Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Att göra en film som anses var den 61 bästa filmen någonsin är absolut inte fy skam. Jag kan knappt vänta!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Såg den för 4 dagar sen, och vad ska man säga? Sco har gjort det igen.
781 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
781 inlägg
[quote="Ville":t6inogti]Såg den för 4 dagar sen, och vad ska man säga? Sco har gjort det igen.[/quote:t6inogti]

Så sant så. Blir det av dig man får läsa recension ?
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Ville: Riktigt avundsjuk på dig nu. Längtar efter att få läsa din recension om det är du som kommer att skriva den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
JAg såg trailen igår innan Flags of our Fathers och vist är det Pink Floyds Comfortably Numb som spelades i slutet av trailen. Hur som helst så kan jag verkligen inte vänta mycket längre.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Säger som Ville, Scorsese har gjort det igen. Med en grym rollista och ett otroligt smart manus, vågar jag nog säga att "The Departed" är årets bästa film.

Första timmen kändes som allt annat än Scorsese. Snarare Guy Ritchie. Glad stämning, mycket svordomar, trallig musik och flummiga klippningar. Absolut inte dåligt, men inte Scorsese. Resten dock, visar det bästa som visats på film på väldigt länge. Scorsese berättar historien på ett mörkt och tragiskt sätt och lyckas chocka och beröra tittaren. Manuset är bland det smartaste på länge och förtjänar minst lika mycket beröm som regin.

Skådespelarna spelar sina roller snyggt och smälter verkligen in i sina karaktärer. De som lyser mest är helt klart DiCaprio och Nicholson. Matt Damon däremot har jag alltid haft rätt svårt för. Han gör det han är där för helt enkelt, inte mer.

Allt som allt så är "The Departed" en sjukt bra film, även om jag hellre skulle sett en mörk och dyster stämning genom hela filmen. Våldscenerna är snygga och realistiska och bidrar till en stor del av betyget. Det är kul att någon vågar berätta historier på det här sättet, för det är fan så de ska berättas. Hoppas att fler regissörer följer Scorseses spår.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Micke":a93nl13w]Säger som Ville, Scorsese har gjort det igen. Med en grym rollista och ett otroligt smart manus, vågar jag nog säga att "The Departed" är årets bästa film.

Första timmen kändes som allt annat än Scorsese. Snarare Guy Ritchie. Glad stämning, mycket svordomar, trallig musik och flummiga klippningar. Absolut inte dåligt, men inte Scorsese. Resten dock, visar det bästa som visats på film på väldigt länge. Scorsese berättar historien på ett mörkt och tragiskt sätt och lyckas chocka och beröra tittaren. Manuset är bland det smartaste på länge och förtjänar minst lika mycket beröm som regin.

Skådespelarna spelar sina roller snyggt och smälter verkligen in i sina karaktärer. De som lyser mest är helt klart DiCaprio och Nicholson. Matt Damon däremot har jag alltid haft rätt svårt för. Han gör det han är där för helt enkelt, inte mer.

Allt som allt så är "The Departed" en sjukt bra film, även om jag hellre skulle sett en mörk och dyster stämning genom hela filmen. Våldscenerna är snygga och realistiska och bidrar till en stor del av betyget. Det är kul att någon vågar berätta historier på det här sättet, för det är fan så de ska berättas. Hoppas att fler regissörer följer Scorseses spår.

[/quote:a93nl13w]

Låter helt i min smak och helt positivt för filmen!
3198 inlägg
för
3198 inlägg
jag vill se den nu!
412 inlägg
för
412 inlägg
har hört att Michael Biehn skulle ha blivit erbjuden en roll i denna, men tackat nej till förmån för Grind house.

tja...
inget ont om grind house, men jag tippar på att den inte tar sig till någon hög olacering på imdb alltså. kan det vara det sämsta beslut Biehn gjort under sin karriär?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det var nog ett bra beslut han tog för filmens bästa
412 inlägg
för
412 inlägg
Inte om man gillar Biehn. Hade hellre sett honom än Martin Sheen. men, men.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Spännande kriminal rulle med riktigt sköna skådisar. Måste säga att jag gillar Dicaprio bäst i filmen,extremt bra roll gör han tycker jag. Manuset är ju baserat på filmen Infernal Affairs vilket man tänker på rätt ofta men det stör inte för mkt. Musiken tillför en hel del i filmen, bland favoriterna finns Gimme Shelter av The Rolling Stones. En lyckad kaka som innehåller det mesta alltså!
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Nytt premiärdatum:
http://www.moviezine.se/filmsidor/departed.shtml
855 inlägg
för
855 inlägg
Meeh det var ju bra. Ännu längre uppskjuten
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
FAAAN ta Sverige!!!

Så det var skönt att få det ur sig...
3198 inlägg
för
3198 inlägg
ni får ursäkta men FÖR ÄNDA IN I HELVETE! SKANDAL!!!
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Men döda mig långsamt! Shit. Skärpning! Jag blir så otroligt lack på detta.
781 inlägg
för
781 inlägg
Ne, det är ju då fan inte bra iaf.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jag ringde och pratade med filmdistributören för att få reda på anledningen till framflyttningen. Anledningen var helt enkelt att det fanns inte plats på alla biografer i landet förrän 12 januari. Man siktar in sig på en riktigt bred lansering av denna film och vill därför inte komprimissa. En glad nyhet för de som bor på mindre orter, men ingen tröst för de i storstäderna.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
En del störs då inte av flyttade premiärdatum, utan finner sina sätt att se filmen ändå.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden