Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2b5qh2ho]Något annat som är överraskande är att Mz gav den 4. Trodde den skulle få full pott.[/quote:2b5qh2ho]

Överraskade mig med, för filmen är värd full pott tycker jag. En av de bästa i år. Ska se om den nästa vecka.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Varför fick då inte du göra recentionen då? Det är ju alltid kul med filmer som får full pott här på moviezine!

Jag längtar verkligen till filmen nu. Efter jag har sett Departed måste jag också se orginalversionen...
821 inlägg
för
821 inlägg
[quote="Return of the King":1wgae8yz]Varför fick då inte du göra recentionen då? Det är ju alltid kul med filmer som får full pott här på moviezine!

Jag längtar verkligen till filmen nu. Efter jag har sett Departed måste jag också se orginalversionen... [/quote:1wgae8yz]

Varför inte se Infernal Affairs först?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Roligare att vänta...

Nej det är ingen direkt anledning, jag tror helt enkelt bara att jag inte kommer få tid att se den. Dessutom vill jag gärna tro att The Departed är orginalversionen
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag tror det är klokt att inte se originalversionen för tätt inpå att man ska se The Departed. Då lär man bara sitta och tänka: "Den där scenen var med i originalet...och den där med!" o.s.v.

Jag har sett Infernal Affairs två gånger men det var ett bra tag sen jag såg den sist, vilket känns bra. Dessutom ska man kunna bedömma en film på dess egna meriter och det ska jag göra med The Departed.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
[quote="Ville":dageh2dh][quote="FiLmGaLeN":dageh2dh]Något annat som är överraskande är att Mz gav den 4. Trodde den skulle få full pott.[/quote:dageh2dh]

Överraskade mig med, för filmen är värd full pott tycker jag. En av de bästa i år. Ska se om den nästa vecka.[/quote:dageh2dh]

Nån full pott är den verkligen inte värd.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Sag filmen i Thailand i borjan av oktober. Hade inte hort talas om filmen innan och gick och satte mig helt utan forvantningar. Blev hyfsat chockad nar storskadis pa storskadis dok upp och jag borjade inse att det kanske inte ar nagon klassisk b-action.

Mest imponerande tycker jag Di-Caprio ar, men de flesta av skadespelarna spelar riktigt fint..
989 inlägg
för
989 inlägg
inget mästervärk , men dock riktigt rikgit grym
989 inlägg
för
989 inlägg
nu är det riktigt illa, filmen har premiär på fredag o på min stambiograf har bara åtta personer bokat , det är verkligen illa.

Ja visst, vissa använder den olagliga vägen, men eragon rullar runt som ett msäterverk ne den suger
Visa spoiler
, illa , har filmen inte tillräckligt med reklam eller är folket trötta på se polis/skurk filmer ?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ska se den här ikväll. Ser verkligen fram emot det.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
ja me! ska bli riktigt intressant. men du får inte sitta bredvid mig tobbe. jag vill ha mitt godis för mig själv
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hempo22":2f747ooy]ja me! ska bli riktigt intressant. men du får inte sitta bredvid mig tobbe. jag vill ha mitt godis för mig själv [/quote:2f747ooy]

Jag skulle mer bekymmra mig över Robert. Värre godissnyltare får man leta efter......
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Ikväll kl. 21 är det dags! Längtar som satan.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jahopp, då är man nyss hemkommen från bion. Föga överraskande är det en riktigt bra film med många härliga skådespelare. Nicholson ligger stundtals precis på gränsen till överspel men han kommer undan med det för han är så jäkla karismatisk. Matt Damon gör även han är väldigt stabil insats, personkemin mellan han och Vera Farmiga i början är härlig att skåda. Farmiga gör en fin insats, och hennes karaktär får mycket mer utrymme än i Infernal Affairs vilket var trevligt.

Men den som imponerar mest på mig är Leonardo DiCaprio, han är så jävla bra, om ni ursäktar språket. Nu har han verkligen skakat av sig "pojkaktigheten" och han fullständigt briljerar stundtals. Man förstår varför han är Scorseses nya favorit.

Dialogen är go som tusan också, i början av filmen satt man mest och njöt och skrattade åt de härliga replikutbytena. Baldwin och Wahlberg bjuder på en hel del fin underhållning. Visst, det är mycket könsord, svordomar o.s.v. men det hör till miljöerna de befinner sig i på något sätt.

Jag måste även nämna det helt underbara soundtracket, "Gimme Shelter" och "I'm Shipping Up To Boston" i all ära men det är Howard Shores OST som man verkligen njuter av genom hela filmen.

Sen den ofrånkomliga jämförelsen med Infernal Affairs. The Departed känns väldigt annorlunda och står på egna ben, det är ett riktigt bra manus av William Monahan. En del scener är ju direkt hämtade från Infernal Affairs men det är ju inte särskilt konstigt. Jag tycker faktiskt inte det går att säga vilken film som är bättre, det går att uppskatta båda filmerna för sina kvaliteter.

The Departed är en väldigt underhållande film, men någon Goodfellas är det inte. Men det är härligt att se Scorsese återvända till att skildra det kriminella livet, det är han en mästare på.

2408 inlägg
för
2408 inlägg
Då har även jag sett filmen. Riktigt bra var den! I början var man chockad över hur grov den var, men man vande sig. Det är mycket svordomar, könsord och blod.
Skådespelarna är grymt bra. Leonardo Di Caprio och Matt Damon är mycket bra i huvudrollerna. Di Caprio imponerar mer och mer och Damon är, som vanligt, riktigt bra. Jack Nicholson har ett härligt överspel och kungar sig.
Scorsese har fått till en skön gangsterrulle med en härlig stämning man njuter av. Musiken är riktigt skön i bakgrunden och man har b l a med Rolling Stones Gimme Shelter. Scorsese kan verkligen det här med gangsterrullar, men The Departed är inte i klass med Goodfellas.

989 inlägg
för
989 inlägg
någon som imponerar e ju mark wahlberg

[i:3adb8unu]maybe. maybe not. maybe fuck yourself.[/i:3adb8unu]
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Haha, ja Wahlberg var riktigt skön.

[i:1lmuxwjv]"Who am I? I'm the guy that does his fuckin' job! You must be the other guy!"[/i:1lmuxwjv]

Eller när han bara går förbi Sullivans kontor och pekar finger. Så barnsligt på nåt sätt men ändå roligt.

Det mesta som kom ut ur Baldwins mun var roligt: [i:1lmuxwjv]"You have an immaculate record. Some guys don't trust an immaculate record. I do. I have an immaculate record."[/i:1lmuxwjv]

Och Baldwins och Wahlbergs fina meningsutbyte:

[i:1lmuxwjv]"Ellerby: Go fuck yourself.
Dignam: I'm tired from fucking your wife.
Ellerby: How is your mother?
Dignam: Good, she's tired from fucking my father."[/i:1lmuxwjv]

En annan helt galen grej var när
Visa spoiler

[i:1lmuxwjv]"I thought you were supposed to go into shock! I'm not in shock! It fuckin hurts!"[/i:1lmuxwjv]

Sen hade ju Nicholson en del riktigt bra repliker (för många att nämna) och så hade han andra knasigheter för sig, som när han t.ex. började imitera en råtta.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Gårdagen var en riktigt bra dag. Väntan på filmen var nästan olidlig. MEn jag är inte besviken. Manuset är riktigt jävla bra. Monahan ska minst ha en nominering för det. Skådespelarna är riktigt bra. Leo briljerar tillsammans med Damon. Nicholson är skrämmande bra och Mark Wahlberg är ju störtskön! Bra mindre biroller med Alec Baldwin och Martin Sheen. Fotot är riktigt skönt också. Hade en fin känsla i maggropen hela tiden. Scorseses regi är nog tamejfan på gränsen till oslagbar. (Ska äntligen få sin Oscar?) Och jag som är filmklippare är alltid i sjunde himlen när Thelma Schoonmaker klipper. Hennes klippning är frän och hon hämtar från sina tidigare klippningar, bl a Goodfellas och Raging Bull. Alltid lika underbart att se hennes klippning. Dags för en klipp-oscar igen? Definitivt om ni grågar mig.

Filmen är riktigt jäkla bra och ska inhandlas så fort det går. Ska beställa 2-discen från USA i februari, för jag litar en på att en svensk 2-disc kommer.
Filmen får
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Väldigt bra film, men nåt saknades, för den kändes inte klockren!

Men börjar jag ogilla Matt Damon, tycker tex inte att han är duktigt i Departed...han kan ju bara spela en rolltyp, och den ser man i alla hans filmer...Leo däremot var helt briljant!
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Richie":1nvc2i1l]Haha, ja Wahlberg var riktigt skön.

[i:1nvc2i1l]"Who am I? I'm the guy that does his fuckin' job! You must be the other guy!"[/i:1nvc2i1l]

Eller när han bara går förbi Sullivans kontor och pekar finger. Så barnsligt på nåt sätt men ändå roligt.

Det mesta som kom ut ur Baldwins mun var roligt: [i:1nvc2i1l]"You have an immaculate record. Some guys don't trust an immaculate record. I do. I have an immaculate record."[/i:1nvc2i1l]

Och Baldwins och Wahlbergs fina meningsutbyte:

[i:1nvc2i1l]"Ellerby: Go fuck yourself.
Dignam: I'm tired from fucking your wife.
Ellerby: How is your mother?
Dignam: Good, she's tired from fucking my father."[/i:1nvc2i1l]

En annan helt galen grej var när
Visa spoiler

[i:1nvc2i1l]"I thought you were supposed to go into shock! I'm not in shock! It fuckin hurts!"[/i:1nvc2i1l]

Sen hade ju Nicholson en del riktigt bra repliker (för många att nämna) och så hade han andra knasigheter för sig, som när han t.ex. började imitera en råtta.[/quote:1nvc2i1l]

dialogerna var oförglömliga
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden