Visa första inlägg
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
Visa spoiler
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Remus":2izg22d3]
Visa spoiler
[/quote:2izg22d3]

[i:2izg22d3]cops or criminals. When you facing a loaded gun. What's the difference?[/i:2izg22d3]
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Remus":3om0r4xd]
Visa spoiler
[/quote:3om0r4xd]It's good that you're not a gloater...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Wahlberg har ännu en gång pratat om en eventuell sequel och prequel, om det han säger stämmer så har de kommit mycket längre än vad jag hade trott. Monahan ska enligt Wahlberg vara i full gång med att skriva manus till en uppföljare.

[url=http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=18780:8gdgm7ys]Comingsoon.net[/url:8gdgm7ys]
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Frågan är bara hur sjutton de ska lyckas övertyga Scorsese att regissera dem. Han och uppföljare går inte ihop direkt.
989 inlägg
för
989 inlägg
dom kanske gör en remake på Infernal Affairs 2
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Nja, att Scorsese skulle göra en eventuell uppföljare känns tveksamt. Och om han skulle göra det så lär det dröja några år. Hans nästa film lär nästan garanterat bli Silence (det har han antytt i flera intervjuer jag läst), det är för övrigt en film han velat göra jättelänge. Jag skulle även tro att han efter det är mer sugen på att göra The Rise of Theodore Roosevelt med DiCaprio än en uppföljare till The Departed.

Och som jag sagt förut, om det ska bli en uppföljare till The Departed så vill jag att det för det första ska vara ett originalmanus och för det andra att Scorsese ska regissera.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Scorsese är för smart för en uppföljare. Han vet vad han kan, men att matcha det han åstakommit med "Departed" kan nog inte ens old Marty.

Det måste vara ett sjuhelvetes manus igen av Monahan om Marty ska nappa.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag sitter och hoppas på en uppföljare, och det känns nog inte helt omöjligt att det kommer en. Jag tror inte att man bara kommer slafsa ihop ett manus, utan "Marty" kommer nog vara väldigt bestämd om att en uppföljare kommer hålla minst lika hög klass som Departed. Sen skulle jag dessutom vilja se De Niro sammarbeta med Marty igen, det hade gjort mig lycklig!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kom precis hem från bion och jag är faktiskt ganska besviken. Trodde på en helt makalös film, pga av Oscarsnomineringarna och all fantastisk kritik den fått. Men trots många bra insatser av skådespelare och schysst regi av Scorsese, så når det aldrig riktigt toppklass. Vissa delar av filmen är mycket bra, men då det finns en del partier som känns överflödiga och nästan lite tråkigt så når inte helheten hela vägen fram. Tycker också att den är lite väl lång för filmen eget bästa. Men trots detta anser jag att det är en mycket bra film, även om den inte nådde upp till mina förväntningar.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det har var skamligt underhållande. Rapp dialog och konstant spänning.

Biounderhållning borde kännas så här varje gång.

4680 inlägg
för
4680 inlägg
Men ärligt talat, boys and girls...nu lägger vi korten på bordet...förtjänade verkligen Mark Wahlberg sin Oscars-nominering? Visst, han spelar en riktigt skön karaktär, men det enda han gör är ju att gå runt och förolämpa folk och svära. En kul insats, men en Oscars-nominering? Njaaaaa.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Jag håller med dig där, Richie. Han gör rollen väldigt bra och är stenskön, men han går mest runt och svär. Mycket tveksamt om han är värd en oscarnominering, men roligt i vilket fall som helst eftersom filmen är grymt bra.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Well, Wahlberg är en liten favorit hos mig ... Han har det där lilla som många andra skådespelare saknar... Hans roll i Departed må vara liten men jag tycker han gör ett bra jobb med den, Oscarsmaterial eller inte... Han förtjänar någon form av pris för den rollprestationen ...

... Arkin är annars mitt andra val i den kategorin ... Jag pendlar mellan dom två, Wahlberg leder dock just nu ...

6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Richie":2f5vutqe]Men ärligt talat, boys and girls...nu lägger vi korten på bordet...förtjänade verkligen Mark Wahlberg sin Oscars-nominering? Visst, han spelar en riktigt skön karaktär, men det enda han gör är ju att gå runt och förolämpa folk och svära. En kul insats, men en Oscars-nominering? Njaaaaa.[/quote:2f5vutqe]

Jag håller med dig, han förtjänade inte ens sin nominering. Tycker absolut inte att han ska vinna. Hellre Arkin.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hellre Wahlberg än Arkin, hela LMS stinker överskattning så att det har gått förbi punkten där man kan fnissa åt det. Wahlberg sätter allting klockrent i den här rollen, rörelser, dialekt och sina rappa förolämpningar.

Ser inte varför han inte skulle få en nominering.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med Tyler.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Wahlberg har en för enkel roll för att kunna vinna. Så är det bara. Jag ser mycket helre att Arkin vinner. Han är med i en av världens bästa filmer och han gör en roll som man inte kommer glömma bort. Men jag tror inte att någon av dem vinner helt ärligt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":soev0x38]Wahlberg har en för enkel roll för att kunna vinna. Så är det bara. Jag ser mycket helre att Arkin vinner. [b:soev0x38]Han är med i en av världens bästa filmer[/b:soev0x38] och han gör en roll som man inte kommer glömma bort. Men jag tror inte att någon av dem vinner helt ärligt.[/quote:soev0x38]Ett perfekt exempel på det jag pratade om - överskattad så in i helvete.

Dessutom har dom ju liknande roller - två olika karaktärer som svär och äger andra karaktärer. Jag minns Wahlberg mycket mer än vad jag minns Arkin, kanske för att filmen inte var så bra som jag hade hoppats på.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden