Efter att ha fått lite inspiration från Luke så tycker jag det är dags att starta en tråd för denna film.
Det här är alltså [b:neycyg6w]Martin Scorseses[/b:neycyg6w] nya film som är en remake på Hong Kong-filmen Infernal Affairs. Han har alltså ett hyffsat grundmaterial att jobba med. Men nu ska det inte handla om kinesiska Triaden och Hong Kong-polisen utan nu är det istället den irländska maffian och polisen i Boston som gäller. Jag är inte helt hundra på vad som gäller men jag har förstått att Marty har försökt att göra en film som skiljer sig en del från originalet.
Men filmen har ju potential minst sagt, en fantastisk regissör och en jäkla rollista, vad sägs om t.ex: Leonardo DiCaprio (Martys nya De Niro), Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Ray Winstone, Alec Baldwin m.fl.
[img:neycyg6w]http://www.calendarlive.com/media/photo/2006-01/21404197.jpg[/img:neycyg6w]
Fler bilder: [url=http://movies.warnerbros.com/pub/movie/thedeparted/TheDeparted_LoRes/pages/TD-01766r.html:neycyg6w]Från filmen[/url:neycyg6w]
[url=http://www.scorsesefilms.com/departed.htm:neycyg6w]Från inspelningen[/url:neycyg6w]
Så vad säger ni? Ska Scorsese hålla sig borta från remakes eller ska vi bara hålla tummarna och hoppas på det bästa?
Jag har väl bestämt mig för att bara se fram emot en ny Scorsese-film där han återgått till den genre han gör bäst: Crime!
Nja, det räcker bra med The Departed. De lyckades ju mycket bra med att göra om den första IA-filmen. Det räcker bra så. Move on Scorsese. Move on.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Tyckte det var en jävla skitfilm. Den var väldigt seg och den kom ingenstans. Jag bara satt i biosalongen i ungefär 2.30 min och hoppades att det skulle hända någonting, och när det hände i alla fall någonting så var det så dåligt att man suckade. Och slutet då? Det sämsta slutet någonsin!
Jag ger den
Jag ger den
6342 inlägg
Jag måste säga att jag håller med dig, det var oerhört seg och ointressant till att börja med. Efterhans blev det intressantare och tätare och bitvis väldigt spännande. Jack Nicholson var oerhört underhållande i sin roll och enligt mig var han den bästa skådisen, även om han spelade över ibland. Damon och Di Caprio gjorde bra ifrån sig, och Wahlberg hade lätt filmens bästa repliker som någon sa innan. Mycket välregisserat, dock så var handlingen en aning förvirrande. Filmens musik var inte alls bra och slutet var ganska förutsägbart. Orkar inte skriva en längre recension, en sevärd film såklart. Hamnar på en vimsig 3,5.
[quote="FiLmGaLeN":1ip1omhp]Jag måste säga att jag håller med dig, det var oerhört seg och ointressant till att börja med. Efterhans blev det intressantare och tätare och bitvis väldigt spännande. Jack Nicholson var oerhört underhållande i sin roll och enligt mig var han den bästa skådisen, även om han spelade över ibland. Damon och Di Caprio gjorde bra ifrån sig, och Wahlberg hade lätt filmens bästa repliker som någon sa innan. Mycket välregisserat, dock så var handlingen en aning förvirrande. Filmens musik var inte alls bra och slutet var ganska förutsägbart. Orkar inte skriva en längre recension, en sevärd film såklart. Hamnar på en vimsig 3,5.
[/quote:1ip1omhp]
hur kan du tycka att början är seg och ointressant, hur bra presenterar inte alla karaktärer sig ?
och musiken, den är fan den bästa på länge...
[/quote:1ip1omhp]
hur kan du tycka att början är seg och ointressant, hur bra presenterar inte alla karaktärer sig ?
och musiken, den är fan den bästa på länge...
Tycker också att det är helt obegripligt hur man kan tycka att den är seg. The Departed är hur underhållande och spännande som helst med lysande musik. Men man ser olika på film. FilmGalen är mer för skräckfilmer.
Saknas
för
Inga inlägg
Början och hela filmen är ju så otroligt stämningsfull, som när man inte får se Nicholson's ansikte i början på filmen när han talar med Colin och alla andra, riktigt härligt på nåt sätt. Dessutom är musiken top notch.
Jag ser verkligen inte hur ni kan tycka den är seg. För även när det är lite mer händelselöst så är den skitrolig.[list:izl8txkk][i:izl8txkk][size=75:izl8txkk=75:izl8txkk]Brown: So after I finish this course, I'll get a blowjob again!
Billy Costigan: That's great. Your mom sounds like a really great person.
Brown: Fuck you.[/size:izl8txkk][/i:izl8txkk][/list:u:izl8txkk]Motherfucking hilarious.
Jag ser verkligen inte hur ni kan tycka den är seg. För även när det är lite mer händelselöst så är den skitrolig.[list:izl8txkk][i:izl8txkk][size=75:izl8txkk=75:izl8txkk]Brown: So after I finish this course, I'll get a blowjob again!
Billy Costigan: That's great. Your mom sounds like a really great person.
Brown: Fuck you.[/size:izl8txkk][/i:izl8txkk][/list:u:izl8txkk]Motherfucking hilarious.
Saknas
för
Inga inlägg
En mycket bra film även fast jag trodde den skulle vara bättre. Regin och skådespeleriet var mycket bra och den var väldigt underhålllande. Hur man kan tycka att The departed var seg förstår jag inte.
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen är så fruktansvärt bra att jag bara var tvungen att se den på bio igen! Den blev faktiskt lite bättre efter andra gången. På de ställerna jag sist blev spänd och nervös på första gången jag såg den blecv jag denna gången också. Denna gången kunde jag mer njuta av de förstklassiga skådespeleriet från exakt alla skådespelare som var inblandade. Jack Nicholson är nog fortfarande min favorit, men denna gången kunde jag mer se hur duktig Matt Damon och Whalberg var. Betyget är en stark
Jag ska för övrigt se orginallet som går på 2:an på tisdag...
Jag ska för övrigt se orginallet som går på 2:an på tisdag...
6342 inlägg
Jag klagade inte på hur karaktärerna presenteras och inte att den inte var rolig, utan mer på takten i filmen. Den har mycket positivt, men jag hade förväntat mig mer fart i det hela, säger inte att filmen var seg rakt igenom, men bitvis var den seg och ointressant. Musiken var inte alls min grej, tyckte helt enkelt att den var opassande. Detta är filmens negativa saker, men de positiva är minst dubbelt så mycket så jag säger absolut inte att detta är en kass film.
Och det var inte så att mina förväntningar var låga direkt.
Och det var inte så att mina förväntningar var låga direkt.
Jag får nog hålla med några av er att The Departed är lite seg på vissa ställen i filmen, men när det väl hettar till så är den spännande.
Jag tycker eller inte att spänningen mellan Matt Damons rollfigur och Leos infinner sig. Men snygg filmad och grym våld signerad Scorsese
Hans svagaste Leo film men den är värd
En positiv sak är att Mark Wahlberg är svinbra.
Jag tycker eller inte att spänningen mellan Matt Damons rollfigur och Leos infinner sig. Men snygg filmad och grym våld signerad Scorsese
Hans svagaste Leo film men den är värd
En positiv sak är att Mark Wahlberg är svinbra.
Saknas
för
Inga inlägg
Denna filmen är allt annat än seg tycker jag då. Jag såg orginallet igår och den filmen var både osammanhängande och seg. Departed är därför en väldigt lyckad film då den är grymt bra och den slår orginallet med hästlängder.
Om inte LMS tar hem bästa film på Oscarsgalan hoppas jag på denna filmen. Martin Scorsese kommer äntligen få sin Oscar för regin. Det konstigaste är nog att Mark Wahlberg fick en nominering men inte Jack Nicholson. Hur som helst kommer inte Departed gå helt lottlös från galan.
Om inte LMS tar hem bästa film på Oscarsgalan hoppas jag på denna filmen. Martin Scorsese kommer äntligen få sin Oscar för regin. Det konstigaste är nog att Mark Wahlberg fick en nominering men inte Jack Nicholson. Hur som helst kommer inte Departed gå helt lottlös från galan.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker definitivt att Mark Wahlberg gjorde en bättre rollprestation än Jack Nicholson, även om jag inte tycker att Nicholson överspelade som många andra gjorde. Men Wahlberg's karaktär är älskvärd och det är ju även mycket på grund av att han genom sin prestation gör ett lyckat porträtt av en kaxig snut. Hans bästa roller är när han får vara kaxig, Four Brothers och Departed är hans bästa filmer utan tvekan, där han även är en av höjdpunkterna.
Wahlberg > Nicholson i Departed.
Wahlberg > Nicholson i Departed.
3462 inlägg
Ingen av skådisarna gjorde en dålig prestation, men Jack var strået vassare än övriga. Hans mimik är det ingen annan som slår. Men kul iaf att Wahlberg fick sig en nominering.
6342 inlägg
Håller med Mats om att Jack var bättre. Jag tyckte inte att han överspelade särskilt mycket, men han gjorde det med jämna mellanrum. Wahlbergs karaktär gick ju bara ut på vad han sa för det mesta, inte vad han gjorde (bortsett från slutet). Tycker inte att han förtjänade sin nominering.
Saknas
för
Inga inlägg
själv gillade jag inte filmen alls ,tyckte den var för rörig, hur kan nån komma på iden med att ha Matt Damon och Di Caprio i samma film, de är ju lika som bär, hur ska man komma ihåg vem av dom som gjorde vad? fast kan den va värd ,jag somnade ju inte mer än en gång iallafall.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2uvw4m8n]Håller med Mats om att Jack var bättre. Jag tyckte inte att han överspelade särskilt mycket, men han gjorde det med jämna mellanrum. [b:2uvw4m8n]Wahlbergs karaktär gick ju bara ut på vad han sa för det mesta, inte vad han gjorde (bortsett från slutet)[/b:2uvw4m8n]. Tycker inte att han förtjänade sin nominering.[/quote:2uvw4m8n]Jag insåg inte att det var någonting negativt att ha en karaktär som inte var psykiskt sjuk och bryter folks armar. Jag tycker spelet mellan DiCaprio och Wahlberg var ruskigt bra, och Wahlberg levererade sina repliker med klockren precision.
[b:2uvw4m8n]Phantasm[/b:2uvw4m8n]: Eh... du kan ju inte ha varit särskilt engagerad i filmen om du inte kan se skillnad på DiCaprio och Damon.
[b:2uvw4m8n]Phantasm[/b:2uvw4m8n]: Eh... du kan ju inte ha varit särskilt engagerad i filmen om du inte kan se skillnad på DiCaprio och Damon.
Mycket roligt och överraskande att Mark Wahlberg fick en nominering.
Tyler: Phantasm tycker om filmer som The New York Ripper mer än The Departed... Det säger allt, även om jag inte vill kritisera hans smak.
Tyler: Phantasm tycker om filmer som The New York Ripper mer än The Departed... Det säger allt, även om jag inte vill kritisera hans smak.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Luke":t1pvhuk5]
Tyler: Phantasm tycker om filmer som The New York Ripper mer än The Departed... Det säger allt, även om jag inte vill kritisera hans smak.[/quote:t1pvhuk5]
Nja ,gillade inte Departed men gillar många andra seriösa filmer typ Children of men , skräckfilmer finns mycket skräp och få bra ,men många har kultrykte om sig även fast de är dåliga ,som sagt jag gillar ALL sorts film även om jag tycker vissa kända skådisar är klart överskattade, ser hellre en film med bra story än skådisar
Back to Topic
Tyler: Phantasm tycker om filmer som The New York Ripper mer än The Departed... Det säger allt, även om jag inte vill kritisera hans smak.[/quote:t1pvhuk5]
Nja ,gillade inte Departed men gillar många andra seriösa filmer typ Children of men , skräckfilmer finns mycket skräp och få bra ,men många har kultrykte om sig även fast de är dåliga ,som sagt jag gillar ALL sorts film även om jag tycker vissa kända skådisar är klart överskattade, ser hellre en film med bra story än skådisar
Back to Topic
Såg den precis och gillade den, hade möjligen önskat mer tempo i filmen men annars skitbra.
Våldet är verkligen "Chockerande" men blir verkligen överraskade varje gång!
Vet inte riktigt hur jag står denne gentemot originalet, är osäker, filmerna är olika! Så vet inte riktigt vilken jag gillar mest, men båda är grymt bra!
Våldet är verkligen "Chockerande" men blir verkligen överraskade varje gång!
Vet inte riktigt hur jag står denne gentemot originalet, är osäker, filmerna är olika! Så vet inte riktigt vilken jag gillar mest, men båda är grymt bra!