöst sammanhang. Och fanboysargumentet håller inte. Fanboys är ofta helt obekymrade av kvalitetsbedömning. de vill bara ha det på sitt sätt så att de blir glada och nöjda.

Tja, Christopher Nolan gjorde ju det...[/quote:2wgk6g5t]

Kanske för att Katie Holmes TACKADE NEJ till att medverka i denna film. Om hon hade tackat JA så hade hon vart med. Så enkelt är det. Så förstår du nu varför Holmes inte var med?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe Fines":kyrvqy53][quote="carlchristian":kyrvqy53]CarlChristian: Jo, jag är väl ganska smart.

Dina åsikter saknar substans. Ingen med en halv hjärncell sätter Holmes över Gyllenhaal i ett seriöst sammanhang. Och fanboysargumentet håller inte. Fanboys är ofta helt obekymrade av kvalitetsbedömning. de vill bara ha det på sitt sätt så att de blir glada och nöjda.

Tja, Christopher Nolan gjorde ju det...[/quote:kyrvqy53]

Kanske för att Katie Holmes TACKADE NEJ till att medverka i denna film. Om hon hade tackat JA så hade hon vart med. Så enkelt är det. Så förstår du nu varför Holmes inte var med?[/quote:kyrvqy53]

Var det här riktat till mig eller? Och isåfall, vad fan snackar du om?
133 inlägg
för
133 inlägg
Kom hem nyss har vart o sett The dark knight på bio och jag säger bara WOW vilken schyst rulle Alla skådespelare gör ett perfekt jobb.Absolut Heath Ledgers stabilaste insats någonsin och elakaste
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Tragiskt nog har jag inte sett den än, vart slutsålt varenda gång jag skulle se den. Men det lär bli av i veckan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Någon mer än jag som är förvånad hur dåligt den faktiskt går (sett till sammanhanget) pengamässigt utanför USA?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="carlchristian":1d0wenop]Någon mer än jag som är förvånad hur dåligt den faktiskt går (sett till sammanhanget) pengamässigt utanför USA?[/quote:1d0wenop]

Tänk på åldersgränsen och målgruppen till filmen.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Jag tror den ändå har tjänat en rätt bra peng utanför USA också. Sen ska man tänka på att alla inte såg Batman Begins p.g.a. dem tidigare filmerna vilket gör att en del anser att Batman är töntigt osv.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hancock har samma åldergräns och hade premiär en vecka innan och har spelat in 11 miljoner dollar mer. Måste vara ett rejält bakslag det här.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Va? Hur kan den gjort det då TDK är den näst mest inkomstbringade filmen någonsin. Hade Hancock tjänat in mer så hade den vart den näst mest inkomsbringade filmen. Och snälla ange GÄRNA källa för det du sa.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vet inte om det informerats tidigare i tråden men The Dark Knight har nu droppat från 1:a plats till 3:e plats på imdbs film lista.

En annan kort tanke angående filmen: När filmen var slut väntade jag på att det skulle stå "dedicated to Heath ledger" eller liknande... inget som dök upp, dock såg ja inte hela eftertexten men jag såg tillräckligt länge av den för att tycka att det redan borde kommit. En vän till mig som såg den sa att hon började gråta när det stod i eftertexten. Snackar hon skit eller var det jag som såg den på smygpremiären som kan vara anledningen?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den finns där. Du måste bara vänta till efter rollistan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe Fines":3qcm5ktc]Va? Hur kan den gjort det då TDK är den näst mest inkomstbringade filmen någonsin. Hade Hancock tjänat in mer så hade den vart den näst mest inkomsbringade filmen. Och snälla ange GÄRNA källa för det du sa.[/quote:3qcm5ktc]

Du vet att vi pratar utanför USA va? Det framgår rätt tydligt längre upp på sidan. För det andra så är TDK den näst mest inkomstbringande filmen någonsin i USA, alltså inte hela världen. Och då tar man inte heller hänsyn till inflation.

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegr ... ion=non-us
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hoppas bara inte att den når 1 miljards gränsen, eftersom den är INTE en av historiens bästa film...
1250 inlägg
för
1250 inlägg
[quote="alexander 10":2sawciac]Hoppas bara inte att den når 1 miljards gränsen, eftersom den är INTE en av historiens bästa film...[/quote:2sawciac]Den kommer knappast ens gå om Titanic (600 miljoner), så du behöver verkligen inte oroa dig.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden