Visa första inlägg
989 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
989 inlägg
[quote="**PhantasM**":2cde581t]jag somnade ju inte mer än en gång iallafall.[/quote:2cde581t]

jag fattar inte hur man kan somna till en film och till just den med
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="popcornemil":zza7752b][quote="**PhantasM**":zza7752b]jag somnade ju inte mer än en gång iallafall.[/quote:zza7752b]

jag fattar inte hur man kan somna till en film och till just den med[/quote:zza7752b]

möjligen om det är sent på kvällen och det är en gammal svart/vit rulle, men somna till "Departed"? Det kan ju inte vara möjligt. Ska snart se den igen. Oscarshelg vankas...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har tänkt att jag ska börja bli aktiv här på MZ:s MovieTalk igen.

Tycker filmen var skön, gillade det ständigt återkommande oväntade våldet.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
I en film om maffian förstår jag inte hur våld kan vara oväntat.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag menar inte att jag inte räknat med våld i filmen, utan hur enskilda sekvenser helt plötstligt överraskar med våldsamhet. Tror Ludwig M. Bile nämnde detta också.
855 inlägg
för
855 inlägg
Har äntligen sett The Departed. Och vilken film. HAde väldigt höga förväntningar men den var bättre ändå. Allting är petfekt, manuset grymt, skådespelarna helt fantasktiska. Alla gjorde ett bra jobb. Sen har ju inte Martin Scorcesce gjort ett dåligt jobb heller. Tycker faktiskt att denna är i klass med GoodFellas.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag vet inte vad jag tycker riktigt. Rullen var ju bra men ändå inte min typ av film.
Visa spoiler

Bra film hur som haver!
563 inlägg
för
563 inlägg
helt klart en av de bästa filmer jag sett på väldigt länge. Allt var lysande. Skådespelare, manus, foto...tja allt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vilken grymt bra filmen, verkligen den bästa på väldigt länge faktiskt. Scorseses regi är grymt bra, så är också manus, tempot är alltid högt och jag tycker att det är en omöjlighet att kunna somna när man ser den här filmen, men vissa har visst gjort det.
Sen så är ju skådespelarna fantastiska, DiCaprio har gjort en storstilad comeback, Damon är som vanligt bra, Nicholsen gör också en av sina bästa prestationer i den här filmen. Sen så är har vi ju Wahlberg, Baldwin och Sheen i biroller också.

Ett plus är också den otroligt sköna musiken.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Väldigt bra film! Jack Nicholson var väldigt väldigt bra! Väldigt bra som "skurk/onding"! Slutet gillade jag inte så mycket. Vissa saker hängde jag inte riktigt med på. Ska ta och titta lite på IMDB forumet och FAQ om denna film för att kanske få reda på det jag inte förstod.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Du kan ju fråga oss medlemmar på Moviezine också?
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":vjq3dsu9]
Visa spoiler
[/quote:vjq3dsu9]
Visa spoiler
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":2lex82pr]
Visa spoiler
[/quote:2lex82pr]
Visa spoiler
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler
412 inlägg
för
412 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Visa spoiler
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden