Tänkte att man kunde göra ett forum om uppföljare till Batman Begins.
Vad vet vi, att 2008 ska vara realse datum på bio,att Christian Bale kommer att spela Batman, att Sir Michael Caine kommer att spela Alfred och slutligen att Jokern kommer att vara skurken i filmen.
Man får hoppas på att de andra skådespelarna återkommer till sina kära roller.
Jag har själv hört rykten om att Cillian Murphy(the scarecrow) ska vara med i uppföljaren, vet inte hur dom då har tänkt sig, kanske att han blir ännu mer galen efter att Rachel(Katie Holmes) skjuter honnom med sin elpistol. Och han förvandlas till Jokern.
PS:När ni har hört rykten eller vet nåt om den nya batman filmen, så är det bara att skriva det.
3462 inlägg
Absolut, det kan man göra. Men den stora skillnaden är att krigshjältar inte har valt det "yrket" som Batman har gjort. De har blivit hjältar av en slump.
[quote="Mats":2p4gjrxt]De har blivit hjältar av en slump.[/quote:2p4gjrxt]
Detsamma gäller även superhjältar. Dem får sin specilla kraft, eller krafter, av en ren slump, ex. Peter Parker som blir Spider-Man tack vore att en radioaktiv spindel biter han.
Detsamma gäller även superhjältar. Dem får sin specilla kraft, eller krafter, av en ren slump, ex. Peter Parker som blir Spider-Man tack vore att en radioaktiv spindel biter han.
3462 inlägg
Självklart. Men är de själva som väljer att nyttja deras krafter till allmänhetens bästa. En krigshjälte drivs att det faktum att han vill överleva och inte för att få medalj. En krigshjälte skulle nog mycket hellre sitta hemma i tv-soffan än att kriga i leran med livet som insats. En superhjälte kan ju sluta när han själv vill.
Du får det att låta som att alla krigshjältar blivit tvingad till att bli det. Det finns nog lika många som ställt upp i ett krig för att kriga för sitt land.
3462 inlägg
Det finns mycket riktigt dom som gärna slåss för sitt land. Men hur många väljer att bli krigshjälte? Tänk på att man har inte rätt att säga nej till att försvara sitt land. Den möjligheten har en superhjälte. Ingen tvingar en superhjälte att svinga sig mellan hustaken.
Det är sant
Fast de roliga är ändå det är med att superhjältar "kan bara sluta när dem vill" är lite falskt på något sätt. Både Sam Raimi och Christopher Nolan har visat i Spider-Man 2 resp. TDK hur svårt karaktären haft det som hjälte, för att sedan bestämma sig för att sluta för att göra det bättre för sig själv och alla andra men det sedan visar att blir svårare för dem själva och för alla andra när dem väl har slutat.
Fast de roliga är ändå det är med att superhjältar "kan bara sluta när dem vill" är lite falskt på något sätt. Både Sam Raimi och Christopher Nolan har visat i Spider-Man 2 resp. TDK hur svårt karaktären haft det som hjälte, för att sedan bestämma sig för att sluta för att göra det bättre för sig själv och alla andra men det sedan visar att blir svårare för dem själva och för alla andra när dem väl har slutat.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Efter succén med Superman gav DC Comics Bob Kane uppdraget att skapa ytterligare en superhjälte. Så visst klassas Batman som superhjälte. Åtminståne var själva grundtanken att han skulle vara det.
Bruce Wayne bestämde sig att viga sitt liv åt att bekämpa brott, och det är heroiskt i min bok. Sen att Gotham Citys poliskår gjort honom till något mer annorlunda ändrar inte det faktum att Waynes tanke var att tjäna befolkningen. Man kan säga att Batman är en superhjälte utan "super-"delen.
Bruce Wayne bestämde sig att viga sitt liv åt att bekämpa brott, och det är heroiskt i min bok. Sen att Gotham Citys poliskår gjort honom till något mer annorlunda ändrar inte det faktum att Waynes tanke var att tjäna befolkningen. Man kan säga att Batman är en superhjälte utan "super-"delen.
Håller med både Unknown och Mats. Men jag klassar Batman som en superhjälte, dock är inte TDK en "superhjältefilm" i den mening att den inte innehåller en massa ScinceFiction och hokus pokus.
Jag har inte sett filmen än, är inte tillräckligt gammal, bara 14. Är det någon som tycker att den är bra, och kan ge den ett betyg från skala 1-10?
Det enda jag vet är att den fick 4,5 (av 5!) här på hemsidan.
Det enda jag vet är att den fick 4,5 (av 5!) här på hemsidan.
[quote="Eragon":20i2jft6] Är det någon som tycker att den är bra.[/quote:20i2jft6]
Ehh, vart har du varit under sommaren? läs igenom tråden så kan du nog få bra svar på din fråga. TDK är ett mästerverk! 9/10
Ehh, vart har du varit under sommaren? läs igenom tråden så kan du nog få bra svar på din fråga. TDK är ett mästerverk! 9/10
[quote="FBK Lover":dyzj9jfn]TDK är ett mästerverk! 9/10[/quote:dyzj9jfn]
Om den är ett mästerverk så borde den väl få 10/10? Det tycker iaf jag när jag sätter betyg.
Om den är ett mästerverk så borde den väl få 10/10? Det tycker iaf jag när jag sätter betyg.
Filmen var lite väl lång, tyckte jag, och därför fick den bara en 9:a. Men visst, du har rätt. Mästerverk är kanske ett lite starkt ord.
6342 inlägg
Får vi se om jag lyckas se den på torsdag då... Senast var det ju fullsatt. Varför tar inte SF bort funktionen om att biljetterna ska vara uthämtade nästa dag när man bokar till denna nu? Den har ju gått på bio ett bra tag och är ingen nyhet direkt...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eragon":pzcunx2y]Jag har inte sett filmen än, är inte tillräckligt gammal, bara 14. Är det någon som tycker att den är bra, och kan ge den ett betyg från skala 1-10?
Det enda jag vet är att den fick 4,5 (av 5!) här på hemsidan.[/quote:pzcunx2y]
Den är absolut inget mästerverk, men den är inte dålig heller. Dock den mest överskattade filmen någonsin, typ. Låt inte sympatibetygen lura dig.
Det enda jag vet är att den fick 4,5 (av 5!) här på hemsidan.[/quote:pzcunx2y]
Den är absolut inget mästerverk, men den är inte dålig heller. Dock den mest överskattade filmen någonsin, typ. Låt inte sympatibetygen lura dig.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FBK Lover":pt8fh063]Filmen var lite väl lång, tyckte jag, och därför fick den bara en 9:a. Men visst, du har rätt. Mästerverk är kanske ett lite starkt ord.[/quote:pt8fh063]
Jag tyckte filmen var helt lagom lång. Hur skulle den se ut om man kortade ner den? Då hade den inte blivit så komplett som den blev. Och det händer ju saker hela tiden så man blir ju inte uttråkad direkt.
Jag tyckte filmen var helt lagom lång. Hur skulle den se ut om man kortade ner den? Då hade den inte blivit så komplett som den blev. Och det händer ju saker hela tiden så man blir ju inte uttråkad direkt.
3462 inlägg
[quote="carlchristian":22t07zj0][quote="Eragon":22t07zj0]Jag har inte sett filmen än, är inte tillräckligt gammal, bara 14. Är det någon som tycker att den är bra, och kan ge den ett betyg från skala 1-10?
Det enda jag vet är att den fick 4,5 (av 5!) här på hemsidan.[/quote:22t07zj0]
Den är absolut inget mästerverk, men den är inte dålig heller. Dock den mest överskattade filmen någonsin, typ. Låt inte sympatibetygen lura dig.[/quote:22t07zj0]
Nej nej, det finns mycket värre exempel med överskattade filmer.
Man kan ju inte säga att det är sympatibetyg bara för att filmen har fått ett högt betyg som man inte håller med om. Det är ju bara så att åsikterna går isär. Alla kan inte tycka likadant om en film och det får vi allt försöka acceptera.
Det enda jag vet är att den fick 4,5 (av 5!) här på hemsidan.[/quote:22t07zj0]
Den är absolut inget mästerverk, men den är inte dålig heller. Dock den mest överskattade filmen någonsin, typ. Låt inte sympatibetygen lura dig.[/quote:22t07zj0]
Nej nej, det finns mycket värre exempel med överskattade filmer.
Man kan ju inte säga att det är sympatibetyg bara för att filmen har fått ett högt betyg som man inte håller med om. Det är ju bara så att åsikterna går isär. Alla kan inte tycka likadant om en film och det får vi allt försöka acceptera.
Under sommaren så var jag i Frankrike, och har inte haft kontakt med Sverige. Och dessutom är tråden så lång att jag inte orkar läsa igenom den.
Saknas
för
Inga inlägg
Så alla ska skriva om sina kommentarer för att du inte orkar läsa igenom tråden?
Dessutom är det knappast hela jävla tråden som är omdömen och recensioner, leta rätt på sidan där inläggen kom in den 24:e juli eftersom filmen smygpremiärade då.
Var inte så jävla bortskämd.
Dessutom är det knappast hela jävla tråden som är omdömen och recensioner, leta rätt på sidan där inläggen kom in den 24:e juli eftersom filmen smygpremiärade då.
Var inte så jävla bortskämd.
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://www.superherohype.com/news/featuresnews.php?id=7641:5pqo6n9n]SPOILER! Angående Dent.[/url:5pqo6n9n]