Efter att ha fått lite inspiration från Luke så tycker jag det är dags att starta en tråd för denna film.
Det här är alltså [b:neycyg6w]Martin Scorseses[/b:neycyg6w] nya film som är en remake på Hong Kong-filmen Infernal Affairs. Han har alltså ett hyffsat grundmaterial att jobba med. Men nu ska det inte handla om kinesiska Triaden och Hong Kong-polisen utan nu är det istället den irländska maffian och polisen i Boston som gäller. Jag är inte helt hundra på vad som gäller men jag har förstått att Marty har försökt att göra en film som skiljer sig en del från originalet.
Men filmen har ju potential minst sagt, en fantastisk regissör och en jäkla rollista, vad sägs om t.ex: Leonardo DiCaprio (Martys nya De Niro), Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Ray Winstone, Alec Baldwin m.fl.
[img:neycyg6w]http://www.calendarlive.com/media/photo/2006-01/21404197.jpg[/img:neycyg6w]
Fler bilder: [url=http://movies.warnerbros.com/pub/movie/thedeparted/TheDeparted_LoRes/pages/TD-01766r.html:neycyg6w]Från filmen[/url:neycyg6w]
[url=http://www.scorsesefilms.com/departed.htm:neycyg6w]Från inspelningen[/url:neycyg6w]
Så vad säger ni? Ska Scorsese hålla sig borta från remakes eller ska vi bara hålla tummarna och hoppas på det bästa?
Jag har väl bestämt mig för att bara se fram emot en ny Scorsese-film där han återgått till den genre han gör bäst: Crime!
dansar för fulla muggar! försöker hålla mig, försöker, försöker....
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
77, 60, 59, 54, 50 och nu 48, man kan ju tror att det är en nedräkning mot förstaplatsen.
Bra placering, inte för att jag tror att den är så bra som rankingen visar men det känns ju lovande att den är så omtyckt.
Bra placering, inte för att jag tror att den är så bra som rankingen visar men det känns ju lovande att den är så omtyckt.
Det här avancemanget är ju smått otroligt. Var ska detta sluta? Är den verkligen så jäkla bra? Många säger att den är minst lika bra som Goodfellas vilket för mig är snudd på otänkbart...men vi får se.
Men det är inte sunt att ha så här höga förväntningar, den känns nästan som att man bara kan bli besviken.
Men det är inte sunt att ha så här höga förväntningar, den känns nästan som att man bara kan bli besviken.
tror inte man blir besviken på scorsese, richie. de filmer jag har sett av honom har levt upp till förväntningarna och har t.o.m. överträffat dem.
Jo, den ska visst vara lika bra som Gooodfellas och det är inte helt fel. Jag tror starkt på The Departed och det är inte heller fel med drömteamet Damon, Nicholson och Scorsese.
1753 inlägg
Hyfsad film. Välgjord, välspelad och en klar 4, men samma klass som Maffiabröder? Det skulle jag inte påstå.
[quote="Alexander":3275q39p]Hyfsad film. Välgjord, välspelad och en klar 4, men samma klass som Maffiabröder? Det skulle jag inte påstå. [/quote:3275q39p]
What? Har du redan sett den? Ger du en hyfsad film ett så högt betyg som 4? Då är den mer än hyfsad.
What? Har du redan sett den? Ger du en hyfsad film ett så högt betyg som 4? Då är den mer än hyfsad.
1753 inlägg
Haha, ja visst är den [i:2s0qop1t]mer än hyfsad[/i:2s0qop1t], men vad väntar vi oss väl av Scorsese?
Men jag måste säga att jag hade lite högre förhoppningar när den jämförts med Goodfellas o allt.
Bäst var givetvis Nicholson, den mannen har riktigt kul med sin roll som gangsterboss. Önskar bara han var
Men jag måste säga att jag hade lite högre förhoppningar när den jämförts med Goodfellas o allt.
Bäst var givetvis Nicholson, den mannen har riktigt kul med sin roll som gangsterboss. Önskar bara han var
Alexander: Hur var Matt Damon? Han sägs vara riktigt bra i den och han är en av mina favoriter. Hehe, jag kanske är lite jobbig nu, men är så otroligt sugen på att se den.
1753 inlägg
Jorå, alla var bra, inte minst Damon och Leo. Men han stack väl inte ut ngt nämnvärt.
[quote="Alexander":cmt5ry28]Jorå, alla var bra, inte minst Damon och Leo. Men han stack väl inte ut ngt nämnvärt.[/quote:cmt5ry28]
Tack så mycket för informationen. Jag är väldigt avundsjuk på dig.
Tack så mycket för informationen. Jag är väldigt avundsjuk på dig.
samma här. det blir svårare och svårare att hålla sig.
3462 inlägg
Jag närapå avgudar Martin Scorsese av många skäl och jag försökte hålla nere mina förväntningar. Jag blev inte besviken, men heller inte direkt inte överraskad. Det kändes som en film av Scorsese, det är en smått rörig historia, men han klarade av att reda ut det och berätta filmen på ett övertygande sätt. Jättebra prestioner av alla skådespelare, men främst av min gamla favorit Jack Nicholson. Han skapade en ny maffiaboss helt klart och kopierade inget från någon annan. Hans mimik är outstanding. Men ändå hade jag gärna sett att Scorsese hade släppt tyglarna ännu mer hos Costello.
Man har som sagt jämfört med Goodfellas, men den nivån är den inte. Därmed inte sagt att den är dålig, den räknas av mig som en av årets bästa filmer i sällskap med München och Co. Don't fucking miss!!
Man har som sagt jämfört med Goodfellas, men den nivån är den inte. Därmed inte sagt att den är dålig, den räknas av mig som en av årets bästa filmer i sällskap med München och Co. Don't fucking miss!!
Kommer den ngn recesion snart? vill gärna höra mer.
Låter riktigt bra återigen Tack för informationen, Mats.
Saknas
för
Inga inlägg
Det kommer att bli så underbart att se denna filmen på juldagen! Jag längtar verkligen!
Såg filmen igår (söndag). Mycket bra film enligt mig, speciellt första timman av filmen.
Annars var det ruggigt bra regi,lysande skådespelarinsatser och intressant story.
Jag väntar dock med att ge en riktig recension tills jag har sett filmen 2 gånger och kollat igenom Infernal Affairs en gång till.
Men hursomhelst så finns det inte stor chans att ni blir besvikna:) Se den!
En annan kul grejj är ju den farten den fått på Imdb:s #250 top lista. http://www.imdb.com/title/tt0407887/ Ligger på plats #48 nu och det är inte dåligt jobbat, med tanken på den korta tid den har visats på bio.
Annars var det ruggigt bra regi,lysande skådespelarinsatser och intressant story.
Jag väntar dock med att ge en riktig recension tills jag har sett filmen 2 gånger och kollat igenom Infernal Affairs en gång till.
Men hursomhelst så finns det inte stor chans att ni blir besvikna:) Se den!
En annan kul grejj är ju den farten den fått på Imdb:s #250 top lista. http://www.imdb.com/title/tt0407887/ Ligger på plats #48 nu och det är inte dåligt jobbat, med tanken på den korta tid den har visats på bio.
Filmen har börjat halka ner på 250-lista nu, från plats 48 till 60 där den ligger för tillfället. Den har halkat ner lite för varje dag som gått, vi får se var den hamnar tillslut.
Plats 60 är inte fy skam heller. Jag tror fortfarande väldigt starkt på filmen.