Efter att ha fått lite inspiration från Luke så tycker jag det är dags att starta en tråd för denna film.
Det här är alltså [b:neycyg6w]Martin Scorseses[/b:neycyg6w] nya film som är en remake på Hong Kong-filmen Infernal Affairs. Han har alltså ett hyffsat grundmaterial att jobba med. Men nu ska det inte handla om kinesiska Triaden och Hong Kong-polisen utan nu är det istället den irländska maffian och polisen i Boston som gäller. Jag är inte helt hundra på vad som gäller men jag har förstått att Marty har försökt att göra en film som skiljer sig en del från originalet.
Men filmen har ju potential minst sagt, en fantastisk regissör och en jäkla rollista, vad sägs om t.ex: Leonardo DiCaprio (Martys nya De Niro), Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Ray Winstone, Alec Baldwin m.fl.
[img:neycyg6w]http://www.calendarlive.com/media/photo/2006-01/21404197.jpg[/img:neycyg6w]
Fler bilder: [url=http://movies.warnerbros.com/pub/movie/thedeparted/TheDeparted_LoRes/pages/TD-01766r.html:neycyg6w]Från filmen[/url:neycyg6w]
[url=http://www.scorsesefilms.com/departed.htm:neycyg6w]Från inspelningen[/url:neycyg6w]
Så vad säger ni? Ska Scorsese hålla sig borta från remakes eller ska vi bara hålla tummarna och hoppas på det bästa?
Jag har väl bestämt mig för att bara se fram emot en ny Scorsese-film där han återgått till den genre han gör bäst: Crime!
3462 inlägg
Jag hittade också ett sätt att se filmen
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Alexander":30tqe6td]En del störs då inte av flyttade premiärdatum, utan finner sina sätt att se filmen ändå. [/quote:30tqe6td]
Hehe, absolut! Det e så det ska va!!
Hehe, absolut! Det e så det ska va!!
Saknas
för
Inga inlägg
Det finns bara ett sätt att se denna filmen på och det är premiärsdagen på Bergakungens Sal (om det gick skulle jag gifta mig med den byggnaden!)
anledningen var ju god, iaf för mig som bor i småstad.
[quote="hempo22":ouw4w70w]anledningen var ju god, iaf för mig som bor i småstad. [/quote:ouw4w70w]
småstad ? haha karlskrona e stort jämfört me jämshög =)
om inte Martin Scorsese inte får en oscar så blir jag ledsen, denna gången ska han ha =)
småstad ? haha karlskrona e stort jämfört me jämshög =)
om inte Martin Scorsese inte får en oscar så blir jag ledsen, denna gången ska han ha =)
1753 inlägg
Äntligen här...
[url=http://www.moviezine.se/filmsidor/departed.shtml:3m28w90c]Recension![/url:3m28w90c]
[url=http://www.moviezine.se/filmsidor/departed.shtml:3m28w90c]Recension![/url:3m28w90c]
Faaan vad jag vill se filmen nu alltså! Får vänta till 12:e januari, men jag ska klara det.
Saknas
för
Inga inlägg
Känns ganska så jobbigt att få vänta tills 12 januari just nu, speciellt eftersom jag hade planerat att se den på premiären.
känns otroligt jobbigt att behöva vänta. men den som väntar på nåt gott...
Hehe, såg att R1 dvd:n kommer ut nån gång i februari så det blir ju inte så lång väntan på den iaf.
överasskande att den ligger 79 på imdb:s top 250
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":3m6f1hmy]överasskande att den ligger 79 på imdb:s top 250 [/quote:3m6f1hmy]
Nja, överraskande? Det är ju faktiskt Scorsese som har gjort den
Nja, överraskande? Det är ju faktiskt Scorsese som har gjort den
6342 inlägg
Något annat som är överraskande är att Mz gav den 4. Trodde den skulle få full pott.
1753 inlägg
Varför vänta till 12 januari? SF visade den ju på Lucia Movie Night.
Och 4:an är inte så överraskande, ska nån Scorsese-film få full pott så är det Maffiabröder, The Departed kommer tyvärr inte i närheten.
Och 4:an är inte så överraskande, ska nån Scorsese-film få full pott så är det Maffiabröder, The Departed kommer tyvärr inte i närheten.
Saknas
för
Inga inlägg
Jo, jag höjde också lite på ögonbrynen för det. I recensionen så kändes det också som att anledningen att den inte fick mer var för att Nicholson var [b:2crs2k61]för[/b:2crs2k61] bra. Inte för att en fyra är dåligt, men en femma kunde dom faktiskt kunna bjuda på
Edit:
Alexander: Menar du att Taxidriver inte är en fem poängare
Edit:
Alexander: Menar du att Taxidriver inte är en fem poängare
Jag skulle nog inte heller ge Taxi Driver en femma. Dock var det ett bra tag sen jag såg den men när jag såg den sist tyckte jag inte den var så fantastisk. Då gillar jag Raging Bull och då framförallt, min personliga favorit, Goodfellas bättre. Mycket bättre än den filmen blir det inte.
Nu är det väl dags att börja räkna ner dagarna till sveriepremiären iaf. Det ska bli ruggigt spännande att få se The Departed. Angående recensionen så kan jag förstå det här med att Nicholson tar över filmen, det är lätt hänt med den otroligt karismatiske skådespelaren. Men jag hoppas att jag inte får exakt samma uppfattning, alla verkar inte hålla med om att det är en "one man show".
Nu är det väl dags att börja räkna ner dagarna till sveriepremiären iaf. Det ska bli ruggigt spännande att få se The Departed. Angående recensionen så kan jag förstå det här med att Nicholson tar över filmen, det är lätt hänt med den otroligt karismatiske skådespelaren. Men jag hoppas att jag inte får exakt samma uppfattning, alla verkar inte hålla med om att det är en "one man show".
1753 inlägg
Taxi Driver - ingen fempoängare.
Jag tycker inte Nicholson är för bra. Han gör karaktären till sin egen och spelar rätt härligt faktiskt, men Costello känns aldrig hotfull, bara mest galen. Ni förstår när ni ser den...
Jag tycker inte Nicholson är för bra. Han gör karaktären till sin egen och spelar rätt härligt faktiskt, men Costello känns aldrig hotfull, bara mest galen. Ni förstår när ni ser den...
ajg skulle mer säga psykiska problem
Galen=pyskiska problem?
Nu börjar suget efter den här filmen komma igen, det har varit lugnt ett tag men nu kommer det krypande igen. Jag får banne mig rysningar bara av att se på tv-spotsen som finns på den officiella hemsidan...12 januari här kommer jag!
Nu börjar suget efter den här filmen komma igen, det har varit lugnt ett tag men nu kommer det krypande igen. Jag får banne mig rysningar bara av att se på tv-spotsen som finns på den officiella hemsidan...12 januari här kommer jag!
[quote="Richie":2ske7075]Galen=pyskiska problem?
[/quote:2ske7075]
det ligger ngt i den menigen Richie =)
[/quote:2ske7075]
det ligger ngt i den menigen Richie =)