Visa första inlägg
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Jag hittade också ett sätt att se filmen
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Alexander":30tqe6td]En del störs då inte av flyttade premiärdatum, utan finner sina sätt att se filmen ändå. [/quote:30tqe6td]

Hehe, absolut! Det e så det ska va!!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det finns bara ett sätt att se denna filmen på och det är premiärsdagen på Bergakungens Sal (om det gick skulle jag gifta mig med den byggnaden!)
3198 inlägg
för
3198 inlägg
anledningen var ju god, iaf för mig som bor i småstad.
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="hempo22":ouw4w70w]anledningen var ju god, iaf för mig som bor i småstad. [/quote:ouw4w70w]

småstad ? haha karlskrona e stort jämfört me jämshög =)

om inte Martin Scorsese inte får en oscar så blir jag ledsen, denna gången ska han ha =)
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Äntligen här...

[url=http://www.moviezine.se/filmsidor/departed.shtml:3m28w90c]Recension![/url:3m28w90c]

2408 inlägg
för
2408 inlägg
Faaan vad jag vill se filmen nu alltså! Får vänta till 12:e januari, men jag ska klara det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Känns ganska så jobbigt att få vänta tills 12 januari just nu, speciellt eftersom jag hade planerat att se den på premiären.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
känns otroligt jobbigt att behöva vänta. men den som väntar på nåt gott...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Hehe, såg att R1 dvd:n kommer ut nån gång i februari så det blir ju inte så lång väntan på den iaf.
989 inlägg
för
989 inlägg
överasskande att den ligger 79 på imdb:s top 250
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":3m6f1hmy]överasskande att den ligger 79 på imdb:s top 250 [/quote:3m6f1hmy]
Nja, överraskande? Det är ju faktiskt Scorsese som har gjort den
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Något annat som är överraskande är att Mz gav den 4. Trodde den skulle få full pott.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Varför vänta till 12 januari? SF visade den ju på Lucia Movie Night.

Och 4:an är inte så överraskande, ska nån Scorsese-film få full pott så är det Maffiabröder, The Departed kommer tyvärr inte i närheten.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jo, jag höjde också lite på ögonbrynen för det. I recensionen så kändes det också som att anledningen att den inte fick mer var för att Nicholson var [b:2crs2k61]för[/b:2crs2k61] bra. Inte för att en fyra är dåligt, men en femma kunde dom faktiskt kunna bjuda på

Edit:
Alexander: Menar du att Taxidriver inte är en fem poängare
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag skulle nog inte heller ge Taxi Driver en femma. Dock var det ett bra tag sen jag såg den men när jag såg den sist tyckte jag inte den var så fantastisk. Då gillar jag Raging Bull och då framförallt, min personliga favorit, Goodfellas bättre. Mycket bättre än den filmen blir det inte.

Nu är det väl dags att börja räkna ner dagarna till sveriepremiären iaf. Det ska bli ruggigt spännande att få se The Departed. Angående recensionen så kan jag förstå det här med att Nicholson tar över filmen, det är lätt hänt med den otroligt karismatiske skådespelaren. Men jag hoppas att jag inte får exakt samma uppfattning, alla verkar inte hålla med om att det är en "one man show".
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Taxi Driver - ingen fempoängare.

Jag tycker inte Nicholson är för bra. Han gör karaktären till sin egen och spelar rätt härligt faktiskt, men Costello känns aldrig hotfull, bara mest galen. Ni förstår när ni ser den...
989 inlägg
för
989 inlägg
ajg skulle mer säga psykiska problem
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Galen=pyskiska problem?

Nu börjar suget efter den här filmen komma igen, det har varit lugnt ett tag men nu kommer det krypande igen. Jag får banne mig rysningar bara av att se på tv-spotsen som finns på den officiella hemsidan...12 januari här kommer jag!
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Richie":2ske7075]Galen=pyskiska problem?

[/quote:2ske7075]

det ligger ngt i den menigen Richie =)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden